Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: angruu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: angruu
  • Lähetetty: 15.05.2008 13:27
MissAnnThrope Moi vielä Mä jäin jotenkin miettimään sitä sun korsettia, minkä mallisen oisit halunnut? Voinhan mäkin sen toisaalta sulle kaavoittaa jos haluat, mutta sitten jää kyllä kauhea hinku valmistaa itse koko korsetti Ota vaan yhteyttä jos jäi kiinnostamaan.

Ystävällisin terveisin, Anne-Mari
www.illusioncostumes.fi
illusioncostumes@gmail.com
Kirjoittanut: Lady Catherine (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 15.05.2008 18:25
Toivottavasti en kysy uudelleen jo vastattua kysymystä, mutta mitä ovat muoviluut? Millaiset luut ovat sopivia kiristyskorttiin? Käykö spiraaliluut ja minkä paksuiset? Jos haluaa kiristettävän korsetin paljonko luita tulisi olla, jotta voitaisiin puhua kunnun korsetista? Kiitoksia mahdollisista vastauksista. Pahoittelen, jos olette jo keskustelleet aiheesta, mutta en löytänyt niitä tästä ketjusta.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.05.2008 18:32

Lainaus: Lady Catherine

Toivottavasti en kysy uudelleen jo vastattua kysymystä, mutta mitä ovat muoviluut?

Nimensä mukaisesti luut jotka on tehty muovista. Taipuvat herkästi ja eivät yleensä tue nimeksikään.

Millaiset luut ovat sopivia kiristyskorttiin?

Itse suosin teräsluita, mutta monet ovat ylistäneet myös synteettistä valaanluuta.

Käykö spiraaliluut ja minkä paksuiset?

En usko että spiraalit yksin tukevat tarpeeksi, mutta teräsluiden kanssa yhdessä kyllä käytetään yleisesti. Nyörityksen vieressä olisi suositeltavaa olla teräsluut.

Jos haluaa kiristettävän korsetin paljonko luita tulisi olla, jotta voitaisiin puhua kunnun korsetista?

Riippuu koosta. "Normaali"koot (eli 60-70cm vy luonnostaan) 10-15cm kiristykselle sisältävät yleensä 14-20 luuta.
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.05.2008 21:05
^ Mun pitäs kokeilla tehdä spiraaliluinen korsetti, jossa olisi vieri vieressä luita, eli korsetissa ei olisi senttiäkään ilman luuta. Lähinnä tarkoitus kokeilla että kuinka saisi tehtyä oikean täysluitetun korsetin, ja että kuinka sijoittaa luut jotta ne muokkaavat oikealla tavalla vartaloa. Hassua kun nykyään puhutaan täys luitetusta korsetista kun siinä on +12 luuta, kun puoliluitetut sisälsivät ennen n. 20kpl luita
  • Lähetetty: 16.05.2008 12:12

Lainaus: blood

Hassua kun nykyään puhutaan täys luitetusta korsetista kun siinä on +12 luuta, kun puoliluitetut sisälsivät ennen n. 20kpl luita

No juu. Mutta moderni korsetti on moderni korsetti. Tuollainen +12-luuta nyt sentään on oikea korsetti, eikä jokin ohut toppi jossa on takana nyöritys ja edessä pari muoviluuta. Niitäkin kun korseteiksi kehutaan.

Lainaus: blood

Mun pitäs kokeilla tehdä spiraaliluinen korsetti, jossa olisi vieri vieressä luita, eli korsetissa ei olisi senttiäkään ilman luuta.

Oletko laskeskellut paljonko luita niin tulisi? Itse huvikseni laskin, tuli ~60 luuta. En enää kyllä muista tarkkaa lukua.
Kirjoittanut: Emilia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.05.2008 12:23
Olen nähnyt kuvassa yhden modernin korsetin, joka luutettu aivan kokonaan (luita oli mennyt 126kpl). Kuvia löytyy Lace Embrace Atelierin sivuilta. Itse en tuollaista haluaisi; se painaisi aivan älyttömästi, enkä usko, että se on kovin mukava päällä.
  • Lähetetty: 16.05.2008 12:29

Lainaus: Emilia

Olen nähnyt kuvassa yhden modernin korsetin, joka luutettu aivan kokonaan (luita oli mennyt 126kpl). Kuvia löytyy Lace Embrace Atelierin sivuilta.

Muuten hyvä, mutta Lace Embrace Atelier tekee historiallisia korsetteja.
Kirjoittanut: Emilia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Emilia
  • Lähetetty: 16.05.2008 12:35
Itse en vain ole törmännyt aiemmin aitoon 1800-luvun lopun korsettiin, joka olisi kokonaan luutettu (sellaisiakin luultavasti on), joten ajattelin, että tämä ei ole siinä tapauksessa täysin historiallinen... =) En tosin tiedä, millä tekniikalla tuo kyseinen korsetti on tehty, tai onko materiaalit täysin historiallisia.
  • Lähetetty: 16.05.2008 13:50
Käsittääkseni nuo tekevät suht uskollisesti historiallisia, mutta toki päivitettynä vähän tähän päivään.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.05.2008 16:59
Mitä mieltä vaatteista korsetin kanssa?

Hame, housut, leveälahkeiset housut, housuhame jne?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit