Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Nukke
  • Lähetetty: 16.07.2009 01:26
Jo nuorena huomasin etten ollut samanlainen kuin "muut". Jotenkin minusta tuntui, että olin yksin tässä maailmassa eikä samankaltaisia ollut, paitsi jossakin eliittiryhmässä .

Huomasin goottiuteni vasta äskettäin. Pääni sisällä olevat asiat ovat hyvinkin "goottimaisia". Ne ovat sellaiseksi muotoutuneet itsestään. Outo pimeys olikin vain yö. Jes! Pidän yöstä, lol. Vois mennä nukkumaan. Ehkä jopa hymyssä suin Teidän ansiosta.
Kirjoittanut: RedDevil (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.07.2009 21:04

Lainaus: Nukke

Jo nuorena huomasin etten ollut samanlainen kuin "muut". Jotenkin minusta tuntui, että olin yksin tässä maailmassa eikä samankaltaisia ollut, paitsi jossakin eliittiryhmässä

Sama tunne alkoi minulla noin seitsämän kahdeksan vuotiaana kun aloin oikeasti miettimään mihin tyyli lajiin kuuluin. Olin silloin vielä kihara tukkainen saparo naapurin tyttö, joka ei uskaltanut väittää vastaan. Yksitoista vuotiaana koulussa kun istuin vieressäni istuva poika kysyi että onko minusta tullut gootti? Ihmettelin siinä hetken mitä ihmettä tuo tarkoittaa ja wikipediasta löysinkin vastauksen. Huomasin että ajatusmaailmani on ollut aina hivenen gootahtava, ja ymmärrän nyt miksi itseni ikäiset tarhassa pitivätkin minua hivenen outona, kun viihdyin omissa oloissani, ja mietiskelin onko vampyyreita oikeasti olemassa. Taisin jo silloin sinetöidän tyylisuuntautumiseni..
Kirjoittanut: Angel Of Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2009 10:49
pitkä stoori, ei jaksa kertoa....
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2009 11:00

Lainaus: Angel Of Death

pitkä stoori, ei jaksa kertoa....

Noniin, muistutetaanpas taas kerran kansalaisia foorumin säännöistä: jos sinulla ei ole YHTÄÄN MITÄÄN sanottavaa ketjun käsittelemään aiheeseen, jätä se sanomatta. Kaikenmaailman "ihansama" -sisältöisten onelinereiden viljely EI ole keskustelua, sitähän juuri yritämme tällä palstalla harjoittaa. Asiansa voi selittää lyhyesti, mutta tuollainen yhden rivin kommenteilla spämmääminen ei ole todellakaan suotavaa!
Kirjoittanut: Pastelli (Jäsen)
  • • Muokkasi: Pastelli
  • Lähetetty: 26.07.2009 20:50
Olen pienestä asti ihannoinut kaikkea "pimeää" ja "pelottavaa." En tiedä liittykö tämä nyt mitenkään goottilaisuuteen, mutta tykkäsin tosi paljon kaikenmaailman noidista ja hirviöistä sekä tuplatykkäsin Halloweenista.
Kuudetta luokkaa edeltävänä kesänä innostuin lolitatyylistä, mitä kautta löysin googlen avulla backstreetit ja muut erikoisputiikit. Viiltävien "lolita"-kokeilujen jälkeen tyylini alkoi sitten löytää vähän uutta ja vähemmän huomiota herättävää muotoa, mikä näytti kyllä sekin (tällä "tyylitajulla") aika karmistuttavalta. Sitten seiskalle mennessä se alkoi kärjistyä vähän siedettävämmäksi, ja seiskan aikana muutuin pikkuernusta ihan vaan joksiskin randomiksi mustaksi. Talvella sekosin vampyyreista ja kauhuromantiikasta, mitkä molemmat yhdistin aina jossain muodossa gootteihin.
Kahden vaatesekoiluvuoteni aikana käytin säästö-, joulu- ja synttärirahat tarkoituksetta moneen eriskummalliseen hameeseen ja muihin hörhelövaatteisiin, joiden myöhemmin totesin istuvan varsin asiallisesti goottityyliin.
Vasta nyt olen alkanut mieltää itseni jonkin todella epämääräisen sortin gootiksi vaikken varsinaisesti tykkää itseäni lokeroida ja teen pukeutumisessani tosi tosi useita ei-goottiuskottavia ratkaisuja. Tykkään vain tosi tosi paljon goottilaisesta estetiikasta ja muusta olennaisesta(?).
Kirjoittanut: Gothicroseprincess (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2009 15:02
Juu elikkä mä tykästyin 5luokalla hirveästi goottityylistä ja kattelin niitä vaatteita. 6luokalla se tuli ilmi että musta tulee gootti, sit vaa etin musiikkia mutten löytäny. Sit jätin sen vähäks aikaa hautomaa sit täs Heinäkuus taas tuli musta väri päähä koska en jaksanu ruskeeta ja musta mulle sopii paremmin mustat hiukset ku ruskeet koska ne on jotenkii tylsät. Nykyäänkin ostan enemmän goottimaisia vaatteita tai sit tilaan backstreetiltä ja tällee koska tajusin että haluan olla erilainen kuin muut ja sitten älysin että gootti on jotenkin mun tyyli enemmän kuin mikään muu. Eli oon nyt goottimainen enemmän kuin koskaan, oon ylpeä. Kaverinikin hyväksyvät mut goottina nykyään kuin ennen mutta nyt on onneks kaikki paremmin, siskokin pitää kun mustaan pukeutuva. Olen hänen kanssaan aika samanlainen ja son mukavaa. c(:
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.08.2009 17:17
Minulle on käynyt juuri noin, kuin niin monilla edellsillä kirjoittajillakin. Ensin oli Nightwish ja siitä muuttui pukeutuminen. 5luokalla tämä kai alkoi kiinnostaa oikein kunnolla, mutta olen aina ollut vähän tällainen. Katsotaan nyt miten kaikki menee, olenko vielä kolmekymppisenä gootti, vai kenties tylsästi ja tavallisesti pukeutuva ja iskelmäradiota kuunteleva, kuten äitini. Toivon että en. Saa nähdä miten käy!
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.08.2009 19:12
Olen aina rakastanut pukeutumista. Vaikka olin pienenä henkinen poikatyttö, leikin Sormusten herraa, haltioita ja örkkejä naapurin poikien kanssa metsässä, tälläydyin silti mielelläni mekkoihin jne. Vaikka näytin tavalliselta lapselta, saatoin pukeutua koulun jälkeen tahallani hassusti, ottaa peruukin, meikata ja lähteä ulos.
Sitten tuli innostukseni keskiajan ylimysten vaatteisiin ja myöhemmin barokkiin ja rokokoohon. Ala-asteella koulussani vieraili kirjailija, jolla oli punaiset hiukset ja upea vihreä linnanneitopuku. Silloin muistan ajatelleeni ensimmäistä kertaa, että sitten kun olen iso, muut eivät naura minulle ja pukeudun joka päivä noin.
Pidin klassisesta musiikista (pidän edelleen) ja tutustuin Nightwishiin. Siitä alkoi ala-asteen loppupuolelta yläasteen alkuun kestänyt metallivaihe, josta siirryin niin sanottuun originelliin tyyliini, jossa yhdistelin vaatteita, joista pidin (ei siis mitään henkkamaukkaa). Se tyyli muuttui pikkuhiljaa gootimmaksi, löysin goottimusiikin ja nyt olen gootti-lolita-hybridi, toisina päivinä jöötimpänä, toisena viktoriaanisempana.
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2009 11:53
En tiedä tuliko koskaan oikeastaan, koska olen aina ollut tällaista ns. porukasta poikkeavaa sorttia. Päältä päinhän kukaan ei olisi vuosi sitten osannut sanoa mitään, koska mun camouflage oli niin omaa kaliiberiaan sekoittamaan mua "tavisten" sekaan. Mutta aina on ajatusmaailma, varsinkin kirjoituksissani heijastanut ihannointia synkkyyteen ja tummuuteen, jota tavalliset pulliaiset voisivat tuskin koskaan kuvitellakaan. Siksi lieneekin vain luonnollista että muiden synkiöiden lailla nimitän itseäni gootiksi, ja onhan tuo tyyli muuttunut hieman viimeisten kuukausien aikana vähintäänkin eksentrisempään suuntaan
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 28.08.2009 11:58

Lainaus: gothicknight

heijjastanut ihanointa synkkyyteen

Korjasin typot viestistäsi.

Minusta vaikutit ainakin viime tapaamisella hyvin pitkälti enemmän Iron Maiden- tai Sonata Arctica -finskimetallistilta, mielenkiintoista jos olet käynyt perustavanlaatuisen metamorfoosin. Muistetaan kuitenkin että kaikki synkkyyttä ihannoivat henkilöt eivät missään nimessä ole gootteja, ja että kaikki gootit eivät välttämättä ihannoi synkkyyttä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit