Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

• Vastaa
Niinpä! Esim. Venäjällä naiset käyttää tolkuttomasti aikaa ja rahaa ulkonäköönsä. Siellä naisellisuuden korostaminen on tärkeää, korkokengätön nainen kauhistus! Kyllä meilläkin nähdään vaivaa jotta näytetään hyvältä, mutta meillä ei saa näyttää "liian" naiselta. Kukaan ei varmaan ole voinut välttyä kuulemasta, mitä ikävyyksiä venäläisistä naisista täällä Suomessa sanotaan. Meillä ollaan niin tasa-arvoisia ja pukeutumisessa androgyynejä. Jopa naiset tuntuvat joskus ajattelevan, että seksikkäästi pukeutunut nainen suorastaan kerjää likaisia kommentteja ja kosketuksia, mitäs on pukeutunut niin provosoivasti! Goottityylissä on kuitenkin tiettyä vahvuutta ja uskallusta, epäsosiaaliseksi tulkittavaa mustaa väriä, jotain "rokkenrollia" ja asennetta. Goottinainen ei naisellisimmillaankaan oikein istu uhrin ja "miesten miellyttäjän" muottiin. Se goottityylin rosoinen silaus pitää muihin tietyn välimatkan, goottinaista ei ehkä ole niin helppo lähestyä.

"Inter mortuos mortem expectans"

• Vastaa
Natassja
tuo oli mielestäni niin hyvin sanottu että ei voi muuta kuin myötäillä. goottinaiset vaan yksinkertasesti uskaltaa olla naisia ja naisellisia näyttämättä kaavoihin kangistuneelta. jos ei itse uskalla perästä niin se on oma moka. eläköön omintakeinen naisellisuus!

when love turns hopelessness, hopelesness turns bitternes, bitterness turns hate and hate finally into sweet sweet vengeance... untill your blood is pouring down my face, I´ve had mine.

• Vastaa

Lainaus: Natassja

Goottinainen ei naisellisimmillaankaan oikein istu uhrin ja "miesten miellyttäjän" muottiin.

Noh, goottinaisen arkkityyppihän on femme fatale, mutta kyllä useat goottitytötkin taipuvat avuttomiksi tyttösiksi jotka eivät osaa sanoa ahdistelijalle ei.

pssst. Entäs tarkoituksellisesti adrogyynit goottitytöt jotka käyttävät miesten vaatteita ja ajelevat päänsä kaljuksi. Älkääpäs unohtako heitä.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa

Lainaus: BronzeRain

pssst. Entäs tarkoituksellisesti adrogyynit goottitytöt jotka käyttävät miesten vaatteita ja ajelevat päänsä kaljuksi. Älkääpäs unohtako heitä.

*nostaa käden pystyyn* Hier! Itse lukeudun enemmän näihin androgyyneihin "gootti""tyttöihin" . Pääni on puolikalju ja en käytä ikinä hameita, mekkoa pari kertaa vuodessa erityistilaisuuksissa.
En ensinnäkään jaksa panostaa pukeutumiseeni, meikata ja saada kipeitä jalkoja sen takia että kulkisin näteissä kengissä, mutta yleensäkin rennonpi ja "maskuliinisempi" tyyli on enemmän mieleeni ja viihdyn siinä paremmin.
Muutenkin pukeutumiseen tehtävät sukupuolierottelut ovat naurettavia mielestäni, ja goottityylissä on erittäin kiehtovaa ja kunnioitettavaa se, että naiset uskaltavat olla erittäin naisellisia, erittäin miehisiä tai mitä tahansa siltä väliltä. Sama pätee tietenkin miehiin. Tämä minua alkoikin silloin aikoinaan kiinnostaa goottityylissä.

ota nyt tästäkin selvää...

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Huomatkaa, että goottityylissä ei (kai) ansaitse lisäarvostusta sillä että näyttää jommalta kummalta sukupuolelta, toisin kuin normaali-ihmisten maailmassa! Vaikka itse edustankin tätä erittäin feminiinistä suuntaa, niin tuen myös täysin rinnoin (heh) niitä tyttöjä jotka ovat goottityyliltään jotain ihan muuta. Goottityylin hienous onkin ehkä juuri tuossa kaavoihin kangistumattomuudessa, tai ylipäätään siinä vapaudessa että sitä saa kangistua kaavoihin jos niin itse haluaa.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa

Lainaus: Piiskansiima

Vaikka itse edustankin tätä erittäin feminiinistä suuntaa, niin tuen myös täysin rinnoin (heh) niitä tyttöjä jotka ovat goottityyliltään jotain ihan muuta.

Sama täällä. Tissini antavat täyden tukensa.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa

Lainaus: BronzeRain

Vaikka itse edustankin tätä erittäin feminiinistä suuntaa, niin tuen myös täysin rinnoin (heh) niitä tyttöjä jotka ovat goottityyliltään jotain ihan muuta.

Sama täällä. Tissini antavat täyden tukensa.

samoin. koko kupin täydeltä

when love turns hopelessness, hopelesness turns bitternes, bitterness turns hate and hate finally into sweet sweet vengeance... untill your blood is pouring down my face, I´ve had mine.

• Muokkasi: Swanette
  • Vastaa

Goottityylin hienous onkin ehkä juuri tuossa kaavoihin kangistumattomuudessa, tai ylipäätään siinä vapaudessa että sitä saa kangistua kaavoihin jos niin itse haluaa.

Komppaan! Minusta on äärimmäisen hienoa, että goottityyli suo mahdollisuuden valita tyylinsä omien mieltymystensä mukaan: voi olla niin stereotyyppinen, vaikkapa naisellisuuden osalta, kuin haluaa tai sitten toisaalta olla jotakin ihan muuta jos se tuntuu omalta.

"And in the sea there is a fish, a fish that has a secret wish, a wish to be a big cactus with a pink flower on it"

• Muokkasi: FrozenCorpse
  • Vastaa
Minä kyllästyin ainaiseen miesmäisyyteeni ja housuissa kulkemiseen. Nyt on hameita kaappi pullollaan ja paitojakin on lisää tulossa-

HC-Wild Line

• Vastaa
Monilla ihmisillä on jonkin asteinen tuntemattoman pelko. Mitä ei täysin ymmärretä niin sitten itse luodaan ihan omassa päässä kuva asiasta. Ja se välttämättä ei ole oikea. Itse olen tähän törmännyt kun miehenä minulla on tapana pitää kynteni mustiksi lakattuina, ja sekös toisia kiinnostaa. varmaan ei oo vaikee ajatella mikä niiden mielestä olen. No gootithan ovat hyvin tyylikästä väkeä, ja panostavat pukeutumiseen ja meikkiin... meitä vissiin sen vuoksi vähän myös pelätään... en tiiä mut luulisin?
Heteroseksuaali mies joka meikkaa ja pitää tyylikkäitä vaatteita on metroseksuaali.
Totta sekin että jos olet jotenkin erilainen kuin muut, saa monesti osakseen jonkin asteista syrjintää... Ja takanapäin shaissen puhumista. Mutta siitähän me emme välitä mitä monet retroseksuaalit meistä puhuu.
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 6 goottiyhteisön jäsentä (BronzeRain, TaruinenAave, Jacob, Chrystalis, HepZusi, Severana). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!