Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Uskotko rakkauteen?

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 28.04.2008 10:33

Lainaus: Kharon

Onhan se ihan okei jos joku uskoo tähän ns. rakkauteen, mutta jotenkin tuntuu että se on keksitty vain kaupallisuuden ja toisen hurmaamisen vuoksi.

Öhm.."keksitty" kaupallisuuden vuoksi? (enter a vague smile) Olisipa mielenkiintoista kuulla miten kaupallisuus liittyy rakkauteen mitenkään.
Kirjoittanut: Che (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:16
kyl uskon ja vielä ensi silmäykseltäkin
mut minä ny olen vain tyhmä ja ruma mies niin mua kannata kuunella
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:24

Lainaus: Und3ad

missä menee rakkauden ja esim parhaan kaverin raja? tykkään yhest mun kaverista tosi tosi paljon mut tiedän ettei se oo kumminkaan rakkautta mut toisaalta en tiedä mistä mä sen tiedän jotkut sanoo et sit ku on rakastunu nii sen tietää...

No mutta, unohdit yhden rakkauden haaran, ystävänrakkauden. Kyllä ystävää voi, ja pitääkin rakastaa. Romanttisen rakkauden ja ystävänrakkauden raja menee seksuaalisessa vetovoimassa. Joko sitä on tai sitä ei ole. Jos ei ole, se on ystävänrakkautta.

Lainaus: MissLaura

Mitään muuta rakkautta ei ole kuin rakkautta omaan lapseen, tai no voi olla mutta ei se tod. ole mitään siihen verrattuna.

Tuohon uskon lähes täydellisesti. Varmasti äidinrakkaus on suurin kaikista, koska kahden ihmisen välillä ei voi olla sen suurempaa sidettä.
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:26

Lainaus: BronzeRain

Tuohon uskon lähes täydellisesti. Varmasti äidinrakkaus on suurin kaikista, koska kahden ihmisen välillä ei voi olla sen suurempaa sidettä.

Tätä en allekirjoita 100%. Jos äidinrakkaus ylittää rakkauden itseä kohtaan, niin uhrautuva rakkaus jotakuta toista kohtaan (sisältäen sen, että uhraisi henkensä toisen pelastaakseen) menee aika liki. En itse menisi kategorisoimaan tai hierarkisoimaan rakkauden lajeja liian laajasti. Rakkauden kuuluukin olla mysteeri.
Kirjoittanut: Che (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:26

Lainaus: BronzeRain

Mitään muuta rakkautta ei ole kuin rakkautta omaan lapseen, tai no voi olla mutta ei se tod. ole mitään siihen verrattuna.

voin sanoa että ei ole näinkään aina, ikävä kyllä ihmisiä on niin erinlaisia jopa niitä äitejäkin...
Kirjoittanut: Kharon (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:27

Lainaus: Che

Öhm.."keksitty" kaupallisuuden vuoksi? (enter a vague smile) Olisipa mielenkiintoista kuulla miten kaupallisuus liittyy rakkauteen mitenkään.

Nykymaailmassa kun kattelee ennen joulua tai ystävänpäivää tai jotain muuta juhlaa edeltävällä viikolla kauppojen näyteikkunoita niin huomaa harmikseen "osta nyt tätä ja tätä, ja teet rakkaasi onnelliseksi".
  • Lähetetty: 28.04.2008 12:55

Nykymaailmassa kun kattelee ennen joulua tai ystävänpäivää tai jotain muuta juhlaa edeltävällä viikolla kauppojen näyteikkunoita niin huomaa harmikseen "osta nyt tätä ja tätä, ja teet rakkaasi onnelliseksi".

Joo, mutta ei se ole rakkauden/rakastavaisten vika, että sitä/heitä käytetään markkinavoimien yhtenä keinona/kohderyhmänä. Samalla logiikallahan KAIKKI on "keksitty" kaupallisuuden vuoksi; rakkautta on ollut olemassa jo kauan, kauan ennen mitään myynnin keskittyneitä promootiotuutteja. On aivan katsojan oma vika, jos ei kykene kyseenalaistamaan median ja mainonnan infotulvan sanomaa, tai riisumaan perusasioiden yltä sitä pinnallisuuden Elmu-Kelmua.

Rakkaus ei ole kaupallista. Se, että ostaa rakkaalleen kaulakorun ei välttämättä ole yhtä arvokas lahja saajansa mielestä kuin itsetehty runo. Ja runo ei muuten maksa pennin pyörylää. Se, että sanoo "Minä rakastan sinua" ei kanna "OSTA HETI" tai "ALE REA 50%" -plakaatteja.

Rakkaus ei ole mikään juhla. Se on elämäntapa.
Kirjoittanut: Kharon (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.04.2008 13:01

Lainaus: Heetteri

Rakkaus ei ole mikään juhla. Se on elämäntapa.

Niin, noh, en tarkoittanut ennen muinoin, vaan nykypäivää. Kyllähän sitä rakkaudesta puhutaan aika paljon noissa 1700-luvun opuksissa ja se on ihan okei. Mutta tuskin silti uskon tuohon rakkauteen, puhuisin mielummin kiintymyksestä ja halua näyttää se kauniilla tavalla. Tietty joku itte tehty juttu on aina parempi kuin kaupasta ostettu sälä.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.04.2008 13:17

No jaa.. Ainakaan itse en ole koskaan tuota "ihanuutta" lapsena kokenut.. Äitejä kun voi olla monenlaisia.
  • Lähetetty: 28.04.2008 13:58

Mutta tuskin silti uskon tuohon rakkauteen, puhuisin mielummin kiintymyksestä ja halua näyttää se kauniilla tavalla.

Kiintymys on vain osa rakkautta - nyt jos puhutaan siis ei-platonisesta tai sukulaissuhteiden kautta tulevasta rakkaudesta. Seksuaalinen vetovoima, siis se kemiallinen reaktio joka tapahtuu kun kaksi ihmistä hullaantuu toisiinsa, on sekin vain osa rakkautta. Se on tunne, joka on enemmän kuin osiensa summa, ja se on erittäin, erittäin todellinen asia, joka ei perustu uskoon. Tieteellä, taiteella, uskonnolla ja vaikka millä muulla taholla on siitä oma näkemyksensä. Rakkaus on sellainen lahjapaketti, jonka sisältöä voi spekuloida miten paljon hyvänsä muodon ja koon perusteella, mutta ennen kuin on itse avannut paketin, eikä vain tehnyt johtopäätöksiä ulkonaisten seikkojen perusteella, ei sitä voi mitenkään tuntea. Ja sieltä lahjapaketista paljastuu kaikille joka kerta aivan erilainen sisältö; joskus enemmän, joskus vähän vähemmän miellyttävä. Joillekin sieltä löytyy niin mieluisa lahja, ettei sitä vaihtaisi pois vuosienkaan saatossa, vaikka se olisi jo ajan hampaan kuluttama, virttynyt ja kauhtunut.

Jokainen tarina on erilainen, ja kuten saatuihin lahjoihinkin, me itse lisäämme sinne kaiken sen tunnesisällön ja nk "added valuen" (anteeksi, olen liiketalouden opiskelija ). Kukaan muu ei voi tietää kunkin stoorin yksityiskohtia, sillä siinä vaiheessa kun romanssi alkaa, se ryhtyy elämään aivan omaa elämäänsä, sanoivatpa siihen kyynikot, tutkijat tai ketkä hyvänsä aivan mitä mielivät.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit