Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oikea levy vai soittolista?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.07.2007 15:54
Poltetut cd:t ja piraatit ovat laadultaan aika usein hanurista, kuten myös leijonanosa netistä imuroitavista biiseistä.

Itse tykkään myös sen koko tuotoksen omistamisesta levymuodossa, mutta MP3nen on usein taas matkamusiikkina mukana. Molempi parempi, siis!
Kirjoittanut: Firestarter (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 23.07.2007 01:33
Vain oikeita levyjä. Koneellani ei musiikkia juurikaan ole. Mp3-soitinta tuskin koskaan tulen ostamaan. Jotenkin vanhanaikainen kai siten. Paljon mieluummin siis ostan oikean levyn, kuin lataan musiikkia tiedostoina netistä.
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.07.2007 21:05
Pidän toki enemmän oikeista levyistä, mutta ostettua ne lataan biisit koneella ja laitan soittolistani jatkoksi.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 24.07.2007 13:47
En tajua, miten koneelta kuunteleminen tarkoittaa näköjään kaikkien mielestä automaattisesti sitä, että ne biisit ladataan netistä. Alkuperäisiä levyjä ei siis mielestänne voi mitenkään vetäistä sisään iTunesiin ja kuunnella koneelta? Niin ainakin minä teen, sillä näin saan ostamani levyt kulkemaan aina mukanani. Toki vinyylien kohdalla en näe tätä vaivaa, mutta pointti tuli varmaan selväksi.

Osalla taitaa olla vinyylisoitin aina läsnä, niin töissä, koulussa kuin autossakin. Minä valitettavasti olen niin nykyaikainen, että kuuntelen myös autossa mp3-muotoon tallennettua musiikkia.
  • Lähetetty: 24.07.2007 13:48

Lainaus: Piiskansiima

Poltetut cd:t ja piraatit ovat laadultaan aika usein hanurista

Digitaalinen kopio on tismalleen samanlainen alkuperäisen kanssa, joten joudun kumoamaan väitteesi.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.07.2007 15:47

Lainaus: Ximmo

Digitaalinen kopio on tismalleen samanlainen alkuperäisen kanssa, joten joudun kumoamaan väitteesi.

Oikeassa olet, ei niissä oo nykyään mitään eroa. Jos bittisyvyys ja näytteistystaajuus ovat samat
  • Lähetetty: 24.07.2007 17:14

Lainaus: poison

Jos bittisyvyys ja näytteistystaajuus ovat samat

Kun kyse oli poltetuista ja piraattilevyistä, niin tarviiko tuota nyt edes sanoa. Pakattu ja muuten huononnettu musiikki on sitten asia erikseen.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.07.2007 17:33

Lainaus: Ximmo

Pakattu ja muuten huononnettu musiikki on sitten asia erikseen.

Aivan, tuota just tarkoitin.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 24.07.2007 18:03
Mulla on vinyyleistä iso osa siirrettynä myös koneelle. ja okei, myönnän; ehkä mä olen jonkun kirjastosta lainatun vinyylin nauhoittanutkin koneelle. Mutta sitten kun tulee vastaan Nicepapin ja Liikkuvien Lasten vinyylit niin totkai ne ostan. ite muusikot ei noista enää tienaa, niin ei tuu omatunnontuskia.

En edes osaa ladata musiikkia netistä laittomasti.

Lainaus: Bastard

Sitä paitsi, periaatteessa kuka tahansa voi ladata musiikkia koneelle, mutta se vaatii omistautumista, että jaksaa metsästää käsiinsä himoitsemansa levyt aitona. Varsinkin vinyylinä.

allekirjoitan.
Kirjoittanut: Freya (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.07.2007 20:00
Yleensä ostelen oikeita levyjä ja laitan ne aina myös koneelleni.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit