Gootti.net

lävärit ja tatskat (osa 2.)

Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.10.2012 17:48

Lainaus: byron

Joskus aattelin että lohikäärme olisi klisheinen, mutta olen lämmennyt taas lohikäärmeille ja ajatukselle lohikäärme-tatuoinnista Ei ne lohikäärmeet menetä hohtoaan. Etenkin jos siitä tulee vähän persoonallisempi eikä suora kopio jostakin.

itsekin m9ietin joskus että lohikäärmeet tulivsivat olemaan aikansa eläneitä kuten tribalit, mutta lohikäärme on jossain muodossa pyörinyt usein päässä, tosin sellainen minkä haluaisi maksaa hunjata, joten parempi keksiä jotain muuta. Ideoita kyllä on ja välillä suunnittelen muillekin tatuointeja.

Huuliläväri oli ja meni, muutaman vuoden pidin ja loppuvaiheessa vaihoin jopa muoviseksi, mutta purukalusto ei tykännyt joten sai lähteä. Voisi kai ottaa joskus vielä jonnekin muualle lävistyksen.
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.12.2012 23:37
Itellä on ollu perus korvareiät jo iät ja ajat. Ja piti laittaa pari lisää,ku kerkii. Nyt on ollu kielilävistys vähän aikaa ja meen ottamaa toisenkin tossa ensvuoden alku-kuukausina. Ja käärme-tatuointia oon himoinnu iät ja ajat. Selkään se tulee,ja kattoo nyt millanen.. Ideaa pitää vielä kehitellä tai sis löytää/piirtää oman olonen kuvio.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.12.2012 16:32
Aihe tuli juuri ajankohtaiseksi, diplomaattisista syistä odottelin kunnes sain luvan mennä ensi maanantaina ottamaan labretin. Tatuointi on myös suunnitelmissa -jotain meriaiheista yläselkään, tiedän varsin hyvin mitä, mutta jälleen: rupean asiasta huutelemaan tarkemmin kunhan on ajankohtaista. Minulla ei periaatteessa ole mitään 'kliseisenä' koettujakaan aiheita vastaan, vaan kertapa mielessä on jotain mitä en millään pysty kliseisenä ajattelemaan...
Mielestäni tämä kehonkoristeluinnostukseni ei ole kapinaa. Tai ehkä niitä ihmisiä kohtaan, jotka vetävät vapaavalintaisen vihanneksen nenään nähdessään nätissä tapetissa mielestään ruman poikkeaman. Tuohon huuliläväriinkin piti oikein lupa anoa, vaikka laillista olisi jo ollutkin.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.12.2012 19:50
No nyt ois sopivasti ylimääräistä rahaa ja mielenkiintoa ottaa kulmaan lävistys, mutta koska lakimuutos vuoden 2013 alussa voi heittää minut takaisin työelämän armoille, en tiedä pystynkö nyt sitä sittenkään ottamaan. Paranevaa lävistyskorua kun ei voi ottaa työpäivän ajaksi pois - edellisellä kerralla reikä meni umpeen parissa tunnissa ja siinä meni rahaa hukkaan. Olen tässä vähän pähkäillytkin, että voisikohan lävistyksen peittää vaikkapa laastarilla työpäivän ajaksi, jotta minä ja työnantaja olisimme molemmat tyytyväisiä. En tiedä edes miten helppoa kulmalävistyksen korun irrottaminen ja uudelleen kiinnittäminen on. Etenkin paranevan sellaisen. Mielellään en siihen sitten kajoaisi mitenkään, enkä muutenkaan haluaisi taipua ulkonäkösyrjintään työssä, jossa lävistyksistä ei aiheudu mitään haittaa. Tässä kaivertaa vähän periaatekysymyksetkin. Ei huvita taipua painostuksen alaiseksi, mutta on niin kahtia jakautunut, ettei tiedä kumpi painaa vaakakupissaan enemmän: yksilön vapaus ja omat periaatteet vai palkkapussi ja mahdollinen ikuinen bannaus tietyiltä firmoilta.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 31.12.2012 13:10

Mielellään en siihen sitten kajoaisi mitenkään, enkä muutenkaan haluaisi taipua ulkonäkösyrjintään työssä, jossa lävistyksistä ei aiheudu mitään haittaa. Tässä kaivertaa vähän periaatekysymyksetkin. Ei huvita taipua painostuksen alaiseksi, mutta on niin kahtia jakautunut, ettei tiedä kumpi painaa vaakakupissaan enemmän: yksilön vapaus ja omat periaatteet vai palkkapussi ja mahdollinen ikuinen bannaus tietyiltä firmoilta.

Typerää tuollainen, eikö siihen ole joku laki/säännös, millä alalla tai missä tilanteessa työnantaja voi vaatia työntekijäänsä peittämään tatskat/lävärit? Eikös se muutoin ole syrjintää työnantajan puolelta ja näin laitonta? Työntekijälläkin on oikeksia. Harmihan se on, että tuollaiset käytännön kysymykset voi rajoittaa omaa elämää ja itseilmaisua.

Itselläni on nyt valmis tatuointi, väritkin jo laitettu ja parantunut kuukausi sitten. Nyt tatska on jo niin osa itseä, ettei sitä juurikaan ajattele. Eikä tietysti nääkään, ellei peilistä katso. Mutta siellä se on, jokin merkitys sillä kuitenkin on, ja pysyvää laatua. Jatkosta en tiedä, ei ole noussut mitään tatskakuumetta että haluaisin lisää, mutta poissuljettu mahdollisuus se ei ole, ehkä vielä tulee uudelle tatskalle ajankohtainen elämätilanne. Nännilävistyksiä olen miettinyt joskus myös, kun olisivat kauniit, mutta eipä niilläkään nyt kiire ole.
  • Lähetetty: 02.01.2013 12:51

Lainaus: Felicia

Typerää tuollainen, eikö siihen ole joku laki/säännös, millä alalla tai missä tilanteessa työnantaja voi vaatia työntekijäänsä peittämään tatskat/lävärit? Eikös se muutoin ole syrjintää työnantajan puolelta ja näin laitonta? Työntekijälläkin on oikeksia.

Se taitaa riittää, että kyseessä on palveluammatti. Niissä ei vissiin saa olla mitään loukkaavia juttuja esillä tai mikähän siinä on. Joskus joku mainitsi hygienisyyden, mutta sekään ei pidä paikkansa kuin erittäin hygienisissä tiloissa, mutta miten joku lävistys naamassa olisi epähygieeninen, sitä en ymmärrä.

Tähän mennessä en ole kysellyt että miksi pitää ottaa lävistykset pois. Minulta vain kysytään aina "voisitko ottaa lävistykset pois".
Kirjoittanut: Kedira (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.01.2013 16:42

mutta miten joku lävistys naamassa olisi epähygieeninen, sitä en ymmärrä.

Lävistykset , kuten kaikki muutkin korut ja ylimääräiset ulokkeet kropassa onvat bakteerien kerääjiä. Tästä syystä tietyissä (kuten itse sanoit, erittäin hygieenisissä tioissa) tilanteissa - esim. ruuanlaitto- ja -tarjoilutilat, haavanhoito- yms tilanteet - vaativat ylimääräisten systeemien poiston että saavutettaisiin maksimaalinen hygieenisyys. Samoista syistä kyseisissä tiloissa / ammateissa ei hyväksytä pitkiä kynsiä, kynsilakka yms ja hiukset on pidettävä kiinni ja mieluusti jokinlaisen hilkan alla ...

OT: Ja juu, myös vaatteet keräävät bakteereita. Tästä syystä kyseisissä ammateissa käytetään erikseen työvaatteita, joista myös pidetään asianmukaisesti huolta. Kyseiset vaatteet ovat usein valkoisia, jotta ne voidaan pestä mahdollisimman korkeassa lämpötilassa ja käyttää jopa kloriittia tappamaan kaiken ylimääräisen pesussa + ko työvaatteet pyritään pesemään joissakin aloissa jopa jokaisen päivän päätteeksi ...
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.01.2013 17:35
Otin tosiaan sen labretin, ja olen ollut tähän mennessä tosi tyytyväinen. Huuli ei ole oireillut juuri ollenkaan ja korun vaihtokin sujui ilman sen kummempia parkumisia. Rustoläväri sen sijaan on osoittanut huolestuttavaa punaisuutta, vaikka nyt taitaakin olla parempaan päin. Tämä homma vei mukanaan, ja jo on kumma jos en lisää ota. Kuinka teidän rustolävistyksenne ovat parantuneet? Eikös tuo ole aika arka kohta?
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 02.01.2013 18:14

Se taitaa riittää, että kyseessä on palveluammatti. Niissä ei vissiin saa olla mitään loukkaavia juttuja esillä tai mikähän siinä on. Joskus joku mainitsi hygienisyyden, mutta sekään ei pidä paikkansa kuin erittäin hygienisissä tiloissa, mutta miten joku lävistys naamassa olisi epähygieeninen, sitä en ymmärrä.

Tähän mennessä en ole kysellyt että miksi pitää ottaa lävistykset pois. Minulta vain kysytään aina "voisitko ottaa lävistykset pois".

Miten lävistys voisi olla loukkaava? Kannattaa kyllä kysyä, että miksi, jos et näe mitään järkevää syytä. Ja jos kohteliaasti kysyy, tuskin kukaan sen takia antaa potkuja
  • Lähetetty: 03.01.2013 11:07
Kuten Kedira tuolla mainitsikin, niin tietyissä tiloissa sen lävistyksen pois ottaminen on ihan ymmärrettävää, ja olen ollut kerran sellaisissa tilanteissa ja sellaisissa tiloissa, mutta nyt pahemmin paljastamatta kakkosammattiani, niin harvemmin olen sellaisissa tiloissa. Lähes tulkoon en koskaan, koska koulutukseeni ei kuulu sellaiset erittäin hygieniset tilat vaan aivan mitkä tahansa toimistot yms. missä ei olla tekemisissä minkään tartuntavaaran kanssa.

Felicia: voisin kyllä kysyä seuraavalla kerralla tuota ihan vaan saadakseni vihdoinkin selvyyttä asiaan. Aiemmilla kerroilla olen ollut sen verran "epätoivoinen", etten ole jaksanut kyseenalaistaa työnantajaa, vaan olen miellyttämisen halusta ottanut lävistyksen pois. Työhaastattelutilanteet eivät ainakaan ole parhaimmat tilanteet kysyä asiasta, jos haluaa kyseisen työpaikan Mutta tämä asia on kyllä joka kerta kaivertanut mieltä, että mikä siinä on oikeastaan se ongelma.

Mutta aihe taas meinaa eksyä vähän, eli yhä olen kulmalävistystä suunnittelemassa. Enää pitäisi jaksaa soittaa johonkin lähimpään liikkeeseen jotta saisi ajan varattua. Kenties saisin lävistyksen pidettyä jos laitan laastarin päälle, ja siten saan pidettyä lävistyksen reiänkin avattuna kun en joudu poistamaan korua Kyllähän sitä nyt ihminen saa laastarin laittaa naamaansa jos siltä tuntuu.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit