Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.08.2009 12:31
Ei tää oikeen liity tähän, mutta tällä viikolla kaveri kutsu mua koulussa sanalla gootti enkä ihan osannut reagoida siihen en miellä itseäni oikeastaan gootiksi. Tykkään siitä pukeutumis tyylistä ja ihailen muita jotka pukeutuvat niin ja pidän myös niistä ihmistä, ainakin osasta, mutta en silti sano itseäni kootiksi. Joskus nuorempana yläasteella se oli 'coolia' kun joku sano jotai et näytät gootilta tms mut nykyään se on ihan se ja sama mitä ihmiset sanoo.
En oikeastaan osaa luokitella itseäni mihinkään ryhmään. Pukeudun mustaan ja kuuntelen raskasta musiikkia piste. Se oon minä. Kuulun mieluusti ryhmään 'ihmiset'. En sen taremmin. Jep ja jos sitä lopettais turhan pölpötyksen tähän.
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2009 22:05
Aah, se on se ikuinen dilemma, kun eivät tahdo osata tehdä sopivan tyylisiä vaatteita isoille immeisille. Blackgroup hankinnat olivat aika lähellä totuutta, mutta eivät ihan nappiin osuneet koot vieläkään. Mutta Schattenissa nähdään mut tampereen miitti-vermeissä, jotka eivät ole tod. mitään ironmaiden kamaa . Typoja tulee, kun kirjoitan omalla murteellani
Kirjoittanut: Perkele (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.08.2009 15:20
olisko ollu 7-luokan lopussa ku kuuntelin vielä Antti Tuiskua (ei saa nauraa!), ni yhtenä aamuna kattelin The Voicea ku sieltä tuli Within Temptationin Angels-musavideo. En osannu ajatella ku et "vau, nää on tosi hyviä soittaan ja hitsi ku ihana mekko tolla laulajalla!". Sit pari viikkoo sen jälkeen tuli Voicelta taas Stand My Ground-video, jolloin sitte tajusin tykkääväni tästä bändistä. Olin jo aikaisemmin ihaillut yhden rinnakkaisluokkalaisen gootin tyyliä. Aloin sit käyttää ihan perusmustia vaatteita ja rajaamaan silmiä. Mustan tukan sain vasta 9-luokan jälkeen, ennen sitä oli ollu ruskee tukka.

Ny ei sit vaatekomerosta löydykkää ku Morticiasta, Leatherheavenista, Cybershopista, Backstreetilta tai muualta ostettuja vaatteita, ja musamaku menee Kotiteollisuudesta Within Temptationin ja Nightwishin kautta Marilyn Mansoniin ja Deathstarsiin. Koulussa ja kylillä katotaan ku outolintua mutta paskanväliä, oon just sellane ku haluun olla!
Kirjoittanut: Kaarina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.09.2009 11:29
Yläasteella aloin pukeutua mustaan ja käyttää panda rajauksia silmissä. En silti ollu mikää kuutti vaan selkeästi punkkari. Lukiossa tutustuis hiukka gootti musaa ja kulttuuriin siitä se lähti pikku hiljaa kypsyyn. Kun aloin seurustelee mun rakkaan aviomieheni kans mun anoppi nimitti mua ekaa kertaa gootiksi. Se tuntu jotenki oudolta, mutta hyvällä tavalla.
Vasta viime keväästä olen yrittäny tuoda sitä mun tyylipuolta esiin. Myöhäis heränneeks mua voi kyllä varmaa asian suhteen nimittää. Aika kauan mull kesti löytää tää mun juttu, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Tää tyyli joka tuntuu niin omalta ja luonnolliselta se saa mut tuntee itseni todella kauniiksi. En tiiä oliko tämä nyt kovin hyvin selostettu, mutta toivottavasti se pääpointti tuli selväksi
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.09.2009 12:37
En ole gootti. En ainakaan näytä gootilta... Eikä silloin ollut gootteja, kun olin lapsi tai nuori. En tiedä koska minusta tuli tällainen, mutta olin jo lapsena ns. outo ja vähän erilainen kuin muut. Kaikki muut tytöt pitivät päiväkerhossa vaaleanpunaisia vaatteita ja kukkahörhelöitä, mutta minäpä halusin tummia vaatteet. Samaan aikaan mielimusiikkiani olivat Beatlesit ja Mustankissan tango ja Nainen mustissaan. Kai muut kuunteli jotain lastenlauluja, en tiedä...
Siis pointtini oli, että en tiedä. Synnyin kai "gootiksi". -Mikä on gootti?
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.09.2009 16:07

Lainaus: Wucie

Ensin oli Nightwish ja siitä muuttui pukeutuminen.

Itse olisin sanonut JUURI samoin. Juu, eli ensin kuuntelin pari kolme vuotta Nightwishia skä muuta sen kaltaista ja siitä se pukeutuminenkin alkoi muuttua mustaan päin. Tajusin vasta 6 luokalla että olen tämmöinen kuin olen, eli gootti. Ja tämmöisenä aion pysyä niin kauan kuin haluan, enkä aio välittää vaikka muut panisivat vastaan.. Ja jo 5 vuotiaana Halloween oli mielestäni vuoden parjain juhla, edes Joulu ei voittanut sitä
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 07.09.2009 00:30

Lainaus: Elvira

Eikä silloin ollut gootteja, kun olin lapsi tai nuori.

Gootteja on ollu varmaan kolkyt vuotta vaikka sillon kasarin alussa ternminä toimikin new waver tai uusromantikko en nyt tiedä minkä ikänen olet mutta oletukseni on ettet elänyt nuoruutta 60-70luvulla.

Anteeksi välikommentti, mä oon ehkä jopa vastannut tähän topicciin, mutta pähkinänkuoressa niin hienosti se kävi että jossain välissä goottirock ja deathrock oli niin ylikova juttu mulle että vaikutus rupes sit näkyy pukeutumisessakin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.09.2009 11:28

Lainaus: HepZusi

Gootteja on ollu varmaan kolkyt vuotta

Mutta tällainen joka Pirjon ja Petterin tahtoo-olla-kootti -ilmiö on kyllä verrattain tuore. Silloin kun itse aloin (pukeutumiselta) gootahtamaan, tässä sinänsä ihan keskisuuressa eteläsuomalaisessa kaupunginpahasessa näkyi ehkä kolme vähän sinne goottiin päin pukeutunutta henkilöä. Kolme neljästäkymmenestätuhannesta asukkaasta on kyllä niin häviävän vähän että voi melkein jo sanoa että silloin kun olin lapsi, gootteja ei ollut.
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 07.09.2009 14:50
Ei minusta oo tainnu tulla goottia vieläkään (vaikka oon toooosipaljon yrittäny kohta 15 vuotta!). Ensimmäinen live-gootti, jonka tapasin, oli isoveljeni tyttöystävä joskus vuonan -93.
En pukeudu kovinkaan gootikaasti, paitsi jos se, että pukeutuu mustaan lasketaan (rai rai)? Ehkä jos jaksaa panostaa pippaloihin. Jos jaksan raahautua pippaloihin...
Huomattavinta minun gootismissa, tahi sen puutteessa, on musiikki! Musiikkiin tutustuin 90-luvun puolella ja se jäi, vaikka muu gootteilu ei tarttunutkaan.
Musiikkina menee paljon goottirockia ja deathrockia. Kavereina on kaikenkarvaisia ihme-gootteja, mutta ei se minusta nyt pelkkää goottia tee.
Minua määrittää niin moni muukin asia... Olen myös skeittari, punkkari, rillipiru, taiteilijahörhö, lukihäiröinen, kuspää ja ihan vaan minä itte.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.09.2009 22:34

Gootteja on ollu varmaan kolkyt vuotta vaikka sillon kasarin alussa ternminä toimikin new waver tai uusromantikko

Joo, ja näiden lisäksi puhuttiin myös esim. death-rokkareista, jonka itsekin muistan parhaiten lapsuudesta ja varhaisnuoruudesta. Tuohon aikaan ei kuitenkaan ollut niin suurta tarvetta lokeroida ihmisiä kuin nykyisin, joten mitään yhtenevää nimitystä goottityylisestä porukasta ei vielä silloin ollut.

deathrock

Tässähän se tulikin...

Lainaus: Piiskansiima

Mutta tällainen joka Pirjon ja Petterin tahtoo-olla-kootti -ilmiö on kyllä verrattain tuore. Silloin kun itse aloin (pukeutumiselta) gootahtamaan, tässä sinänsä ihan keskisuuressa eteläsuomalaisessa kaupunginpahasessa näkyi ehkä kolme vähän sinne goottiin päin pukeutunutta henkilöä. Kolme neljästäkymmenestätuhannesta asukkaasta on kyllä niin häviävän vähän että voi melkein jo sanoa että silloin kun olin lapsi, gootteja ei ollut.

Olet tässä ihan oikeassa. Kun itse aloin kulkemaan mustissa pitkissä hameissa ym. goottityylisissä vaatteissa, niin eihän sitä kukaan osannut edes ihmetellä. Muistan yhden ainoan kerran, kun joku todellakin kysyi, miksi mulla on päälläni sellaiset vaatteet. Sekin oli joku spurgu bussipysäkillä...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit