Gootti.net

Kitinät, natinat, vikinät ja muut valitukset!

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.08.2012 15:37
En oikein tiedä onko syytä vinettää vai kertoa vaihteeksi hyviäkin uutisia.

Yliopistolla on ihan mielettömän kiinnostavia ja jänniä kursseja tälle periodille! Hypähtelin innosta kurssitarjonnan nähdessäni. Ongelma on se, että ne kaikki ovat päällekäin.

Maanantaisin ja perjantaisin ei ole mitään opetusta. Sen sijaan ti-to välillä on luentoja neljälle eri kurssille, jotka kaikki mieluusti haluaisin. Ja mitään näistä ei voida järjestää aamulla, vaan kaikki ovat iltapäivällä. Suurin osa klo 14-16. Parhaimmillaan minun pitäisi olla kolmessa eri luentosalissa samaan aikaan. Ihan oikeasti, eikö nyt edes muutama luento voitaisi pitää maanantaina tai perjantaina? Ei se ole niin kamalaa jos ei aina ole neljän päivän viikonloppua, vaikka se tuntuukin olevan yksi humanistisen tiedekunnan jaloimmista perinteistä.

Ja sitten ihmetellään kun opiskelijat ei valmistu. Hmph.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 31.08.2012 00:00
En yhtään tiedä että pitäisikö tässä nyt koettaa opiskella lisää vai yrittää hakea töitä.
Entiset ihmissuhteet (kai) katki ja uusista ei hajuakaan. Ihan helvetin kiva olla keskellä ei mitään...

On se oikeasti jännä, miten työpaikkoihin halutaan sisään aina ne, joilla on takana jo useampi vuosi työkokemusta. Kuin hemmetissä sitä työkokemusta voi saada pitkän opiskeluputken jälkeen jos ei pääse töihin sille alalle, jolle koulutusta olisi?

Ja sitten jaksetaan valittaa nuorten laiskuudesta ja ns. työvoimapulasta.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.08.2012 07:36
Vaatetusalalla (etkös säkin ole jonkin sortin artesaani Azrael?) ei tosiaan noita työpaikkoja ole liiemmin, eikä varsinkaan minkään työpaikkailmotusten sivuilla. Ite otin riskin ja läksin kouluttautumaan lisää, mutta Suomessa ei muualla olekkaan tätä linjaa.

Ja huomaa että neljä päivää on pyöritty ympäri Suomen tulleitten ihmisten bakteerikantojen äärellä, kurkku on niin pirun karhea ja argh. Ja ruotsin lähtötasotestiä pitäisi mennä vääntämään voi apua.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 31.08.2012 11:33
Joo. Tekstiilipuolen. Olisi aikoinaan pitänyt opiskella helposti työllistyvälle alalle eikä niitä linjoja, jotka oikeasti kiinnostivat.
Opiskelu aikuispuolella olisi toki yksi vaihtoehto kun tämä työtilanne omilla aloillani on mitä on.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.09.2012 01:44
Ei olekkaan tullut hetkeen tänne kirjoteltua kun deviantArtissa suostuttelivat minut tekemään tumblrin. Sitä olen sitten opiskellut nyt.
Mutta pitäähän sitä tulla tänne marisemaan.
Eli kipeäksi olen tulossa näköjään. Räkää.
Lisäksi lupauduin maalaamaan mummolle uuden taulun olohuoneeseen. No se ei ehkä taida tykätä, jos maalaan mitä yleensä maalaan, eli sitä Ramirezin Twiggyä, ja jos ei Twiggyä niin jotain muita mörköjä. Mummo TUSKIN haluaa Shagrathia olohuoneeseensa. Nyt en keksi sitten en mitään helvetti.
Ja sen piti olla kesäkuussa valmis. Oho, nyt on syyskuu.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.09.2012 09:10

Lainaus: Wormboy

Ei olekkaan tullut hetkeen tänne kirjoteltua kun deviantArtissa suostuttelivat minut tekemään tumblrin. Sitä olen sitten opiskellut nyt.

Se on menoa sitten. Tumblrista ei ole paluuta. Se sivusto syö aikaa ja koukuttaa aivan käsittämättömän tehokkaasti. Itselläni on siellä tosin ainoastaan rebloggaus/fanitusblogi, koska en itse tee mitään järkevää jota sinne voisi laittaa. Hups.

Puolikuntoinen olo. Aamulla heräsi nokka tukossa. Se meni ohi ja olo on parempi mutta hieman koittaa joku flunssa hyökätä kimppuun. Ja minulla ei nyt todellakaan olisi aikaa siihen, koska maanantaina alkavat kurssit.

Lisäksi joudun ehkä jättämään yhden kivan kurssin pois, koska se ei vain kertakaikkiaan mahdu aikatauluihini. Menee päällekäin kahden muun kurssin kanssa. Harmittaa vietävästi, koska siellä olisi päässyt pesemään ja luetteloimaan arkeologisia löytöjä ja mikään ei ole parempaa kuin vanhojen asioiden hiplaaminen.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.09.2012 16:53
Olisi toi Nightwishin konsertti... lipunkin varmaan saisin... seuraa ei ole... en halua yksin...
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.09.2012 18:18
Kuolonenkeli: Oi, mä niin haluaisin tulla sinne sun kanssas, mutta eihän se nyt onnistu... =/
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.09.2012 20:43
Voi harmi : (
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.09.2012 21:07
Koska kuka hullu nyt päästäisi lapsensa yksin (hui shaatana) kaupunkiin (olen asunut koko ikäni maalla ja käynyt todella harvoin kaupungissa ) tapaamaan tyyppiä jonka kanssa on jutellut vain netissä. Me voidaan molemmat olla vaikka 55-vuotiaita limaisia rekkakuskipappoja .

Se olis hauskaa mutta ajatellaan realistisesti.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit