Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

• Vastaa
Toki. Siitä ku klikkaa ni tulee sellainen kuva. (äläkä ota minua tosissasi... väsy-Piiska piruilee)

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa

Lainaus: neo_shaman

Leikattuani itselleni deathhawkia kaukaisesti muistuttavan kampauksen, olen saanut perääni outoja tuijotuksia parin päivän ajan... Muilla samoja kokemuksia? Metrossa kukaan ei istu viereen/vastapäätä, vaikka muuten olen ihan "normaalin" näköinen, pienikokoinen tyttö.

Itse huomasin vielä entisessä koulussa käydessäni, että bussissa minun viereinen paikkani oli aika usein se viimeiseksi täyttyvä. Ilmeisesti pienikokoinen tyttö punamustissa kuiturastoissa ja pitkässä nahkatakissa on jotakin kovin pelottavaa..

Lainaus: darkAngel

mitä mitä? toimiko se linkki siulla?

Mulla toimi kanssa.

Yes, I do believe in love that lasts forever. But how long does forever last? That's another story...

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

minun mielestäni kivannäköinen irokeesi on sellainen piikkisuora jonka voisi kolauttaa betoniseinään kampauksen kärsimättä.

Harkitsin tuota, mutta itsepäiselle kiharalle kuollut keesi sopii paremmin Ja itseasiassa, tuokin on niin lujaa tekoa, että en saanyt pyöräilykypärää päähän

Lainaus: pikkumyy

Itse huomasin vielä entisessä koulussa käydessäni, että bussissa minun viereinen paikkani oli aika usein se viimeiseksi täyttyvä. Ilmeisesti pienikokoinen tyttö punamustissa kuiturastoissa ja pitkässä nahkatakissa on jotakin kovin pelottavaa..

Mulla ei tarvitse edes olla sitä nahkatakkia... Lenkkarit, jotkut Onlyn maastokuvioiset housut ja hihaton t-paita, ja isotkin miehet hyppii karkuun. Naurettavaa...
...mutta käytännöllistä.

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Toki. Siitä ku klikkaa ni tulee sellainen kuva. (äläkä ota minua tosissasi... väsy-Piiska piruilee)

juu ei se mitään. miulla se ei toimi. mikähän siinä...

when love turns hopelessness, hopelesness turns bitternes, bitterness turns hate and hate finally into sweet sweet vengeance... untill your blood is pouring down my face, I´ve had mine.

• Vastaa

Lainaus: neo_shaman

Leikattuani itselleni deathhawkia kaukaisesti muistuttavan kampauksen, olen saanut perääni outoja tuijotuksia parin päivän ajan... Muilla samoja kokemuksia?

Ilmoittaudun!

Tai siis, katseita tulee (totta kai) paaaaljon enemmän silloin, kun pehkoni on tupeerattu pystyyn. Vähään aikaan en ole ehtinyt/jaksanut tupeerata... Viikko perussuomalaisen heviäijän luona tekee ihmeitä

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa

Lainaus: Jayne Dahmer

Tai siis, katseita tulee (totta kai) paaaaljon enemmän silloin, kun pehkoni on tupeerattu pystyyn. Vähään aikaan en ole ehtinyt/jaksanut tupeerata... Viikko perussuomalaisen heviäijän luona tekee ihmeitä

heh, ite tupeeraan vaan kun siltä tuntuu (=harvoin. Tää on tää tuulipuku-luonne). Mulla ei tarvii olla edes tupeerattuna, ja vaikka hiukset peittäis suurimman osan kaljusta/siilistä niin silti kaikki tuijottaa O.O Eikä oma pää ole edes mitenkään "ihmeellisesti" värjätty, punaruskeaa se muistuttaa.

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Muokkasi: snowwiewolf
  • Vastaa
Minulla riitti se että oli liiloja raitoja tukassa (tumman hunajan värinen) ja pujeuduin mustaan t-paitaan ja farkkuihin niin sain outoja katseita.
Oudompaa kyllä kun minulla oli liil,a kihara peruukki niin vain kaksi äijää tuijotti ratikassa suu sepposen selällään. Kukaan ei kai uskaltanut tuijottaa :P
  • Vastaa
Jos kommentoisin alkuperäistä aihetta, eli sitä, mikä goottityylissä on niin pahaa.

Yksi sana; musta. Musta on länsimaisissa kulttuureissa, pääosin kristillisissä, leimattu pahuuden ja myös varsin loogisesti pimeyden väriksi . Ainakin Raamatussa on roppakaupalla sellaisia juttuja, kuin "vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa". Oliko tuo nyt oikea sanamuoto... no, kyllä minä Raamattuni kuitenkin tunnen, olenhan pienenä lukenut Lasten kuvaraamatun kannesta kanteen vaikka miten monta kertaa! (Hei, se oli hyvä kirja...)

Olisiko ihmisten suhtautuminen erilaista, jos pukeutuisimme mustan sijasta kokopunaiseen? On siinäkin omia paholaismaisia vivahteitaan, mutta yhteys pimeyteen ja pahuuteen ei olisi niin selvä. Tai vaikka kokosiniseen? Silloinhan me olisimme Hare Krishnojen pyhiä jumalhahmoja! (No melkein.) Varmastikin gootti voi kuitenkin pukeutua kokosiniseen, tyyli ja yleinen olemus ratkaisee ehkä siinä tapauksessa enemmän kuin pelkkä väri. (Ajattele sinistä, pitkää hametta, sinistä korsettia ja sinistä verkkopaitaa. Ja sinisiä Demonioita!)

Itämaisissa kulttuureissa pahan ja kuoleman väri on kuitenkin valkoinen. Ovatko siis korealaisen näkökulmasta valkoiseksi maalatut kristilliset kirkot pimeyden temppeleitä? Ehkä kaikkien goottien kannattaisi alkaa pukeutua valkoiseen... Tulisi uutta näkökulmaa pimeyteen!

Devils never cry

• Vastaa
Suomessa ei paljoa värikkäitä vaatteita käytetä, itse kokisin ettei mustaan pukeutuminen sinänsä ole täällä kovin merkillistä. Erityisesti talvella vastaantulevalla porukalla on mustaa ja harmaata yllään, kaikki näyttää samalta, luterilaisen ankeaa! Ihminen on laumaeläin ja kaipaa ympärilleen symmetriaa, huomion herättäminen on epäsopivaa ja yhdenmukaisuuden paine kova. Peruskoulu on varmasti yksi niistä paikoista, jossa tasapäistetään kaikki nk. yhteiskuntakelpoisiksi. Joku ilkeä vanha sanontakin taisi olla, että "rumat ne vaatteilla koreilee". Toinen usein kuultu lausahdus on että "kuka toikin luulee olevansa". Suomessa naiset ei yleisesti ottaen pukeudu kovin naisellisuutta korostavasti, kun taas goottinaiset ovat usein über-naisellisia. Saattaa joskus harmittaa, että joku uskaltaa pukeutua kuten haluaa eikä siten mikä muodissa on = turvallista joukosta poikkeamista. Ehkä ne huutelijat ja ihmettelijät salaa toivoisivat, että voisi itsekin uskaltautua laittamaan päälleen jotain erikoisempaa tai seksikkäämpää. Järkyttävintä on tietysti jos joku käy päälle sen vuoksi ettei toisen olemus miellytä. Miksi kukaan alentuu sellaiseen primitiivireaktioon ja todistaisi sitä kautta oman pienuutensa ja itsetuntonsa riittämättömyyden? Uhkaako nk. poikkeava pukeutuminen hyökkääjän/huutelijan omaa identiteettiä jotenkin?

"Inter mortuos mortem expectans"

• Vastaa

Lainaus: Natassja

Suomessa naiset ei yleisesti ottaen pukeudu kovin naisellisuutta korostavasti, kun taas goottinaiset ovat usein über-naisellisia. Saattaa joskus harmittaa, että joku uskaltaa pukeutua kuten haluaa eikä siten mikä muodissa on = turvallista joukosta poikkeamista.

Hyvin sanottu! Tuo taitaakin tiivistää juuri sen, miksi gootteutta karsastetaan. On se niiin ehanaa kun naisen pitäisi pukeutua miehekkäästi ja näyttää mieheltä ollakseen uskottava naisena...

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!