Gootti.net

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Kitiara (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.02.2009 21:57

Lainaus: helmeri

yks mun hyvä
ystävä on gootti, ja se sitten näytti mulle mortician vaatteita,
sillon tuli kyllä ajatus "hitto noi on hienoja"..
sitten kokeiltiin muutaman ystävyksen kanssa spiritismiä

heinzzu hei, äläs ny kaikkee vuodata nettii ties mitä viel tapahtuu
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.02.2009 00:32
Kohtuu sketsausta taas. Lue muutama sivu taaemmas niin tiedät.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.03.2009 20:55
Minustako? Löysin lapsena hiekkarannalta taikalampun ja tämä oli ensimmäinen toiveeni
Just kidding.. jaa, minulla on lapesesta asti ollut "mustia kausia", eli välissä kokeillut käyttää muunkin värisiä vaatteita, mutta se ei ole tuntunut "omalle". Hyväksyin siis tämän jo kauan sitten. Eräs poikaystävä hamasta nuoruudestani kuunteli metallimusiikkia, ja hänen kauttaan ihastuin siihen itsekin. Kiitos hänelle.
Ehkä olin "epänormaali" lapsi, mutta tykkäsin pienenäkin ötököistä, ja hautausmaista, kauhuleffoista ja sellaisista "normaaleille" synkistä jutuista, ja vanhemmatkin joskus mietti että onko tuolla tytöllä kaikki hyvin vai ei. Nykyäänkin kuljen mustissani, tykkään synkistä jutuista ja elelen oman pääni sisällä, ja viis siitä mitä kaikki muut siitä sanoo. hih hih
Kirjoittanut: Count Dracul (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.04.2009 14:19

Lainaus: Wednesday

Minustako? Löysin lapsena hiekkarannalta taikalampun ja tämä oli ensimmäinen toiveeni

Melkein kuolin nauruun...oon vähä sokeri huppelissa ja väsyny...

Kaikki tais alkaa, kun synnyin, ihan ekalta luokalta lähtien kaikki fantasia, noituus, vampirismi, wicca, lohikäärmeet, haamut(tiedätte kyllä) alkoi kiinnostamaan, mutta en gooteista ollut mitään kuullukaan.

Sitten 6 ja 7 lukuvuoden välisenä kesälomana. Ihastuin H.I.M:in (Ennen sitä en ollut musiikkia kuunnellut) musaan ja sitten, tutkiskelin asioita ja huomasin että minä olen sisimmässäni gootti. No sitten hankin mustat farkut ja muita mustia vaatteita. 7 (ja ehkä vähän ennenkin)Luokalta lähtien on sanottu oudoks, ja kokoajan yritän olla oudompi. Harvat tuntuu ymmärtävän minua kun menen sorkkimaan vanhoja tabuja, mutta eihän ajatusmaailma kehity jos ei niitä yritä rikkoa.

Nykyään kuuntelen paljon muutakin gootti musaa kuin himiä, yritän levy ja vaate varastoa kokoajan karkottaa ja etsiä muitakin tabuja tökittäviksi.

Ja kaikille jotka tätä lukiessa nukahtivat, Hyvää yötä....
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.04.2009 14:21

Lainaus: Count Dracul

Nykyään kuuntelen paljon muutakin gootti musaa kuin himiä, yritän levy ja vaate varastoa kokoajan karkottaa ja etsiä muitakin tabuja tökittäviksi.

..Eikä Him kyllä ole goottimusiikkia oikein millään mittapuulla. Jotain lovemetallia angstisille ja rakkaudennälkäisille teineille ehkä enemmänkin. Tämä siis tosin vain oma mielipiteeni.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 16.04.2009 14:49
^Joo vaikka Ville Valo kuinka oli laulamassa ja HIM:in rumpali kannuttamassa Musta Paraati-tribuuttikiertueella, sekä jäbä kertoo diggailevansa goottimenoa ei se tarkota, että HIM:in musiikki liittyis goottiin mitenkään! =(
Kirjoittanut: Equilibrium (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.04.2009 15:04
Itseäni ei kyllä luokkaan puhdasveriset gootit saa kyllä kategorisoituu. Mutta joo.. Synkistely on ollut vaan mun juttu. Oon kait ollut vähän herkkä kaikelle ja käynyt läpi asioita, mitä ei pitäis ihan niin nuorena käydä.. hmm.. Tullut siihen tulokseen, että maailma on kauhean kylmä paikka, eikä täällä voi luottaa keneenkään. Sitten, kun oon saanut tän asenteen, että en välitä juuri mistään. Ihmiset luulevat mua kylmäksi ja tunnottomaksi.. Eivät tajuu.
Itse tähän goottikulttuuriin tutustunut silloisen tyttöystävän kautta(mitä. olin varmaan 15v). En silloin kiinnittänyt tähän luokkaan mitään huomiota, kunnes hän teki aloitteen. Ihastuin täysin hänen tyyliin. Olisiko ollut jotain cyberin suuntaista. Sittemmin itsekkin uskaltanut pukeutua vähän erillaisesti, massasta poiketen. Toisaalta mulle vielä tällä budjetilla istunut paremmin repaleinen rock, mutta...
Kirjoittanut: Sähikäinen (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.05.2009 20:50
Yläasteella sain ensikosketukseni tähän maailmaan muuan tytön kautta josta myöhemmi tuli paras ystäväni.Silloin tyyli oli vain radikaalimpi kuin nyt. KAikki PITI olla mustaa...
päästä varpaisiin..

Useamman hetken olen seilannut eri tyylien välillä kunnes lopulta nyt sitten taas huomasin tässä 25 vuotiaana että alkaa yläasteella pinnan alla kytenyt tyyli tehdä tuloaan.
Yläasteelta asti on ollut tumma tukka, musiikki maku jokseenkin samana pysynyt.
Huomasin aluksi muutoksen siitä että seilasin levyhyllyllä ihan eriosastolla kuin aiemmin,
Huomasin kuluttavani aikaa siellä katselemalla tarkalla silmällä "kauniisti" toteutettuja levyn kansia. musiikkimaku alkoi laajentua kummasti aina tuntui löytyvän uutta ja lisää.

Seuraavaksi huomasin yhteisessä asunnossa tapahtuneen muutoksen. Alkoi verhot löytää itseensä tummempaa sävyä,koriste esineet alkoivat muuttua. Nykyään seinät ovat täynnä kynttilöitä,samoin kuin pöydät,ja hyllyt löytyy niitä jopa vessasta (pitää ajatella myös sitä jos tulee sähkökatko) tämän perustelen sillä että kynttilät ovat vaan niin kauniita.
Seuraava muutos imestyi siihen että meikki alkoi voimistua ja vaatetus löytää tummempaa ja hieman elegantimpaa tyyliä.
Nyt sitten viimeisimpänä minä menin Morticiasta tilaamaan sen jo kauan haluamani korsetin.seuraavaksi on vuorossa jokin kaunis hame/mekko joka miellyttää silmää
Tosin nykyään tyylini on huolitellumpi eikä niin sekasortoinen kuin silloin vuosia sitten.
Kirjoittanut: JapanGoth (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.05.2009 19:57
No, tämä ei nyt liity tämänhetkiseen keskusteluun, mutta mun mielestä on ärsyttävää, jos jotkut vanhemmat gootit/ muut tyypit ylipäänsä haukkuu teini-ikäsiä gootteja wannabeiks, koska mitä ihmettä sillä iällä on sinänsä väliä. Kaipa hekin joskus ovat olleet siinä iässä, vai syntyivätkö 20-vuotiaina.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.05.2009 21:41

Lainaus: JapanGoth

mun mielestä on ärsyttävää, jos jotkut vanhemmat gootit/ muut tyypit ylipäänsä haukkuu teini-ikäsiä gootteja wannabeiks

Hmm, voihan olla että jotkut tosiaan tekevät niin. Omalla kohdallani nuoremman gootin näkeminen esim. kaupungilla on pelkästään positiivista, enemmänkin tulee sellainen "Oi, miten söpö!" -reaktio, vaikka en tosiaan ala silittelemään kenenkään päätä kohdalle osuessani. Meitä goottejakin on niin monen tyylisiä, etten tuijota kenenkään vaatteita mitenkään skenepisteitä laskien. Ihan vaan mielenkiinnosta saatan kyllä katsoa vähän tarkemmin, mitä muut ovat keksineet päälleen laittaa. Minusta on pelkästään hienoa, että goottityylistä jaksavat innostua nuoretkin. Muutenhan sitä olisi itsekin joku esihistoriallinen mammutti, eli sukupuuttoon kuollut outo otus.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit