Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miesten goottivaatteet

Kirjoittanut: Gottero (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.07.2008 12:00
Kannattaa harkita myös vaatteiden teettämistä! Ei tietysti kannata teettää kaikkia, mutta aina silloin tällöin -- saa ainakin juuri sellaiset kuin haluaa ja juuri sopivan kokoiset. Ei tarvita kuin mielikuvitusta, oikean materiaalin löytämisen ja ompelijan löytämisen! Olen teetättänyt muutaman kerran vaatteita ompelijalla, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ja mikä hintaan tulee, niin välttämättä ompelija ei tule paljoakaan kalliimmaksi kuin kaupasta ostettu vaate. Jos tietysti vaate pitää saada huomiseksi, niin sitten voi mennä suoraan kauppaan, mutta jos aikaa riittää suunnitteluun ja toteuttamiseen vähän enemmän, niin ompelijalle vaan. Pikkuisena vihjeenä ompelijan etsimiseen: valitkaa sellainen, joka asuu niin lähellä teitä, että hänen luonaan voi käydä otattamassa mittoja/sovittamassa -- vaatteista tulee paljon parempia!

Suosittelen!
Kirjoittanut: G_T_M (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 08.07.2008 13:10
Tuota miesten vaatteisiin erikoistunutta liikeideaa on pyöritelty ympyröissäni jo ainakin muutaman vuoden. Muutamia mietteitä joita on tullut julki:

Pelkästään miesten tehdastuotettuihin vaatteisiin erikoistuminen. Vaikka miehillä on selkeästi enemmän rahaa käytettävissään, on kuitenkin selvää, että vaatetukseen siitä käytetään pitkällä aikavälillä vähemmän. Kuitenkin kertaostos saattaa olla hyvinkin paljon suurempi. Mutta varsinkin marginaalimiesten (heh) vaatteisiin erikoistumalla, aloittava firma ei koskaan pääse alkuunkaan, volyymit eivät vain riitä.

Unisex tukkutuotteisiin keskittyviä kauppoja on muutama kymmen tusinassa, ja suomessa sellaisen menestys on pirun hankalaa jo tässä vaiheessa kilpailutilannetta.

Täysin custom vaatteidein tekeminen marginaaliryhmälle ilman minkäänlaista tukea miltään muulta myynniltä, ei koskaan pääse olohuonetta pidemmälle. Ei vaan ole sellaista vaatturia, joka tekee 3000 euron edestä vaatteita kuukaudessa inhimillisesti työskennellen.

Noiden kolmen pääidean risteyksessä kulkee se bisnesidea, joka mielyttäisi asiakkaita, sekä tekisi rahaa : Tehdastuotettuja vaatteitta pääsääntöisesti toimittava liike, joka myös tuottaa customvaatteita tilauksesta. Pää ideana toteuttaa vaateratkaisuja miehille, yhdistäen tilattuja yksittäiskappaleita, massatuotettuja myyviä nimikkeitä ja customoituja yksittäiskappaleita. Laaja tyylisuuntaus valikoima takais sen, että miespuolisia asiakkaita nimenomaan riittäisi.

Päämyyntinsä firma sais "normaalista" massatuotettujen vaatteiden myynistä, pääasiallisesti netissä. Custom tilausten tekijät alihankkijoita, hyväksi todettuja sopimus vaattureita (asiakkaan läheltä?). Ihmisiä joilla on aikaa ja taitoa, ja halua tehdä se satanen tai pari elämänsä ohessa. "Päämajassa", myymälässä/Varastossa 1-3 täysipäiväistä, ompelija/myyjä/bisnestyyppi.

Mutta pitäs tuollanen pystyyn sitten tyhjästä. =)
Kirjoittanut: Gothic Flame (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.07.2008 22:21
En jaksanut lukea jokaista viestiä, ellei joku ole jo maininnut Leatherheavenia niin mainitaanpa se nyt. Sieltä siis saa suht hyviä renksu housuja. Ite olen ostanut sieltä kolmet housut ja 1 paidan. :E
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.07.2008 22:44

Lainaus: Gothic Flame

Leatherheavenia niin mainitaanpa se nyt. Sieltä siis saa suht hyviä renksu housuja.

Ai joo niitä tajuttoman leveälahkeisia Olen miettinyt käyttääkö niitä noi nu-metallisitit kun ne housut on vähän kuin heviversio hopparibyysista.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.07.2008 22:57

Lainaus: Deadboy

Olen miettinyt käyttääkö niitä noi nu-metallisitit kun ne housut on vähän kuin heviversio hopparibyysista.

Allekirjoittanut käyttää moisia, vaikka mikään varsinainen nu-metalli fani ei olekkaan.

Tuskassa minulla moiset oli (ja muutonkin käytän usein)
http://www.flickr.com/photos/28553831@N08/26658678 78/
http://www.flickr.com/photos/28553831@N08/26659057 84/
Eivät noista kuvista nuo housut kamalasti näy. Sopivat muuton new rockien kanssa yhteen hyvin ; ) estävät lahkeiden maassa raahautumisen : D

Ja nähnyt todella monella perus metallimiehellä moiseia käytössä
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.07.2008 23:02
Okei, mä en ole perillä. Tunnustan. Mutta en voi sille mitään että tuo hoppari-juttu tulee mulle ihan rehellisesti mieleen, ei se ole loukkaukseksi tarkoitettu. Ja enemmänkin noista Leatherheavenin kuvista itsessään, siltä miltä joku näyttää nuo housut päällä, niin se voi vaihdella todella paljon eikä välttämättä mitään hopparijuttua tule silloin mieleen.

Tällä foorumilla on niin monenlaista porukkaa ja joiden pukeutumistyyli ja -maku vaihtelee aivan hirveästi. Eli on ymmärrettävää että joku mikä on toisen mielestä rumaa (tai ettei ainakaan itse käyttäisi) on toisen mielestä tyylikästä. Se on mun mielestä ihan normaalia että mielipiteet voivat ottaa asoista yhteen enkä ainakaan minä sitä koe mitenkään huonona asiana.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.07.2008 23:53
Nu-metal on mun mielestäni hippidyhopin ja metallin äpärälapsi, joten useimmiten oon nähnyt (konkreettisesti nähnyt) sellaista musiikkia kuuntelevilla juuri niitä leveälahkeisia byysia. Noi tosiaan mitä nahkataivaassa on myynnissä on leveälahkeiset housut missä on puntissa kiristysnauha ja oman kokemukseni mukaan niistä saa sellaiset kuin haluaapi. Kaapistani löytyy kyseistä housumallia läjäpäin (suurin osa ei edes ole suomesta, lol) ja olen tullut siihen tulekseen että mikäli ne nauhat sitoo semi-tiukalle saa niistä enemmän hipidihophip tyyliset. Joskin, omasta mielestäni kyseiset housut näyttävät tyylikkäämmiltä mikäli ne puntissa olevat nauhat heittää helvettiin. Itse olen kaikista leveälahkeisista housuistani heittänyt nauhat pois jo aikoja sitten.

Ja itselläni olisi hakusessa creepersit, mutten ole valmis maksamaan sellaisista liki sataa euroa! On se perhana, kun pitää säästää tatuointia, järkkäriä sekä jenkkeihin menoa varten.. >.< Safkakaan ei ole ilmaista, dammit!
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.07.2008 11:49

Lainaus: Deadboy

Mutta en voi sille mitään että tuo hoppari-juttu tulee mulle ihan rehellisesti mieleen, ei se ole loukkaukseksi tarkoitettu.

Sekin tietenkin vaikuttaa kenen päällä ne ovat, nimittäin tietenkin ne näyttävät paljon lökämmiltä ja isommilta laihan/pienen ihmisen päällä.

Lainaus: Chrystalis

useimmiten oon nähnyt (konkreettisesti nähnyt) sellaista musiikkia kuuntelevilla juuri niitä leveälahkeisia byysia.

Slipknotin keikalle on lippu niin siellä varmana tulee kyllä nähtyä moisia paljon

ps. Mitenkä nämä juttuni liittyvätkään miestenvarrettomiin maihareihin.

Onnistuukohan sellainen jos vetää varren pois varrellisista .D
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 20.07.2008 16:54

Lainaus: Unholysacrament

Sekin tietenkin vaikuttaa kenen päällä ne ovat, nimittäin tietenkin ne näyttävät paljon lökämmiltä ja isommilta laihan/pienen ihmisen päällä.

Jep. Minun ukolleni sellaiset sopivat loistavasti, kun miehellä on muutenkin tuota kokoa sekä pituudessa että leveydessä. Paha vain, että muut merkit kuin Mercy tuppaavat olemaan niin pientä mitoitusta että ei riitä kumpikaan, pituus eikä leveys. Ukolle menee mercy XXL-koossa loistavasti (menisi yhdelläkin extralla, mutta pituus ei riitä), mutta mm. living dead souls ei istunut XXL:nä viereenkään.
Tuleeko jollekin mieleen muita merkkejä joilla olisi Mercyä vastaava mitoitus?
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 24.07.2008 11:47
BronzeRain: sano ukollesi, että tutustuu S.D.L:n valikoimaan. Housut on hienompia ja mitoitus on todellakin isoa niin vyötärön (esim. 32" on yli 34") kuin lahkeiden suhteen. Cyberdogin housuissa voisi löytyä myös jotain isoja.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 17 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit