Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Kuinka sinusta tuli gootti?

• Vastaa
Olisikohan ollut viidennellä luokalla kun päädyin selailemaan goottityylisiä kuvia nettiin.
Seuraavaksi sitten tajusinkin yläasteen alkaessa että hitto, minähän olen muuttunut samanlaiseksi. Koko yläasteen ajan kiinnostus goottiuteen vain kasvoi ja kasvoi, nyt olenkin sitten tälläinen.
Yläasteella tosin sai monen monta kertaa kuulla niitä pilkkauksia siitä kuuluisasta "erilaisuudesta", joskus turhautui niin paljon, että teki mieli muuntautua peruslissuksi, mutta onneksi en sentään muuttunut.
Nyt sitä osaakin sitten olla jo itsevarma näin, kun on tosiaan löytänyt sen oman itsensä.
Ensikosketus musiikkiin oli varmaankin Nightwishin tai Evanescencen kautta. Sitä alkoi sitten tutkia, mitä muuta samantyylistä musiikkia on ja pikku hiljaa sekin muuttui sitten raskaammaksi.
En minä oikeastaan edes huomannut ensin, että olin muuttunut gootiksi, enkä edes luokitellut itseäni sellaiseksi, mutta kyllä tässä nyt näin kävi.

Älä lainaa muiden mielipiteitä, keksi omat.

• Vastaa

Lainaus: Jayne Dahmer

Etkö? Nykyäänhän asia on niin, että mitä enemmän kuuntelet norjalaista turskametallia/muuta örinää, sitä gootimpi olet.

Vaikka olenkin suuri CoF fani ja kuuntelen aika paljon sen kaltaista örinä musiikkia, en siltikään vain pysty kuuntelemaan esim. Immortalia. Hyi!

D-E-A-D, That's how I wanna be!

• Vastaa
Olen jo ala - asteelta asti pukeutunut tummiin väreihin ja pikkuhiljaa minun pääväriksi kehittyikin mustaa. Minä en oikein viihdy räikeän värisissä vaatteissa. Ne eivät ole minua. Olisin myös halunnut mustat hiukset (mutta vanhempani eivät vielä silloin antaneet minun värjätä mustaksi)
Aloin isoveljeni kautta kuuntelemaan metallimusiikkia ja siitä kasvoi sitten se innostus enempi gootinpaan musiikkiin. En peruskoulussa halunnut erottua joukosta, koska minua valmiiksi jo kiusattiin ja muutenkin olin "erillainen" kun toiset. (Olin myös vähän ujo)
Vasta vuosi sitten rohkeuteni on kasvanut ja olen nyt lähiaikoina tutustunut toiseen goottityttöön. Nyt en häpeä erottua joukosta, oikeastaan pidän siitä että en ole aivan samanlainen tallaaja, kuin suurin osa meidänkin koulusta.
  • Vastaa

Lainaus: PolyUnsaturated Doll Blood

Lainaus: Jayne Dahmer

turskametallia

xD *pissii housut* (Oonko mä ainoo joka ei tätä ilmausta oo ennen kuullut?)
Elä Natassja ota niin vakavasti, meigä näkee ainakin nti. Dahmerin pointin tos lauseessa ilman suurennuslasia.

No se nyt on sellainen "yleisnimitys" örinälle, varsinkin norjalaiselle .
Njoo, ei minua niin hirveän vakavasti kannata aina ottaa...

...Ja by the way, olen kyllä poika .

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa
[quote=Jayne Dahmer]No se nyt on sellainen "yleisnimitys" örinälle, varsinkin norjalaiselle .
Eikös turskametalli nimenomaan tarkoita norjalaista örinää? (viitaten juurikin norjalaiseen turskanpyyntiin)
(anteeksi meni OT)
Jos minulta kysytään niin en minä vain tiedä miten tähän päädyin
Enkä edes ole varma olenko kojootti ensinkään -en ole kauheasti asiaa pysähtynyt analysoimaan ja vaikka yrittäisinkin, en osaa vastata siihen mitä tyyliä edustan tai miten tällaiseksi tulin. Kunhan olen ja kivaa on.

-set the world on fire-

• Vastaa
mä en tiedä mikä oon, vaan sen et mä kuulun tänne ja goottikamat tuntuu omilta mä kai tästä aiheesta kiinnostuin jossain kolmannella luokalla, vampyyrit ja kuolema kiinnosti, sitten "löysin" siskoni, vampyyri kirjat siskon avulla (kiitti hänelle) ja tutuistuin niitten kautta lähemmin gootteihin. tässä yritän saada äitiäni uskomaan ettei goottityylisessä pukeutumisessa oo mitään pahaa. ite oon vähän vaatteita tehny harrastuksen pohjalta, mutta ne ei oikein oo sellasia mitä kehtais pitää xD mua on aina syrjitty ja haukuttu, mä oon erilainen, oon ollu tavallaan aina (mulla nääs on yks seikka mikä erottaa mut kaikista tän kylän nuorista, ja vähän vaikeuttaa erilaisten vaatteiden käyttöö tai sitä, uskallanko mä niitä pitää) eikä vanhemmat ymmärrä mikä mua vetää ulos keskellä yötä metsään kävelemään mutta tästä ei mitään kertomusta tuu, kerron vaan sen mitä nyt käy, kai mä yritän tätä löytää enemmän ja siihen lupaa saada

Jos ihmisellä ei ole unelmia, mitä hänellä sitten on?

• Vastaa
Ittelläni muutoksesta ei ole hirveästi aikaa...aina on vampyyrit ja muut kiinnostanut, mutta ulkoisesti rupesin käyttämään mustaa vasta seittemännellä luokalla. Sekin johtu eräästä tapahtumasta mikä sitten onnistu synkistämään tämän ihmismielen, ja vähitellen vaatetus rupes muuttumaan. Nyt on oma iloinen persoona tullu takasin mutta vaatteet jäi, mikä tuntuu kyllä ehdottomasti enemmän omalta jutulta kun massamuoti. Tässä yritän löytää itteäni x) Vaatetuksen mukaan oon ollu gootti jo 4-5 vuotta, mutta mieleltä koko pienen ikäni.

We are slow dancing in a burnin' room

• Vastaa
Oma muutos on todella hapuilevaa, nassikasta alkaen tykkäsin ruseteista, pitsistä ja muusta söpöstä prinsessakamasta, mutta olin sitten semmoinen reuhaaja ettei niitä päälle voinut laittaa. Vaatemaku on aina ollut romanttinen mutta elämä koulukiusattuna ei oikein antanut saumaa itsensä ilmaisulle tai ei tuo pokka riittänyt. Ihastuin ala-asteella Nightwishiin joka veti sitten kokonaan irtalleen purkkapopista ja kaikki pissiskliseet karisivat kun suomut ottivat ja putosivat silmiltä.
Yläasteella vaatteet alkoivat mennä synkänpuoleiseksi, pillifarkut eivät minun silmääni natsanneet, eivätkä glitter-tuubitopit tai yli-avarat herutuspaidat joita moni tyttö käytti - kaiketi kalkkeuduin jo syntymässä
Olen klisee, tykkään vampyyreistä, okkultismista ja mystiikasta ja ihailen pukeutumisessa naisellisuutta, sellaista sensuellia, mystistä eleganssia jota en osaa kuvailla lyhyesti ja ytimekkäästi. Mutta minulle goottius tuntuu tarjoavan oman ja kotoisan paikan.
Vielä olen mieltäni lukuunottamatta wannabe-gootti kun hapuilen itseni kanssa. Mutta yritän uskaltaa näyttää siltä kuin mitä sielunmaisema halajaa

That is not dead which can eternal lie. And with strange aeons even death may die. - Necronimicon, H.P. Lovecraft

• Vastaa
Mites teillä on ollu tuon ns. "massasta erottumisen" kanssa? Onko tullu tunteita siitä, että haluatte ikään kuin vähän kapinoida ja erottua jostakin massasta, vai haluatteko enemmän vain toteuttaa omaa itseä.

Tietysti aika monella on vähän kumpaakin, mutta itse en ole ikinä tuntenut suurta tarvetta erottua mistään joukosta. Melkein jokaisella kun kuitenkin on loppujen lopuksi oma tyyli, enkä näe mitään erityistä massaa josta tarvitsisi erottua. (:

"she collapsed to the floor and was dead in an hour"

• Vastaa

Lainaus: UndyingDreams

Mites teillä on ollu tuon ns. "massasta erottumisen" kanssa? Onko tullu tunteita siitä, että haluatte ikään kuin vähän kapinoida ja erottua jostakin massasta, vai haluatteko enemmän vain toteuttaa omaa itseä.

Siitähän onkin jo keskustelua muissakin ketjuissa, mm. "uniikit pikku lumihiutaleet", "onko joku matkinut tyyliäsi tai vastaavaa" ja "Tänä syksynä gootit muodissa".

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!