Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Itsepuolustus

Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 08.06.2007 23:09

Lainaus: Mariel

Itsepuolustukseks saa mun mielest jopa tappaa.

öh, vaikka en tuosta tiedä, niin vahvasti väittäisin että ei saa.
faija on aina sanonu et pakoon juokseminen on se paras puolustuskeino ja oon iteki samaa mieltä
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 08.06.2007 23:27
no ekaks karkuun kyl mielellään lähtis ku en usko mitenkään et noi taistelulajit auttais lainkaan. no onneks ei mua nykyään oo kukaan uhannu hakata tai jtn kai se johtuu et näytän nykyään niin vastenmieliseltä et ihmiset välttelee mua (ulkonäköni itsepuolustus)
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 09.06.2007 00:07

Lainaus: Ximmo

[--]
En nyt huutele tässä täysin ilman tietopohjaa, kokemusta on molemmilta puolilta aitaa. Älkää siis ottako minään kettuiluna tätä, vaikka tylytänkin hieman.

Arvasin, että tulee tuommoista tekstiä Susta on tullut ennalta-arvattava. Sano se seuraavalla kerralla kukkasin, niin kansa yllättyy.

Muttajoo. Kas-Pin eroaakin noissa siinä. En viitsi nyt hirveästi huudella tuosta puolesta mitään, koska yli puolet ihmisistä ei ymmärrä tämän osan päälle hevonhemmettiäkään. Mutta siinä on yksi puoli, missä harjoitetaan sitä että vaistotaan se jos ihminen lähestyy selän takaa/tuijottaa kiivaasti. Näin esimerkiksi, mutta niitä on niin paljon muutakin. Joillakin se toimii harvinaisen hyvin, joillakin ei ollenkaan.
Ja Kas-Pin harjoittaa periaatteessa juuri sitä jos joku käy kadulla kiinni (sehän perustuu suomalaiseen sotilastaitoon (!) ). Näkyy juuri siinä liikkeiden yksinkertaistamisessa jne.
Jos minulta kysytään, niin tässä peli ei ole niinkään menetetty siitä ekasta iskusta, jos vaan tolpillaan pysyy.

Tiedän kyllä, että on olemassa niitä Manowar-tyylisiä lajeja, joissa uhotaan että et-sää-mulle-mitään-mahda, mutta tämän lajin kanssa se on vähän eri juttu. Pahahan se on selittää, se pitäisi itse kokea.
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.06.2007 07:34
Tietyllä tapaa tätä asiaa miettiessä on helppoa omata tietty itsevarmuus ja turvallisuuden tunne silloin kun olet harjoitellut tilannetta varten salilla,dojolla tai millä nimellä halutaan harjoittelupaikkaa nimittää.
Mutta kuitenkin tässä piilee edelleen se illuusion vaara siitä että muualla kuin harjoitusympäristössä tapahtuva "lihallinen väittely" menisi minkään sääntöjen mukaan, saati reilusti. Ja jos et ole sisimmässäsi valmis tekemään kaikkea mitä täytyy, kovaa ja tehokkaasti niin kauan että tilanne loppuu on kaikki aiemmin käyttämäsi aika vain hauskaa sosiaalistakanssakäymistä hikisen viihdejumpan parissa.
Kuitenkin se että alituisesti pelkäät tulevaisuudessa odottavia tilanteita on kuin pelkäisit sadetta. Sitä joko hyväksyy sen että jonain päivänä kastuu tai kulkee joka paikkaan sateenvarjo mukana.
  • Lähetetty: 09.06.2007 13:26
Niin, jäi tuosta edellisestä viestistäni, että en koe olevani mitenkään "maailman huipulla", vaan Kas-Pin on tarkoitettu kuten kaikki muutkin lajit, pelkkään puolustautumiseen. Jotta kukaan ei nyt väärin ymmärtäisi

Juu, vaikka en ole joutunut vielä tappeluun, en ole tässä asiassa ihan ummikko kuitenkaan ja minusta Kas-Pin on tehokkaampi niin katutappelussa kuin kehässäkin, koska osa näistä tekniikoista on "testattu" sodassa ja todettu toimiviksi. Katutappelussa juuri myös sen takia, koska Kas-Pin on pohjimmiltaan likainen laji, yksi peruspilareista on jalalle meneminen ja (pienempänä pilarina) hermopisteiden käyttö. Näitä sodanaikaisia juttujahan ei saa levittää, koska se on oikeasti vaarallista. Nähty on ihan omin silmin ja osittain koettukin eli ei ollut virtuaaliegon kasvattamista vaan ihan faktaa.

Myönnän, en osaa selittää läheskään niin hyvin kuin nuo vyölliset immeiset osaisivat (ne eivät olisi varmaan lähteneet edes selittämään ), mutta selitinpä nyt kuitenkin
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 09.06.2007 17:19

Lainaus: Raivonkyynel

Sano se seuraavalla kerralla kukkasin, niin kansa yllättyy

Kuolleet Kukat on ainoat kukat, joita mä supporttaan.

Mutta siinä on yksi puoli, missä harjoitetaan sitä että vaistotaan se jos ihminen lähestyy selän takaa/tuijottaa kiivaasti.

Lipeää vähän jo Mulderin ja Scullyn osastolle, jos harjoitellaan jotain ajatustenlukua. No joo, ymmärrän kyllä pointin. Sinänsä nää henkiset hommelit on vähän ajanhukkaa, ainakin mulle olis, koska ongelmatilanteessa yleensä on molempi osapuoli nauttinut vähän kostukkeita, jolloin se henkinen kikkailu ja "vaistoaminen" voi olla vähän hakusessa.

Ja Kas-Pin harjoittaa periaatteessa juuri sitä jos joku käy kadulla kiinni (sehän perustuu suomalaiseen sotilastaitoon (!) ).

Harjoittelu on aina harjoittelua, vaikka se toki auttaakin mm. motoriikan osalta. Se, miten oma boltsi reagoi tositilanteeseen, on sitten eri juttu. Voi kummasti unohtua opit, jos joku alkaa oikeasti lätkimään näköön. Adrenaliini on voimakas huume.

Jos minulta kysytään, niin tässä peli ei ole niinkään menetetty siitä ekasta iskusta, jos vaan tolpillaan pysyy.

Kuka sitä nyt niin hiljaa lyö, että toinen jää pystyyn? Tai no viime kesänä kyl se yks mulukku löi ja pysyin pystyssä, mutta alkoi saman tien tulla ämpärikaupalla verta naamasta. Ei siinä enää olis varmaan mikään itämaan fakiirikaan osannu ottaa khuulisti ja litistänyt vastapuolta henkisillä voimillaan.
  • Lähetetty: 09.06.2007 22:19

Lainaus: Ximmo

Ei siinä enää olis varmaan mikään itämaan fakiirikaan osannu ottaa khuulisti ja litistänyt vastapuolta henkisillä voimillaan.

Älä nyt takerru siihen henkiseen puoleen, se on vain pieni osa sitä Se ei ole mitään ajatustenlukua, harvempi ihminen pystyy edes lähellekään sitä harjoittelunkaan kautta. Muttaniinjoo, lipsahtaa taas huuhaaseen

Käytin tuota tolpillaan pysymis-juttua lähinnä tajuissaan pysymistä ilmaisemaan. Juu, tiedän että adrenaliini on voimakasta ainetta, MUTTA jos osaa pitää sen oman pääkopan jäähdytettynä ja itsensä khuulina, niin kyllä silloin onnistuu ainakin jotenkin puolustautua. Sitähän kaikissa itsepuolustuslajeissa reenataan, että pidetään se pääkoppa viileenä eikä mennä vastustajan provoon. Eli se riippuu kyllä siitä fakiirista että pysyykö siinä tilanteessa khuulina kun eka mojautus on annettu. Sinä et nähtävästi, jotkut muut ihmiset ehkä pysyvät, älä sulje sitä vaihtoehtoa pois.

Sitä taistelutilanettakin voi reenata ihan itsekseenkin: yksikin nainen reenaa sitä kaupassa miettimällä että jos tuo ukko tuossa lähtisikin käymään päälle, niin miten hän puolustautuisi jne Mutta eihän se koskaan vastaa todellisuutta, son totta. Mutta helpompaahan se on, jos vähän miettii että miten reagoi yleisimpiin päällekäymisis-tilanteisiin ja pitää sen oman pään kylmänä.

//Oho, olipas sattunut ylimääräinen sana.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.06.2007 12:12
No, mä koitan kahnauksii joutumista välttää minkä voin, en oo siis ihan kunno tappeluu joutunut koskaa tuntemattoman kanssa, mutta karkuu lähtisin juoksemaa jos voisin. En oo lajeja harrastanut, mutta musta jos joku ki käy niin lyödä ja potkii ja purra saa, mutta ei tappaa, kuten jo sanottii.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 12.06.2007 17:47
En ole ikinä joutunut ja toivottavasti en joudukaan.
Puhumalla tai karkuun... mutta todennäköisesti jotenkin näin:

Yksin ollessa liikkeellä en osaisi tehdä mitään. Kirkuisin varmaan tärykalvot piloille (kunnes ainakin viimestään siinä vaiheessa joku kyllä iskisi turpaan vaientakseen) Tietysti hankalempi lähteä jollain korkkareilla karkuun, niillä kai sitten monottelemalla ja laukulla mätkimällä. Toisiaan menis aika akkatappeluksi. Huitomalla, potkimalla, puremalla ja kynsimällä. Turpaan saisin ja pahasti.

Maiharit ja pippurisumute, eli käpälämäkeen.

Jospas sitä löytyisi ihan harrastuksen ja kunnon puolesta jokin laji tässä syksyllä.

Yleensä olen kyllä miehekkeeni kanssa liikkeellä, joten ensin varmaan ottas turpaan hän ja sitten hyökkääjä.

Aina parempi kuitenkin yrittää liueta paikalta. Kuten eräs kaveri pelasti henkensä juoksemalla karkuun piripäisiltä skineiltä.
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.06.2007 17:55

Sitä taistelutilanettakin voi reenata ihan itsekseenkin: yksikin nainen reenaa sitä kaupassa miettimällä että jos tuo ukko tuossa lähtisikin käymään päälle, niin miten hän puolustautuisi jne

tossa vaiheessa saattais jo mennä liian pitkälle, ei ihmiset (ainakaan terveet ihmiset) käy kimppuun noin vain. itse en ole koskaan tappelussa ollut enkä halua olla, saisin varmaan kovaa turpaan. oonhan mä itsepuolustus lajeja harrastanu mut ei niistä mulle oikeesti mitään hyötyä mulle oo ollu (niillä voi vaan ylpeillä kavereille kavereille ja näyttää niille kuinka hienon uuden heiton olet oppinut)

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit