Gootti.net

Loukkaavin asia mitä sinusta/sinulle on sanottu?

Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.08.2010 10:26

Lainaus: Eldnaard

Lainaus: Mina
Sitten muistan tapauksen jossa uskonnonopettaja kysyi minulta ja mustiin pukeutuvalta kaverilta että onko meillä kotona kaikki hyvin ja olemmeko saatananpalvojia. Molemmilta tipahti kyllä leuat lattiaan ja kysyttiinkin opettajalta että "Anteeks mitä?" Vähän just så-fiilis tuli tuosta.

Oikeesti, missä konservatiivisten uskovaisidioottien perähikilässä te oikein asutte? Tommonen käytös on ku suoraa viiskytluvulta. Tulee mieleen naisystäväni isä, jonka mielestä homous on sairaus. Hah, sama tyyppi opettaa uskontoa - go figure mistä ympäristöstä omat arvot ja mielipiteet on opittu. DDDDDDD

Tuo tapahtui perähikiässä nimeltä Paimio.. Ussanope oli muutenkin sellanen lehmä ettei mtn rajaa, mittas koevastaukset viivottimella ja sai hyvän numeron jos oli pitkiä vastauksia.. Kokeilin kerran, selitin saman asian monella eri tavalla ja isolla käsialalla, meikäläisen ensmänen 9 uskonnosta

Lisää loukkaavia, töissä eräs asiakas alkoi minua haukkumaan ja koko firmaa, sanoi että ei siellä ole töissä kun tuollasia mistään mitään tietämättömiä idiootteja.. Thanks man!!
Kirjoittanut: mrpsychopatic (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.09.2010 02:29
Aika jännä,että mulle törkeimmät asiat on usein tullu aikuisten ihmisten suusta
Ylä-asteen aikana kun aloin pukeutumaan enemmän mustaan ja metallia siihen aikaan löyty kans paljon,niin tietysti se herätti paheksuntaa.
Joskus kun tulin koulusta kotiin,niin iskä on kahvipöydässä jonkun tutun kanssa ja ennenkö ehtii päivää sanoa niin musta tehään jo yleistä naurunaihetta.Iskän kanssa ei menny ihan niin hyvin yläaste aikoihin,kun tuo nälviminen oli jokapäivästä.

Mua loukkas myös eräs tapaus jota en ite ollu todistamassa,mutta parhaan kaverin äiti sen kertoi.
Oli joku ala-asteen kuvisnäyttely ja eräs luokkatoverini vanhempi oli kattellu mun piirrosta ja todennu että kyllä hänenkin tytöt ois yhtähyviä jos kävisivät kuviskoulua.Tommonen suututtaa mua vieläkin,kun ihmiset olettaa että oon hyvä piirtämään vaan koska kävin ala-asteella kuviskerhoa jossa ei melkeen koskaan piirretty,järkeä?
Sama henkilö totes tyttärenä synttärijuhlilla mun ja kaverin mustista kynsistä,että ollaan varmaan masentuneita kun on tollasta kynsilakkaa.

Sitten niitä suunilleen oman ikäsiltä ihmisiltä on kuullu aika paljon anorektikoks haukkumista,ei välttämättä suoraan,mutta kaikella mahollisella kierolla tavalla,etä ei voi syyttää suoraan haukkumisesta ARG! Entinen kaverikin ilmaisee suureen ääneen että HYI ***** MITKÄ LUUT,kun paidan alta vilahti lantioluu.
Ikävää oli kans kuulla että kaverit oli selän takana pohtinu että minä ja mun kaveri ollaan varmaan henkisesti sairaita.
Ei oltu kovin suosittuja tuohon aikaan,loukkas kyllä sekin kuinka paljon ihmiset puhu paskaa mun kaverista tahallaan mun kuulleen

Tän avautumisen jälkeen on hieno todeta,että onneks ylä-aste on ohi!
(ja itunes päätti soittaa beautifulia)
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2010 10:15
Eksäni ja hänen äitinsä suusta on kyllä tullut pahimmat loukkaukset. Toisaalta heillä eli silloin hyvin vaikeita kausia perheenjäsenten kuolemien vuoksi - mutta oikein se ei ollut minua kohtaan. Ehkä eniten tuntunut oli se, että eksä suuttui jostain ja minä itkin ja pyysin anteeksi syyttä ja yritin tulla eksän huoneeseen, mutta herra kumartui lähemmäs naamaani ja puhui matalalta hitaasti: "Kuule Ida. Sä voit vaikka hirttää ittes." Ja sitten ovi lyötiin naaman edestä kiinni. Koska asuimme eri kaupungeissa ja oli yö, en päässyt kotiinkaan, joten nukuin hänen edesmenneen pikkuveljensä huoneessa lakanan alla. Erittäin loukkaavaa oli myös jatkuva vertaaminen eksiin. "Hmm. Mä tässä oon miettinyt. Outi oli kyllä kauniimpi kuin sä. Sipikin oli sitä mieltä." ja "Jos sillee miettii, niin länsimaisilla standardeilla Heini oli kaunein mun kaikista tyttöystävistä. Se oli niin laiha." Eksän äiti totesi puolestaan muinoin eksälleni "Ja sä et enää sitä h*oraas tuo tänne!" Päiväkirjat ovat tuon perheen solvauksia täynnä, mutta en jaksa sen suuremmin repiä haavoja auki, kun olemme nykyisin ihan hyvissä väleissä ja kasvaneet ihmisinä.

Yläasteella mua sanottiin usein rumaksi. Eniten siellä sattui se, että pahin kiusaaja oli poika, jonka kanssa olin ollut 1-2 luokilla hyvä kaveri ja vähän ihastunutkin... Ko henkilö keskeytti historian tunnin osoittamalla mua ja huutamalla "Hyisss*tana kattokaa ton makkaroita!" ja pointtasi kumarassa asennossa muodostuneet pienet makkaran tapaiset. Ja koko luokka nauroi. Tarina sai onnellisen lopun ollessani about 19-vuotias, kun olin eräällä klubilla ja tyyppi oli tulossa heruttelemaan. Se koputti olkaan ja kun käännyin, se tunnisti mut. "I-E... Sä... sä oot... ootsä I-E? Sä oot muuttunut... Haluisitsä tulla mun pöytään? Jos mä vaikka... tarjoon sulle jotain?" Kieltäydyin tarjottavista, mutta istuin pöytään ja sallin paistatella hetken tyypin ihailussa ja valuvassa katseessa. Sitten tuli paras: "Mites tota... tunnettiiks me hyvin koulussa...? Mä en sillee muista..." "No itse asiassa sä olit yksi pahimmista koulukiusaajista ja teit mun elämästä helvettiä. : )" Tyyppi oli ihan paniikissa ja kysyi, mitä se on sanonut. "Noh, sieltä tuli säännöllisin väliajoin finninaamaa, läskip*rseh*oraa, rumaksi haukkumista, mun makkaroitteni pointtaamista ja muuta kivaa!"

Poika oli todella nolo ja kurjissaan ja pyysi minulta anteeksi. Hän yritti hiukan selitellä, että siinä iässä hänellä hormonit taisivat käydä vähän ylikierroksilla kaiken suhteen. Victory!

Sitten oli yksi poikakaksikko, joka tuli uusina oppilaina luokallemme ja istuivat matikan tunneilla takanani. Silloin aloin olla jo vähän voimakkaampi, mutta oli se inhottavaa, kun jätkät heittivät kuminpalasilla, h*orittelivat ja ottivat esille yksityiskohtia ulkonäöstäni. Erityisesti mieleen on jäänyt, kun toinen pojista sanoi kaikkein halveksuvimmalla äänellään, että "Pistä ny jumal***a paita päälles, tarttee katella sun pizzaselkääs. Hei. Kuulitsä. Paita päälle ettei tarttee lyödä. Hyi *ttu sä oot ruma." yms. No, kerran tunnilla pojat huomasivat, että olen hyvä piirtämään. Toinen pojista kysyi, voisinko piirtää hänelle jotakin. Ihan kauniisti. Minä piirsin sille kauniin tytön alusvaatteisillaan. Siihen loppui kiusaaminen ja tämä poika ärähti joskus toisellekin kiusaajalle, että "Anna sen olla. Se on ihan vi*** hyvä piirtää!!!" Tätä vaihetta kesti aika vähän, kun molemmat lensivät tarkkikselle. Myöhemmin tämä piirroksen saanut jämähti luistelukentällä mut nähdessään ja yritti ottaa vähän kontaktia. "I-E --- hei... Moi. Sä oot muuttunut." "Niin oon. Moikka." ja lähdin pois. Tyyppi otti mut myös Facebookissa kaveriksi ja kommentoi jotain heruttelua kuviini. Mä vastasin "Et sä tota mieltä yläasteella ollut. Aika päinvastoin. ; )" ja se heitti legendaarisen Riesen-kommentin, että siitä nyt on aikaa.

Mutta anyways, suurin osa noista on voitettu ja peitottu ja mahtaa poikia harmittaa, kun kasvoin lopulta enemmän kuin katseen kestäväksi. Tähän tyyliin.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.09.2010 13:36

Lainaus: Vaulderie

Mutta anyways, suurin osa noista on voitettu ja peitottu ja mahtaa poikia harmittaa, kun kasvoin lopulta enemmän kuin katseen kestäväksi.

Jotenkin oli hemmetin mukava lukea tuota sun postausta. Itellä samantyyliset peruskoulumuistot, ja jotenkin lohduttavaa tietää, että joku onnistuu huonoista kokemuksista huolimatta rakentamaan itselleen terveen itsetunnon.
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2010 14:35

Lainaus: Roudatar

Jotenkin oli hemmetin mukava lukea tuota sun postausta. Itellä samantyyliset peruskoulumuistot, ja jotenkin lohduttavaa tietää, että joku onnistuu huonoista kokemuksista huolimatta rakentamaan itselleen terveen itsetunnon.

Kiva! Myönnettäköön, että toki joskus on huonojakin hetkiä ja keväästä kesän loppuun olin sitä mieltä, että olen sairaalloisen lihava ja ruma ja ties mitä, mutta todennäköisesti kyse oli muutenkin vaikeasta epämänvaiheesta, kun kaikki kaatui päälle ja tunsin oloni arvottomaksi menetettyäni erään tärkeän harrastuksen. Eli voisi sanoa, että vaikeina hetkinä menneisyys nostaa päätään. Eräs työkaveri kysyi multa kesällä, miksi mä "suojelen vatsaani" ja muuta kehoa koko ajan käsin.

Mutta jossain vaiheessa vain se raja tuli tosiaan vastaan. Erittäin paljon auttoi myös se tajuaminen, että mä ihan OIKEASTI voin valita ne ihmiset, jotka ovat mun elämässä. Aina välillä joku vähän kokeilee, mutta olen oppinut rajan ylityttä heittämään jotain nasevaa takaisin.

Eräs poikaystävän kaveri aukoo aina päätään. Suoria kommentteja, miten hiukseni on peestä ja "No mut eihän tää tyttö tajuu ku se on vähän tyhmä!" yms. Kerran paloi käämi ja kysyin ylileveästi hymyillen "Mikä sun ongelma on?" "...hä?" "Mikä sun ongelma on?" "Onko mulla ongelma?" "On. Sulla on pakollinen tarve aukoa päätäs, jotta sä voisit pidentää sun pikkuisen elimes kokoa, vaikka on hankalaa ottaa vakavasti sun **ttuilua, kun sun naamas näyttää Kosovolta sodan jälkeen." Se jäi suu auki kattomaan ja mutisi "Nyt sä hämmensit mut." ja jatkoi hiljaa oluen litkimistä.

Eli USKALTAKAA sanoa myös vastaan! Antakaa takaisin samalla mitalla. Toinen hyvä keino on ensin katsoa vähän ihmeissään, sitten revetä nauruun kuin sanoja olisi ihan täysi pelle. Ihminen hämmentyy, kun sille nauraa. Tietty voisi moraalisesti pohtia, onko oikein vajota hetkellisesti samalle tasolle, mutta olen sitä mieltä, että tässä tilanteessa metsä saa vastata niin kuin sinne huutaa.

Mutta joo. Enpä olisi silloin yläasteella osannut edes kuvitella, että teen tässä vaiheessa mallin hommia, enkä voi kävellä kauppatorin yli saamatta jonkin asteista positiivista huomiota. Paljon on kiinni siitä, miten itseni kannan. Olen yhä se sama ihminen, mutta voimakkuuteni huokuu minusta nyt. Tsemppiä siis muille! Jos tulee mieleen jälkiviisauksia "Ois pitänyt sanoo noin..." kirjoittakaa ne paperille ja käyttäkää seuraavalla kerralla tilanteen tullessa. Näin tein itse! Kiitos myös isosiskolleni, joka opetti muutaman tämän tapaisen lausahduksen minulle. Ja tuon nauramisjutun.
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.09.2010 17:16
Muutama viikko sitte iskä soitteli, aattelin vastata ja toivoin, lapsellinen kun oon, että hän ei tällä kertaa olis kännissä. No, totta helvetissä oli, ja siinä puolen tunnin paskanjauhanta puhelussa tuli mieltä ylentävä nimitys: Vanha harppu. Kiitos isi!
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.10.2010 18:37
Loukkaannuin tuttavalle, joka totesi goottikulttuurista, että "sehän on vaan teinien ohimenevä villitys pukeutua mustiin vaatteisiin" sellaisella alentuvan naureskelevalla äänensävyllä, josta kuului läpi että "eikö tuo aio koskaan kasvaa aikuiseksi". Ensin suivaannuin ja teki mieli alkaa paasata siitä, miten paljon isommasta ja syvällisemmästä jutusta goottiudessa on kysymys, mutta tyypin henkisen kapasiteetin tajuttuani ajattelin sitten että eipä taida kannattaa. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 02.10.2010 17:43

Lainaus: Vaulderie

Eli USKALTAKAA sanoa myös vastaan! Antakaa takaisin samalla mitalla.

Saattaa toimia tytöillä, joita pojat kiusaa (näin koulumaailmassa). Käsittääkseni kuitenkin on vielä jossain määrin vallallaan kirjoittamaton sääntö. että naista/tyttöä ei saa lyödä (tapahtuessaan aiheuttaen yleisöreaktion kuin joku tappaisi koiranpennun), ja kun ei voi käydä käsiksi eikä järki noilla useimmiten juokse tarpeeksi nopeasti, että keksisivät heti nerokasta vastakuittia tuohon sinunkin heittämään lauseeseen. Niin ja samalla mitalla takaisin ei vain riitä, pitää olla luova, jos sanoo takaisin "se joka sanoo on ite", teho on olematon.

Pojat kun kiusaa toisiaan, niin jos sanoo takaisin, se ei todellakaan auta mitään vaikka olisikin hyvä keksimään loukkauksia. Voi saada turpaansa ellei ole muskeleita joilla olla ottamatta - mutta kuinka usein sitä muskelimasaa muut nimittelee tai hakkaa, aika harvoin. "Väkivalta lopettaa v**tuilun" on useimmiten totta poikien maailmassa, toki joskus myös väkivalta johtaa vielä pahempaan väkivaltaan kunnes jommalta kummalta on henki pois tai toinen linnassa.

Näin loppukaneetiksi, aikuisten maailmassa asiat ratkaistaan hieman eri tavoin, mutta silti aikuisetkin osaavat olla helvetin lapsellisia ja väkivallalla, fyysisellä ja henkisellä on oma osansa sielläkin, valitettavasti.
Kirjoittanut: TyynePred (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.10.2010 19:05
Minua kiusattiin ala-asteella. Minua tönittiin, jätettiin pois porukoista, ja tietysti haukuttiin.
Minä olin aika yksinäinen. Kun olin 5 luokalla kiusaaminen alkoi. Opettajat eivät uskoneet minua.
Mutta muista kaikista parhaiten kun yksi kiusaajista sanoi minulle "Häivy pois v*tun lehmä!"
Se oli ilkeää... Menin toki sanomaan opettajalle asiasta. Opettaja vain sanoi " En ole kyllä huomantut mitään , että sinua olisi haukuttu"
Se sai minut vereni kiuhumaan. Olin niin vihainen, että teki lyödä opettajaa. En kuitenkaa tehnyt sitä.
Ja sen jälkeen, ryhdyin gootiksi. Se toi minulle turvaa, se musta. Se oli ainoa turva minulle ala-asteella. Ja nyt olen jo ylä-asteella. Minulla on nyt hyvin monta hyvää ystävää, ja ystävätkin ovat gootteja.
Kirjoittanut: Loomy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Loomy
  • Lähetetty: 02.11.2010 06:01
Kaikenlaista nimittelyä ja loukkaavia asioita sitä on saanut kuulla vuosien varrella, aina kehotuksista itsensä tappamiseen yms. Mutta yksi tapaus on jäänyt mieleen. Joskus yläasteella eräs poika sattui kuulemaan mun ja ystäväni välisen keskustelun. Puhuttiin jotain pojista. Tää tyyppi oli kävelemässä siitä ohi, mutta mun kohdalla pysähtyi ja kääntyi katsomaan. Se katsoi mua ihmeissään ja kysyi aidon hämmästyneenä: "Siis et kai sä oikeesti kuvittele, että kukaan poika vois kiinnostua ikinä susta?"

Hah, väärässä oli! Mutta silti toi kaivelee jotenkin mun mieltä. Se oli aidon hämmästynyt, eikä sanonut niin vaan vttuillakseen..
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit