Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.05.2008 00:16
juu sitä tarkotin. kiitoksia. ajattelin itse että se on ihan kivan näkönen ja jos kerta lupaavat että kestää niin voisi semmoisen harkita ostavansa. toivotaan että kestää.
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.05.2008 20:54

Lainaus: Cherise

Rinna alta ei kannata paljoa ottaa, koska eihän kylkiluita saa vedettyä kasaan. Sen verran mitä nyt haluaa jättää auki.

Tähän piti vielä tarttua, että tein kerran hieman suurempaan kokoon korsetin (vyötäröä oli päälle metri), josta sitten asiakkaan toivomuksesta otin poistoa niin lantiolta sekä rinnan alta. En toki pieneen kokoon ota veks (ainakaan sen viime kerran jälkeen ), mut mietin lähinnä et mites menettelette isojen kokojen kanssa.
Itse kyselen lähinnä siksi, että on niin monta tapaa tehdä korsetti kun on tekijääkin, ja vaikka korsetin valmistaminen onnistuukin hyvin, niin kiinnostaapa silti tuoda erillaista näkökantaa omiin menettelyihini.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.05.2008 19:52
Osaisko joku hieno ihminen neuvoa, että mistä h*lvetistä löytäisin kaavat ja mahdollisesti ohjeet ylirinnan korsettiin?
-kiitos-
Kirjoittanut: rag doll (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.05.2008 20:06
Minkä ikäsenä hankitte ensimmäisen korsetin ja minkälainen ois sellanen hyvä korsetti? Ite en oo vielä ostamassa mutta jonain päivänä ostan niin jos joku viittis valaista asiaa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.05.2008 20:14

Lainaus: MissAnnThrope

Osaisko joku hieno ihminen neuvoa, että mistä h*lvetistä löytäisin kaavat ja mahdollisesti ohjeet ylirinnan korsettiin?

Vena Cavalta voi ainakin tilata.
http://www.venacavadesign.co.uk/

Lainaus: rag doll

Minkä ikäsenä hankitte ensimmäisen korsetin ja minkälainen ois sellanen hyvä korsetti?

Minä hankin 17 vuotiaana, mutta sehän on ihan yksilöstä kiinni milloin kannattaa korsetti hankkia. Ennen kuin murrosiän kehitys on loppu, ei kannata oman terveyden tähden alkaa kiristelemään.
Ensimmäiseksi korsetiksi on hyvä joku hyvin peruskorsetti, vaikkapa se perus musta satiinikorsetti. Suosittelen plansetillista, on helpompi pukea päälle. Ekan kanssa ei kannata alkaa vyötärönympäryksessä ahnehtimaan, vaan siirry kapeampaan vasta kun olet tottunut esim. 10cm kiristykseen. Kannattaa miettiä omia mittasuhteita, jos olet kovinkin kaukana standardimitoista, kannattaa teettää omille mitoille. Muuten kokemus on luultavasti epämiellyttävä, standardimitoitetut kun istuvat hyvin suhteellisen harvalle.
  • Lähetetty: 12.05.2008 19:27

Lainaus: BronzeRain

Vena Cavalta voi ainakin tilata.
http://www.venacavadesign.co.uk/

Kiitos ja kumarrus .. Hinta ei ainakaan päätä huimaa.
Kirjoittanut: angruu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 13.05.2008 17:26

Lainaus: MissAnnThrope

Moi!! Kannattaa kysellä myös suomalaisilta korsetin tekijöiltä suostuvatko he kaavoittamaan ja myymään kaavat sitten. Itse haluan säilyttää oikeuden myös toteutukseen mutta kannattaa kysellä. Olen ainakin kuullut että jotkut tekevät näin. Itse en ainakaan suosittele tilaamaan valmiita kaavoja koska harvoin standardikokoisella korsetilla ainakaan korsetin vaatimuksia saadaan täyttymään henkilökohtaiselle vartalolle.
T- Anne-Mari- IC

And hey, check out new costumings --> www.myspace.com/angruu www.illusioncostumes.fi
Indican uudessa Pahinta tänään musiikkivideossa korsetteja ja historiaa nam ..
Kirjoittanut: elysian (Jäsen)
  • • Muokkasi: elysian
  • Lähetetty: 13.05.2008 19:02

Lainaus: angruu

Itse en ainakaan suosittele tilaamaan valmiita kaavoja koska harvoin standardikokoisella korsetilla ainakaan korsetin vaatimuksia saadaan täyttymään henkilökohtaiselle vartalolle.

Valmiskaavoihin voi ja saa ja tulee tehdä muutoksia, jotta vastaisivat paremmin omia vartalon muotoja. Sanoohan sen jo järkikin, ettei niitä tarvi orjallisesti noudattaa. Valmiskaavoista valitaan omia mittoja lähinnä oleva koko ja siitä lähdetään sitten muokkaamaan. Jos tuntuu, ettei tätä osaa itse tehdä, niin apua tuohon saa vaikka kansalaisopistojen ompelukursseilta.
Kirjoittanut: angruu (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.05.2008 09:22

Lainaus: elysian

Valmiskaavoihin voi ja saa ja tulee tehdä muutoksia, jotta vastaisivat paremmin omia vartalon muotoja. Sanoohan sen jo järkikin, ettei niitä tarvi orjallisesti noudattaa.

En ole seurannut keskusteluanne alusta saakka joten minun on hyvin vaikea tietää ihmisten henkilökohtaisia ompelu/kaavoitustaitoja. Käsitin vaan asian niin että kaavoja tarvitseva henkilö ei osaisi itse kaavoittaa korsettiaan koska on tilaamassa sitä muualta, joten en ajatellut sitten muokkaavankaan. Pahoittelut, järkihän sen sanoo kyllä.
  • Lähetetty: 14.05.2008 17:58
Kiitos kaikille, jotka ovat neuvoneet ..
Noista kaavotus taidoista täytyy sen verran sanoa, että niin mestarillinen en ole, että voisin kokonaan extempore kaavoja piirrellä, mutta muokkaus kyllä onnistuu.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit