Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko gootin pakko kuunnella goottimusaa?

Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.03.2014 18:12
Musiikkialakulttuurina tämä on lähtenyt liikkeelle yli 30 vuotta sitten, mutta kuten tämäkin viestiketju hyvin sen alleviivaa, niin musiikkialakulttuurista ei voi hyvällä tahdollakaan enää sanoa olevan kyse. Tärkeintä on se look. Vaatteet, meikit ja muut semmoset.
Kirjoittanut: essinax (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.03.2014 07:30

Lainaus: phaeryen

Arvo: EdistynytOta yhteyttä Lähetä yksityisviestiVastaagetQuotation('phaeryen');Laina a
Musiikkialakulttuurina tämä on lähtenyt liikkeelle yli 30 vuotta sitten, mutta kuten tämäkin viestiketju hyvin sen alleviivaa, niin musiikkialakulttuurista ei voi hyvällä tahdollakaan enää sanoa olevan kyse. Tärkeintä on se look. Vaatteet, meikit ja muut semmoset

Yhdyn phaeryen mielipiteeseen, eli ei ole (pakko ei ole kuin kuolla)
toisilla ensiks musa ja sitten tulee tyyli ja toisinpäin, lisäks ne jotka diggaa pelkästään musiikista olematta gootteja, gootit jotka ei musasta niin diggaa.
Itse tyylin ja ajatusmaailman kautta tullu genreen.. musiikistaki nautin
Kirjoittanut: rotta (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.03.2014 15:09
Jos lähes kaikki netin ulkopuolella oleva kulttuuritoiminta on sitä musatoimintaa, niin kyllä silloin kyseessä on juuri musiikkialakulttuuri. Vaatteisiin liittyvä fetissikulttuuri/tai erilaiset muotijutut on ihan oma juttunsa, samoin kuin erilaiset larppaamiset yms. Eikä ole mitään yhteistä ajatusmaailmaakaan, ideologiaa tai muuta henkisesti yhdistävää juttua. Itse asissa gootit tuppaavaat olemaan kovin heterogeenista poppoota. Jengiä löytyy kommarista natsiin. Veikkaisin että uskontojen kirjokin on sangen laaja.

Kyllä sitä kannattaa ainakin feikkailla tykkäävänsä siitä musiikista, silloin se oma pukeutuminen ei ole niin noloo
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2014 12:33
Rotan kanssa hyvin samoilla linjoilla, mutta tungetaan nyt omakin viisisenttinen tähän automaattiin:

Lainaus: Mirilla

^ Tuolla logiikalla henkilö, joka päättää vaikka kuukauden ajan käydä jokaisessa lähialueella järjestetyssä erilaisessa clubi-iltamassa, on samaan aikaan gootti, hevari, hippi, emo, räppäri, es-jonne, iskelmäfani ja ties mitä muuta riippuen paikkojen musiikkitarjonnasta.

Entäs sitten? Jos ihmisellä on joku perverssi tarve lokeroida itse itsensä tiukasti johonkin alakulttuuriin niin omapahan on riesansa. Muut voivat sitten tunnustaa tykkäilevänsä juuri sitä mistä pitävät Noin 100% klubeista kuitenkin perustuu musiikille ja luulisin että aika pitkälti jokainen tapahtumissa käyvä ihminen käy niissä ensisijaisesti sen musiikin takia siinä missä alakulttuuri on vasta toissijainen tekijä. Edellä mainitut fetissihommat toki erikseen, mutta ne ei nyt ole kauhean relevantteja.

Mutta vaikka skene ja alakulttuuri onkin rakentunut musiikin ympärille niin en näe mitään ongelmaa siinä että joku tykkäilee touhusta vaikka musiikki ei ihan hirveästi kiinnostaisi. Olen itsekin lyllertänyt Charnel Hausissa vaikka perinteisempi jollottelu ei ole ihan täysin minun juttuni ja viihtynyt Lumouksessa hyvin koko viikonlopun vaikka siellä olisi ollut vain yksi kiinnostava bändi. Aina on ollut kivaa + mukavaa koska seura on ollut kuitenkin hyvin samanhenkistä musiikista riippumatta. Toisaalta olen taas pyörinyt räppikeikoilla ihan vain musiikin takia ilman että minulla olisi minkäänlaista järkevää kosketusta kyseiseen alakulttuuriin. Levyhyllyn perusteella pitäisi varmaan edelleen olla letkajenkkaamassa folkmetalkeikoilla.

Kannattaa olla ja tehdä juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. True-hommat ja skenepisteet ovat kuitenkin vain vitsejä joilla pelotellaan pienempiä

Edit:

Lainaus: Chrystalis

Ei unohdeta, että gothic metal ei kuulu alkuperäiseen skeneen miltään osin.
I dare you, I double dare you.

Sös sössös sössössös. Ensin se nauraa yniseville puristeille ja heti seuraavassa lauseessa on itse ihan samanlainen. Ihan yhtä vähän siihen kuuluu mikään kiukuttelutekno tai trance meets Phil Collins -juustolajitelmat
  • Lähetetty: 15.03.2014 13:41
Minähän en siis missään vaiheessa väittänyt, etteikö järjestettävät klubit olisi nimenomaan musiikkiklubeja ja tapahtumia, joten toivon ettei tätä yritetä nyt tämän enempää järjestää väitteeseeni.

Ehdoton vastalause tohon, että pitäisi feikata tykkäävänsä jostain musasta. Aika kauhea ajatus.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Chrystalis
  • Lähetetty: 15.03.2014 14:48

Lainaus: Nordis

Sös sössös sössössös. Ensin se nauraa yniseville puristeille ja heti seuraavassa lauseessa on itse ihan samanlainen. Ihan yhtä vähän siihen kuuluu mikään kiukuttelutekno tai trance meets Phil Collins -juustolajitelmat

No siis pointtina oli just joku semmonen et jos "X musiikki on g00ttii, niin Y musiikki ei sit oo". Jotain järkeilyy et jos ei voi pukeutua ja nimitellä itseään kojootiksi ilman et kuuntelee musiikkia, ei myöskään voisi samaa logiikkaa käyttäen haukkua itseään kotiloksi, kun kuuntelee skeneen kuulumattomia bändejä.

tbh ainoa syy miksi edes käyn klubeilla on se

Lainaus: Nordis

kiukuttelutekno tai trance meets Phil Collins -juustolajitelmat

(Muoksmuoks: Niin ja se et vois käyttää sitä roudaamis-tekosyytä. Tietäjät tietää.)

...tosiaan omasta levyhyllystä löytyy pääosin metalcorea, screamoa ja jotain "nussimuahiljaa"-poppia.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.03.2014 18:21
Yhdentekevää.
piisami
  • Lähetetty: 15.03.2014 21:52
Mun mielestä sekään ei ole mikään gootin tai goottiuden ehto, että käy klubeilla. Tämä on jäykkä vastineeni sivulla kolme esiintyneelle pelkistykselle, jonka mukaan gootit ovat ihmisiä jotka käyvät goottiklubeilla.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.03.2014 04:00

Lainaus: rotta

Kyllä sitä kannattaa ainakin feikkailla tykkäävänsä siitä musiikista, silloin se oma pukeutuminen ei ole niin noloo

Niin, onhan se noloa pukeutua mustaan jos ei kuuntele 69 Eyesia
eiku
Kirjoittanut: essinax (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.03.2014 10:12
Tuskimpa ne kenestä gootti lookkiin pukeutuminen nololta tuntuu siihen pukeutuu..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!