Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Kuinka sinusta tuli gootti?

• Vastaa
Itse aloin jo ala-asteella pikkuhiljaa kasata vaatekaappiini mustia vaatteita ja kuuntelein HIMiä, Nightwishiä ja the 69 Eyesiä(tiedän ettei ole goottibändi, mutta sitä kautta löysin "goottiuden"). Morticia ja backstreet tulivat tutuiksi ja musiikkimakuni laajentui. Aina olen rakastanut kauhuleffoja, adams familyä yms. Minusta gootit ovat kauneimpia ihmisiä mitä tiedän, joten haluan itsekin olla sellainen
  • Vastaa
Nyt kun asiaa miettii, niin matkani tähän pisteeseen on kestänyt oikeastaan koko elämäni. Vaikkei sitä kersana tullutkaan suuremmin ajateltua, niin olen aina ollut yksinäni viihtyvä eskapisti, ja jotenkin "vanhempi ja viisaampi" kuin mitä ikä ehkä edellyttäisi. Musiikillinen viehätykseni raskaampaan kamaan lähti käyntiin Nightwishista, en ala-asteikäisenä juurikaan edes kuunnellut musiikkia, sillä ei ollut samanlaista merkitystä minulle, kuin nykyisin. Siinä 11-16-vuotiaana koulussa itsetuntoni onnistuttiin romuttamaan niin täydellisesti, etten vahingossakaan halunnut erottua massasta millään tavalla, ja antaa kiusaajille uusia aseita sitä kautta, vasta viime vuosina olen todella opetellut hyväksymään itseni ja ilmaisemaan itseäni pukeutumisenkin kautta. Ja tästä se ajatus lähtee ja etenee..

Kuihtuvia ruusuja, tämä puutarha on kuollut.

• Vastaa

Lainaus: Ania

Nyt kun asiaa miettii, niin matkani tähän pisteeseen on kestänyt oikeastaan koko elämäni.

Itsestänikin alkaa tuntua samalta kun lueskelen näitä muiden postauksia ja muisteloja lapsuuteen. Minäkin olen ollut koko ikäni hyljeksitty ja ulkopuolinen, mutta olen viihdyttänyt itseäni piirtelemällä (vampyyreita sun muita on pöytälaatikot täynnä) ja lukemalla paljon kirjoja kuten Pikku Vampyyri, Darren Shan ja myöhemmin Anne Ricea, Bram Stockeria ym. Olen siis ihan lapsesta asti ollut innostunut vampyyreista ja ihmissusista, ja taisinpa joskus kirjoittaa joitain tarinoitakin näistä hahmoista. On itse asiassa aika huvittavaa ajatella kuinka järjestelmällisesti olen pienestä pitäen ollut tietämättäni kiinnostunut samoista asioista kuin gootit.

Viimeisen parin vuoden aikana olen niin itse kuin poikaystäväni innostamana alkanut myös pukeutua tyylin mukaisesti ja tällä hetkellä olen varmaan tyytyväisin ulkoiseen olemukseeni kuin koko aikaisemman elämäni aikana. Olen löytänyt genren sisältä paljon uusia ja mielenkiintoisia ystäviä, eikä goottibileitä parempia juhlia ole! Tällä hetkellä "kehitykseni" on siinä vaiheessa että alan pukeutua tällaisiin vaatteisiin muuloinkin kuin juhliin tälläytyessä. On kyllä vähän hassua myöntää tällaista näin julkisesti. Aika moni täällä foorumilla kun on jo vanha konkari :) Mutta toisaalta taas, kaikkihan meistä ovat aloittaneet joskus, ja nyt vain on oikea hetki minulle.

Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur.

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

Lainaus: Nightfall

mutta pari vuotta sitten vakiintui black- ja death metalliin.

Taas näitä örinämetallijuttuja. Mä kun en vaan millään pysty löytämään tuosta musiikista oikein mitään yhteistä goottijutun kanssa. Ei ole tarkoitus tylyttää ketään eikä antaa ymmärtää että joku toinen lauta voisi olla sopivampi, ainoastaan ihmettelen.

Etkö? Nykyäänhän asia on niin, että mitä enemmän kuuntelet norjalaista turskametallia/muuta örinää, sitä gootimpi olet.

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa

Lainaus: Jayne Dahmer

Nykyäänhän asia on niin, että mitä enemmän kuuntelet norjalaista turskametallia/muuta örinää, sitä gootimpi olet.

No jaa. Black metallissa tai "norjalaisessa turskametallissa" , kuten leikkisästi toteat, on kyllä ihan oma sanomansa ja filosofiansa sekä poliittisia päämääriä, jotka ei mitään maailmaa syleileviä humanistisia aatoksia ole. Käsittääkseni goottikultttuuri on poliittisesti vapaata ja maailmankatsomuksellisesti avaraa, jokainen voi olla sellainen kuin on, kuunnella vaikka bläkkistä tai Meiju Suvasta jos siltä tuntuu. Mutta olettaisin, että jonkinlainen goottirokiksi nimetty musakin kolahtaisi, koska musiikki kuuluu aika oleellisesti alakulttuuriin. Sitä en kyllä ymmärrä, miten bläkkiksen tai death metallin (, joka on kai se mainitsemasi "örinä",) kuunteleminen tekisi kenestäkään gootimman. Ehkä voisit hieman tarkentaa, mitä tarkoitit?

Mä olen lähtenyt 90-luvun alussa goottimusasta ja kuunnellu Sisters of Mercyä, Missionia ja kaikenlaista industrialia, mutta kuten tiedetään, tuohon aikaan tuli black metallin toinen aalto ja siihen minä menin mukaan. Kyllä minä kuuntelen kaikenlaisia musagenrejä sujuvasti ja eniten bläkkistä sekä näitä vanhoja goottibändejä. Ja tarkennetaan nyt vielä että 90-luvun alussa minä olin yläasteikäinen

"Inter mortuos mortem expectans"

• Vastaa

Lainaus: Natassja

Ehkä voisit hieman tarkentaa, mitä tarkoitit?

Et siis ole huomannut?

Nykyään oikeastaan jokainen, joka kuuntelee raskasta musiikkia, sullotaan siihen gootti - rasiaan. Eniten silti harmittaa se, että llättävän moni TIETÄÄ kuuntelemansa musiikin olevan juuri sitä goottimusaa (eli periaatteessa heille metalli=goottirock), ollen täydellisen tietämättömiä skenen bändeistä. Hyvä esimerkki on eräs naikkonen, joka jossain illanistujaisissa kertoi olevansa gootti. Ajattelin että ei helkkari, kerrankin jonkun kanssa voi keskustella hyvästä musiikista. Keskustelun päätteeksi tajusin, että tuolle tyttöselle Dimmu Borgir ja Cradle Of Filth todella ovat goottibändejä.

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa

Lainaus: Jayne Dahmer

turskametallia

xD *pissii housut* (Oonko mä ainoo joka ei tätä ilmausta oo ennen kuullut?)
Elä Natassja ota niin vakavasti, meigä näkee ainakin nti. Dahmerin pointin tos lauseessa ilman suurennuslasia.

Mustahuuli! >:F

• Vastaa
Juu, ei ole täällä palkokasveja nautittu nenän kautta. Suurennuslasi olisi ehkä vanhusta auttanut tässä, mutta onneksi Jayne Dahmer tarkensi Eipä ole Dimmulla ja Cradle of Filthillä mitään tekoa goottirokin kanssa.

"Inter mortuos mortem expectans"

• Vastaa
En tiedä miten minusta tuli gootti, varmaankin synnyin sellaiseksi.
Niin pitkälle kuin muistan, olen ollut kiinnostunut kaikesta "tummanpuhuvasta" ja synkästä, esim. hautausmaista, vanhoista rakennuksista, vampyyreista, raskaammasta musiikista, 1500 - 1800 lukujen pukeutumistyyleistä jne. jne.

Allekirjoittaneen pituus voi olla enintään 205 senttimetriä.

• Vastaa
oon oikeestaa ain tykänny konemusiikista.. elämä ei vaan oo ollu niin täydellistä nii aloin dikkailla jossai vaihees sit synkemmästä konemusast
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.