Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tupakkalaki

Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.06.2007 14:14
Ihan turha laki >:[
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.06.2007 14:43
Eihän se ole tehty tupakoitsijoiden kiusaksi, vaan siksi, että baarityöntekijöilläkin on samat mahdollisuudet terveelliseen työpaikkaan niin kuin muillakin. Passiivinen tupakointihan on pahempaa kuin itse tupakointi, ja eikä varmasti ole ollut kivaa tarjoilla savun täyttämässä ravintolassa, varsinkaan jos ei itse polta ollenkaan.
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.06.2007 14:45
Hmm, no se. Mutta kun miettii että kuinka moni on baarissa töissä jos ei pysty sietämään tupakan savua? Mietin tätä vain.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.06.2007 14:56

Lainaus: AuroraBorealis

Hmm, no se. Mutta kun miettii että kuinka moni on baarissa töissä jos ei pysty sietämään tupakan savua? Mietin tätä vain.

eihän se sietämisestä ole kiinni, vaan tasa-arvosta. varmasti kukaan ei ole niin tyhmä, että menee baariin töihin jos ei voi tupakansavua sietää, mutta tällä pyrittiinkin tasapainottamaan kaikkien työssäkäyvien yhtäläisiä työympäristöjä, eikä sitä että muutama baarimikko on valittanut sitä, ettei siedä tupakansavua.
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:02
No se... DD Itsekkyyttänihän minä asiasta valitan koska kuulun tupakoivien joukkoon, jos en polttaisi niin tottakai näkisin asiassa vain ne hyvät puolet. Kyllä minä nytkin sen ymmärrän että kaikkien parhaaksihan tämä laki on vaikkei sitä itse välillä pysty ymmärtämäänkään. Mutta mielestäni silti olisi pitänyt miettiä tarkempaan ja valmistella (esim. tupakkakopeilla sisätiloissa tms.) asiaa kunnolla. Nytkin tuntuu että laki vain tuli ja ihmiset ajetaan pois baarista polttamaan. Ei se loppupeleissä tule toimimaan. Mutta tämäkin vain minun mielipiteeni. Olen kakkiainen.. Uskokaan Iirivaa, elkee minua
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:16
Minusta on kiva olla baarissa kun saa jopa henkeä vedetty, toisin kuin ennen. Inhoan tupakan hajua ja sitä savua ihan hirmusti..
Kirjoittanut: Deadly Nightshade (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:38
Tupakkalaki on mitä loistavin asia.Olen oikein iloinen siitä.Vihaan tupakkaa ja sen hajusta tulee aivan hirveän huono olo.Olipa vaan mukavaa käydä pari viikkoa sitten eräässä ravintolassa keikalla,kun melkein kaikki siellä sauhuttelivat.Pari tuntia joutui siinä tupakan savussa oleskeleen...kylläpä sen jälkeen oli hyvä olo...
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:46

Lainaus: AuroraBorealis

Mutta mielestäni silti olisi pitänyt miettiä tarkempaan ja valmistella (esim. tupakkakopeilla sisätiloissa tms.) asiaa kunnolla. Nytkin tuntuu että laki vain tuli ja ihmiset ajetaan pois baarista polttamaan. Ei se loppupeleissä tule toimimaan. Mutta tämäkin vain minun mielipiteeni.

Todellakin on vain mielipiteesi, sillä faktatiedot tuntuvat olevan hakusessa. Laki oli tiedossa jo ties kuinka pitkään ja baareilla ja ravintoloilla oli aikaa valmistella ties mitä tupakkakoppeja, eli sellaisen sai halutessaan rakentaa. Eipä vaan juuri ketään kiinnostanut, ja laki "yllätti" kaikki.

Lakiakin kierrätettiin normaaliin tapaan kaikki asteet läpi ja muokkailtiin tarpeiden mukaan. Muutenkin tämä kehityssuunta on ollut ennustettavissa jo ennen lakiakin, joten jos tässä joku yllättyi, niin kannattaa mennä tutkituttamaan päänsä.

Tulee vaan mieleen joka syksyinen "liukas keli yllätti autoilijan" ja muut vastaavat otsikot. Mitä hittoa, onko jäinen tie muka liukas, kylläpä yllätti!
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:47
taisin kirjoittaa epäselvästi, mutta nimenomaa tarkoitin tuota että baarien olisi pitänyt ajoissa reagoida tuohon lakiin kun siitä on tosiaan tullut tieto aikapäivää sitten.
  • Lähetetty: 05.06.2007 15:49
Ja liukkaasta kelistä puheenollen, se ei koskaan yllätä... ;D

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit