Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

koppoti koppoti goth!

Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • • Muokkasi: Tiragen
  • Lähetetty: 24.06.2008 13:55

Lainaus: Piiskansiima

Noh, äläs nyt ole noin pessimistinen!

Ei voi mitään, oon kato ikuinen pessimisti (no joo )
Pitääpä käydä kyylämässä tota ko. keskustelua, millainen tanner sieltä tälläkertaa löytyy.

Muoks. Tosta keskustelusta tuli vain mieleen että mistähän lähtien Olympia-kuolain on ollut ketjullinen? (En viitsinyt ht.netin alueelle tätä kirjoittaa koska satavarmana sieltä olisi saanut ämpärikaupalla haukkuja ja p*skaa niskaan niinkuin ennenkin jos on yrittänyt kysyä jotain ')
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.06.2008 14:22

Lainaus: Tiragen

mistähän lähtien Olympia-kuolain on ollut ketjullinen

Siitä lähtien kun joku on halunnut että olympia vaikuttaa lähes samanaikaisesti kun kättä käyttää...! Yleensähän leuan ali viritetään joku alaturpahihna "ketjuksi", mutta saahan kankiketjun koukkuja ostettua irtona ja liitettyä haluamaansa paikkaan. Itse en pidä olympialla ratsastamisesta, juuri siksi että tällainen tumpelompikin huomaa että vaikutus tulee viiveellä.
  • Lähetetty: 24.06.2008 15:06

Lainaus: Piiskansiima

Siitä lähtien kun joku on halunnut että olympia vaikuttaa lähes samanaikaisesti kun kättä käyttää...!

Omien kokemusten perusteella tämä olympia-kuolain on ihan tarpeeks kova kopun suuhun ilman ketjuakin, onhan ko. kuolaimessa niinsanottu vipuvarsi vaikutus. Ja muuten tuollaiset ketjut ynnä muut on joskus aika julmia, varsin vipuvarsiperiaatteella toimivien kuolainten kanssa, oikein hirtetään se alaleuka hevoselta. Ketjun kaltaisen vaikutuksen saa aikaan myös näillä ravikuolaimilla joissa on "viikset", tavallinen ravinivelkin on yleensä tosi tehokas eikä liian kova, itse ainakin tykkään sellaisilla mennä.
Kirjoittanut: Maj (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.06.2008 09:21

Omien kokemusten perusteella tämä olympia-kuolain on ihan tarpeeks kova kopun suuhun ilman ketjuakin, onhan ko. kuolaimessa niinsanottu vipuvarsi vaikutus.

Monet tahtovat ohittaa koko homman kivijalan eli varsinaisen toimivan perusratsastuksen kovemmilla kuolaimilla ja ratkoa ongelmia näillä.

juuh, eli minäkin hevosimmeisiin lukeudun. n. 10 vuoden kokemuksella enemmäkin ratsupuolella uraa kuluttanut. muutaman kerran olen "oikean" ravihevosen puikkoihin päässyt, aivan mieltämykertävä kokemus oli kyllä! erästä eläkeläisruunaa olen useamman vuoden hoitanut, kuin oma mutta ei ihan, toisinaan onneksi.
  • Lähetetty: 25.06.2008 13:59

Lainaus: Maj

Monet tahtovat ohittaa koko homman kivijalan eli varsinaisen toimivan perusratsastuksen kovemmilla kuolaimilla ja ratkoa ongelmia näillä.

Niinpä. Tätä ei pelkästään ratsujen kanssa taphdu vaan liian usein ravureidenkin kanssa, jos hevonen karmea junttapulla niin lyödään järvsofaksit suuhun ja kaikkea muuta p*askaa, eikä voida nähdä mahdollisuutta siihen että hevonen voi esimerkiksi olla kipeä suustaan ja siksi painaa - ja kun/jos tämä huomataan niin se huomataan liian myöhään. Argh.

Lainaus: Maj

muutaman kerran olen "oikean" ravihevosen puikkoihin päässyt, aivan mieltämykertävä kokemus oli kyllä!

Jei, nyt sinäkin tiiät millaista se on. "Vähän" erilaista kuin ratsuilla meneminen. Samaa voisi sanoa ravipuolen pulliaisesta että kun pääsee hyvin osaavan ratsun selkään ja saa sen toimimaan niin kyllä se hienolta tuntuu, kun enimmäkseen tulee pelkkää "puskaratsastelua" noilla ravureilla harrastettua, ei kouluradan kiemurat yms. edes käy mielessä kun päästelee menemään. '
Kirjoittanut: Mika-Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.06.2008 14:32
Hevoset ovat mielestäni kauniita ja ihania eläimiä. Kotini lähellä (melkeinpä vieressä, sillä asun landella) on pieni hevostalli. Lapsena kävin joskus siellä ratsastelemassa, ku mami tunsi jonkun tytön, jolla oli siellä pari heppaa. Mut aikoihin en oo enää hevosen selkään ehtinyt, valitettavasti Rakastan niitä pikku metwursteja kovasti Allergia saattaa olla osasyyllinen, joka on ajanut meikäläisen pois talleilta.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.06.2008 18:26

"Vähän" erilaista kuin ratsuilla meneminen. Samaa voisi sanoa ravipuolen pulliaisesta että kun pääsee hyvin osaavan ratsun selkään ja saa sen toimimaan niin kyllä se hienolta tuntuu, kun enimmäkseen tulee pelkkää "puskaratsastelua" noilla ravureilla harrastettua, ei kouluradan kiemurat yms. edes käy mielessä kun päästelee menemään.

Totisesti. Itse on tullut perehdyttyä enimmäkseen ravureihin, mutta ratsujenkin kanssa on tullut puuhattua, ja täytyy myöntää että ero on kuin yö ja päivä. On mukavaa mennä ratsastamaan ihan kunnon ratsulla kun on jonkin aikaa touhuillut ravureiden kanssa.
  • Lähetetty: 25.06.2008 20:48

Ja muuten tuollaiset ketjut ynnä muut on joskus aika julmia, varsin vipuvarsiperiaatteella toimivien kuolainten kanssa, oikein hirtetään se alaleuka hevoselta.

Tähän voisi todeta että kuolain on aina juuri niin julma kuin mitä sen käyttäjä on, ja erikoiskuolaimet varsinkin. Itse pidän eniten kolmipalasta, ja eipä näin tuntihevosilla kovin usein tulekaan muita kuolaimia vastaan kuin yksi- tai kaksinivelisiä, joko pyöreillä tai oliivirenkailla.

Minä en ole koskaan ollut ravurin kyydissä. Joskus aikoja sitten heppakerhossa harjoiteltiin ravurinakin toimineella suomiputte-tuntsarilla valjastusta ja hieman ajoa, mutta vauhti oli pelkkää käynnissä köpsöttelyä.
  • Lähetetty: 26.06.2008 16:46
Näin heppakerhoista puheenollen myönnän itsekin kersana olleeni mukana sellaisessa - itseasiassa vielä ravinuorissa, jossa harjoiteltiin ravinuorten maskottishettiksen valjastusta side silmillä Ajamaankin päästiin, ja se oli niin kauhian pelottavaa kun poni alko kiihdyttelemään kärryt perässä ja veti vielä poikittain kärryjen kans hiittisuoralle Nykyään sitä vaan naureskelee raviponeille kun ne lyllertää hiljaa ja ovat niin suloisesti olevinaan isojen ravureiden keskellä. Aatella vain että joskus kersana sitäkin ponin lyllerrysvauhtia piti pelottavan kovana.
  • Lähetetty: 26.06.2008 20:19

maskottishettiksen valjastusta side silmillä

Minä taas olen osallistunut silloin junnumpana junnujen pikkujoulujen ohjelmanumeroon suitsien kokoaminen side silmillä, ja taisinpa joskus saada vaikeutetun version eli kankisuitset.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit