Gootti.net

Hiukset (osa3)

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.09.2012 08:09

Lainaus: Piiskansiima

Kaupan väreistä sellainen varoituksen sana, että ne saattavat käyttäytyä vaalennetun pohjan kanssa eri lailla kuin mitä paketin neuvot antavat olettaa, ja muutenkin ne tuntuvat olevan ikävästi enemmän "luonnollisen ruskea punaisella vivahteella" -tyyppisiä kuin oikeasti punaisia.

Itse vaalensin tukkani aikoinaan kaupan värinpoistolla ja iskin sen jälkeen päähän värin, jonka piti olla melko luonnollinen kuparinpunainen. Lopputulos oli lähinnä pinkihtävä ja näytin animeteiniltä kunnes jyräsin katastrofin mustalla hiusvärillä piiloon katseilta. Värinpoistojen kanssa kannattaa siis varautua siihen että lopputulos voi olla melkein mitä vain.
Kirjoittanut: Lunatica (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.09.2012 18:37

Lainaus: Giffirt

Lainaus: Piiskansiima
Kaupan väreistä sellainen varoituksen sana, että ne saattavat käyttäytyä vaalennetun pohjan kanssa eri lailla kuin mitä paketin neuvot antavat olettaa, ja muutenkin ne tuntuvat olevan ikävästi enemmän "luonnollisen ruskea punaisella vivahteella" -tyyppisiä kuin oikeasti punaisia.

Itse vaalensin tukkani aikoinaan kaupan värinpoistolla ja iskin sen jälkeen päähän värin, jonka piti olla melko luonnollinen kuparinpunainen. Lopputulos oli lähinnä pinkihtävä ja näytin animeteiniltä

Itse kokeilin kerran tummaa liilaa omaan kulahtaneeseen mustaan, jossa oli tyvikasvuakin noin 2-3cm..Lopputulos oli kaikkea muuta kuin liila -.- Sävy muistutti enemmänkin tummaa marjapuuroa, ja jaksoin katsella sitä tasan 2 päivää, kunnes vedin mustan päälle..Värisävyt eivät todellakaan anna purkin kyljessä oikeaa kuvaa..Kannattaa siis varautua liian tummaan, väärään sävyvivahteeseen kun muihinkin epäsopiviin väri-ilmiöihin..
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.09.2012 18:53
Itse suunnittelen leikkauttavani hiukseni kerroksittain että saan niiden yleisilmeeseen vähän volyymia. Pituutta toki lähtee pois jonkun verran mutta ainahan voi hankkia pidennykset. Samalla kampaajareissulla otan myös pitkään haluamani raidat juurikin sen vuoksi, etten viitsi rueta näitä kotona raidoittamaan kun ne menisivät kuitenkin ihan pilalle.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.10.2012 11:46
Arrrggghhh.
Kamala juurikasvu, mutta ei saa värjätä. Pyhpah. Siirryn tässä mukamas omaan ällöön väriini ja pakko antaa hiusten vaan olla, ettei tule enempää damagea.

Jostain luin että nuo markettivärit, etenkin musta, olisivat melko epäterveellisiä ja sisältävät ties mitä myrkkyjä. Mietin tässä miten ystävämme Directionsin värit pysyvät ilman blondaamisia ym. käsittelyjä. Aikanaan mulla oli tukassa Cerise, joka oli aivan älyttömän ihana, mutta ei pysynyt mitenkään. Haluaisin joko kirkuvan punaisen tai mustan. Oma väri on tummanvaalea.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 15.10.2012 13:05

Lainaus: Jezebel

Jostain luin että nuo markettivärit, etenkin musta, olisivat melko epäterveellisiä ja sisältävät ties mitä myrkkyjä.

Lähes kaikki kestovärit sisältävät myrkkyjä. Oli ne sitten laitettu päähän kotikylppärissä tai kampaajalla. Käytännössä tummaa kestoväriä on ainakin meikäläisten tietojen mukaan mahdotonta saada aikaan ilman PPD:tä (parafenyleenidiamiini, ei kovin terveellistä) tai sen johdannaisia. Tummiin hiusväreihin pätee käsittääkseni sama kuin mustiin vaatteisiinkin. Pysyvä tumma väri vaatii kovemmat mömmöt jotta saadaan aikaiseksi halutut syvät värisävyt. Tästä syystä vaaleat värisävyt ja blondaaminen saattavat olla vähän vähemmän haitallisia, vaikka eivät nekään nyt mitään lähdevettä ole.

PPD ei tosiaan automaattisesti aiheuta kaikilla reaktiota, mutta allergisen reaktion todennäköisyys nousee sitä mukaan mitä pidempään hiusvärejä on käyttänyt. Jotkut voivat käyttää hiusvärejä varmaan koko elämänsä altistumatta. Toiset taas saattavat yhtäkkiä saada pahan allergisen reaktion. Suomessa ei käsittääkseni ole ketään tiettävästi kuollut hiusvärien aiheuttamaan reaktioon, mutta eipä siitä kauaa taida olla kun joku englantilainen teini kuoli rajuun allergiseen reaktioon kesken hiusten värjäämisen.

Kemikaalikimaran hiusväriopas on erinomainen tiedonlähde. Kyseisessä blogissa on mielestäni muutenkin varsin hyvin selvennetty hiusväreihin liittyviä asioita.

Tällä hetkellä itse kasvattelen omaa väriä takaisin, mutta voi pyhä tuska että tämä on tylsä. Nyt on muutenkin kammottava välivaihe menossa kun juurikasvu on maantienharmaa, sitten on tummanruskeaa ja sitten mustaa. Ei näytä erityisen fiksulta. Vähän väliä harkitsen vetäväni taas mustaa päähäni ja voi olla että pian sorrunkin. Itse olen jo pidempään käyttänyt Herbatintin hiusväriä, joka on ehkä hiukan kevyempi, luonnollisemman värinen ja haisee vähemmän pahalta kuin muut, mutta vaaraton ei sekään.

Itsekin hyvin tiedän että hiusvärit on rajuja myrkkyjä ja olisi fiksumpaa olla läträämättä niiden kanssa, mutta kyllä tässä on turhamaisuus koetuksella kun oma hiusväri muistuttaa lähinnä liian kauan käytössä ollutta tiskirättiä.

MUOKS: Tarkensin juttuja vähän.
  • Lähetetty: 15.10.2012 13:23
Itsellä on tosiaan kaunis juurikasvu, muuten hiuksia olen haalistanut aika onnistuneesti ruskeaan. Harmittaa juuri tuo myrkkyjen määrä hiusväreissä, hennan kanssa en uskalla alkaa puljaamaan. Siis nämä indigot ja muut. Ei ole tarpeeksi tietoa ja ilmeisesti henna jämähtää päähän aika napakasti, eikä lähde ihan sovinnolla poiskaan. Iikh.

Nuo Directionsin värit mua kiinnostaa, ei ota nenään kuten nuo muut. Astmaatikkona tulee aina mieleen kuinka paljon jokin haisee. Mutta tosiaan, Cerise ei halunnut pysyä yhtään tukassa, vaikka oli blondaukset alla, se haalistui viikossa jos pesi tukkansa joka päivä. En tiedä miten merkin muut sävyt kestävät tässä tukassa, en ole kokeillut, hiuslaatu on semmoinen liukas ja lasimainen, ärsyttävä muotoilla, kun kiharat ei tahdo pysyä ilman kauheita tököttejä. Ja tämä pehko kasvaa sen 2cm kuussa, joten juurikasvu tulee tosi nopeasti.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • • Muokkasi: Verity
  • Lähetetty: 18.10.2012 11:57

Lainaus: Jezebel

Harmittaa juuri tuo myrkkyjen määrä hiusväreissä

Nyt kun mainitsit niin aloin itsekkin pohtimaan tätä.

Olen jo pitkään käyttänyt juurikin semmoista mustaa Schwarzkopfin markettimyrkkyä ja senkin kanssa aina vähän niin ja näin että pysyykö. Turhaan niitä kemikaaleja sitten niin paljon käyttää, jos eivät takaa tiettyä lopputulosta. Väri ei pysy intensiivisenä, eikä yleensä edes mustana (toisinaan olen saanut jopa kehuja siitä että tummanruskea sopii minulle hyvin)...

Voisiko kukaan jakaa kokemuksiaan vaikkapa Ruohonjuuren tai Ekolon hiusväreistä? Esimerkiksi niiden pysyvyydestä verrattaen tavallisiin väreihin? Ja sopivatko jos hiusten luonnollinen väri on tämä klassinen suomalainen maantienvaalea?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 18.10.2012 16:03
Mulle kävi päälle joku ihmeen identiteettikriisi, kyllästyin kasvattamaani polkkaan (jonka kampaaja värjäsi rumaksi kuparaksi vaikka halusin oranssia) ja eilen laitoin mieheni vetämään minulle vuosien tauon jälkeen sivukaljut. Mä oon niin inhonnut tätä ns. tavallisuutta tavoittelevaa tyyliäni, jota pidin yllä satunnaisten työpaikkojen vuoksi mutta v-tut, tylsältä ehtii kyllä näyttää vanhanakin!
Nyt tukka odottaa kuivumista, ja sit laitan ihanan rastasetin päähän - tummaa punaista, kahta eri oranssia ja mustaa. Oikein liekehtivä fleda tulossa < 3
  • Lähetetty: 02.11.2012 20:27
^ Kuulostaa hyvältä.

Ostin pari pakettia sävyvaahtoa, mitälie kevytnössöväriä. Pakko mennä nyt näillä, annetaan tukan vielä levätä ja viikon vanha tatuointikin saa parantua rauhassa, kun on mokoma niskassa.

Jos noilla nyt yhden miitin ajan pysyis siedettävänä.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.12.2012 13:04

Lainaus: Giffirt

PPD ei tosiaan automaattisesti aiheuta kaikilla reaktiota, mutta allergisen reaktion todennäköisyys nousee sitä mukaan mitä pidempään hiusvärejä on käyttänyt. Jotkut voivat käyttää hiusvärejä varmaan koko elämänsä altistumatta. Toiset taas saattavat yhtäkkiä saada pahan allergisen reaktion.

---
Tällä hetkellä itse kasvattelen omaa väriä takaisin, mutta voi pyhä tuska että tämä on tylsä. Nyt on muutenkin kammottava välivaihe menossa kun juurikasvu on maantienharmaa, sitten on tummanruskeaa ja sitten mustaa.

No täällä on yks joka allergisoitui sitten niin perusteellisesti et nyt ei vaan voi enää kertaakaan ottaa sitä riskiä. Kasvattelen omaa väriä takaisin myös, siitä sentin siilistä, jonka leikkasin kun oli pakko saada kaikki kemikaalijäämät päästä pois. Tai no pakko ja pakko, mutta en pystynyt kattelemaan sitä mustan ja oman värin rajaakaan. Kyllä se vieläkin nakertaa, jos antaa ittensä ajatella asiaa ja kaipailla mitään muuta väriä, mutta mulle se yks värjääminen vois olla se joka turvottaa hengitystiet umpeen ens kerralla.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit