Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Korsetti (osa 2) - Sivu 81

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.01.2010 18:10

Lainaus: blood

Mun pitäs nyt oikeesti ottaa itseäni niskasta kiinni ja vääntää ne pari haaveilemaani korsettia. Vanhat alkaa jo olemaan kuluneita ja vielä kaikenlisäksi liian isoja. Vyötärönmitta pikkuhiljaa pienentynyt pienentymistään, nykyiset on kiristyksen kera samankokoisia kuin vyötärö. Eli pitäs alkaa sitä 50cm korsettia vääntämään, nykyiset siis 60-65cm.
Kaikkia kivoja korsettikankaitakin on kyllä varastossa, pitäs vaan se aika kaivaa jostain.

Kuulostipa tutulta. Ajattelin laittaa tilaukseen tänään luita ja plansetteja, nyt kun taas koululle pääsee teollisuuskoneiden ääreen niin voisi inspiroitua. Tullut tässä vuoden sisällä hamstrattua säädyttömän paljon kankaita.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.01.2010 18:19
Voi onni, kun osaisi itsekin tehdä korsetteja. Minä tuskin saisin mitään kelvollista aikaiseksi, vaikka viettäisin ompelukoneen äärellä vuoden.

Mulla on itselläni yksi musta "kunnon" vyötärökorsetti ja toinen päälle koristeeksi tarkoitettu kirsikkakuvioinen. Periaatteessa voisin siis rankempaakin kirist elyä harrastaa, mutta mun ongelmana on vino selkä, eikä kaupan korsetit tee sille hyvää. Pitäisi siis tehdä itse tai teettää mittatilauksena, mut oon köyhä.
Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 04.01.2010 19:30

Lainaus: Marraskuu

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Äh, onhan minullakin skolioosia pari astetta. Mutta en ole välittänyt, mikä on aika typerää tulevaisuutta ajatellen.

No mutkun korsetit on kivoja ja olen köyhä. !!1
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.01.2010 15:21

Lainaus: Myria

halusin jonkun mahdollisimman yksinkertaisen ja moneen asuun sopivan.

Juuri tästä syystä minulle tarttui alennuksessa ollut satiininen perusmallinen (tosin overbust) musta korsetti. Pitkään jo ollut sellainen hakusessa, mutta joko ollut liian kallis, oikea koko puuttunut jne. Mutta vihdoinkin!

Kun rahatilanne antaa periksi teetätän pari hiukan erilaisempaa korsettia, joista olen jonkin aikaa jo haaveillut.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.01.2010 23:09
Miulla on sellainen kaunis, aiiiiivan ihana puna-musta vyötärökorsetti. Pidän siitä kovasti MUTTA ... siitä on unohtunut sivupaloista kavennukset, joten (jos mahdollista) näytän korsetti päällä lihavammalta kuin ilman sitä. Ja siis, tämähän ei aja sitä asiaa, jotavarten korsetti niin kiva vaatekapine on.

Joten, kysyn teiltä viisahilta, jotta onkos tälle näin kotikonstein mitään tehtävissä? Vai täytyykös minun ottaa ja heittää korsetilla sitä pahamaineista ja kovin kipeää vesilintu-parkaa?
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.01.2010 14:54

Lainaus: Kedira

Joten, kysyn teiltä viisahilta, jotta onkos tälle näin kotikonstein mitään tehtävissä?

Todella hankalaa sanoa, pitäisi päästä itse hipeltämään sitä vaatetta että näkisi sen saumarakenteet. Monet korsetit valmistetaan niin että niitä on hirveän vaikeaa enää jälkikäteen muokkailla. Ei mahdotonta, mutta hankalaa. Johtuu mm. siitä että luukujat tikataan koko laitoksen läpi, joten niissä on paljon, paljon purkamista. Vaate pitää käytännössä aina purkaa ihan täysin osiinsa että jotain pikkujuttua voi fiksailla. :| Siis, tuskinpa voi.
Kirjoittanut: Mae Angela (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.01.2010 01:03
Oi, te korsettien asiantuntijat!
Olen avun tarpeessa! Alan ompelemaan itselleni korsettia ja haluaisin tietää, mistä voisi tilata oikeat luut niihin? Teen valkoista vyötärökorsettia, mutta mietin onko nämä liivinluut sopivat, kun pitäisi kummenki kiristää, mutta kangas on tiukkaa. Riittääkö liivinluilla kiristäminen vai onko soveliaampi tilata jostain nettikaupasta luut niihin?
Kirjoittanut: seitkytkaks (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: seitkytkaks
  • Lähetetty: 28.02.2010 22:46
Moi vaan kaikille, eka postaus tälle foorumille. Satuin löytämään tämän hyvin elinvoimaisen keskustelun korseteista ja ajattelin laittaa itse tekemistäni korseteista vähän selostusta ja kuvia.

Ohjeina käytin mitä netistä löytyy, tämä ehkä paras.
http://cows-finland.net/patricia.wolf/korsetti_n__ 1880.html

Kaavat tehtiin vaimon kanssa jo muutama vuosi sitten, mutta homma unohtui, nyt hieman korjailin kaavoja ompelin punaisen kangaskorsetin ja sitten korjailin vielä hieman kaavoja ja tein nahkaisen. Kaavat oli alunperin tehty teippaamalla t-paita vaimon päälle, teippiin sitten piirrettiin 8 kohtaan pystysaumat, piirrettiin ylä- ja alalinja ja leikattiin yhtä saumaa pitkin paita pois päältä. Palat leikattiin erikseen ja niista sitten piirrettiin kaavat pahville. Käytännössä säästöönhän jäi vain toisen puolen kaavapalat jotka toimivat käänteisesti. Ompelussa käytin Husqvarna kotikonetta ja lankana kankaisessa korsetissa ihan tavallista ompelulankaa ja nahkakorsetissa vahvempaa lankaa. Luina käytin ostettua muoviluuta vain rei'ityksen vieressä kulkevana kapeana luuna ja muuten luut ovat rakennukselta poimittuja muovisia pakkausvanteita joita kavennettu tarpeen mukaan. Minulla oli myös spiraaliluuta mutta oli huomattavasti letkumpaa kuin pakkausvanne, joten en sitä viitsinyt käyttää. Lastikat ostin kun en semmoista jaksanut alkaa väsäämään itse.

Punainen korsetti.
Ostamani päällyskangas oli oikein mukavaa ommeltavaa, mutta vuorikangas tuntui venyvän joka suuntaan, siihen ei voinut piirtää kunnolla eikä se totellut silitysrautaa, tämä aiheutti varmaan eniten ongelmia. Luultavasti taitavampi olisi pärjännyt vähemmillä nuppineuloilla mutta itse neuloin lähes kaikki saumat ensin kiinni ja sitten ompelin, näin mitään pahempia karkailuja ei tapahtunut. Korsetin vyötärölinjalle laitoin vinonauhaa vahvistamaan vetoa. Vuori ja päällyskangas ovat täysin samanlaiset kappaleet ja saumojen aukisilityksen jälkeen ompelin ne sauman molemmin puolin yhteen, luu tuli päällyskankaan taitoksiin, ei siis kosketa vuorta ollenkaan. Rei'ityksen kohdalle ujutin paksua nahkaa kaistaleen, näin niiteillä oli vähän mihin puristua. Kun kaikki palat oli ommeltu niin piirtelin korsetin linjat symmetrisiksi, ompelin pari kertaa reunat, leikkasin ylimääräiset ja ompelin kanttinauhan. Luita tuli 14 kpl+ lastikka.

Nahkakorsetti.

Kaavoja siis hieman tähän korjailin, piirsin ylä- ja alapuolen linjat kulkemaan sulavammin ja hieman muutin kokoa. Ompelu muuten samoin tehty, mutta palojen yhteen ompelemisen jälkeen on saumat taitettu samalle puolelle, tämä siksi että nahalle tulee näin kaksi yhdistävää saumaa ja kestää enemmän vetoa. Tämän takia myös luille tuli luontevasti yksi isompi kuja kahden sijasta, luut on laitettu nahan väliin, ei kosketa vuorta. Luita kaikkiaan 8 kpl + lastikka.

Aikaa yhden korsetin tekoon meni noin 8 tuntia, nyt jos tekisin niin ehkä 4 tuntia ja sitten jos...eli homma kyllä nopeutuu tehdessä. Ensimmäinen korsetti kannattaisi ehdottomasti tehdä lakanakankaasta tms, näin saa harjoitusta ja näkee ovatko kaavat sittenkään kohdallaan ja kun sitten heti perään tekee lopullisen niin kaikki vaiheet ovat muistissa. Rahaa näihin meni aika vähän, kankaat molempiin n.10€ lastikat 18€ , niitit pari euroo, kanttinauhat ja nyörit n.10€ , kakkoslaadun nahkaa n. 8€. Pienenä vinkkinä voisi kanssa sanoa että kun menee v*****si niin ei ompele saumaa loppuun tai jatka muutenkaan, pura ja tutki vahingot ja ompele uudestaan. Rohkaisua kaikille foorumin ompelijoille jotka mietitte osaako tehdä, koska jos tälläinen raksamies saa sen väkerrettyä niin kyllä tekin. Otan myös mielelläni vastaan ohjeita ja vinkkejä muilta ompelijoilta.

Lisää kuvia molemmista tuolla.
http://kuvablogi.com/blog/27043/
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.03.2010 15:15
Omistan aivan uskomattoman ihanan viininpunaisen, wasp-mallisen vyötärökorsetin mustilla raidoilla. Se oli pitkän harkinnan ostos ja pienestä alaosan viasta olen rakastanut sitä. Ja nyt, kulutuksen myötä se on mennyt rikki! Edestä kangas repesi plansetin kohdalta ja näyttää olevan mennyttä, ainakaan en itse keksi järkevää tapaa korjata ilman korsetin purkua täysin. Järkytyin suuresti, en uskonut kiintyväni vaatekappaleeseen. Uskomaton tuuri. Ehti se olla vuoden kovassa kulutuksessa kyllä, mutta nyt onkin ongelma: ei varaa uuteen. Pidin korsettia paljon, lähes päivittäin lukuun ottamatta muutamia sairastumis- tai vastaavia päiviä, vartalonmuokkausaatoksissa. En koskaan ennen omistanut edes vyötäröä, nyt sellainen on ja tavoittelen unelmavyötäröä. Pelkään nyt menettäväni saavuttamani. Eivätkä korsettitoppini kyllä auta lainkaan.

Todella upeita korsetteja osataan tehdä näköjään itsekin. Vielä joku päivä opettelen ompelemaan suoraan ja ehkä kokoan korsetin jopa. Saattaa tosin vierähtää muutama vuosi.
Kirjoittanut: seitkytkaks (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.03.2010 22:23
Tulipa vaan mieleeni kun selailin noita vanhempia juttuja ja siellä oli teollisuuskone/kotikone pohdintaa, niin itselläni kyllä on vanha teollisuuskone, mutta mielummin kuitenkin ompelin nuo kotikoneella, koska tuntui tarkemmalta ja nopeammalta. Teollisuuskone, ainakin tuollainen vanha on on aika kohlo. Kotikoneellekin saa neuloja jotka on suunniteltu vahvemmalle langalle, neulanreikä pitkulaisempi ja uraa neulansilmästä pitkänmatkaa jossa lanka mahtuu kulkemaan. Ei varmaan ihan tuota teollisuuskoneen vahvaa verhoilulankaa saa toimimaan, mutta ompelukaupoissa on kuitenkin tarjolla hieman ohuempaa, mutta kuitenkin paljon tavallista vahvempaa lankaa joka ei vetämällä katkea, luulisin tarpeeksi vahvaksi. Kotikone ei nahkakorsetissakaan nikotellut yhtään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit