Lainaus: Halfheart
Tuolla periaatteella voisi lähes kaiken musiikin laittaa gootti nimikkeen alle. Kuten Indican ja Hanna Pakaran, Himin, Nightwishin yms.
En minä ollut tunkemassa esmes Hanna Pakarista ja Hocicoa samaan laatikkoon. Enkä edes sisterssejä ja yövissyä. Nyt yleistit itse, mustaa vaatetta päällä --> gootti. Minä tarkoitin sitä, miltä musiikki kuulostaa

Ok, mitenkä vaikka Tiamatin muutama viimeisin lätty? Metalliksi sitä haukutaan, mutta jos väittää, että niissä ei ole mitään goottia...entä sitten Fields of the Nephilim? Ovat muuttuneet goottirockista paljon lähemmäs metallia. Silti muutos kuulostaa aivan luontevalta, tyyli on sen verran samansuuntainen. Goottileiman alle mahtuu iso kasa musiikkia, jolla ei ole mitään tekemistä metallin kanssa, ja päinvastoin. Mutta on turha väittää, ettei näissä kahdessa isossa lokerossa olisi osa-alueita, jotka ovat toisiaan lähellä ja osittain jopa lomittaisia.
Jos alkaa ihan tosissaan olemaan lokeronatsi, niin sitten gootti kuuntelee goottirockia, piste. Deathmetalisti kuuntelee vain ja ainoastaan death metalia. Ja kerpele sentään, uskaltakaapas astua yhtään ulos laatikoistanne, niin saatte piiskaa!!!11 Harmi vain, että tuskin kukaan mahtuu täydellisesti johonkin laatikkoon, ja koko homma on siinä mielessä ihan turhaa. Tjooh, asia on minun puolestani loppuunkäsitelty. Tältä erää.
PS. eikös Schattenissa ollut oma ketju Indicalle?