Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottisisustus

Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 23.10.2009 20:14

Lainaus: Kryonik

Olen myös kehitellyt ideaa, että leikkaisin jostakin materiaalista ison mustan ornamentti- tai puukuvion, kiinnittäisin sen taakse valoköynnöstä (siis niitä joissa on erillisiä pieniä lamppuja) ja ripustaisin seinälle valaisimeksi.

Voi että miten mahtava idea!
Minulla taas on täysin vastakohtainen ongelma - seinätilaa on liian vähän! Oma huoneeni on 10 neliötä, ja yhdellä seinällä on 2 metriä leveä ikkuna. Säilytyskaapit ja hyllyt vievät paljon tilaa, ja seinätilaa on melkeinpä vain katonrajassa.

Jossain näin myös kivan tylsää seinää piristävän "koruteline" ratkaisun. Kahden nuppineulan väliin oli pingotettu pitsin palanen johon oli ripustettu näyttäviä korvakoruja. Tätä voisi varmasti soveltaa gootikaasti vaikka satiininauhalla tai mustalla pitsillä ja näyttävillä koruilla...
Kirjoittanut: Blackshade (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.10.2009 13:37
eipä vielä oikein näy mitään erikoista kun vasta on muuttanut mutta tapetointia, huonekalujen tekoa/ostoa yms. tiedossa
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.11.2009 22:16
Miten voi olla niin vaikeaa/ mahdotonta penkoa inspiraatiokuvia kauniista ja omaperäisistä sisustuksista? Tuntuu, että kaikissa sisustuslehdissäkin (mitä kirpparilla on tullut selailtua) on vaan noita ikea-koteja, ja huoneissa on joko 70% kaikesta pinta-alasta vitivalkoista, sohvaa ja verhoja myöten, tai sitten esitellään jonkun lontoolaisen designerin ökykotia jollaisen sisutukseen kenelläkään ei ole varaa, tai kolmantena vaihtoehtona jotain super-värikästä überboheemia viritystä.
Kirjoittanut: Pointblank (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.11.2009 23:39
Jos lähettyvillä on sellainen puoti kuin puuilo, niin kannattaa käydä siellä katselemassa, ainakin vantaan puuilossa on paljon sellaisia tummia ja vanhaksi tehtyjä arkkuja yms. Tai no ei nyt ehkä paljon mutta jonkun verran ja muutenkin sellaista vähän persoonallisempaa kamaa eikä mitään ikea settiä
Itse ostin sieltä sellaisen arkun/kirstun ja tykkään siitä kovasti ja sitten siellä on hyviä ahioita, jos vaikka itse haluaa alkaa niitä muokkaamaan sitten.. Tai ainakin minun mielestäni

Omassa asunnossani häiritsee se, että tämä on kauttaaltaan valkoinen, ei ole oikein muuta väriä kuin valkoista ja lattiakin on hyvin vaaleaa laminaattia ja vuokra-asuntoa on vähän vaikea lähteä kauheasti muuttelemaan..
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.11.2009 11:49

Lainaus: Pointblank

Omassa asunnossani häiritsee se, että tämä on kauttaaltaan valkoinen, ei ole oikein muuta väriä kuin valkoista ja vuokra-asuntoa on vähän vaikea lähteä kauheasti muuttelemaan..

Sama homma.
Vähän meinais harmittaa, kun porukoiden luona mulla oli ihan tummanpunainen (kuninkaallisen punaiseksi sitä kutsuin) seinä, ikivanha punainen kaappi ja paljon kaikkea violettia.
Uudessa opiskelijaluukussa on valkeat seinät ja sukulaisilta saatuja kalusteita, mikä on tietysti todella hyvä ja olen tyytyväinen lahjoituksiin, koska olen köyhä - mutta eivät ne mun tyyliäni edusta.
Pitänee pelata nyt omilla verhoilla ym. ja ostaa jotain pieniä koristuksia tänne.
  • Lähetetty: 07.11.2009 02:31

Lainaus: Marraskuu

Sama homma.
Vähän meinais harmittaa, kun porukoiden luona mulla oli ihan tummanpunainen (kuninkaallisen punaiseksi sitä kutsuin) seinä, ikivanha punainen kaappi ja paljon kaikkea violettia.
Uudessa opiskelijaluukussa on valkeat seinät ja sukulaisilta saatuja kalusteita, mikä on tietysti todella hyvä ja olen tyytyväinen lahjoituksiin, koska olen köyhä - mutta eivät ne mun tyyliäni edusta.
Pitänee pelata nyt omilla verhoilla ym. ja ostaa jotain pieniä koristuksia tänne.

Näinpä, vähän ihmetyttää se kammo tummia värejä kohtaan, kun ovat muka niin synkkiä ja ylipäänsä se ihmisten kauhea mieltymys kaikkiin vaaleisiin väreihin ja etenkin valkoiseen eikä nyt sen takia, että kun se ei ole mustaa vaan ainakin omasta mielestäni valkoinen on niin laiha ja heikko väri, niin mitään sanomaton ja kun sitä katsoo, niin ei siitä tule mitään tuntemuksia. Tummemmat värit saa paljon paremmin vaikuttavia tuntemuksia esiin ja olin kerran rautakaupassa ja ihan huvikseen kävelin sitten sauna ja kylpyhuone osaston läpi ja sinne oli rakennettu sellainen esimerkkisauna, jossa oli melkein mustat, vähän harmahtavat, lauteet, se sitten vielä yhdistettynä sellaiseen hämärämpään valaistukseen, niin se oli ihan älyttömän hieno ja siinä pystyi helposti kuvittelemaan sen rauhallisen olon, kun siinä ympäristössä saunoisi.. *kuvittelee ja fiilistelee*

No vuokra-asunnot on helpoin vaan vetää kauttaaltaan tuolla aneemisen valkoisella, kun seinät alkaa olla sen verran likaiset, että alkaa näyttää nuhruiselta..
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.11.2009 14:53

Lainaus: Pointblank

Näinpä, vähän ihmetyttää se kammo tummia värejä kohtaan, kun ovat muka niin synkkiä ja ylipäänsä se ihmisten kauhea mieltymys kaikkiin vaaleisiin väreihin ja etenkin valkoiseen eikä nyt sen takia, että kun se ei ole mustaa vaan ainakin omasta mielestäni valkoinen on niin laiha ja heikko väri, niin mitään sanomaton ja kun sitä katsoo, niin ei siitä tule mitään tuntemuksia.

Meinasin hypätä tuolilta kun luin ton, aivan samaa mieltä.
Valkoinen on mun mielestäni ihan hyvä korostusväri pienissä määrin, mutta sisustustani en todellakaan pohjustaisi sen varaan. Toinen, mitä tunnutaan käyttävän paljon, on beige.
Musta se on vielä pahempi kuin valkoinen - jotenkin niin laimea.

Itse tosiaan muutin vasta, joten äitiäni on aika vaikea saaada tajuamaan, että uusi kämppä on mun aluetta, eikä sen hempeät sisustusunelmat astu tänne sisään.
Olen saanut kuulla kommenttia jo pelkästään siitä, että suunnittelen ostavani mustat verhot makuuhuoneeseen. Se kuulemma tekee huoneesta "rauhattoman" ja "pienen näköisen". Mitä, eihän se huoneen koko siitä muutu, vaikka verhot olisivatkin mustat.
Joskin monet äidin vanhoista verhoista ym. ovat paljon sielukkaampia, ehkä silläkin on nuorena ollut erilainen sisustusmaku..

Ainut paikka meidän asunnossa, johon olen jokseenkin tyytyväinen, on punainen ruokailuhuone, jota kommarikeittiöksikin kutsun. Laitoin sinne tummanpunaiset verhot ja violetti-musta-punasävyisen ikivanhan räsymaton. Lisää tunnelmaa tuo pöydällä oleva niinikään vanha ruusutarjotin, punainen CD-teline ja kirpparilta löydetty punasävyinen emalikello.
Suunnittelin vielä muutamia tauluja seinälle ja kattolampun vaihtoa.
  • Lähetetty: 09.11.2009 22:36

Lainaus: Marraskuu

Meinasin hypätä tuolilta kun luin ton, aivan samaa mieltä.
Valkoinen on mun mielestäni ihan hyvä korostusväri pienissä määrin, mutta sisustustani en todellakaan pohjustaisi sen varaan. Toinen, mitä tunnutaan käyttävän paljon, on beige.
Musta se on vielä pahempi kuin valkoinen - jotenkin niin laimea.

Itse tosiaan muutin vasta, joten äitiäni on aika vaikea saaada tajuamaan, että uusi kämppä on mun aluetta, eikä sen hempeät sisustusunelmat astu tänne sisään.
Olen saanut kuulla kommenttia jo pelkästään siitä, että suunnittelen ostavani mustat verhot makuuhuoneeseen. Se kuulemma tekee huoneesta "rauhattoman" ja "pienen näköisen". Mitä, eihän se huoneen koko siitä muutu, vaikka verhot olisivatkin mustat.
Joskin monet äidin vanhoista verhoista ym. ovat paljon sielukkaampia, ehkä silläkin on nuorena ollut erilainen sisustusmaku..

Jeh ja niinkun ehkä kulunein väri yhdistelmä on musta ja valkoinen, joku keksii, että jesh teenpä hienon ja kekseliään yhdistelmän ja yhdistän kaksi täysin vastakkaista väriä.. Ja plaah se on jo käytetty loppuun ajat sitten

Meikälle kävi vähän samanlailla, kun ostin auton ja otin siihen piano black paneelit sisälle ja kun kerroin siitä himassa, niin heti tuli kommenttia, että eikös se ole jotenkin synkeää.. No siis joo se on kai tarkoituskin ja sitäpaitsi ne on ihan hiton siistitkin
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.12.2009 09:29
Ei ole rahaa eikä tilaa sisustaa mieleni mukaan. Huoneessani on oksettavan vaaleanpunaiset tapetit jotka olen yrittänyt peittää tauluilla julisteilla ja lipuilla. nurkassa on ruma valkoinen hylly jonne yritän epätoivoisesti saada kaikki vaatteeni mahtumaan. huone on harjakattoinen ja matala eikä sinne saa kunnon kokoista vaatekaappia. Hyllyille olen ripotellut paljon kynttilöitä ja muuta "gootti rihkamaa". ehkä paras yksityiskohta on taulu jonka sisällä on aito tarantella. joskus kirpparilta löytyi.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.12.2009 23:10
Meillä ei ole goottisisustuksesta oikein tietoakaan. Uusien sohvien osto tuli juuri ajankohtaiseksi, mutta valitettavasti en taaskaan saanut mustaa sohvaryhmää. Valitsemassamme kalustossa ei ollut mustaa edes vaihtoehtona. Uusien sohvien myötä tarvitaan tietysti myös uusi matto ja verhot, koristetyynyjä ym. vastaavaa. Nekin täytyy valita sohvien värin mukaan. Uusi vitriini on myös tulossa, tosin käytettynä. Sitä olen kaivannut jo pitkään, meillä kun riittää kaikenlaisia perintöastioita ja muuta, mikä pitäisi saada kauniimmin esille. Olohuoneemme sisustus on vaihdellut aika usein, eniten pidin parin vuoden takaisesta versiosta, jossa oli paljon punaista. Alan nyt hiljakseen sisustamaan tyttöni huonetta uuteen uskoon, johon onneksi saan hankkia omaakin silmääni miellyttäviä goottityylisiä kalusteita ja muita tavaroita.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit