Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

koppoti koppoti goth!

Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.05.2008 12:29
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi hevosrakas ihminen. Ihan jo ennen kouluunmenoa ollut mahdoton hevoshullu ja pääsin sitten ekaa kertaa ratsastaa oikeesti 10-vuotiaana. Sitten ku oli seuraava mahdollisuus, niin jatkoin talleilla tuntihevosilla 6 vuotta. Hevostelu jäi ku alkoi kiinnostus lakata ja tallille ei ollut julkisilla kulkuyhteyksiä.. Satunnaisia ratsasteluja on ollut sen jälkeen, mutta kyllä tulee telkkarista katottua mm. FEI:n cupit ja eilen tuli se Kyra Kyrklundin dokkari sen työstä ja urasta. Aivan mahtava. Ois vaa rahaa ja kiinnostusta niin voisinkin hyvin jatkaa tätä harrastusta. Tietysti varmaa pitäs ensin kertailla jonku verran, päässy jo vähä unhotumaan. Hevosaiheista kirjallisuutta löytyy himasta: Tuire Kaimion hevosen kanssa, jonka avulla oon oppinut paljon. Ehkä vielä joskus mulla on se oma hevonen..
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.05.2008 18:03

Lainaus: BronzeRain

-Millä paikalla gootti-raviohjastaja mieluiten ajaa?
-Tietysti kuolemanpaikalla :P

Hah, piristi päivän. Mutta onko suomessa gootteja raviohjastajia? Olisihan se aika mielenkiintoista törmätä sellaiseen kun hevosta kävelyttelee ennen starttia kuskille
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.05.2008 13:42
Minä olen haaveillut omasta hevosesta nyt 10 vuotta mutta elämäntilanteen ja rahatilanteen takia ajatus ei taida olla mahdollinen seuraavaankaan kymmeneen vuoteen...
Ratsastamista harrastin nelisen vuotta ,lukioajaksi se jäi, rahan ja pitkien tallimatkojen takia, harmittaa olen kuitenkin ihan varma ,että jossain vaiheessa jatkan tätä rakasta harrastustani
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.05.2008 14:18

Lainaus: FrozenCorpse

Kyra Kyrklundin dokkari sen työstä ja urasta

Kyseinen dokkari löytyy muuten Yle Areena -palvelusta, kannattaa katsoa!!

Yksi tallimme ratsastuksenopettajista, jonka tunneilla käyn säännöllisesti, on ollut työharjoittelussa ja opissa Kyran luona. Sarjassamme melkein-sukua-julkkikselle...
Kirjoittanut: mystinjection (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.05.2008 15:36
Minullakin on tullut hevosten kans pyörittyä lähestulkoon 10 vuotta. Ratsastuskoulullahan minä toki pyörin hoitoheppaani hoitelemassa ja sitä vuokrailen aina kun rahatilanne sallii. Kisailtuakin on tullut,seuratasolla helpoimmissa luokissa. Ei nyt ole kummempaa menestystä tullut mutta kisaamisen ilohan siinä tärkeintä on Ei tuo ratsastus kauheasti 'gootteilulta' rahaa vie,onneksi. (ainakaan vielä kun alaikäinen olen niin vanhemmathan tässä vielä ratsastustunnit,valmennukset sun muut maksaa). Mutta pakkohan se oli jättää se GPA ostamatta ja mennä tuolla Hööksin kypärällä vielä pari vuotta kun oli yksinkertaisesti pakko saada ne transformer-maiharit ostettua että siinämielessä 'gootteilu' kyllä vie rahaa ratsastukselta (ainakin minun tapauksessa) Mutta tosi kiva huomata että täällä pienessä suomessa on muitakin heppailevia gootteja,kuin vain minä
  • Lähetetty: 28.05.2008 16:38
Välillä kyllä tuntuu että hevosten pariin eksyvät vain pissaliisat. Vähän aikaa sitten oli meidän tallilla kyllä joku lasten kollektiivinen ernuvaihe, mustaa tukkaa ja niittivyötä tuli vastaan urakalla, nyt tämä on jo kyllä takanapäin.
Kirjoittanut: Innocence (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.05.2008 13:21

Lainaus: mystinjection

Mutta tosi kiva huomata että täällä pienessä suomessa on muitakin heppailevia gootteja,kuin vain minä

niimpä
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 14.06.2008 12:32

Lainaus: Piiskansiima

Välillä kyllä tuntuu että hevosten pariin eksyvät vain pissaliisat. Vähän aikaa sitten oli meidän tallilla kyllä joku lasten kollektiivinen ernuvaihe, mustaa tukkaa ja niittivyötä tuli vastaan urakalla, nyt tämä on jo kyllä takanapäin.

Ja mä vaan missaan kaiken täs, kun en käy isolla ratsastuskoululla... Tai en oo käynyt herraties kuinka moneen vuoteen. Auton saaminen oikeesti helpottaa, pääsee etsimään oikeesti hyviä paikkoja eikä tartte vaan tyytyä siihen lähimpään talliin (isä kutsu mun ekaa ratsastuspaikkaa Särkyneen pyörän karjatilaksi ) kun ei muualle pääse.

Mun pitäis olla Provinssissa, mutta sen sijaan mä täpisen täällä tän viikonlopun estevalmennuksesta... Keskiviikon estetunnille kaivettiin heinikosta esiin pieni hauta, josta 3/4 heppasista meni yli ensimmäistä kertaa elämässään. 6-vuotias ratsuni päätti ottaaa homman varman päälle, ja opettaja oli sitä mieltä että siihen olis alle mahtunut komeesti ainakin metrinen okseri. Huimia pomppuja!
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.06.2008 12:45
Oih, esteratsastusta. Ihana laji, vaikka en tälläisenä ravihevospulliaisena asiasta paljoa ymmärräkään. Tokihan noilla omilla passeilla on tullut kokeiltua metsässä kaikkea ihmejuttua, kaatuneiden puiden yli hyppimistä ja omatekoisten huterien esteiden yli hyppimistä, mutta nuoravurin kintut kun ne ei niin vain esteen yli nousekaan ja jos hypätessä sattuu jotain ja hevoselta menee jalka niin se on vähän auts homma.
  • Lähetetty: 14.06.2008 16:12
Jee, juuri koituduin estekisoista. Omalla tallilla oli karkelot, ja hyppäsin lainahevosella huikeat 60cm! Olin sentään neljäs. Estekorkeus oli noin massiivinen siksi että olen hypännyt hevosella kolme kertaa ennen kisoja ja sillä on hippasen erilainen tempo laukassa kuin hitaammin eteenpäin puksuttavilla tuntiratsuilla.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit