Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä teissä on rumaa?

Kirjoittanut: Loomy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Loomy
  • Lähetetty: 02.11.2010 03:47

Lainaus: Vaulderie

Minulla on IBS (ärtyvän suolen oireyhtymä). Se rajoittaa sosiaalista kanssakäymistä huomattavasti, sillä kaikki vetävät aina ytyjä hiilareita, jotka puolestaan keräävät itselläni nesteitä roimasti.

Pakko kysyä, että onko tuo IBS todettu sinulla ihan lääkärillä? Mulla on nimittäin ihan sama homma, hiilarit aiheuttavat täsmälleen tuollaisen turvotuksen kuin tuossa laittamassasi kuvassa. Vatsan ympärysmitta kasvaa ihan kevyesti sen 10 cm päivän aikana, jos vetää hiilareita. Pitäis varmaan käydä lekurilla, mutta toisaalta mitäpä ne voi asialle tehdä.. Tuo pallomaha vaan näyttää aika koomiselta, kun olen muuten melko pienikokoinen. :/

Muuta rumaa minussa on mm.
- Venymisarvet rinnoissa.
- Erittäin pitkä pää.
- Ohuena roikkuvat hiukset (korostaa "mukavasti" pitkää päätäni.) Tupeeraukset tai kohottavat hiustuotteet eivät pysy tukassani 10 min kauempaa.
- Jotenkin veltto naama; raskaat luomet ja hitusen roikkuvat posket.
- Olen atoopikko, joten ihoni on varsinkin kasvoista ja raajoista näppyläisen näköinen, epätasaisen värinen, erittäin ohut ja läpikuultava. Ihon kuivuus myös vaikeuttaa meikkivoiteen/mineraalipuuterin käyttöä - en ole vieläkään löytänyt iholleni täydellisesti sopivaa tuotemerkkiä.
- Lyhyet sääret.

Henkisesti minussa on rumaa
- Negatiivisuus.
- Ajattelen ihmisistä aina pahinta. Sen verta tullut p*skaa niskaa vuosien varrella, että varsinkin uusiin tyyppeihin todella vaikea luottaa.
- Välillä liika itsekeskeisyys.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.11.2010 22:59

Lainaus: Loomy

Pakko kysyä, että onko tuo IBS todettu sinulla ihan lääkärillä? Mulla on nimittäin ihan sama homma, hiilarit aiheuttavat täsmälleen tuollaisen turvotuksen kuin tuossa laittamassasi kuvassa. Vatsan ympärysmitta kasvaa ihan kevyesti sen 10 cm päivän aikana, jos vetää hiilareita. Pitäis varmaan käydä lekurilla, mutta toisaalta mitäpä ne voi asialle tehdä.. Tuo pallomaha vaan näyttää aika koomiselta, kun olen muuten melko pienikokoinen. :/

Juu. Eli ensin menin tutkimuksiin ja sitten otettiin verinäytteitä ja tungettiin asioita epämukaviin paikkoihin ja suljettiin pois muita asioita. Vielä joku tähystys olisi ollut mahdollinen, mutta se kuulemma on todella kivulias, jos kyseessä todella on IBS, joten suostuin ottamaan "diagnoosiarvion". Eli periaatteessa en ole 100% diagnosoitu, mutta toi annetaan, kun ei muutakaan keksitä.

Sen jälkeen olen käynyt syksyllä ravitsemusterapeutilla, jonka kanssa on selkkailtu hiukan asioita. Mutta muuta tälle ei voi tehdä oikein kuin muuttaa pysyvästi ravitsemustottumuksiaan ja jättää pullamössöt pois. Parhaaksi olen havainnut juuri sellaisen metsästäjä-keräilijä -tyyppisen ruokavalion, jossa suosin lisäksi mahdollisimman puhtaita raaka-aineita. Ikävä kyllä olen myös aika heikkotahtoinen ja repsahtelen usein. Sitten vaan kärsitään seurauksista, jotka vaihtelevat laajasti aina pienestä turvotuksesta pahimmillaan jopa oksenteluun ja muihin kiusallisiin asioihin.
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.11.2010 14:57
En näe itsessäni paljon muuta kuin rumuutta, jotenkin se kuva on syöpynyt mieleen. Olen aina ollut liikaa jotain, liian laiha, liian lyhyt, liian iso, liian kummallinen. Nämä muiden sanomana ja ne on kai jotenkin tulleet osaksi ulkoista minäkuvaani.

Olen siis painoltani jojo, pystyn laihduttamaan viikossa monta kiloa, mutta saan ne myös takaisin yhtä nopeasti.
Kasvoni ovat pitkänmalliset, mutta posket lapsekkaan pyöreät, sekä kasvojeni iho aiheuttaa päänvaivaa joka päivä. Ilman meikkiä silmäni ovat tavattoman pienet ja miinusrillit vielä pienentävät niitä.
Kehossani on tavattomasti arpia kaikesta mahdollisesta.
Huono yhdistelmä housuja etsiessä: lyhyet, mutta paksut jalat. Eivätkä ne ainakaan suorat jalat ole. En muutenkaan löydä koskaan ruumiinrakenteelleni sopivia vaatteita.
Rumaa luonteessani ja piirteissäni on ärsyttävä olemus, en aina katso silmiin ihmisten puhuessa minulle, vähän-sinne-päin -asenne välillä, laiskuus ja saamattomuus, asioiden jauhaminen, epäilykset ja negatiivinen luulo ihmisiä, varsinkin tuttuja kohtaan, muutenkin pessimistinen olen. Ja jos asiaa ei selvitetä heti, vedän johtopäätökset itse välittömästi ja niistä aiheutuu sitten kaikkea vähemmän mukavaa. Huomaan myös joskus olevani varsin pinnallinen, enkä aina ajattele mitä sanon, enkä edes aina välitä, mitä sanomisistani aiheutuu.

Minulla on IBS (ärtyvän suolen oireyhtymä)... Kymmenen vuotta oltuani epätietoinen asiasta...

Liittyikö sinulla sitten kipuja kys. oireeseen? Itsellä on todettu samaa, kun ei muutakaan keksitty kolmen vuoden tuskalle, joka tosin alkoi vasta myöhemmällä iällä, ei lapsena. Tässä hoideltu sitä rajoitetulla ruokavaliolla ja olen myös saanut siihen erilaisia lääkkeitä, mistä ei kyllä hyötyä ole ollut.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2010 21:46

Lainaus: Wanderer

Liittyikö sinulla sitten kipuja kys. oireeseen?

Juu, toisinaan. Pahimmillaan kivut vievät sänkyyn asti möyrimään tuskasta. Onneksi sellaista on lähinnä pahimpina stressikausina. Mä en ole saanut lääkkeitä, koska lääkäri totesi, että niiden hyöty on usein vähän kiikun kaakun ja asia on sitten vaan jäänyt siihen. :/
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2010 21:55

Parhaaksi olen havainnut juuri sellaisen metsästäjä-keräilijä -tyyppisen ruokavalion, jossa suosin lisäksi mahdollisimman puhtaita raaka-aineita.

Satutko tietämään, onko tuontyyppiseen ruokavalioon hyviä nettiohjeita vai onko oikea osoite vain ravintoterapeutti? Mulla on myös, varsinkin viime aikoina, esiintynyt tuollaista ilmapalloutumista mutta en jaksaisi sitten niin millään lähteä ravailemaan lääkäreille sun muille...
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.11.2010 22:28
Piiskansiima: En tiedä löytyykö netistä minkälaisia vinkkejä (karppaus sivuilta luultavasti kyllä), mutta itse ainakin yritän suosia tuon tyylistä ruokavaliota... Jos syö tarpeeksi monipuolisesti vihanneksia, kasviksia, eri lihoja, kananmunia, maitotuotteita vedän itse paljon (en tiedä kestääkö kaikki tätä) niin ei mitään puutostiloja pitäisi syntyä. Ravintoarvollisesti valmisruoat, pastat, perunat, leipä, riisi jne, ovat täysin arvotonta moskaa.

Takaisin topiikin aiheeseen. Itseinhoni kohteet vaihtelevat päivittäin, joskus näytän nätiltä mutta seuraavana päivänä peilistä tuntuu tuijottavan takaisin hirviö... Kuitenkaan itsessäni ei ole mitään suurempaa vikaa, pieniä asioita, joten pitäisi yrittää olla tyytyväinen. Jotain asioita mitkä häiritsee:
-Ei niin nätit sormet ja lyhyet kynnet (onneksi kynsilakka on keksitty)
-Välillä kamala amatsoni olo (olen niin pitkä korkkareilla ja miehet tuntuu karttavan...)
-Haluaisin paksummat hiukset
-Reidet kapeammaksi (onneksi tälle saa tehtyä jotain)
-Luulen että luonteessani on jotain hyvin kieroutunutta koska kukaan ei halua olla kaverini
-Misantropia ajoittain
-Negatiivinen ajattelumalli
Kirjoittanut: Natu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.12.2011 22:23
Ulkoisesti:
Yleensä aina rikkinäiset kynsinauhat, näkyvät kylkiluut ja sisäänpäin kääntyvät polvet.
Sisäisesti:
Suutun helposti, ja silloinkin pääsee paaljon ärräpäitä suusta ja kannan kaunaa kauan.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.12.2011 14:36
*Rumat ohuet liuskottuvat kynnet (rakennekynnet harkinnassa)
*Ohuet hiukset (hiustenpidennykset ja tuuhennukset olisi jees)
*Ruma pikkuleuka (leukaimplantti on keksitty)
*Keltaiset hampaat (kuoret etuhampaisiin ja valkaisu muihin)
*Kankea olemus ( en jaksa jumpata)
*Pienet silmät (ei ole keksitty leikkausta tähän)
*Aknearvet (ne voi kait poistaa laserilla, en ole ottanut selvää tarkemmin)

Sekä masentuneisuuten taipuvainen mielenlaatuni...
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.12.2011 20:01
Kynnet, jotka katkeavat, liuskottuvat ja ovat muodoltaankin rumat.
Nenä, iso peruna.
Etuhampaiden "Madonnarako".
Se fakta, että joudun käyttämään laseja. Olen ruma rilleillä.
Läskit. Alan muistuttaa valasta, ellen kohta tee jotain.
Äkkipikainen luonteeni.
Herkkyyteni, pillitän ihan joka asiasta.
Ujouteni! Ikinä pääse keneenkään tutustumaan tai miiteissäkään uskalla naamansa näyttää.
Kirjoittanut: RaveRipuli (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.12.2011 01:05
Ulkoisesti:
-kaljuuntuminen n. 10v kuluessa...
-yläkropan vähäinen "massa" =/

Henkisesti:
-ujous
-asioiden liiallinen analysointi ja mietiskely
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!