Heh, mä pidin heppakerhoa parin vuoden ajan. Oli ihan mielettömän hyvä porukka tossa mukana, ja aina keksittiin jotain uutta puuhaa. Niillä oli sitä uutuuden intoa, ja halua oppia ihan tosissaan.
Opettaja totesi, että loppukesästä käydään päräyttämässä yhdet kenttäkisat... huu. Oon nuorempana rälläillyt menemään noita seura- ja aluekisoja, esteitä ja koulua, ja nuo kenttäkisat on olleet salainen haave jo pitkään... sovittelin turvaliiviä päälle, ja heti kävi jännittämään.

Kilpailumenestys on ollut aika kehnoa, johtuen lähinnä siitä että nuo ratsuni ovat olleet kaikenmaailman reppanoita ja remontteja joiden kanssa siinä kisaamisessa on ollut vähän toisenlaiset tavoitteet. Mutta mulle on palkitsevampaa, kun hevonen pärjää ja ylittää itsensä. 60 cm puhdas rata vanhalla hoidokin reppanalla oli paljon hienompi tunne kun voitto metrin luokassa lainatulla estetykillä.
Kaikista komein muisto on Tampereen ratsastusseuran järjestämistä koulukisoista: juuri radalle mennessämme joku avaa maneesin oven, portin kohdalle tulee noin metrin levyinen valojuova josta tamma pelästyessään päättää hypätä yli! Karautimme komeasti läpi kouluradan, hyppäsimme taka-aidan yli ja melkein kaadoimme tuomaripöydän mennessämme. Kyllä nauratti!

Nuorten hevosten kanssa on ollut pakko kasvattaa sitä kärsivällisyyttä, jos iteltä menee hermot, niin sitten ei onnistu kyllä mikään. Tuolla ht-netissä oli aika hyvin sanottu, että väkivalta alkaa siitä mihin taidot loppuu. En milläänmuotoa pidä itseäni taitavana ratsastajana, mutta auttaa se hommassa valtavasti kun tietää muutamia eri kikkoja mitä kokeilla. Nuorempana sitä vaan teki sitä samaa uudestaan ja uudestaan, kovemmin ottein. Vähän sama kun sanois ulkomaalaiselle jotain suomeksi, ja kun se ei ymmärrä niin huutais vaan kovempaa

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.