Gootti.net

Mitä keräilet?

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 28.01.2013 21:11
Kerään hermoja. Ne päivittäin sirpaloituvat pitkin poikin lattiaa kun perhanan vajakit lattian alla eivät osaa olla ihmisiksi. Tyypillisesti iltaan mennessä olen kerännyt niitä hermoja aika kimpun. Pakko muuttaa muualle.
Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.01.2013 09:33
Levyjä ja bändikrääsää, mutta vain tietyiltä bändeiltä. Pitää saada joka ikinen paita, pinssi, huppari, hihamerkki yms. yms. Niin ja, vampyyrikirjallisuutta.
Kirjoittanut: Kedira (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.02.2013 15:10
Tätä ketjua kun on lukenut, niin oon miettinyt että mikä saa ihmiset ylipäätään keräilemään mitään. Siis ... minähän en keräile mitään, nih!

Tässä on sitten joutunut viimeisimmän muuton päälle tarkistamaan hiukan kantaansa ... sitä kun omaa liki pienen videovuokraamon verran leffoja. Ja mikään ei riitä Puhumattakaan sitten korvakoruista, joita kaappi on pullollaan ja lisää pitäisi hankkia vaikka entisiä ei ehdi pitää edes. Ehkä näitä sittenkin voisi jo keräilyksikin sanoa ...
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.02.2013 09:24

Lainaus: Kedira

Tätä ketjua kun on lukenut, niin oon miettinyt että mikä saa ihmiset ylipäätään keräilemään mitään. Siis ... minähän en keräile mitään, nih!

Tiiäkkö, olen miettinyt aivan samaa, koska en minäkään (muka) keräile mitään.
Kunnes tajusin että kirjat on sellainen asia, mitä pitäisi saada lähes kokoajan lisää. Mahtuu niitä hyllyyn vielä tai ei. Surukseni.. vaiko onnekseni?.. no tiedä sitä, mutta jokatapauksessa, kirjojen hinnat on sen verran korkealla, että työtön, (tai siis ruokarahalla töitä tekevä) minä ei voi niitä kovin usein kotiin kantaa.
Mutta, ehkä silti voisin sanoa, etten keräile mitään, vaan kirjat aivan selkeästi kuuluu mun sisustukseeni.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.02.2013 14:40

Lainaus: Kedira

Joskus aattelin etten mitään turhaa rojua itelleni kerää, mutta sitten tuli joitain lempielokuvia tai -kirjoja yms. ehdottomia suosikkeja, jotka halusin itselleni. Ja vielä kun selvisi, ettei kaikkia suosikkejani enää myydä oikeastaan missään iski pieni paniikki hankkia ne itelleni kuin elää ilman niitä. Myös joskus tuli hetkiä kun ei ollut tekemistä, ja halusi ottaa vain rennosti, muttei tiennyt oikein miten, niin rupesin keräilemään sitten vähän kaikenlaista viihdetavaraa enemmän ja enemmän sitä varten että on joskus luppoaikaa ja kiinnostusta katsoa joku elokuva tai lukea joku kirja uudestaan. Myös tässä keräilyssä on se hyvä puoli, että voin lainata kavereille ja perheelle kaikkea mitä olen itselleni kerännyt - kuten elokuvia, kirjoja ja pelejä. Näin heidän ei tarvitse etsiskellä kirjastoja tai videovuokraamoja läpi kun saavat minultakin lainaan jotain mitä ovat etsiskelleet. Eikä itsekään jaksa tai ehdi aina lähteä kirjastolta etsimään jotakin tiettyä kirjaa joka saattaa olla lainassa tai sitä ei sitten vain kirjastosta löydy. Se on aika yleistä, että suositutkin tavarat katoavat pikkuhiljaa myynnistä. Musiikin kanssa tuota ei vissiin tapahdu(?), mutta elokuvien suomiversioita ei löydä, tiettyjä wanhoja ja kauniita kirjoja ei saa kaikkialta - etenkään Suomesta eikä pelejäkään vissiin välttämättä aina löydä pelistä riippuen. Jos ei hanki niitä itselleen, ei saa niitä ehkä koskaan.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.02.2013 18:42
On muuten mielenkiintoista, että keräily on joillain ihmisillä voimakas piirre! Toimin pelialalla ja monissa peleissä esimerkiksi otetaan huomioon juuri tämä keräilytarve. Tällaisia pelejä ovat juuri erilaiset simulaatiot, kuten the Sims ja vaikkapa mobiilikasvatuspelit (kasvata nämä lohikäärmeet ja osta ja kerää kaikki eriväriset kärmekset). Itseeni juuri nuo purevat erittäin tehokkaasti!

Keräilen varmaankin kaikenlaista kaunista, kuten kosmetiikkaa, joskin pyrin siihen, että kerätyistä asioista olisi myös hyötyä. Sellaista mitään sarjaa, jota sinänsä keräilisin, ei varmaan oikein ole. Ehkä lähimpänä on tee- ja kahvimakujen keräily.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.02.2013 00:04
^Minäkin vääntelen samoja hommia ja tällä hetkellä yritämme saada mielekkäitä Archievementeja aikaan. Saavutuksetkin lienevät keräilyä parhaimmillaan ja näkyvimpää jossain Steamissa, missä pääsee vertailemaankin, mitä on saanut. Joskus ne vain ovat uskomattoman dorkia, joten yritämme saada jotain järkeä niihin.

Keräilijänä taas en ole hyvä. Kirjoja minulle on kerääntynyt, mutta myyn ja kierrätän niitä myös, joten tuskin ne ovat puhdasta keräilyä. Levyjä minulla on jonkin verran, mutta niillä on sama tarina kuin kirjoilla. Taidetarvikkeitakin on kiitettävästi, mutta ne ovat tarvekaluja, ei esineitä joiden itseisarvo on esineisyydessä (kuulostaapa kieli poskessa vedetyltä filosofian luennolta). Tuskin myöskään omia tauluja voi kerätä Ne kerääntyy, mutta onneksi niitä halutaan, joten ei liioin.
Kirjoittanut: MortuusAmor (Nimetön)
  • Lähetetty: 03.03.2013 14:16
Minä kerään Tim Burtonin elokuviin liittyvää tavaraa, pääasiassa figuureita ja muita koristejuttuja. En siis todellakaan mitään vaatteita ym. tusina krääsää. Näitä on tullut jo varmaan n. 10 vuotta keräiltyä ja olen kyllä luonteeltani todella keräilijä-tyyppi.

Lisäksi kerään myös eri maiden euro-kolikoita sekä 2€ juhlarahoja.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.03.2013 15:28
Minä kerään posliinikissoja. Ja vain sieviä posliinikissoja, tökerösti maalatut tai liian värikkäät kisut jäävät kirppikselle, sillä kirppikseltä mä näitä katteja lähinnä adoptoin. Miestä jo ärsyttää, kun näitä kissoja on ympäri taloa miltei 30 kappaletta. Mutta ne on vaan niin sieviä! : ) Verta ja lihaa olevat kissani ovat onneksi tajunneet jättää pienet elottomat sisarensa rauhaan, ja vain yhdeltä posliinikissalta on pää pitänyt liimata takaisin : D

Minäkään en kauheasti ymmärrä keräilyviettiä. En pidä muovikrääsästä, leffat ja kirjat sen sijaan voi lainata kirjastosta tai vuokrata. Xbox-pelitkään ei jää hyllyyn pölyttymään, vaan suurin osa myydään takaisin kauppaan kun ne on kerran pelattu läpi.

No, itse asiassa Batman-krääsää multa kyllä löytyy. Pelit on hyllyssä, joku figukin tuolta kurkkii, julisteita on seinillä, ja kaks kansiota ääriään myöten täynnä Batman-sarjakuvia, kovakantisiakin on.
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.03.2013 16:11

Lainaus: Cata

Minä kerään posliinikissoja.

Piti ihan hieraista silmiä ja lukea uudestaan.. "Minä kerään poliisisonneja"
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit