Lainaus: Jayne Dahmer
Nykyäänhän asia on niin, että mitä enemmän kuuntelet norjalaista turskametallia/muuta örinää, sitä gootimpi olet.
No jaa. Black metallissa tai "norjalaisessa turskametallissa" , kuten leikkisästi toteat, on kyllä ihan oma sanomansa ja filosofiansa sekä poliittisia päämääriä, jotka ei mitään maailmaa syleileviä humanistisia aatoksia ole. Käsittääkseni goottikultttuuri on poliittisesti vapaata ja maailmankatsomuksellisesti avaraa, jokainen voi olla sellainen kuin on, kuunnella vaikka bläkkistä tai Meiju Suvasta jos siltä tuntuu. Mutta olettaisin, että jonkinlainen goottirokiksi nimetty musakin kolahtaisi, koska musiikki kuuluu aika oleellisesti alakulttuuriin. Sitä en kyllä ymmärrä, miten bläkkiksen tai death metallin (, joka on kai se mainitsemasi "örinä",) kuunteleminen tekisi kenestäkään gootimman. Ehkä voisit hieman tarkentaa, mitä tarkoitit?
Mä olen lähtenyt 90-luvun alussa goottimusasta ja kuunnellu Sisters of Mercyä, Missionia ja kaikenlaista industrialia, mutta kuten tiedetään, tuohon aikaan tuli black metallin toinen aalto ja siihen minä menin mukaan. Kyllä minä kuuntelen kaikenlaisia musagenrejä sujuvasti ja eniten bläkkistä sekä näitä vanhoja goottibändejä. Ja tarkennetaan nyt vielä että 90-luvun alussa minä olin yläasteikäinen