Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Mystification
  • Lähetetty: 16.11.2008 03:45
Itse kuulun siihen kastiin joka on hiukan laiskempi, ja tuunaa valmisvaatteista uniikkeja.
Viimeisimpiä tuunauksia on koon 52 mustasta T-paidasta väännetty halternec-mekko, ja sievä on, ei uskoisi alunperin olevan telttapaita.
Tänään aloin tuunaamaan kauan kylpyhuoneen pyykkikorin reunalla roikkunutta kirpparilta hankittua mitä luultavemmin jonkun mummelin vanhaa mustaa pitsimekkoa. Päättelisin että se on ollut jonkun vanhuksen, sillä malli on jo melko historiaa, pussimainen ja kerrostettua & rypytettyä kangasta riittää! Sen takia sen ostinkin, kankaan.
Näillä näkymin siitä tulee minimekko ja vajaa polvipituinen hame.
Lisäksi pitäisi alkaa tehdä jotakin Lahden teatterin pukuvaraston tyhjennyksestä ostamalleni satiini-unelmalle. Kyseessä on muhkea 1800-luvun tyyppinen olkaimeton, musta, helmasta monikerroksinen mekko, jossa on tukeva puolikorsetti mukana.
Se on niskalapusta luettuna tuotu jenkeistä, ja on toiminut siellä Peter Pan - näytöksessä, tiedä sitten miten joutunut Suomen näyttämöille.

Edit: en liittänyt tätä vaatekustomointia - osioon, vaikka sinnekin tämä olisi käynyt, sillä kuitenkin teen niin radikaaleja muutoksia, että luokittelisin sen kaiken valmisvaatteen kangaspaloiksi muuttamiseen ja niiden yhteen liittämiseen, eli periaatteessa itse tekemiseen jne. Phuh, seliseli.
Kirjoittanut: Tillie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.11.2008 10:21
Tossa viime vuonna mun oli pakko tehdä itse vaatteita, en tosin saannu paljonkaan valmiiksi. Opiskelin vaatetusartesaaniksi, siis(en kestänyt kuin ekan vuoden loppuun).
Edelleen on kyllä kova hinku tehdä vaatteita, aika harvoin tosin saan itseäni niskasta kiinni ja potkittua kangaskauppaan. Äiti kyllä varmaan ihan mielellään ostaisi kankaita jos sanoisin että nyt teen sitä ja sitä enää puuttuu kangas.

Nyt pitää tehä kotihousujen kaavat loppuun ja mennä ostamaan kangasta, niitä ja olkalaukkua varten.
Kirjoittanut: Mortica (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Mortica
  • Lähetetty: 17.11.2008 19:50
Apua, nyt muistan miksen pidä ompelemisesta.... KANGASKAUPAT. Jessus, se on niin iso ja avara ja ärsyttävän kirkkaaksi valaistu tila jossa kaikki myyjät on niin kiireisen oloisia ja miä oon ihan hukassa että pitäiskö se rulla viedä jonnekin vai ei ja saanko ottaa nauhaa ite ja viittiikö ny mennä häiritsemään ja onko tämä nyt just semmonen neppari.

Ei olis pitäny karttaa tekstiilitöitä kuin ruttoa peruskoulussa *snif* Ja en vaan oikeasti tiedä mitä mun pitäisi siellä tehdä, ajattelen ennen kauppaan astumista että meen vaan rohkeesti nykäsee hihasta mutta entäku kaikilla myyjillä on kyljessään kiinni lastenrattailla varustettu täti tai mummeli tai joku. Ja sit ku yrittää parhaansa mukaan olla hölmistyneen näköinen (siinä oonkin erittäin pr0) ja tavoittaa jonkun katsetta niin siinä ne viillettää ohitse kuin ei mitään.

Argh, miulla tulee vaan kauhea paniikki kun pitäisi kysyä apua ISOSSA kaupassa, pikkukaupoissa alan aika useinkin jaaritella myyjän kanssa, mutta jossain tyyliin Anttilassa saa aina niin kylmää kyytiä kun menee kysymään jotain (taisit se on vaan miun tyypillistä tuuria). Stockmann sun muut on taas asia erikseen, niillä hinnoilla sietäiski saada palvelua

JA äh nyt meni ihan offiksi >_< Anteeksi kamalasti, seuraava juttu liittyykin keskustelun aiheeseen! Whoo!

Eli saatuani viimeeksi tänään viileän muistutuksen siitä, ettei enää pärjää ulkona pelkällä villaneuleella, aion hankituttaa itselleni takin. Komerosta löysin semmoisen ihan kivan mustan villakangastakin, miinuksena kaksi numeroa liian iso koko, vetskari (eww!) ja yleinen rumuus. Ajattelin päästä vähän helpommalla tuossa kavennuksessa (tietääkseni kotiompelukoneella tuommoisen kavennus ei ole ihan yksinkertaista) ja vaihtaa ällön vetskarin tilalle kaksirivisen napituksen, jolla vetää kangasta vähän enempi sumppuun. Eli tiiän kyllä miten ne napit saa kiinni, mutta miten ihmeessä ne reiät tekis ilman että alkaa heti narut repsottaa ja purkautuu yms yms.? 8D

Nii ja onko karvapörrön ompeleminen ihan kamalan vaikeata hihansuihin ja kaulukseen? Miten hemmetissä se edes tehdään??

edit: äh tän olisi kai voinut laittaa tuonne kustomointijuttuun.. ehkä. *piiloutuu kukkaruukun alle*
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.11.2008 19:54

Lainaus: Mortica

miten ihmeessä ne reiät tekis ilman että alkaa heti narut repsottaa ja purkautuu yms yms.

Napinläven ompelusysteemillä mikä toivottavasti ompelukoneessasi on. (Kaikissa koneissa tätä toimintoa ei ole...)
  • Lähetetty: 17.11.2008 19:57

Lainaus: Faith Black

Napinläven ompelusysteemillä mikä toivottavasti ompelukoneessasi on. (Kaikissa koneissa tätä toimintoa ei ole...)

Apua O_O minkä näköinen se on? Mein ompelukone on tyyliin vuodelta 78
Kirjoittanut: Civateo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:29
Olen minä joskus seiskalla tehnyt mustan fleecehupparin, mutta muuten vain olen muokkaillut vaatteita. Ja olen myös joskus tehnyt jonkin kamalan vyötärökorsetin, josta tuli niin hirveä, etten sitä ole kehdannut käyttää.
Mm. viimeksi muokkaamani vaatekappale oli musta ruskearuutuinen viskoosihame, jonka olin joskus mummoltani saanut. Vyötärö oli niin korkea, että hankasi ikävästi tissejä, joten sitä madalsin ja myös hiukan kavensin. Käyttöä sille ei ole, koska ei oikein ole minun tyyliäni. Luultavasti vien sen kirpparille.
Nyt olisi tarkoitus aloittaa koulussa tekemään itselleni peruskoulun päättärimekkoa. Tosin se on vielä suunnittelu vaiheessa, kun en oikein tiedä millaisen siitä tekisin. Tarkoituksena olisi tehdä sellainen puku, joka kelpaisi arkikäyttöönkin. Ideoita vastaan otetaan.
Jouluna saan vihoin oman ompelukoneen(josta olen jo pitkään haaveillut), jotta voin alkaa itse valmistamaan vaatteita. Olen muutenkin tällainen käsityö"friikki".
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:39

Lainaus: Tillie

Opiskelin vaatetusartesaaniksi, siis(en kestänyt kuin ekan vuoden loppuun).

Anteeksi että vedän hiukan offiksi, mutta saanko udella, Tillie, että minkämoista kyseiseen ammattiin opiskelu oli, kun se on oma suuntaukseni, sitten miljoonan välivuoden jälkeen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:44
Hoh, meikä osaa ommella siistin napinläven käsin, mutten koneella!
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:50
Onhan tuota hameita ja paitoja ja muutama naamiaisasukin tullu tehtyä.
Viimeisinä tuotoksina taitaapi olla kaksi penkkaripukua, itselle sekä kaverille, ja ihtelle yks wnbkynähame. Sain uuden ompelukoneenkin tuossa joku aika sitte
  • Lähetetty: 18.11.2008 22:37

Lainaus: Piiskansiima

Hoh, meikä osaa ommella siistin napinläven käsin, mutten koneella!

No en lopulta jaksanut alkaa ihmettelemään tota kojetta, että ompelin ne sitten ronskisti käsin :'D Itseasiassa tuli ihan.... toimivan näköinen, ei se haittaa että se vuoraus repsottaa vähän sieltä välistä, peittyvät kuitenkin nappien alle! *ylpeä*

Miä oon nyt ihan innoissani tästä takkihommelista, en malttais edes lopettaa ompelemista... tyhmä koulu, tulis jo viikonloppu niin tuunailisin ton korsettitopin siis heti kun saan ton takin tehtyä. Tosin se taitaa olla pieni ikuisuusprosessi, haluan kiinnitellä siihen kaikki kilkuttimet mitä käsiini saan! ;p
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit