Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oikea levy vai soittolista?

Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.07.2007 08:57
Tuli tällainen asia mieleeni, kun kuuntelin taas kavereiden juttuja ja tunsin itseni muinaiseksi dinosaurukseksi..
Monet tuntuvat tekevän soittolistoja tietokoneelle, mp3:lle, tms., mutta itse en halua kuunneella muita kuin kaupasta ostettuja cd:itä tai vinyyleitä.
Taidan olla vähän outo, mutta haluan omistaa levyt konkreettisesti, hypistellä niitä ja lukea kansilehdyköitä. Mikään koneelle tehty lista ei tunnu oikein miltään. Poltettuja levyjäkään en omista, koska nekään eivät ole mielestäni oikeita. Voisin myös hurskastella ja sanoa, että haluan artistin saavan mahdollisimman paljon rahoista, mutta oikeasti se ei niin hirveästi kiinnosta minua.. Haluan vain musiikkini oikealla levyllä.

Kertokaapa omista mieltymyksistänne, jotta tiedän vähän, että olenko dinosaurus vai en..
Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • • Muokkasi: Lovekiva
  • Lähetetty: 19.07.2007 11:35
Minäkin pidän enemmän oikeista levyistä, mutta musiikkia tulee kuitenkin kuunneltua ehkäpä enemmän koneella koska tässä minä roikun kuitenkin koko ajan. Minulla ei ole kovin paljoa levyjä, ja niistäkin olen siirtänyt kappaleet myös koneelle, kun niitä on kätevä kuullella myös tässä dataillessa.

Lainaus: Elvira

Poltettuja levyjäkään en omista, koska nekään eivät ole mielestäni oikeita.

Samaa mieltä.

Eli siis minäkin olen oikeiden levyjen ystävä, mutta rahallisista syistä en omista niitä mittavia määriä.
Kirjoittanut: Niina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.07.2007 12:18
Oikea levy mielummin. Koneella kun olen kuuntelen musiikkia netistä... Oikeita levyjä omistan jokun verran, melkein kaikki mitä olen halunnut olen saanut. Olen sitä mieltä että jos oikeasti levyn haluaa, mutta ei ole rahaa niin kyllä ne rahat repii vaikka kaivosta.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.07.2007 13:23
Minustakin oikea levy on se oikee vaihtoehto.. Omistan jo ihan hyvin levyjä ja koko ajan niitä lisää tulee, kivaa nähdä kun levyhylly laajenee En tykkää hirveesti koneella kuunnella musiikkia, koska tämä kone on meidän olohuoneessa, ja muutenkin. Omassa huoneessa on oma rauha..
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.07.2007 19:10

Lainaus: Lovekiva

Minäkin pidän enemmän oikeista levyistä, mutta musiikkia tulee kuitenkin kuunneltua ehkäpä enemmän koneella koska tässä minä roikun kuitenkin koko ajan. Minulla ei ole kovin paljoa levyjä, ja niistäkin olen siirtänyt kappaleet myös koneelle, kun niitä on kätevä kuullella myös tässä dataillessa.

Lainaus: Elvira
Poltettuja levyjäkään en omista, koska nekään eivät ole mielestäni oikeita.

Samaa mieltä.

Eli siis minäkin olen oikeiden levyjen ystävä, mutta rahallisista syistä en omista niitä mittavia määriä.

samoin... ja kyllähän sitä haluaa että olisi se aito levy mutta kun se raha... tulee niin harmittavan usein ladattua biisit vaan netistä ja polttaneeks kaverille levy esim. lahjakls kuin ostettua aito levy.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.07.2007 19:14

Lainaus: Lovekiva

Minulla ei ole kovin paljoa levyjä, ja niistäkin olen siirtänyt kappaleet myös koneelle, kun niitä on kätevä kuullella myös tässä dataillessa.

Ei minullakaan niitä levyjä ole paljoa, eli musiikkia tulee kuunneltua ehkä enemmän koneelta.
Kirjoittanut: Bastard (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.07.2007 22:40
Mikään ei voita sitä tunnetta, kun kaivaa rakkaan vinyylin hyllystä, pistää sen lautaselle, pyyhkii pölyt päältä ja asettaa neulan paikoilleen. Alkurätinöiden jälkeen musiikin alettua soimaan voikin pyöritellä kansia käsissään ja lukea sisäpussista sanoituksia.

Itse siis keräilen levyjä suurella antaumuksella, sekä vinyylejä että cd:itä. Mp3:a tulee kuunneltua vain sitä mukaan, kun lataa jotain levyjä, joita harkitsee joskus ostavansa. Rahaahan tuossa menee, mutta onpahan kunnon levyhylly huomattavasti vaikuttavampi näky kuin kovalevyllä oleva bittivirta, joka voi pienen virheen takia kadota hetkessä olemattomiin.

En muutenkaan koe sitä rasittavaksi, kun joutuu kääntämään b-puolen tai vaihtamaan levyä, sillä silloin keskittyminen pysyy paremmin itse musiikissa ilman, että se jää vain taustalle jumputtamaan. Joskus aikoinaan huomasi mp3:ien kanssa, että yllättäen pitkä soittolistan olikin mennyt loppuun eikä muistanut yhtäkään biisiä. Ei ole minun juttuni.

Sitä paitsi, periaatteessa kuka tahansa voi ladata musiikkia koneelle, mutta se vaatii omistautumista, että jaksaa metsästää käsiinsä himoitsemansa levyt aitona. Varsinkin vinyylinä.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 19.07.2007 23:43
Minäkin kallistun reippaasti aitojen levyjen puolelle. Olen ihan samaa mieltä Elviran kanssa. Levyjä pitää saada hipelöidä, kansilehtiä plarata, ja sitäpaitsi minusta musiikki kuulostaakin paljon paremmalta kun se tulee aidolta levyltä! Tämä voi tietysti olla myös harha-aistimus, mutta niin se minusta on.

Olen aikaisemmin syyllistynyt levyjen polttamiseen kun rahan puutteessa ei ole ollut varaa ostella niitä, mutta nykysin ostan vain aitoja levyjä. Minulla on jonkinmoinen pino poltettuja levyjä, jos joku tykkää niin saa tulla hakemaan pois. En tykkää oikein muista soittolistoistakaan, ja mp3 soitinta en halua koskaan hommata. Aidot levyt ovat tulleet minulle vain niin rakkaiksi, enkä enää ymmärrä että miten aikaisemmin olen hairahtanut noihin poltettuihin levyihin.
Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.07.2007 01:08
Oikeita levyjä, tottakai!
Sikäli kun rahat sallivat.

Lainaus: TheSecret

Olen aikaisemmin syyllistynyt levyjen polttamiseen kun rahan puutteessa ei ole ollut varaa ostella niitä, mutta nykysin ostan vain aitoja levyjä. Minulla on jonkinmoinen pino poltettuja levyjä, jos joku tykkää niin saa tulla hakemaan pois.

Aidot levyt ovat tulleet minulle vain niin rakkaiksi, enkä enää ymmärrä että miten aikaisemmin olen hairahtanut noihin poltettuihin levyihin.

Multakin saa tulla hakemaan...

tosin mulla on sellanen paha tapa, että illanistujaisiin tai vastaaviin tulee kärtsättyä joku soittolista-levy tai vastaavaa...
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.07.2007 09:42

sitäpaitsi minusta musiikki kuulostaakin paljon paremmalta kun se tulee aidolta levyltä!

Olen huomannut saman, mutta ajattelin olla asiasta hiljaa, etten leimaudu ihan höyrypäiseksi.. Kyllä se musiikki kuulostaa paremmalta levyltä. Voi olla harha-aistimus, mutta silti.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit