Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

• Vastaa
JOo, taas pääsin todistamaan pohjois-karjalaisten ja trendi-ihmisten suvaitsevaisuutta. Istuttiin iltaa tyttöjen kanssa ja vaan pari meistä viidestä oli vehoutunut mustaan. Sinne tuli jätkälauma pelamaan biljardia. No meille oli varattu yläkerrasta pöytä ja kun vihdoin pääsimme sinne niin ja kävelimme ohi. Kuuluin näiden "suvaitsevaisten" trendipoikien suusta. "Hyiii, gootteja. Hyi, homogoottit" Joo, ja naisporukassa oltiin ja kaikki oli naisellisia. Lähinnä huvitti.

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vastaa
Perjantaina päädyimme kolmen kaverini kanssa Klub Kalmassa vierailemisen jälkeen erääseen toiseen baariin. Siellä sitten pestessäni käsiäni naistenhuoneessa huomasin peilin kautta, että eräs huomattavasti humalassa oleva tyttönen tuijotti pitkään korsettiani. Sitten hän alkoi kovaan ääneen selittää ystävälleen: "hei, sopiskohan mullekin tommonen korsetti?", ja kauhea kikatus ja ilveilyä päälle. Katsahdin tyttöihin, mutta eivätpä he mitään tajunneet. Sitten vain tyynesti kävelin heidän ohitseen pois sieltä, turha heille oli mitään alkaa kommentoimaan. Muutenkin tuli kaikennäköistä ylimääräistä huomiota lähinnä kenties näyttävänpuoleisen pukeutumiseni johdosta, mutta eipä se mitään uutta ollut. Joidenkin on ilmeisesti vaikeaa hyväksyä tai ymmärtää goottityylisten henkilöiden liikkuminen myös ns. "tavismestoissa".

"And in the sea there is a fish, a fish that has a secret wish, a wish to be a big cactus with a pink flower on it"

• Vastaa

Lainaus: Swanette

Joidenkin on ilmeisesti vaikeaa hyväksyä tai ymmärtää goottityylisten henkilöiden liikkuminen myös ns. "tavismestoissa".

No niinpä, kommentointia aina löytyy mutta eipä se mitään. Joskus se todellakin johtuu kateudesta kun hyvin moni goottinainen tai metallinainen on näyttävä ja kaunis. Erilaisuutta vieroksutaan.

Mie en taas huomioi kommentteja tai korkeintaan kylmä/tuima katse. Joskus se joitakin vaan innostaa mutta enemmän se innostaa jos rupeaa väkyttämää takaisin. Tietysti on joskus poikkeuksia, jolloin vaan sanoo nasevasti takaisin niin usein tuon kaltaisilla naisilla menee ohi kun ne ei tajua tai eivät osaa sanoa takaisin... mut tosiaan ei niistä välitä. Minutkin tuomittiin vaan ulkonäön takia, joten ihan sama. Tyypit ei tunne, eikä ilmeisesti juuri tiedä. Ennakkoluuloihin törmää aina. Ei tietysti joka kerta mutta silloin tällöin.

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vastaa

Lainaus: Swanette

Sitten hän alkoi kovaan ääneen selittää ystävälleen: "hei, sopiskohan mullekin tommonen korsetti?", ja kauhea kikatus ja ilveilyä päälle. Katsahdin tyttöihin, mutta eivätpä he mitään tajunneet. Sitten vain tyynesti kävelin heidän ohitseen pois sieltä, turha heille oli mitään alkaa kommentoimaan.

Väitätkö ettet ole itse koskaan kommentoinut kenenkään pukeutumista ? ********** frendies kanssa joidenkin "tavisten" ja muiden pukeutumisesta tietän, että he kuulevat sen joka tapauksessa ? Ja voitteko väittää, ettette itse nypristä naamaanne kun joku "tavallinen", tai erilailla erilainen kuin te, kävelee kadulla vastaan. Voisin sanoa olevani melkein 100 prosenttisen varma, että jokainen teistä sen tekee. En näkis tässä ite mitään erikoista, ite ainaki rakastan haukkua ihmisten tyylejä. Sama se mitä edustavat jos vaan ovat tarpeeks haukuttavan näkösiä, ja jokainen on.

Minkä takia ottaa lähteä syyllistämään muita siitä, mitä itsekin teette joka tapauksessa? Ja etenkin miksi se pitää ottaa niin rankasti itseensä, jos itse joutuu ihmettelyn kohteeksi. Epäilen myös että harva teistä on pettynyt saamastaan huomion määrästä, sehän on joka tapauksessa aina osasyynä erilaisuuteen.

Olen muuten tosi huono kirjottamaan selkeesti, kun tekee mieli avautua, eli kysykää vaan kun ette ymmärrä. hähä.

Keep on cryin'

• Muokkasi: Swanette
  • Vastaa
keppi, en tosiaankaan ottanut rankasti itseeni, luulisi viestissäni olleesta hymiöstäkin käyneen selväksi, että minua lähinnä huvitti. Minusta tuntuu, että itse lähinnä suutuit jostakin, en tiedä koskiko tämä tapaus jotenkin henkilökohtaisesti sinua. Jos näin on, pyydän anteeksi aiheuttamastani väärinkäsityksestä. En näkisi tuota tapausta mitenkään merkittävänä oman elämäni kannalta, olen valinnut tyylini ja kannan sen ylpeänä. Eri asia on, jos joku tosissaan alkaa ahdistella, kiusata tai haukkua minua pukeutumiseni vuoksi, silloin täytyy asialle tehdä jotakin. Nyt oli kyseessä vain harmiton erimielisyys korsettien esteettisyydestä tai epäesteettisyydestä. Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä sinut, keppi,
sai näin hanakasti tarttumaan aiheeseen.

Ja kyllä toki huomaan aina toisinaan ihmisillä tyylejä, joista en itse pidä, mutta harvemmin sanon sitä ääneen ainakaan tämän henkilön kuullen. Toki näinkin on joskus saattanut käydä, en sitä mene suoraan kieltämään. En kuitenkaan pidä kenenkään ulkonäön haukkumista hyvänä asiana.

EDIT: Tuosta ihmisten ulkonäön arvostelemisesta vielä sen verran, että voin esimerkiksi rehellisesti sanoa Immortal-nimisen bändin näyttävän huvittavalta promokuvissaan, mutta jos Immortalin jäsenet olisivat tavallisia kaduntallaajia, jotka tulisivat minua vastaan Helsingin kaduilla, en alkaisi haukkua heitä päin naamaa. Tämä siis oli jonkinlainen havainnollistava esimerkki.

"And in the sea there is a fish, a fish that has a secret wish, a wish to be a big cactus with a pink flower on it"

• Vastaa
Hähä, suutuin - lähinnä innostuin

Mutta siis lähinnä se syy, miks aloin kirjotta, oli se kuin täällä niin tehdään itsestä marttyyrejä oman tyylin takia. Ja miten muiden haukkumisen kautta päästään syyllistämään näitä muita. (siis että muut haukkuu itseä, ja sen kautta päästään syyttämään haukkujia) Tosin sehän tämän foorumin pointti on, että sinänsä meni vähän reisille koko juttu.

Ton lainauksen tarkotuksena oli vaan olla esimerkkinä, ei tapauksena, johon täytyis takertua. Yleensäki kun mitä täällä on ollut tekstiä niin kaikki on tuntunu ottaneen kaikki "haukkumiset" suoranaisena päänaukomisena, ja vakavasti. Kun sen sijaan tilanteen voi kääntää edukseen ja ********* takasin *********** tosin tarkotan lähinnä sarkasmia ja itseironiaa ja kaikkea muuta mikä ei suoranaisesti ole päänaukomista.

Houkutti niin paljon provoilla, ettei voinut vastustaa kiusausta. Älkää ottako näitä vakavasti, ainakaan liikaa ;D

Keep on cryin'

• Vastaa

Lainaus: keppi

Väitätkö ettet ole itse koskaan kommentoinut kenenkään pukeutumista ? ********** frendies kanssa joidenkin "tavisten" ja muiden pukeutumisesta tietän, että he kuulevat sen joka tapauksessa ? Ja voitteko väittää, ettette itse nypristä naamaanne kun joku "tavallinen", tai erilailla erilainen kuin te, kävelee kadulla vastaan.

Ehei! Päinvastoin. Arvostelen tuon tuostakin ihmisten pukeutumista aika rankalla kädellä, MUTTA pidän huolen siitä etteivät kyseiset ihmiset kuule sitä ja näin ollen pahoita mieltään. Jos tästä jotain pitää ymmärtää, niin se ainakin että tavisten ja goottien ero on siinä, että gootit osaavat käyttäytyä jopa arvostellessaan muita

"Frankly my dear, I don't give a damn"

• Vastaa

Lainaus: Transylvania

Jos tästä jotain pitää ymmärtää, niin se ainakin että tavisten ja goottien ero on siinä, että gootit osaavat käyttäytyä jopa arvostellessaan muita

Niinpä niin. minä useimmiten nauran ihan täysillä - oman pääni sisällä - enkä näytä sitä millään lailla ulospäin, saati ala huudella.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
keppi, vain huonoitsetuntoiset haukkuvat toisten pukeutumista kyseisen henkilön kuullen. tulee mieleen lähinnä joku peruskoulun koulukiusaamistilanne, ettei kepillä olisi itsekin tällaisia taustoja?

sivistynyt, itseään kunnioittava ihminen ei auo päätään muille varsinkaan tyylistä tai vaatteista, jokaisella on oikeus pukeutua, kuten haluaa. mielipiteet jokainen saa omistaa, kyllä tulee ystävieni kanssa naurettua hirveille vaatteille ja omituisesti käyttäytyville ihmisille, mutta mitä järkeä on mennä sanomaan, että "ompas sulla hirveet kengät" tai sitten teinix-vihjailevasti "vitsi q mageet housut, mun faijalla on kans tollaset" ja hirveä tupakanhajuinen kikatus.

me emme tee itsestämme marttyyreja, (puhun nyt sivistyneiden goottien puolesta, sivistyneisyyden pitäisi kuulua jokaiseen itseään kunnioittavaan goottiin, en laske tähän myös täällä esiintyviä -elämä on hirveetä kun mun kultakala kuoli ja muutenkin tää on niin ***** paikka että tapanpa itteni ja se tod on vaan mun oma asia-) jos joku asia kyrsii, sen saa purkaa täällä, kirjoittamalla se onkin helpompaa.

hah, ja kyllä naama aika nyrpeänä pitäisi kadulla liikkua, jos jokaiselle tavikselle pitäisi nyrpistellä.

keppi ei siis taida tuntea alakulttuurimme tapoja, tuskin gootti onkaan. tämä on gootti.net ja täällä keskustelevat vain ja ainoastaan gootit, muut voivat tehdä oman sivun esim semigootit.net tai dissataangootit.net

olen puhunut, ja nyt sitten nauran viellä kepin järjettömille viesteille

The best things in our life are unseen, that's why er close our eyes when we dream, kiss...

• Vastaa

Lainaus: Kuunsilta

hah, ja kyllä naama aika nyrpeänä pitäisi kadulla liikkua, jos jokaiselle tavikselle pitäisi nyrpistellä.

No todellakin. Suurin osa ystävistänikin sattuu olemaan ns. taviksia, sivistyneitä sellaisia toki. Enkä tosiaankaan nyrpistele heille.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 7 vakoilijaa ja 5 goottiyhteisön jäsentä (TaruinenAave, Jacob, Severana, BronzeRain, pirunsuudelma). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!