Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Korsetti (osa 2)

Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.06.2010 16:06

Lainaus: Jasmine

Pallea ei pääse kunnolla laajenemaan kunnollisen korsetin kanssa, vaan korsettia käyttäessä hengitetän pääsääntöisesti keuhkojen avulla, eli ns. ylähengityksellä

Tämän tiedän kyllä. Mietin vain, kuinka paljon se tätä haittaa... Noh, varmaan paras keino on itse kokeilla, vähän paha on varmaankin muiden sanoa.

Lainaus: Jasmine

Sillä lähin hakemaan sopivaa (kuten varmaan moni muukin henkilö). Näin näkee että onko oikeasti se korsetti sun juttus vai ei

Kiitos tästä, eli en lähde heti puurtamaan ompelukoneen kanssa, josko se ei sittenkään olisi niin mukava ja minulle sopiva juttu. Pistän korvan taakse.

Eli arvatkaa, mikä on ensimmäinen asia, jonka ostan sitten itselleni 16-vuotislahjaksi.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.06.2010 14:16

Lainaus: aNightingale

Mutta kannattaako ensimmäiseksi korsetiksi kuitenkaan valita itse tekemää, vaikka kunnon luut olisi ja täysin ohjeiden mukaan tehty?

No, jos ei aikaisempaa kokemusta korsettien teosta ole, niin ei kannata. Vaatteena siihen liittyy sarjansa ihan omanlaisiaan kikkoja, ja sen sovittaminenkin on oma lajinsa. Jos taas tekee suoraan valmiilla kaavoilla, ei siitä oikein saa sen kummempia etuja kuin ostokorsetistakaan.
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.10.2010 14:05
Apuja tarvittaisiin.. Onko joku tilannut corsets-uk.com'ista vyötärökorsettia? Olen vähän hukassa sen korsetin pituuden kanssa. Waspieta en halua, vaan ihan ns. normaalipituisen korsetin kuten tämä tässä: http://www.backstreet.fi/shop/product_details.php? p=1932

Mietin mahtaisiko tämä korsetti: http://www.corsets-uk.com/waist-training/waist-tra ining-underbust-corset-in-black-taffeta-wt-001-azx .html olla samaa kokoa, vai pitäisikö ottaa yksi heidän long-lined waist training korseteistaan kuten tämä tässä: http://www.corsets-uk.com/waist-training/waist-tra ining-underbust-corset-in-black-taffeta-wt-001-azx -6887.html

Pituutta löytyy se 171cm jos tarvii johonkin..
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.10.2010 18:40
Nuo long linet ovat 13-tuumaisia eli 33-senttisiä ja normit 26,7-senttisiä, kun taas tuo BackStreetin korsetti on 28 senttimetriä pitkä edestä. Eli sanoisin että tuo long line voi olla hieman liian pitkä (ottaen huomioon vartalon mittasuhteet), itselläni 29-senttinen Burleskan underbust on melko sopiva ja olen 170 senttiä pitkä.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.10.2010 18:56

Lainaus: DeadlyNightshade

Eli sanoisin että tuo long line voi olla hieman liian pitkä

Komppaan DeadlyNightshadea, itse olen 181 pitkä, ja mulle nuo 13 -tuumaiset on sopivan pituisia.
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.10.2010 08:39
Kiitoksia paljon avusta, näin vähän arvelinkin että liian pitkiä olisivat
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.10.2010 10:59
Voisiko joku täsmentää vielä waspien ja vyötärökorsettien eroa? Googlettamalla selvisi etä waspie olisi enemmänkin "koristevyö" mutta monesti näkee noissakin ihan metalliluita, niin ilmeisesti sellaisellakin saa sitten kiristettyä?
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.10.2010 18:18

Lainaus: Giffirt

Voisiko joku täsmentää vielä waspien ja vyötärökorsettien eroa?

Olen käsittänyt, että waspie on vain kapeampi vyötärökorsetti.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.10.2010 18:34

Lainaus: DeadlyNightshade

Olen käsittänyt, että waspie on vain kapeampi vyötärökorsetti.

Näin mäkin asian näen, että vyötärökorsetti on underbust -mallinen eli rintojen alta jonnekin (ylä)lantion seutuville, ja waspie on sitten kapeampi, "vyömäisempi". Ja riippuen materiaaleista, niin sillä saa kiristettyä yhtälailla.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.10.2010 19:23

Lainaus: Giffirt

Voisiko joku täsmentää vielä waspien ja vyötärökorsettien eroa?

Itse olen kuullut Waspie sanan käyttöä kuvaamassa korsetin muotoa, ei niinkään pituutta. Eli wasp on ampiainen = ampiaisvyötärö. Sitten on olemassa s-curvea joka kaartaa selänkin puolelta ja mitä kaikkea. Lisätietoa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 10 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit