Gootti.net

Itsepuolustus

Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.12.2006 23:21
Ja ennen kuin kukaan ehtii kysyä niin harrastuksen kesto on ylittänyt jo vuosikymmenen rajan, reilusti, joten lapsesta astihan sitä on väännetty.
Kiitos.
Kirjoittanut: blackie (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2006 07:57
Harrastin karatea melkein kaksi vuotta. Kyllähän sieltä joitain hyödyllisiä asioita muistaa, mutta eri asia on se, osaako niitä käyttää tietyssä tilanteessa tai edes haluaako. En tykkää nimittäin väkivallasta.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 05.12.2006 13:47
Mä oon harrastanu itsepuolustuslajeja monta vuotta, en tosin enää vuosiin. Karatessa suoritin 2 ekaa vyötä, just ennen vihreen vyön koetta lopetin sen ja vaihdoin judoon. Siel oli vaan isoja äijiä mun lisäks, ja se tatamilla painiminen oli aika raskasta, olin 14-vuotias. Sit menin han moo doo:hon, mut mun mielestä siinä ei ollu mitään kunnon taistelutekniikoita, se oli sellasta "teatteria" ja huitomista. Siinä ne nyt sit olikin, kick boxing oli mulle mielekkäin laji, sai mättää kunnolla säkkejä ja äijiä
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Lähetetty: 05.12.2006 14:21
Totta kai hyväksyn itsepuolustuksen, ei kai kenenkään tarvitse sietää minkäänlaista fyysistä (tai muunkaan tyyppistä) v*ttuilua. Nyrkkiä näyttäisin vasta sitten kun on tosi kyseessä, kun en oikeastaan kannata väkivaltaa - vasta äärimmäisissä tapauksissa - ja tällainen rauhallinen olen. Eipä ole koskaan tarvinnut nyrkkiin turvautua. Joskus kävin vähän TaeKwonDossa, mutta lopetin, kun ei se oikein sopinut minulle. En tiedä, kuinka osaisin puolustautua jos tarve vaatisi, mutta kyllä minustakin tarpeen tullen ytyä löytyy (). Joku potkunyrkkeily voisi tietty olla ihan kivaa, pääsisi purkamaan höyryjä ja kuntokin kohenisi... ja olisi kiva kantaa mukanaan aina miekkaa (omistan sellaisen), olisi vähän hienoa vetää se tupesta kun joku tulisi aukomaan päätään.
Kirjoittanut: Heartborne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Heartborne
  • Lähetetty: 05.12.2006 15:21
Onhan sitä tullut harrastettua vaikka mitä. Useinmiten ja hyväksitodetut kamppailulajit, joita olen harrastanut jo vuosia ovat: moido, heido ja soonmoro. Broidien kanssa olen harrastanut SM-tason kahnausta ja vapaata painia noin 14 vuotta. Olen samaa mieltä siitä, että kestävällä pinnalla pääsee pitkälle. V*ttuilu kannattaa kuitata mielummin huumorilla kuin nyrkeillä. Pk-seudun turvallisuuden parantamiseksi pitäisi perustaa sellaset nopean toiminnan kuuttijoukot, vaikka ei kai tämä tilanne nyt niiin huono ole?
Kirjoittanut: Zettel (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.12.2006 16:52
En mitään sellaista harrasta Njoo joskus välillä nyrkkeilen kun on aikaa. Mutta ihan turpaan vaan eikä mitään Kung-Fuja siinä ehditä.. (Älkää nyt loukkaantuko jotka sellaista harrastavat..)
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • • Muokkasi: liothe
  • Lähetetty: 07.12.2006 16:25
Lainaus: Velvet Grey Suomen lainsäädännössä on jotain vikaa, kun itsepuolustuksestakin saa sakkoja (vai linnaa? en ole varma).

Jeps, jeps. Suomen laki on aina heikomman puolella. Esimerkkinä vaikkapa sellainen, että jos näet jonkun tyypin hakkaavan jotain toista ja menet itse siihen väliin niittaamaan tämän hakkaajan, sinä syyllistyt pahoinpitelyyn vaikka olisitkin puolustanut sitä, jota hakattiin.

Lainaus: Shaft Krav magaa harrastin vuosia sitten,

Joskus törmäsin tuohon lajin nimeen ja se jäi mieleen pyörimään, mutten sen pahemmin siitä tiedä. Kärsiikö kysyä, minkäslaista se oikeastaan on harrastaa krav magaa? Suositteletko? Poikkeaako se paljonkin näistä tyypillisimmistä itsepuolustuslajeista?

Niin ja sitten ihan alkuperäiseen kysymykseen vastaten: hyväksyn väkivallan siinä tapauksessa jos sitä käytetään itsepuolustukseen eikä hyökkäykseen.
Kirjoittanut: seidar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.12.2006 17:02
Krav Magasta olisi minustakin mielenkiintoista kuulla. Joskus joku tuttava on kertonut että kyseessä on varsin väkivaltainen laji, siis tekniikoiden puolesta, onko näin?
TaekWonDoa olen itse kolmisen vuotta harrastanut, jäänyt nykyään todella vähälle. Lajissa pidin itse siitä että tekniikkaa ja teoriaa on todella runsaasti. Liikesarjat ovat suorastaan taidetta
Kirjoittanut: Dante (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2006 20:42
Minä harrastan jo viidettä vuotta judoa ja kung fua kohta kaksi vuotta tullut harrastettua. Harrastin myös joskus vuoden nyrkkeilyä. Voisin miltei sanoa, että näillä pärjää melko pitkälle.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 07.12.2006 20:52
Lainaus: seidar Krav Magasta olisi minustakin mielenkiintoista kuulla. Joskus joku tuttava on kertonut että kyseessä on varsin väkivaltainen laji, siis tekniikoiden puolesta, onko näin?

En ole harrastanut, mutta tiedän sen olevan Israelin armeijan kehittämä lähitaistelulaji -- siinä opetetaan tekemään vastustajasta verilammikoita & lihahyytelöä mahdollisimman tehokkaasti.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit