Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

"Kirkonpolttajat" ja uskovaiset/tavikset

Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.06.2007 17:13

Lainaus: Sharwynn

olisiko se sinusta ollut hurjan jännittävää vai tosiaan lapsellista oman näkemyksen esiintuomuista ja siten varsin typerää Vaikenen.

en minä noin sanonut, elä sie laita sanoja miun suuhuni
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Valkyria
  • Lähetetty: 15.06.2007 18:12
vähä riippuu miten pukeudun. joskus kukaan ei kehtaa sanoo mitään. kaukaa vaa katotaan halveksuen. mut sit joku toinen kerta joku uskaltaa tulla saarnaa mulle ja yrittää tehä parhaansa et kääntyisin jumalaan puoleen vaikka kuinka yritän selittää etten palvo mitään saatanaa enkä polta kirkkoja kuhan vaan olen. kyllä se on tosi ärsyttävää ja joskus kyl käytän sitä saatanalist ulkonäköö hyväksi eli jos niitten saarnaukset ei lopu niin voin tehä jtn kammottavaa niin ne pakenee ei mua oo luultu jotenki onnetomaks tai jtn ne vaa tuputtaa mulle et oon mukamas ihan vääräs uskos jne kaikkee täyttä b*llshittii -.-
Kirjoittanut: Doucat (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.06.2007 18:44
Juu oon täysin samaa miletä valkyrian kanssa..jotkut tulee saarnaamaan asuistani tai eikö olisi järkevämpää kääntyä Jumalan puoleen ja JNE!Joskus saattaa mennä minullakin hermot(minulla on todella pitkä pinna..yleensä) niin alan melkein rähjäämään sun muuta.Elämä sitten osaa olla vaikeeta kun ei enään omaa rauhaakan saa kaupungilla hortoillessa..>
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.06.2007 11:29
kyllä. siis onse ny kummaa ku aletaan kattoo vaatteita tai meikkeijä tai hiusväriä tai jtn semmost mikä ei kerro melkein mitään ihmisestä. siitä paitsi ne kirkonpolttajat ovat ihan tavisten näköisiä. kai niitten pitäis jo tajuta ettei ne saarnat auta. saa vaa toisen viel vihaisemmaks et sitä arvostellaan ulkonäön mukaan ei se pitkä pinna auta yhtään jos joku tulee saarnaa koska aika usein ne ovat aika sitkeit tyyppei ei ne helpolla luovuta x)
Kirjoittanut: SinofSatan (Nimetön)
  • Lähetetty: 09.08.2007 18:10
On se ihmeellistä,että kaikki vanhemman puoleiset ihmiset kauhistuvat nähdessään näitä 'erilaisia nuoria' jotka suurimmalta osaltaan ovat aivan tavallisia ihmisiä. Pentagrammi ei tee kenestäkään saatananpalvojaa. Tai mustat hiukset. Aivan älytöntä.
Ja tämä ilmiö,mitä sanotaan angstaamiseksi,on yleisetty heti goottejen puoleen,vaikka näin ei ole ollut.. ainakaan omasta mielestäni. Itse tutustuin tuohon viiltelemiseen ensimmäistä kertaa ala-asteella,kun joku 6.luokan teini esitteli käsivarsiaan. Jotenkin tuokin on käännetty synkemmän näköisien ihmisien tavaksi..
JA tämä uskonnontuputtaminen,tunnen monia gootteja, jotka uskovat jumalaan ja käyvät kirkossa joka sunnuntai. Ja silti niille tuputetaan kristinuskoa,vaikka kuinka selittävät että uskovat jo. Yleensähän ei kuunnella jos sanotaan Ettei kiinnosta, en tiedä miksi. Kaikki luulevat että gootit ovat onnettomia..
Vaikka todellakaan asia ei näin ole,monet ovat eläväisiä,nauravat paljon ja hilluskelevat kavereidensa kanssa ulkona. Kummaa tämä yleistäminen.
Kirjoittanut: Metallitar (Nimetön)
  • Lähetetty: 09.08.2007 18:40
Huomaa kyllä kun esim rautatieaseman asematunnelissakin käveleksii niin siellä on mummuja ja pappoja tyrkyttämässä lappusia ja lippusia millon mitäkin. Kerran kun odotin junaa asemalla niin joku venäläinen nainen tuli höpöttämään mulle "sinä kaunis tyttö,muta mitä sinä teet,palvot saatanaa" olin siinä hetken,että mitäs helvettiä Ja mun mielestä on suorastaan kotirauhan rikkomista kun jehovantodistajat tulee 10 aikaa aamulla rimputtelemaan ovikelloa joidenkin helvetin lappusten takia,ja vielä pitäs sellaset sisälle asti päästää. No huhhuh. Jokainen joka haluaa tietää jotain jeesuksesta ja haluaa ryhtyä uskovaiseksi tai kirkkoon osaa varmasti itse hakea tietoa ja muuta,että ei sitä tarvitse todellakaan tulla tyrkyttämään joka paikkaan.
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.08.2007 19:24
Mun mielestä uskikset saa uskoa ja ei-uskikset ei-uskoa, mikäli niin haluavat. Elämänohjeenani onkin ollut: "Tee mitä tahdot, kunhan se ei satuta muita".

Tästä pääseekin jouhevasti maailmankatsomuksellisiin asioihin. Näin alkajaisiksi minun pitää todeta, ettei, minulla ei ole mitään vastaan uskonnollisia ihmisiä. Tavallaan ihailenkin suuria uskonmiehiä ja naisia. Kierkegaardilainen uskon hyppy on loputtoman mielenkiintoinen asia ja buddhalainen elämäntapa mysteerillisen kiinnostava. Se ainoa asia, joka ainakin suomalaisessa valtion johtamisessa ja yleisten asioiden määrittelemisessä mättää mielestäni, on uskonnon (sanon uskonnon yksikössä, koska kyseessä on vain yksi uskonto ja kaikki tietää mikä) sotkeminen niihin. Mikäli nykyään eletään monikulttuurisessa ja moniarvoisessa yhteiskunnassa, on naurettavaa, että yksi uskonto saa huomattavia etuisuuksia muihin uskontoihin ja uskonnottomuuteen nähden ja vieläpä on nakertanut itsensä (melkeinpä syövän lailla) lakijärjestelmän ja hallinon sisuksiin.

Esimerkiksi se yritysten maksama vero luterilaiselle ja muistaakseni ortodoksiselle kirkolle on naurettavaa. Miksei saman tien makseta hinduille, muslimeille, jehoville ja skientologeille (ateisteille ei makseta, kun ne on ei-uskonto)? Olisihan se reilumpaa ja tasavertaisempaa. Onko Suomessa kristinusko jotenkin parempi uskonto, kuin mikä tahansa edellämainituista tai mainitsemattomista?

Tarkoittaako tämä siis sitä, että Suomi ei ole monikulttuurinen ja moniarvoinen yhteiskunta? Vai onko peräti niin, että Suomessa kaikki näkemykset ovat samanarvoisia, paitsi että osa on samanarvoisempia kuin toiset?

Olen melko vankkumaton libertaristi ja olen vahvasti sitä mieltä, että lakien säädön ja muun valtion korkeimmilla tasoilla tapahtuvan toiminnan tulisi ennemmin nojata vaikka mielummin utilitarismiin, kuin pseudouskonnolliseen hömppään.

Itse olen tieteeseen luottava ihminen (eli mikäli saadaan tieteellistä tulosta jostain, voin hyväksyä sen uskottavuuden, oli se sitten supernaturaali olio tai ei. Nykyään vain näyttää siltä, että supernaturaaleja olioita ei olisi olemassa.). En siis ainakaan mielestäni ateisti tai uskis.
Kirjoittanut: Metallitar (Nimetön)
  • • Muokkasi: Metallitar
  • Lähetetty: 09.08.2007 22:32

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Esimerkiksi se yritysten maksama vero luterilaiselle ja muistaakseni ortodoksiselle kirkolle on naurettavaa. Miksei saman tien makseta hinduille, muslimeille, jehoville ja skientologeille (ateisteille ei makseta, kun ne on ei-uskonto)?

Totta. Toi on sinänsä vähän ristiriitasta,koska uskonto kun uskonto. Ei kukaan voi tulla väittämään mikä on parempi uskonto ja eniten totta kuin joku toinen. Koska muutenkin nämähän ovat USKONTOJA. Uskonto ei perustu tieteeseen omien tietojeni mukaan. Aiheesta jehoviin. En kyllä tosiaan ymmärrä pointtia siinä ettei jehovien tarvitse mennä armeijaan? En ole perehtynyt asiaan mikä niin hyvä siinä syy on ettei voi mennä,vai onko sitten pelkästään joku "uskonto kieltää". Aivan hyvin mä voisin sanoa "joo mun uskonto kieltää verojen maksamisen". Onko jollain enemmän tietoa tästä asiasta?
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.09.2007 18:38
Nyt sukulaiset pelkää, että musta overbust-korsettini on liian shokeeraava käytettäväksi yleisillä paikoilla Hevivaatetus kun ei kai muutenkaan ole yleisesti suotavaa missään! Pitäköön muut mielipiteensä, minä olen tasan sellainen kuin tahdon ja sillä piste!
Kirjoittanut: MustaMimmi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.09.2007 19:36
ei niin mutta mulle tulis siitä huono omatunto

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit