Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oikea levy vai soittolista?

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.04.2008 19:44
Minä en vaan ikinä ole oikein tykännyt mp3-musiikista, mieluummin kuuntelen CD-levyjä, tai tietty vielä mieluummin vinyylejä. C-kaseteissakin on ihan tietty mahtava tunnelma.
Kyllä kuuntelen mp3-biisejäkin, kun ei kaikkea ole levyllä. Kuitenkin suosikit kuuntelen aina levyltä.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 07.04.2008 20:21
Mulla on kyl koneella paljon biisejä ja kuuntelen niitä usein sieltä ja teen soittolistoja, mut useimmiten poltan parhaita biisejä levylle (on kaikenlaista Ninnin goottikokoelma vol. ykköstä jne ) Eli levylle suurin osa koneeltakin menee.
Ja mieluiten ostan levyjä. Kuulun musakerhoon, siellä "hard & heavy"-osastolle, joten sen kautta tulee aika lailla niitä levyjä, ja siel on paljon tarjouslevyjä joita tilailen sen "kuukauden levyn" yhteydessä. Tuolla EMP:ssä on kans tosi hyviä levyjä erittäin edullisesti, ajattelin laittaa tilauksen piakkoin, koska poisonillekkin on vielä sieltä joululahja tilaamatta! (aika myöhäinen lahja kun vappuna tulee )
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.04.2008 23:19
Sekä että. Jos tietyn artistin musiikki on tarpeeksi hyvää, niin ostan lähes poikkeuksetta levyn.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.04.2008 23:25
Minulla soivat nykyään enää soittolistat, sillä ei ole varaa levyihin. En myöskään ole pitkään aikaan pitänyt mistään bändistä niin paljon, että levyn haluaisin. :/ Harmi sinänsä.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.04.2008 23:29

Lainaus: Iiriva

Minulla soivat nykyään enää soittolistat, sillä ei ole varaa levyihin. En myöskään ole pitkään aikaan pitänyt mistään bändistä niin paljon, että levyn haluaisin. :/ Harmi sinänsä

sama vika. kun on anorektikko lompakko niin eihän siellä raha pysy. ja viimeisin levy jonka olen hankkinut taitaa olla Lacuna Coilin Karma Code. ja sekin silloin joskus kasi tai ysiluokalla eli kaks, kolme vuotta sitten.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.04.2008 23:53
Mp3sia ei koneella enää paljon ole, suurin osa on siirtynyt puhelimeen m4a-muotoon. Himpessä kuuntelen musaa koneen kautta aika harvoin.
Ceedeitä tulee hankittau aika usein, nyt noin vuoden-parin sisällä liikaakin. Joku 80 levyä vuodessa on todellakin liikaa, ei vaan kerkiä kuuntelemaan ja vie liikaa rahaa. Jos nyt tänä vuonna koittais rajoittaa sen määrän puoleen siitä.
Vinyylisoitin on ollu rikki jo kauan, vähän harmittaa mutta ei mulla oikein olisi varaakaan panostaa kahteen formaattiin. Vinyylien tarjonta ei myöskään täällä Jyväskylässä ole mikään loistava ja postikuluihin tulis menemään paljon rahaa siksi.

(aijaa, olin sitten jo vastannut tähän aiemmin enkä muistanut. )
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 08.04.2008 00:44

Lainaus: Deadboy

oku 80 levyä vuodessa on todellakin liikaa

*punastuu* Oftopiccia, mutta
n.120 levyä 8kk aikana. Upsis Viimeviikolla en tosin ostanu yhtään, koska toissaviikolla ostin 11 CD:tä ja pitää säästää levykauppa X:än torstaisiin avajaisiin.

Että jotain topicciin liittyen tulis niin joo onhan itekkin tullu tota m4a:ta käytettyä semmoset pari vuotta jo.
  • Lähetetty: 08.04.2008 01:09
^No nämähän on mielipidekysymyksiä. Jos joku joku kokee että vaikka uusi levy vuoden jokaisena päivänä on kiva juttu ja on siihen varaa, niin siitä vaan.
Kuitenkin mä ajattelen, että kun jonkun levyn hankin niin ilman muuta mä haluan soittaa sitä varsinkin alkuun useita kertoja ja jatkossakin aina silloin tällöin. Jos niitä tulee mieletön kasa kerralla hankittua niin väkisinkin joku levy jää vähemmälle kuuntelulle ja silloin miettii että pitikö ostaa noin monta lyhyessä ajassa. Kun ei vaan ole aikaa kuunnella kunnolla niin montaa.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 08.04.2008 06:40

Lainaus: Deadboy

Jos niitä tulee mieletön kasa kerralla hankittua niin väkisinkin joku levy jää vähemmälle kuuntelulle ja silloin miettii että pitikö ostaa noin monta lyhyessä ajassa.

Tää on kyllä ihan totta, koska itellä on jotkut tietyt levyt jääny turhan vähälle kuuntelulle ja sitä aikaa kuunnella niitä ei tosiaan löydy niin paljon, ku haluais. Jotain tiettyjä levyjä van tulee hankittua senkin puolesta, että niitä harvemmin näkee niin on kiva hankkia ne jo valmiiksi jos liikenee rahaa, ettei myöhemmin sitten ota päähän.
  • Lähetetty: 08.04.2008 12:05

Lainaus: HepZusi

otain tiettyjä levyjä van tulee hankittua senkin puolesta, että niitä harvemmin näkee

Aiemmin sama oli mulla yleistä ja silloin tällöin tulee tuohon sorruttua mutta vähän petollinen ajattelutapahan tuo on. Kun, loppujen lopuksi vain pieni osa CDistä, ainakin niistä peruspainoksista on niitä vaikeasti hankittavia näin nettiaikakaudella. Pelkästään Suomen kauppojen valikoimia katellessa saattaa näyttää että joku levy on huonosti saatavissa mutta sen saa yleensä ulkomailta aika helposti ja mulla ainakin muutama vuosi sitten käsitykset muuttui kun tutustuin ulkomaiseen tarjontaan. Huomasin, että iso osa niistä levyistä mitä joutui Suomessa haeskelemaan oli myynnissä koko ajan eikä niitä tarvinnut siinä paikassa ostaa että sai itselleen kappaleen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit