Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko gootin pakko kuunnella goottimusaa?

Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.02.2014 20:05
Mulle tuli tämmönen aihe mieleen tossa, että oonko mä gootti, jos mä en kuuntele goottimusaa? Tai no, kyllähän mä sitäkin kuuntelen, mutta puoliksi väkipakolla, en oikein pidä siitä. Miellän muuten itseni gootiksi, tähänkö se sitten kaatuu? Kuuntelen yleensä 9-10 vuotiaiden ihquteinixdaa-poppia kun en näemmä ole vielä päässyt siitä vaiheesta ohi.. Karkkipoppia laidasta laitaan :/...
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 25.02.2014 20:42
Joo, vähintään 78% soittolistastasi on oltava goottimusaa muutenhan goottipoliisi tulee ja ankhittaa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.02.2014 23:25
Joo, ja sulle annetaan helvetinmoisia sähköiskuja, että tukkas olis ikuisesti niinku Robert Smithillä

Eihän sitä nyt pakko ole kuunnella. Mutta tietysti olisi goottina hyvä tietää mistä tää koko juttu on lähtösin, ja mitä "goottimusa" yleensä tarkottaa, mutta ei niitä sulta kukaan tule kyselemään. Paitsi jos tietysti ei itse ole gootti ja haluaa tietää, mutta en mä ainakaan odota sun fanittavan bauhausia, vaikka goottina esittäytyisitkin.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2014 23:50
Kuuntelet mistä tykkäät. Toki yleensä on joitain asioita, jotka yhdistää gootteja on, ja olis hyvä että olis jotain pohjaa (suurin osa kuuntelee rockista raskaampaan ja usein jonkun sortin taiteellisuus on kans mukana). Jos nyt yleisesti näet itsesi kuuluvan kuutiksi, niin sitten olet, simppeliä

Ja nyt joku tr00 gootti tulee ja heivaa kaktuksen mun ahteriin, mutta.... Otan riskin XD
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2014 02:28
Itsekin kuuntelen loppujen lopuksi melko vähän goottimusaa. Alakulttuurihan kehittyi melkolailla musiikin ympärille, mutta nykyään gootteilussa taitaa enemmän olla kyse ulkomuodosta ja kiinnostuksesta milloin mihinkin "synkkiin" asioihin. Mutta mitään "tr00 gååtin" muottia ei käsittääkseni edes ole olemassa. Varmasti joku tulee ja todistaa käsitykseni vääräksi.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.02.2014 13:51
Mitään ei ole pakko tehdä tai kuunnella jos ei halua. Tosin synkiöitähän yhdistää melkolailla synkkä musiikki maku ja kiinnostus synkkiin juttuihin, kuten Abigor sanoi. Eivät ne minusta kuitenkaan mikään pakko ole, eihän gootit itsekään oikein tiedä, että missä se raja "goottiuteen" menee Jokainen olkoot oma itsensä ja jos kokee jonkinlainen olevansa niin sitten kokee ja muilla ei ole siihen nurisemista.

En minäkään goottimusiikista pidä paria hyvää kappaletta lukuunottamatta. En kuuntele mitään musiikkia, mistä en pidä ja siksi esimerkiksi ebm ja industrial lempparibändini ovat hyvin harvassa - nekun tuntuvat kaikki toistavan samaa renkutusta 10 minuuttia yhdessä kappaleessa. Metalli ihmisiä olen ollut aina ja tulen olemaankin, mutta silti koen olevani enemmän gootti kuin metallisti

Kaikkea ei kannata ottaa vakavasti. Ei minua ainakaan kukaan ole koskaan katsonut kieroon goottipiireissä (jos teiniajan kiusaamisia ei lasketa), jos olen sanonut, etten jotain bändiä tunne tai pidä siitä. Kellään ei mielestäni ole varaa arvostella toista tämän musiikkimaun perusteella.

Wolfie, kehotan siis lopettamaan goottimusiikin kuuntelemisen, jos et siitä pidä lainkaan ja pakotat itsesi kuuntelemaan sitä. Kuuntele sellaista musiikkia kuin mistä oikeasti ja aidosti pidät.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.02.2014 03:02
Toisaalta musiikkia kannattaa kuunnella avoimin mielin. Goottimusiikin skaalakin on sen verran laaja, että sieltä löytyy melodisempaan tai örisevämpäänkin makuun artisteja. Varmaan on jonkinlaista goottipoppiakin olemassa, tosin ei nyt tule ainakaan heti mieleen esimerkkiä.

Tarkoitan siis, että kannattaa jatkaa tutustumista eri bändeihin, mutta tietenkään ei ole pakko eikä kannatakaan väkisin kuunnella musiikkia josta ei pidä. Itsekin siis meinaan olen musiikkimaultani enimmäkseen rokki/metalli/poppi/alternative -akselilla, mutta olen löytänyt mieleisiäni artisteja tai yhtyeitä lähes kaikista musiikkigenreistä, jopa räpistä. :P
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.02.2014 18:07
Kyllä mä joskus sellasta "synkempää" musaa kuuntelen, josta pidän aidosti pidän, mut suurin osa on just tätä "karkkipoppia".. Mut mä tykkään muuten kaikesta synkästä esim. Piirtäessä aiheet on goottimaisia jne..
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.02.2014 18:24
Pidä vaan mielessä, että gootti on nimitys aika sekalaiselle läjälle tallustajia, ja joka lähtöön löytyy porukkaa. Oot vaan oma itsesi, se on tärkeempää. Älä ajattele goottiutta niin tittelinä, vaan enemmänkin tapana luokitella synkiöt helposti käsiteltävään läjään
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 28.02.2014 01:00
Kuten tässä nyt onkin nostettu pointteja, niin sillä kuunneltavalla musiikilla ei ole väliä.
'sides, miksi kaikki pitää leimata? Jos tykkää olla "gootti" pukeutumisen takia, pukeutuu niin kuin "gootit" tekee. Voihan sitä luukuttaa niitä vanhoja goottipumppuja ja pukeutua vaikka sitten johonkin Pradan tai Tölssi & Käppänän kledjuihin, kunhan itsellä on hyvä olla.

Goottiskenehän on alkujaan musiikista lähtöisin johon on sotkettu mukaan vaihtoehtovaatetus ja siihen se on pääosin tainnut painottuakin viimeisen...kymmenen vuoden aikana? Koko paska kun on tungettu yhden nimikkeen alle, joka pitää (valtaosan mielestä) sisällään ~kaiken baby bateista reivaajiin ja ties mihin loleihin.

Älä turhaan pyri tunkemaan itseäsi mihinkään generalisoituun muottiin vaan ole rohkeasti oma itsesi, pukeutuen kuten haluat, kuunnellen mitä haluat. Mikäli joku kokee aiheelliseksi tuomita sen perusteella, haistata pitkät ja ala muurahaiskarhuksi.
t. pidän Batman-logolla varustettua cäppiä ja ajattelin huomiseen (tämän päiväiseen?) Syn/\psiin laittaa päälleni punaisen skottiruutupaidan & mustat pillifarkut sekä pääosin luukutan screamoa enkä silti koe ahdistumisia sen vuoksi
Haistakee vittu, mie oon muurahaiskarhu!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit