Gootti.net

Loukkaavin asia mitä sinusta/sinulle on sanottu?

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuZiC
  • Lähetetty: 02.11.2010 09:33
Itseäni häiritsee suunnattomasti se, että laihoja/hoikkia ihmisiä voi päivitellä ja nimitellä mielin määrin. Eihän kukaan mene isommallekaan ihmiselle (toivottavasti ainakaan) päivittelemään hänen kokoaan, mutta laihoja ihmisiä pidetään usein "vapaana riistana", joita saa nimitellä mielin määrin. Mun mielestä kenenkään ulkonäköä ei tarvitse ääneen arvostella, olkoon kukin sellaisia kuin on.

Tavallaan koen kuitenkin olleeni varsin onnekas, mitä tulee loukkauksiin, lähinnä ne ovat tulleet erinäisten riitojen yhteydessä, ja silloin ne eivät välttämättä tarkoita mitään (ainakin itse on elämän aikana tullut päästettyä jos jonkinmoisia sammakoita, joilla ei ole juurikaan todellisuuspohjaa). Luonteestani olen saanut kuulla vaikka mitä, mutta koska itse tiedän kuka ja millainen olen, niin ne viiltävimmätkään analyysit eivät juurikaan ole aiheuttaneet yöunien menetystä.

Ihanaa on lukea tästäkin ketjusta "selviytymistarinoita", ihminen on kuitenkin yllättävän vahva...
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • • Muokkasi: Kreivi Arvet
  • Lähetetty: 02.11.2010 12:17

Lainaus: SuZiC

Itseäni häiritsee suunnattomasti se, että laihoja/hoikkia ihmisiä voi päivitellä ja nimitellä mielin määrin.

Noh, itse en ole kokenut että ruumiinrakennettani arvosteltaisiin millään tavalla. Tämä laihuusihannointi (tai paheksunta) on tämän aikakauden "keksintö". Jos mennään ajassa taaksepäin vaikkapa 30 vuotta niin silloin ihmiset olivat ruumiinrakenteeltaan erilaisia kuin nykyisin. Sen aikakauden ihmisiä nimitettäisiin nykyisin jänteviksi, hoikiksi, nälkiintyneiksi jne. Mutta silloin hoikkuus oli tavallista kun tehtiin ruumiillista työtä. Oltiin esim. päivät metsätöissä, maatöissä, uitossa ja oltiin hyvässä kunnossa. Silloin oli tuiki tavallista että kaverit oli päivän metsätöissä ja pidettiin normaalina että kukatahansa terve mies pystyi juoksemaan työpäivän jälkeen iltasella maratonin 2,5 tuntiin. Noh, nykyisin jopa hyväkuntoisilla ihmisillä on niin surkea kunto ettei tähän päästä lähellekään... Mitä tulee vielä tuohon ruumiinrakenteeseen: ihmiset ovat tottuneet näkemään jokapuolella lihavia tai ainakin vähemmän jänteviä ihmisiä. Heitähän on jokapuolella. Sen vuoksi hoikkia ihmisiä saatetaan pilkata ruumiinrakenteensa vuoksi koska heillä on sitä itsekuria pitää ruumiinsa hyvässä kunnossa joka saattaa pilkkaajilta puuttua. Ole ylpeä ruumiistasi!
Kirjoittanut: wampyr 95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: wampyr 95
  • Lähetetty: 06.11.2010 17:27
Isän sanomana:
"Aattelisit välillä lettiäs pidemmälle!" kun olin ottanut jääkaapista itselleni limsaa, mutta en saunasta tulleelle veljelleni. Miksi v_tussa minun pitäisi sitä passata?
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.11.2010 10:10
Kyllä se näkyy nykyisessä luonteessani ja terveydentilassani, kuinka koko ikäni olen kuullut niin koulussa kuin kotonakin (vanhemmat, isovanhemmat, sukulaiset, siskot...) olevani "Läski". Olen koko elämäni ajan ollut hieman ylipainoinen ja siitä muistuteltiin vähintään pari kertaa päivässä. Isoäitinikin tykkäsi aina kertoa että "on tainnut tulla syötyä ihan reippaissa määrin"... -.-
Yläasteella aloin laihtua hieman, mutta vasta nyt olen päässyt siihen normaalimittoihin. Ei mua enää läskiksi haukuta mutta kyllä se monen vuoden ajan kestävä piina on jättäny arpensa.
Kirjoittanut: heidimariela (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.11.2010 20:56
Minua on eräätkin nimeltä mainitsettomat henkilöt haukkuneet mm. ******** ja narsistiksi. Ja tyrkky on kanssa toinen, voi herranjumala. Ovat katkeria vanhoista katkenneista väleistä ja nyt sitten on alkanut järjetön nimittely, huhheijaa...
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.11.2010 18:27

Itseäni häiritsee suunnattomasti se, että laihoja/hoikkia ihmisiä voi päivitellä ja nimitellä mielin määrin. Eihän kukaan mene isommallekaan ihmiselle (toivottavasti ainakaan) päivittelemään hänen kokoaan, mutta laihoja ihmisiä pidetään usein "vapaana riistana", joita saa nimitellä mielin määrin. Mun mielestä kenenkään ulkonäköä ei tarvitse ääneen arvostella, olkoon kukin sellaisia kuin on.

Ite olen laiha, ja olen ollut vielä laihempi kuin nyt, ja sain aina kuulla siitä sukulaisilta ja tuntemattomilta. Ja tuntemattomilta vieläkin saan kuulla siitä (työharjotteluissa yms.). Aivan kuin kukaan ei ajattelisi että painostani puhuminen saattaisi kenties olla epäkohteliasta, loukkaavaa, ja sopimatonta. En minäkään mene huomauttelemaan kenenkään ulkonäöstä mitään, kun ei ole mitään huomauteltavaa, ja on sen verran vanhanaikaista kohteliaisuutta minussa, etten kommentoi kenenkään ulkomuotoa kuin positiivisesti.
Kirjoittanut: BluhtEngl (Jäsen)
  • • Muokkasi: BluhtEngl
  • Lähetetty: 14.11.2010 17:47
eka kertaa amiksessa muistaakseni tokalla luokalla yks idiota huus mulle suoraa luokassa "sä et osaa ajaa" vaikka en muista että ko henk olis mun nähny ajavan. mut nykyää se on niin että kovin mielelläni en autoa ja varsinkaan kaupungissa. se o polku pyörä ja ala oli logistiikka
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2010 20:17

Eihän kukaan mene isommallekaan ihmiselle (toivottavasti ainakaan) päivittelemään hänen kokoaan, mutta laihoja ihmisiä pidetään usein "vapaana riistana", joita saa nimitellä mielin määrin.

Itse näen asian ennemmin niin, että laihoille ihmisille sanotaan helpommin päin naamaa, mutta lihavista päivitellään huomattavasti rankemmin sekä selän takana että varsinkin mediassa alvariinsa. Laihat ovat ehkä yksilötasolla vapaata riistaa, mutta ylipainoiset kaikille, tutuille ja tuntemattomille! Eipä tarvitse katsoa kuin akkainlehtien tarjontaa, siellä pyörivät aina samat laihisvinkit, kuinka peität läskisi -pukeutumisneuvot ja "omg sejase julkkis lihoi"-kohuhömpät. Kyllä se läski on vainottua vaikka porukka turpoaakin enenevällä vauhdilla.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2010 21:20

Lainaus: Piiskansiima

Kyllä se läski on vainottua vaikka porukka turpoaakin enenevällä vauhdilla.

Toi on kyllä totta. Kyllähän niitä laihtuneita "anoreksisia" julkkiksiakin voihkitaan ja päivitellään, mutta voi sitä lehdistön riemua, kun joku on lihonut, tai varsinkin, jos jostain tunnetusti hyvävartaloisesta on saatu epäedullinen kuva selluliitteineen ym. Tuntuu vaan, et menee välillä niin yli tuo touhu, monesti vielä kaikkein viiltävimmät kommentit tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät todellakaan ole pitäneet huolta itsestään millään tavoin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2010 22:26

monesti vielä kaikkein viiltävimmät kommentit tulee sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät todellakaan ole pitäneet huolta itsestään millään tavoin.

Se on sitä itsetunnon kohotusta... Laihoilla vastaavaa käytöstä näkee kun päivitellään omia olemattomia läskejä ja närpitään suureen ääneen salaattiannosta "etten mä vaan LIHO.

Välillä tulee miettineeksi, että minkäköhän painoiset ihmiset sitten ovat niitä joita ei koskaan nälvitä ja jotka ovat kiloihinsa tyytyväisiä... Onko sellaisia?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit