Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko ikinä ollut epävarma tyylistäsi?

Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.07.2009 21:07
Heh, tänään just yks kaveri kysy multa et eiks sua kyllästytä ku ihmiset tuijottaa jatkuvasti, hän oli huomannut kadulla kävellessämme että päät kääntyy. Ei se mua sinänsä kyllästytä tai haittaa, joskus saattaa tulla hieman epämukava olo, tyyliin "onks mulla räkää poskella tms. ku ihmiset tuijottaa".

Saatto olla hieman offia, sori.
Kirjoittanut: Iddie (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 31.07.2009 00:19

Lainaus: Pastelli

Kun katsoo galtsussa hypernättien ja hienosti pukeutuneiden goottien kuvia, siinä tulee vähän tööt fiilis, että pitäisiköhän munkin värjätä hiusket tuolleen ja omistaa tuollaiset saappaat?

Sama vika! Jos liikkuu ns. taviskavereiden seurassa, tuntee itsensä maailman gooteimmaksi ihmiseksi (näin karrikoiden sanoen), koska erottuu niin paljon niistä muutamasta muusta, jotka taas muistuttavat paljonkin toisiaan. Sitten taas, kun sattuu tallustelemaan goottireleissä kadulla ja vastaan kävelee toinen gootti, tuntee olonsa ihan täydeksi pelleksi - tai siis tulee juuri se olo "näytinköhän mä tuon täydelliseltä gootilta näyttävän ihmisen silmissä ihan täydelliseltä pelleltä ja tyypiltä, joka vaan yrittää olla jotain?". Sama kun katselee juuri galtsussa oikein kunnolla laittautuneiden ja pukeutuneiden goottien kuvia, tulee alemmuuskompleksi kun tutkii omia nuhrautuneita releitään.

Joopajoo, nämä ovat näitä Iddien perusselityksiä kahvikuppien jälkeen puoli yks yöllä.
Kirjoittanut: Chap (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Chap
  • Lähetetty: 03.08.2009 11:26
Mulla on tosi usein sellanen fiilis, et ei tää oo oikeen mun juttu sittenkään, siks olin aika kauan poissa täältä foorumilta. Mutta toisaalta mulla on yleensä "normaaleissa" vaatteissa tosi outo olo, ihan kun musta puuttuis joku osa. Tuskan ulkopuolellakin olin ihan tavisvaatteissa ja toista kertaa sinne en sellaisissa mene. En tuntenut itseäni erikoisen ulkopuoliseksi, vaan olisin halunnut olla enemmän oma itseni. Nojaa, ens vuonna sitten.. Tosiaan, täytyy kattoo nyt kun kouluun meen, että kuinka erikoisesti jaksan pukeutua, en varmaan kovinkaan, kun en edes viime viikolla Helsingissä käydessäni löytänyt alternativeputiikeista mitään ostettavaa Vaatteet on taas käymässä vähiin : D

Edit: jotain jännää taas
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.08.2009 23:01

Lainaus: Natassja

On varmaan tosi tympeä klisee, että ikä tuo varmuutta, mutta se on totta.

En voi muuta kuin allekirjoittaa tuon.

Lainaus: Signum

Niinhän se on et kukin persoona etsii ympärilleen samankaltaisuuksija, itselleen mieluisia ihmisiä

Aivan, mutta samankaltaisuus ei aina tarkoita samaa musiikkimakua tai pukeutumistyyliä, se voi olla myös maailmankatsomus tai toisinpäin.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.08.2009 23:21

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

eiks sua kyllästytä ku ihmiset tuijottaa jatkuvasti

Mua kyllästyttää todella, taas vaihteeksi. Pitkän sysimustan kauteni jälkeen olen ostanut muunkin värisiä vaatteita ja innostunut pitkästä aikaa 30/40/50-lukujen tyylistä. Se on kuitenkin ihan sama, mitä laitan päälleni, kun ihmiset tuijottavat joka tapauksessa ja aina. Jotenkin sitä vaan on varautunut vähän pitempiin katseisiin silloin, jos on koottivehkeet niskassa. Mutta kun missä tahansa rytkyissä saa osakseen turhan pitkiä katseita, niin se pelkästään rasittaa. Ei sillä, että ihmiset katsoisivat pahalla, mutta ystävällinenkin tarkastelu tuntuu tosi rasittavalta tällä hetkellä. Jotenkin sitä ei vaan enää tässä iässä jaksaisi!

Lainaus: Natassja

ikä tuo varmuutta

Joihinkin asioihin tuo ja toisiin taas ei. En ole epävarma omasta tyylistäni, mutta uskomattoman kyllästynyt olemaan kuin joku kävelevä nähtävyys.

Lainaus: Chap

Mulla on tosi usein sellanen fiilis, et ei tää oo oikeen mun juttu sittenkään, siks olin aika kauan poissa täältä foorumilta.

Pitäähän sitä elämässä olla muitakin asioita, kuin goottityylinen pukeutuminen. Se on loppujen lopuksi vain yksi pieni osa ihmistä, vaikkakin usein se näkyvin!

Lainaus: Chap

en edes viime viikolla Helsingissä käydessäni löytänyt alternativeputiikeista mitään ostettavaa

No niissä nyt onkin aina samat rytkyt, aika vaikeaa innostua samoista jutuista vuodesta toiseen. Mun mielestä mistä tahansa vaatteesta voi saada goottityylisen joko tuunaamalla tai yksinkertaisesti yhdistelemällä oikein muiden vaatteiden kanssa. Omaa tyyliä kannattaa kehittää vähän laajemminkin, kuin pelkästään tiettyjen putiikkien tarjonnan mukaan!
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.08.2009 07:40

Lainaus: Severana

vaatteesta voi saada goottityylisen joko tuunaamalla tai yksinkertaisesti yhdistelemällä oikein muiden vaatteiden kanssa. Omaa tyyliä kannattaa kehittää vähän laajemminkin, kuin pelkästään tiettyjen putiikkien tarjonnan mukaan!

Kyllä kannattaa. Minusta on jotenkin hassun näköistä, jos kaikki vaatteet on esim. jostain Backstreetin katalookista hankittuja ja niillä eväillä mennään päivästä toiseen. Silloinhan goottivaatefirma saisi jo antaa ilmaiseksi ne vaatteet käyttöön, kun suostuu olemaan jonkin vaatemerkin kävelevä mainos. (Miksei tällaisia ratkaisuja ole tarjota innokkaille kuluttajille?) Terveisiä tässä yhteydessä myös Suomea sankoin joukoin kansoittaville H&M:n ja Vero Modan ystäville, ihan tasapuolisuuden vuoksi.

Olen avoimesti kateellinen niille, jotka osaavat tehdä ja tuunata itse vaatteitaan. Jos on vielä mielikuvitusta ja taitoa tehdä jänniä ratkaisuja. Olen silti ylpeä väkertämästäni pvc-reunuksesta kynähameen helmaan, vaikka se onkin surkuhupaisa räpellys. Ihan totta. Yritän olla katsomatta sitä tarkemmin. Siitä tekeleestä olen todellakin epävarma. Muutoin en koe olevani tyylistäni epävarma. Tyyli on minulle se tietty henki pukeutumisessa, sen olemusta voi muunnella fiiliksen mukaan. Joskus naisellisemmin, joskus poikamaisemmin. Ne on kuitenkin vain vaatteita.

En ole epävarma omasta tyylistäni, mutta uskomattoman kyllästynyt olemaan kuin joku kävelevä nähtävyys.

Porukka toljottaa olemuksesta ja fiiliksestä riippumatta. Ihan sama, mitä on päälleen laittanut. Katuja tallatessani olen useimmiten niin ajatuksissani, etten kiinnitä tuijotukseen huomiota. Joskus tuntuu, että on olemassa tietty tuijottamiseen taipuvainen ihmistyyppi, keskivertoihmistä yksinkertaisempi ihmisen alalaji. Ne on niitä samoja, jotka tuijottaa onnettomuuksia ja paloautoja kuin lehmät uutta porttia.
Kirjoittanut: Chap (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.08.2009 12:59

No niissä nyt onkin aina samat rytkyt, aika vaikeaa innostua samoista jutuista vuodesta toiseen. Mun mielestä mistä tahansa vaatteesta voi saada goottityylisen joko tuunaamalla tai yksinkertaisesti yhdistelemällä oikein muiden vaatteiden kanssa. Omaa tyyliä kannattaa kehittää vähän laajemminkin, kuin pelkästään tiettyjen putiikkien tarjonnan mukaan!

Kyl mä silleen käytän enemmän niitä normivaatteita, melkeempä aina käyttäny.. Mut kyllä mä yleensä löydän noista kaupoista ees jotain, vaikka jotain asusteita. Nyt Morticiassa käydessäni tuntui, että eihän siellä ole muita vaatteita ku jotain muovisia korsetteja ja hameita
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.08.2009 08:39
Minulla tuntuu olevan joku ihme epävarmuus-kausi.. Pääsin taas välillä siihen etten välittänyt muiden mielipiteistä ja pidin tyyliäni hyvänä jne. Mutta nykyään on aina sellainen olo että näytän jotenkin typerältä. Ihan sama mitä laitan päälleni, niin aina sama juttu. Vaihdan vaatteet aina kymmeneen kertaan ennen kun lähden ovesta ulos, ekä siltikään ole tyytyväinen. Jotenkin minulla on myös hirveät paineet meikeistä, että ovatko ne nyt sitten liian tavalliset vaivaivai... Voin kyllä sanoa että tällä hetkellä olen todella epävarma tyylistäni, enkä sen takia haluaisi edes liikkua ulkona :/ Sitten kun vielä nuo pirun koulutkin alkaa, ja sielä kaikki ulkonäköpaineet ja epävarmuudet vielä korostuvat entisestään. Toivottavasti tämä menee pian ohi..
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.08.2009 19:52

Lainaus: Tyhjäpää

Vaihdan vaatteet aina kymmeneen kertaan ennen kun lähden ovesta ulos

Tämä on tuttua, nykyään olen epävarma kyllä lähinnä pituuteni takia. Mietin aina lähtiessä sataan kertaan, että vedänkö jalkaan plattarit ja näytän gasellilta vai tennarit ja näytän normaalilta... Tosin se vähän rohkaisi eräänä päivänä, kun mieheni sanoi, ettei häntä haittaa että olen häntä pidempi kengät jalassa, koska niitä ilman olemme taas samanpituisia
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Wucie
  • Lähetetty: 07.08.2009 16:35
Olin kerran Tampereella ihan vain ostosmatkalla, mutta en tietenkään ollut älynnyt pestä vaatteitani koska lähtö sinne oli tullut niin nopeasti: Jouduin laittamaan mustat sametti housut ja aivan tavallisen punaisen paidan. Silloin kyllä mietitytti, kun ei näyttänyt lainkaan siltä, kuin tavallisesti... tuijotettiin silti, pitkien mutien kynsieni takia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit