Gootti.net

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: yzf (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.02.2007 15:49
Enpä itsekkään tiedä oikein mikä sitä on, mutta kuitenkin esim ihmiset täällä ajatuksineen kulkevat melkoisen hyvin samoilla radoilla mitä itsekkin. No varmasti olen enempi sisäisesti sitä mitä olen kuin ulkoisesti, toisinaan nuo yhteisön paineet rajoittavat vähän ja tietty mitä itse haluaa päällensä laittaa, vaateet joissa viihtyy.
Gootti henkistä musikkia olen soitellut niin kauan kuin olen yleensä jotain soittanut, ja en pitkiin aikoihin edes ajatellut mitä tai mihin se kuuluu, se vain kuulosi hyvältä. Ja toisaaltaan nuo asusteet mitä jossakin aina näkee niin ovat kiletämttä ihän hyvän nälöisinä, sitä ei tied mikä niissä viehättä jokin kuitnekin.

Mutta mää oon mää enkä muuksi muutu! PRKL!
Kirjoittanut: yzf (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.02.2007 15:51
voi helvattu, sormet aina sekaisin ja tämä näppis edelleen temppuilee kuten aieminkin...Voisikko tänne saada oikolukua kun ei jaksa yhdellä sormella kirjoittaa ja vielä vähempi tulee seurattua mitä näytölle muodostuu, sitten vain huomaan liian myöhään on vain niin sokea omalle tekstille.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.02.2007 23:06
Muistan eräänlaisen tilanteen päiväkodista: minä keikuin naulakoissa kavereiden kanssa, ja joku kysyi että mikä on teidän lempivärinne. Kaikki vastasivat että "no vaaleanpunainen". Minä mietin että musta on kyllä kiva väri, mutta en uskaltanut sanoa sitä kavereille, koska kaikki muut tykkäs vaaleanpuneisesta. x) Niimpä minäkin sanoin että "no vaaleanpunainen". Mutta enpä kyllä sanoisi vielä noihin aikoihin olleeni gootti, kunhan vain mustasta väristä tykkäsin.
Kirjoittanut: Heyni (Jäsen)
  • • Muokkasi: Heyni
  • Lähetetty: 07.02.2007 04:31
Mä olen hiton arka, mut silti kiehtoo kaikki hautausmaat, vampyyrit, linnat, noidat, velhot ja ja..
Serkku myöski oli ihan kauhuissaan kun mä pentuna olin enemmänki pahisten kuin hyvisten puolella lastenpiirretyissä yms. mut nykyään se jo sanoo että mä oon kiero. Mummo taas on ollu kauhuissaan siitä miten mä jo vaahtosammuttimen kokosena olin mustan perään, vaatteissa ja kaikissa. Tartte edes sanoa että tää koko suku on ainaki vanhemmasta päästä katottuna muka-niin-uskovaista sun muuta, kukaa kuitenkaa perheen kesken myönnä uskovansa ku hävettää.. :P Sit toki katotaan mua kieroon ku kehtasin mennä eroamaan kirkosta muutama kuukaus sen jälkeen ku täytin 18 enkä edes riparia käyny. Tai no, läheskää kaikki sululaiset ei varmasti tiedä että mä en enää lutikka oo, mut vielä harvempi tietää että isä eros samana päivänä ku mä. Tosin se meinaa sit vanhana liittyä uudestaan.. Syy tohon että suku esittää kunnollista vanhan-ajan elämää on se että asutaan tod.pienellä kylällä, eikä täällä mitenkää voi olla yhtää erikoinen ku soitetaan suunnilleen kytät jos joku kulkee ilman suru-aikaa mustissa. (joo liioteltua, mut väliin tulee tommonen olo)

Ulkonäöllisesti mä en oo koskaan uskaltanu olla..öö..hurja ( ), enemmänki hiiri-osastoa. Nyt vasta koulun ja muutamien leikkausten jälkeen on alkanu löytymään kaapeista muutaki ku säkkivaatteita, tänä vuonna mä vasta kunnolla aloin uskaltamaan edes yhtä ketjua käyttää somisteena ilman pelkämistä että joku sanoo jotain siitä pahaan sävyyn. Hiukset kans värjäytin kokonaan vasta viime kesänä, violetinruskeeks ja nyt lähiaikoina ne menee iha tummanvioletiks, lähempänä varmaan mustaa.. Ylä-asteesta lähtein ollu raitoja, mustaa ja punasta jo sillo vaikka pelkäsinki että siitäki kiusataan ja niihä sitä sit tehtiinki. Lainatakseni erään vuotta vanhemman kaverini sanoja, "mä olen nyt erikoinen kun lapsena en saanu olla". Mä vaan muutun hitaammin ku se :P

Njotta täältä kuittaa ihminen joka alkaa muovautua hurjaksi kootiksi vasta aikuisena, ei pääse sukulaisetkaa kettuilemaan mistää teini-iän viirauksesta. Vaikka mä nyt meenki 15veestä
Kirjoittanut: Gothic13 (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.02.2007 15:58
rupesin vaan tykkäämään mustasta väristä,goottityylistä ja rockista ja hevistä. oon aina ihaillu gootteja ja tykkäsin pienenäki fantasiast esim noidist ja vampyyreist. sit ku täst tyylist on tullu niin yleinen sit yhtenä päivänä vaa kokeilin ''goottivaatetta'' ku astuin ekaa kertaa morticiaan ja ajattelin et hei täähän on mielettömän siisti tyyli ja.. sillai
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.02.2007 17:01
No jaa, en oikein tiedä milloin minusta siis tuli gootti noin päivälleen, mutta olen varmaan aina ollut hiukan gootahtava. Pienempänä tykkäsin vampyyreistä, noidista ja ihmissusista ja kaikesta tuollaisesta. Olin myös aika poikatyttö, ja viihdyin poikien seurassa, minkä takia minusta tuli varmaan erilainen. On kyllä huvittavaa miettiä että kun tyttelit leikkivät barbeilla sisällä niin minä söin muurahaisia ulkona(siis kirjaimellisesti söin).
Sitten ekalla ja tokalla luokalla olin taas vähän tyttömäisempi ja unohdin tämän koko toisen 'puoleni' itsestäni ja olin taas ihan 'normaali'. Sitten alkoi murrosikä 4-5 luokan kesällä. Sen jälkeen vitosella rupesin jo vähän synkistelemään oikein kunnolla ja rupesin kuuntelemaan esim. Marilyn Mansonia, ja heviä tms... Sitten tuli mustat vaatteet ja goottimusiikki kehiin ja kaikki muukin asiaankuuluva ja minustahan tälläinen epäsikiö muokkautui (olen aina ollut sitä mieltä että olen metallistin ja gootin vahinkolapsi). Joten alintajuisesti minähän olen aina ollut gootti, mutta fyysisesti en erityisen kauaakaan aikaa.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.02.2007 21:50
Ensimmäisen kerran näin gootteja, kun olin 10-vuotias. Silloin mielenkiintoni heräsi, että mitä nämä kauniisti pukeutuvat ihmiset olivatkaan.
Olen aina kuunnellut raskaampaa musiikkia ja pitänyt mustia vaatteita (toki ala-asteella oli myös jotain väripilkkuja mustien vaatteiden kanssa). Vaatteet vain muuttuivat tyyliltään tuossa.. viisi vuotta sitten, kun menin yläasteelle. Kuvioihin tulivat hameet ja leveähihaiset paidat. Samoihin aikoihin löysin London after midnightin ja The curen ynnämuut bändit. Olen aina ollut aika karteltu persoona, kun "hiiviskelin hautausmailla yöllä ja kirjoitin synkeitä runoja". Eipä nykyään kyllä ole oikein muutosta, mutta en sentään niin yksinäinen ole,kuin yläasteella. Eli kai minusta tuli gootti joskus vuonna 2002. Tai siis rupesin näyttämään gootilta. Millon minusta sitten tuli gootti henkisesti.. En osaa sanoa tuohon mitään. Kai olen ollut sellainen syntymästäni asti No joo,nyt meni yli
Kirjoittanut: turmatar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: turmatar
  • Lähetetty: 12.02.2007 16:16
Siis en itseäni goottina pidä, mutta mietin tämän sitten siltä kannalta, että miten innostuin tästä tyylistä. Ihan mukava aihe, olenkohan koskaan tullut edes ajatelleeksi asiaa.

Olen aina ollut vähän "myöhäisherännäinen" kuten asian itse nätisti ilmaisen. Olen vain itsepäinen ja teen sitä mistä pidän, enkä sitä mistä ikäisteni pitäisi pitää. Esim. leikin leikkihevosilla ja barbeilla vielä 15- vuotiaana, se vain oli rentouttavaa. Samoihin aikoihin kuulin ensimmäisiä kertoja heviä ja metallia, mulla kopioituja c- kasetteja, joita hankin lisää kopioimalla kirjaston kasetteja. Ei se silti ulospäin näkynyt. Kuljettiin koko kaverilauma sinisissä mummomallisissa farkuissa ja ruudullisissa flanellipaidoissa. Silloin piirsin tosi paljon, huoneeni oli täynnä piirustuksiani; ensin yksisarvisia, sitten yksisarvisen sarvellaan lävistämiä lapsia, kädettömiä ja jalattomia lapsia, itkeviä mustapukuisia hahmoja, jne. Kirjoitin myös novelleja, joissa ei ollut onnellista loppua. Runoista en ole ikinä innostunut. Jossain vaiheessa musiikin puolella mukaan tuli myös punk. Kovin sosiaalinen en ole ollut ikinä, silloinkin lähinnä nyhjäilin yksin, mietin mitä mietin, kirjoitin, piirsin, luin tosi paljon, jne.

Suurin muutos mussa tapahtui varmaan yläasteen jälkeisenä kesänä. Muistan kuin äitini tilasi minulle jostain Anttilasta tms. siniset farkut ja sitten kun ne tuli, halusinkin mustat. Värimieltymys oli vaihtunut parissa viikossa. Löysin sitten kirpparilta mustan nahkatakin ja tein farkkuliivin, johon piirtelin bändien logoja, kun en merkkejä mistään löytänyt. Kengät olivat mustat bootsit tai maiharit, vaatetus lähinnä vain mustaa, mutta aika jätkämäistä. Hameisiin en koskenut pitkällä tikullakaan. En käyttänyt rintaliivejä tai meikannut, koska "eihän jätkienkään tarvi, miksi mun pitäisi?" Jossain vaiheessa tyylinikin kävi siellä punkin puolella, maiharit, pillifarkut, rotsi, irokeesi,.. Se vain sitten jäi.

Joskus 17- 18 ikäisenä aloin innostua naisellisemmasta tyylistä. Kirpparit olivat edelleen ainoa paikka mistä vaatteita pystyin hankkimaan, joten opettelin tarpeentullen fiksaamaan vaatteet sopiviksi. Kovin kauan se ei enää riitänyt vaan aloin tehdä vaatteita itse. Ammattikoulun viimeisellä luokalla meikkasin kouluun joka ikinen päivä, väliin laitoin tekoripsetkin. Noihin aikoihin kuulin ensimmäisen kerran gooteista ja olin aivan ihastuksissani, silti se ei tuntunut ihan täysillä omalta jutulta.

Siinä vaiheessa valmistuin ammattikoulusta ja pääsin opiskelemaan taidealaa ammattikorkeaan. Silloin tein tosi paljon vaatteita itse, ostin mustaa loimusamettia metritolkulla ja ompelukone nakutti yökaudet. No, väliin tykkään edelleen laittaa hulmuavia helmoja, jättimäisi hihoja ja korsettia päälle, ja väliin taas kuljen reisitaskuhousissa ja tavallisessa trikoopaidassa. Mustaa kuitenkin vain. Materiaaleilta vaadin nykyisin enemmän ja panostan enemmän laatuun. Musamaku on jumahtanut tuonne mustemman metallin puolelle. Erikoisemmat vaatteet teen edelleen itse, ei vain ikinä ole varaa ostaa niitä valmiina ja harvemmin löydän mitään mikä miellyttäisi täysin. Piirtäminen on jäänyt tosi vähiin muiden koulukiireiden vuoksi, novelleja en ole kirjoitellut vuosiin. Toteutan vapaa ajallani tuota taiteellista puoltani kirjoittamalla pitkiä kirjeitä ja suunnittelemalla ja valmistamalla vaatteita, asusteita, sisustusjuttuja, jne.

Tulipa pitkä sepustus, kukahan tuon jaksaa edes lukea.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 12.02.2007 17:03

Lainaus: The_Killer_Doll

No jaa, en oikein tiedä milloin minusta siis tuli gootti noin päivälleen, mutta olen varmaan aina ollut hiukan gootahtava. Pienempänä tykkäsin vampyyreistä, noidista ja ihmissusista ja kaikesta tuollaisesta. Olin myös aika poikatyttö, ja viihdyin poikien seurassa, minkä takia minusta tuli varmaan erilainen. On kyllä huvittavaa miettiä että kun tyttelit leikkivät barbeilla sisällä niin minä söin muurahaisia ulkona(siis kirjaimellisesti söin).

hoo, tuohan kuulostaa ihan minun lapsuudeltani!
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.02.2007 17:46

Lainaus: turmatar

En käyttänyt rintaliivejä tai meikannut, koska "eihän jätkienkään tarvi, miksi mun pitäisi?"

Niin tämä on selvää sukupuolisortoa :P Miksei kukaan mainosta 'Uusi matte maybelinne uutuus, leviää sulavasti ja mukautuu ihon aitoon väriin, miehille' tms. ? Kuka se on sanonut että meikkaaminen kuuluu vain ns. 'kauniimmalle sukupuolelle'(johon minä en kuulu). Mutta eihän missään meikkituotteessa erikseen sanota(ellen ole sokea) että 'tämä tuote on VAIN naisille', vaikka mainoksiin ängetäänkin pelkkiä pimatsuja, ja silti aina kavahdetaan kun mies meikkiosastolla hihhuloi. (argh)

Lainaus: Iiriva

hoo, tuohan kuulostaa ihan minun lapsuudeltani!

Heh heh, on se hyvä että täältä löytyy toisia muurahaisia popsivia immeisiä
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit