Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko gootin pakko kuunnella goottimusaa?

Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2014 11:00
Mikä ongelma ihmisillä oikein on goottimusiikin kanssa? Onko se maailman huonointa musiikkia vai pitääkö kaiken musiikin olla raskasta metallia ja muuta ei sitten voi kuunnella? Jos tätä foorumia selaa niin aika monen musamaku koostuu vain metallista. Ei kaikkien, mutta aika monen. Ainakin tällä foorumilla goottimusan kuuntelijoita tuntuu olevan todella vähän. Ja ihan yleisestikkin kun törmään netissä itseään gootiksi kutsuviin (yleensä nuoriin) henkilöihin niin goottimusiikista ei ole mitään tietoa. Musamaku tuntuu olevan monen kohdalla rajoittunut ainoastaan metalliin..
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.03.2014 13:36

Lainaus: Muffin

Mikä ongelma ihmisillä oikein on goottimusiikin kanssa? Onko se maailman huonointa musiikkia vai pitääkö kaiken musiikin olla raskasta metallia ja muuta ei sitten voi kuunnella?

No ei esim. Bauhausia voi kovin helposti lähestyttäväksi sanoa parhaalla tahdollakaan, kun vertaa moneen metalliyhtyeeseen. On hyvin eri tavalla raskasta. Itse koen, että goottimusiikkia yleensä on vähän pakko kuuntelemalla kuunnella, ei mene kevyestä taustamelusta millään. Siihen tarkoitukseen itsekin luukutan jotain muuta. Se voi olla turhan diippiä jollekulle, joka vielä vähän etsii itseään ja omia mieltymyksiään. Tai emt.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 16.03.2014 15:37
Kyllä se nyt vähän niin on, että goottirockissa harvemmin mitään helvetin siistejä kitarariffejä on tai mitään hirveän meneviä laulumelodioita. Että on se silleen aika vaikeesti lähestyttävää ehkä.
Mun lempibiisi oli Curen All Cats Are Grey vaikka miten kauan ja kuuntelin sitä ihan oikeasti koko ajan, en ole vieläkään kyllästynyt siihen, joku toinen ehkä sanoisi että ompa vitun tylsä biisi, millon tää alkaa?
En tiedä sitten vaikuttaako se mitä gootin alalajia edustaa, kun täähn on tossa matkan varrella jakautunu vaikka mihin. Itse olen trad, ja tuo vanha kunnon bauhaussi menee ihan ongelmitta.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.03.2014 21:59
Kun nyt joku ensin määrittelisi sen mikä on "trÅÅ gååttimusaa." Aika moni kuitenkin varmaan tykkää Joy Divisionista, The Curesta, Siouxsie And The Bansheesta, Sisters of Mercystä, Lacuna Coilista ja ties kuinka monesta muusta yhtyeestä jotka on goottimusiikin termin alle tungettu. Mutta mikä näistä nyt on sitten aidompaa goottimusiikkia kuin toiset? Goottimetalli on mielestäni goottimusiikkia siinä kuin goottirock tai post-punk. Toki on varmaan monia joiden mielestä asia näin ei ole. Että niin. En mä nyt tajua tätä.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 16.03.2014 22:51
Tärkein osa on pysyä uskollisena itsellesi, mutta varmasti ymmärtää ja arvostaa goottimusiikkia, et voi olla gootti kuuntelematta goottimusiikkia.
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.03.2014 16:28

Lainaus: Muffin

kun törmään netissä itseään gootiksi kutsuviin (yleensä nuoriin) henkilöihin niin goottimusiikista ei ole mitään tietoa.

Mulla on kyllä tietoo ja oon yrittäny kuunnella jotai bauhausia tai siouxie and the bansheesia mut ei.. Ei se toimi mulla .

P.S: Yhen biisin kyl siouxie and the bansheesilta löysin..
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.03.2014 16:56

Lainaus: Abigor

Goottimetalli on mielestäni goottimusiikkia siinä kuin goottirock tai post-punk. Toki on varmaan monia joiden mielestä asia näin ei ole. Että niin. En mä nyt tajua tätä.

Goottimetalli ei ole goottimusiikkia koska metalli ei ole goottimusiikkia. Yksinkertaista.
*heikuttaa pamppua*

Minä en määrittele erikseen mikä on true goottimusiikkia ja mikä ei. Ihan samalla tavalla esim. dakwave on goottimusiikkia kuin goottirock. Mutta siitäkin varmasti jossain kinastellaan onko darkwave yms goottimusiikkia, ainakin luulen niin.
Kunhan se metalli pidetään erossa goottimusiikista niin hyvä!!
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.03.2014 21:18
^ Noh noh, kukas sen määrittää, mikä kitarariffi tai rummunpaukahdus on goottia ja mikä ei? Eiköhän se ole ihan puhtaasti sanoituksista ja tunnelmasta kiinni.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 17.03.2014 22:15
Juu sanoituksista ja tunnelmasta kiinni.. Esim. Draconian yhtye, gothic-doom metal, Ruotsi. Goottirock on vain yksi kapea sektori skenestä.

Mitä gootit kuuntelivat 1920 -luvulla? Vuonna 1974 olin 14 v, ja miettinyt sitä paljon. Päätin, että kuuntelivat lähes yötä päivää --> Frédéric Chopin, Op. 35 № 2 b-moll, marche funèbre: Lento (1837).
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.03.2014 10:32
Mietin tuossa aamukahvia vääntäessä että on aika selkeää mitä "hevari" tai "punkkari" kuuntelee. Ainakaan ensimmäisen kohdalla kukaan ei voi väittää olevansa alakulttuurissa mukana vain sen esteettisen puolen takia. En nyt lähde enempää tuohon mikä on oikeaa musiikkia ja mikä ei -vääntöön, se kun käydään tällä laudalla muutenkin pari kertaa vuodessa. Mutta missä välissä nämä synkistelyhommat ovat nyrjähtäneet siihen että hassu tukka on määrittävämpi tekijä kuin musiikki?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!