Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Uskotko rakkauteen?

Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.04.2008 21:59
En osaa yhtään sanoa, itse kun en ole koskaan ollut rakastunut ja jotenkin epäilyttää että voisin pitää jostain henkilöstä niin paljon että sitä voisi rakkaudeksi kutsua... missä menee rakkauden ja esim parhaan kaverin raja? tykkään yhest mun kaverista tosi tosi paljon mut tiedän ettei se oo kumminkaan rakkautta mut toisaalta en tiedä mistä mä sen tiedän jotkut sanoo et sit ku on rakastunu nii sen tietää...
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.04.2008 22:14

Lainaus: Heetteri

Lainaus: Halfheart
Mutta, mitä se rakkaus on?

Pitääkö se nyt vääntää jotenkin romanttisesti tai fysikaalisen ilmiön kuvaamisena...Kemiallinen reaktio, jonka on tarkoitus varmistaa lajin säilyminen ja suvunjatkaminen. Sielujen liitto. Kutkuttava tunne. Paras epiikan lähde musiikin ja kuoleman ohella.

selitetäänkö vielä psykologialla rakkauden eri muodot?

Heetteriä kompataan, endorfiini on ihanaa.
Aika jännä asia on muuten se fakta, että useimmat suhteet loppuvat 3 vuoden kuluttua alkamisestaan kun fenyylianiliinin (kirjoitinko oikein...) tuotanto vähenee. &, jos endorfiinin tuotanto ei korvaa sitä.

eikä se mikään uskonasia tosiaan oo. Vai perustetaaks jokin rakkauskultti? Ketä me voitais paljoa, Tommy Tabermannia? Arno Kotro ois modernimpi.
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.04.2008 22:53
Saiskohan sitä endorfiinia tuotettua jotenkin keinotekosesti ilman jotai huumeita jois on kauheet haittapuolet? tulipahan mieleen
(sori meni vähän offtopicin puolelle)
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.04.2008 01:29

Lainaus: Und3ad

Saiskohan sitä endorfiinia tuotettua jotenkin keinotekosesti ilman jotai huumeita jois on kauheet haittapuolet? tulipahan mieleen

Kokeile suklaata.

Mutta joo rakkautta en ole ikinä kokenut, ihastuksia kylläkin. En ole ikinä seurustellut ja välillä tuleekin tunne, että mikä mussa on vikana kun ystäväksi kelpaan, mutta en kumppaniksi. No se siitä. Olen nähnyt niin paljon pa*kaa ympärilläni etten ole ihan varma haluanko ikinä kokea rakkautta. En usko rakkauteen, mutta ei sitä ikinä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.04.2008 08:50
Mitä enemmän tähän ihmiset vastaa, sitä enemmän herää kysymyksiä. Joten totean ihan näin suoraan: Joo uskon rakkauteen MUTTA se mitä rakkaus sitten on on itelleni ainakin sellasta, kun haluis koko ajan olla toisen lähellä ja kuulla sen äänen jatkuvasti ja lässynlässyn jne. Aamusta ei hienoudet suju. Tottakai se on myös tämä kyseessäoleva kemiallinen reaktio, rankkaa.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Gocom
  • Lähetetty: 26.04.2008 20:27
Jes, kyllä sitä tulee uskottua rakkauteen. Siis semmoiseen samanlaiseen tunteeseen kuin SirMarylee tuossa sanoo, eli semmoinen kaipuu/välitys/miettiminen/ajatus-yhdistelmä, joka ei kaadu pienistä kolhuista. Toisaalta rakkaudessa se ei ole semmoista jatkuvaa pilvissä leijailua "oi ku mä kaipaan sitä tällä työmatkalla" - ei siis ihan silleen. Kyl se palaveri kuitenkin silloin on mielessä, eikä se toinen lentele silmien edessä. Itse voisin määrittää olleeni rakastunut pari kertaa elämässäni, mutta ihastumisesta se todellakin eroaa. Ihastuminen on taas se hittomainen pilvissä-leijailutunnekuohu, joka on sitä jumalatarjanoa, eikä mitään rakkautta - omasta mielestäni siis.

Toisekseen tästä viestiketjusta tuli mieleen. Eikö aika moni tähän vastanneista ole aika lailla ala-ikäinen, luokkaa juuri yläasteella 13-15 vuotias. No ei silleen mitään, en minä tässä mitään halua nostaa esille sinäänsä, saatikka osoittaa sormella, mutta kun eikös silloin ihminen ole vielä vähän kehityksen vaiheessa, joten nämä rakkaustunnepuhinat ovat silloin vielä kokemattomia. Toisekseen, on niitä aika vaikea mitenkään edes kokea jos ei seurustele ikinä, tai ole vielä ehettänyt seurustelemaan. Toisaalta todella nuorille nämä asiat ovat vielä edessä, kuten minullekin edelleen, uudestaan . Mutta tietyn iän alle mentäessä on tuon hormooniteorian mukaan rakkauden tunteminen mahdotonta. Mutta joo, olen itsekin teen-vuosissa vielä viimeistä kertaa.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.04.2008 23:08
Luulin aiemmin että on olemassa rakkautta ja että olen muka rakastanutkin jotakuta
Sitten sain syliini oman lapseni
Mitään muuta rakkautta ei ole kuin rakkautta omaan lapseen, tai no voi olla mutta ei se tod. ole mitään siihen verrattuna.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.04.2008 23:12
Tällä hetkellä taidan uskoakin. Tuli vain vähän huonoon aikaan... Suututtaa sekin, että en ole aikaisemmin tajunnut kuinka tärkeä hän oikeasti minulle on.
Kirjoittanut: Kharon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.04.2008 09:56
Vaikea juttu. Ite en ole koskaan oikein uskonut että olisi olemassa sellaista asiaa kuin rakkaus. Olen aina ajatellut sen jonkinasteisena kiintymyksenä jota tuntee toiseen jos tämä on erilainen/samanlainen/ihanne.
Onhan se ihan okei jos joku uskoo tähän ns. rakkauteen, mutta jotenkin tuntuu että se on keksitty vain kaupallisuuden ja toisen hurmaamisen vuoksi.
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.04.2008 10:19
En usko. Tai uskon. Uskon että ne ihmiset jotka elävät yhdessä pitkään, heillä voi olla muutakin kuin pelkkä kiintymys tai ihastus. Sitä voi ehkä kutsua rakkaudeksi. Mutta omalla kohdalla en koe rakkautta sellaisena kuin se on alunperin tarkoitettu: koko loppuelämä, koko sydämestään ja vain yhtä ihmistä. Voisi sanoa että en ole varmaankaan missään vaiheessa rakastunut, olen ihastunut hyvinkin syvästi, mutta loppupeleissä...se tunne katoaa aina. Eli Joidenkin kohdalla uskon rakkauteen, toisten en. Ja jokainen ihminen luokittelee rakkauden eri tavalla, jokaiselle se merkitsee eri asiaa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit