Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

koppoti koppoti goth!

Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.06.2008 17:55
No nyt kun kisoista kerran tuli puhe! Kisaako täällä kuinka moni? Mitä tasoa ja lajia? Vakavemmin vai ihan huvikseen?

Itse olen ollut vasta kolmissa seurakisoissa ratsastuskoulun hevosilla (heräsin vähän myöhään tähän kisaamiseen..). Kahdet ekat kisat menin samalla hevosella, taitoestekisat (50-60cm) ja koulukisat (HeC). Hevonen on muuten tosi ihana ja "helppo" normaalisti, mutta kisoissa se muuttuu todella hermostuneeksi ja yrittää jatkuvasti lähteä käsistä. Sain kyllä molemmissa kisoissa pidettyä hevosen joten kuten raiteilla ja sijoituin molemmissa, esteissä viides ja koulussa kolmas. Varsinkin tosta koulusuorituksesta olen todella tyytyväinen, monella hepo on kuulemma vienyt ratsastajaa suoraan sanoen ihan päättömästi ympäri rataa.

Viime kisoissa menin 70 cm radan ja tulin kolmanneksi! Tällä kertaa tosin eri hevosella, koska tuota toista ei päästetä yli 60 cm radoilla (kuulemma joskus heittänyt ratsastajan just kisoissa niin et nilkka murtunut tai jotain). En ollut hypänny tällä toisella hevosella kertaakaan ennen kisoja, mutta sen verran luotettava on, että sain kuitenkin suht kunnialla esteiden yli. Useimmilla tyssäs siihen, kun hevonen jäi tuijottamaan jotain erikoisen näköstä estettä.

En kisaa mitenkään kovin vakavasti (en haaveile kansallisista/kansainvälisistä kisoista ym.), enemmänkin vain haastan itseäni. Se on välillä ihan kiva päästä tekemään jotain muuta kuin tavallista tuntityöskentelyä ja nähdä mihin kaikkeen pystyy ihan omin avuin. Ens kerraksi suunnitelmissa varmaan uus 70 sentin rata (en ollut täysin tyytyväinen tohon edelliseen suoritukseen niin en halua siksi mennä vielä ainakaan 80 senttiin) ja HeB koulussa sitten syksyllä, kun kisoja taas tulee.
Kirjoittanut: epidural (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: epidural
  • Lähetetty: 14.06.2008 22:48
Täällä myös yksi pahanlaatuisen hevoskärpäsen pureman saanut.
Aluksi ratsastelin nelisen vuotta ratsastuskoululla, sen jälkeen löytyi vuokraponi, jonka kanssa aloin päästä jo vähän eteenpäinkin harrastuksessa. Ensimmäisen vuokraponin jälkeen minulla on ehtinyt olla kaksi vuokrahevosta, toinen puoliverinen ja tämä nykyinen lämppäriraakile (6v). Lisäksi ratsastelen satunnaisesti pikkuserkkujeni maastosuokkeja.
Nyt syksyllä, mikäli kaikki menee hyvin, pitäisi uusi tulokas saapua Liettuasta, jota voisin näemmä tuon nykyisen lisäksi vuokrailla (ja kisatakin), mutta siitä en uskalla sanoa mitään ennen kuin kaikki on varmaa.

Lainaus: eyrie

Kisaako täällä kuinka moni? Mitä tasoa ja lajia? Vakavemmin vai ihan huvikseen?

Oivoi, rakastan kisaamista. Kävin ratsastuskouluaikoina tallin estekisoissa lukuisia kertoja. Ensimmäisellä vuokraponillani kävin viidet seurakisat (kolmet este 60-70cm ja kahdet koulu HeC). Ihan kivasti meni, yhdet estekisat (70cm) jopa voitimme -mikä oli melkoinen ihme, sillä poni oli aika pullaponirakenteinen. Mutta ihania muistoja niistä ajoista
Kyseisen ponin jälkeen en ole kisaillut erinäisistä syistä. Nykyinen vuokraheppani on entinen ravuri, jolla tuskin ihan heti ollaan lähdössä kisoihin.

Unelma olisi joskus päästä kunnolla valmentautumaan ja kisaamaan lisää. Kenttää voisi olla hauska kokeilla! Mutta pitää katsoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Mina
  • Lähetetty: 15.06.2008 19:34
Tää aihe menny ihan ohi.. Onneks nyt löyty.. Eli siis, bout 6v olen harrastanut ratsastusta, samalla tallilla Paimiossa, eli ensin Särvän tallilla ja myöhemmin nimi muuttu Ratsutalli Astoriksi. Opiskelun takia vähän viime vuonna jäi koko harrastus, satunnaisviikonloppuina kävin tunnilla tai vuokrasin hepan maastoon Nyt olen kesän kesätöiden lomassa maastpainotteisella kurssilla ja maastoilen vakiotuntsariheppani kanssa, joka siis on sh ruuna Nellan Pasi elikkäs Neppari. Nepparilla on nyt ollut aika paljon sairaslomaa kun huomattiin selkävaivoja tutkiessa että pojalla on hankkarivamma vasemmassa takasessa ja seisontaahan siitä tuli. Huomas hyvin tuon viime maastossa kun ravissa NP veti ohjat käsistä ja lähti laukkaamaan. Nopeasti sain laukan alas, mutta vähän tuli orpo olo sydämmensä kyllyydestä laukkaavan ison suokin selässä

En kisaa ollenkaan, taito ja hevoset ei riitä koulukisoihin, joko hevonen liian reipas eikä kovin tuttu minulle tai kuten NP liian jäykkä ja pässinpää Eikä oma taito mielestäni riitä, mutta voishan sitä perusmerkkiä joskus kokeilla..? Esteitä en harrasta, koska pelkään tippuvani ja taittavani vähintäänkin niskani ja NPllä ei kauheesti esteitä enää hypitä ja mitä estetunteja olen katsellut niin kellään muullakaan tallin hevosista en hypi yhtään mtn

Oma hevonen on unelmissa, joko musta suomenhevonen tai friisiläinen. Ne olisi unelmarotuja, tosin toista NPn kaltaista äijjää ei taida ihan heti vastaan tulla. Goottityyli näkyy mustina hiuksina ja mustana vaatetuksena, eipä sen enempiä, hevoset eivät vaatetuksesta välitä, ja olisivathan nuo epäkäytännöllisiäkin jo tallitouhuissa
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.06.2008 19:46
Tää immeinen aloittaa ratsastuksen syksyllä (alkeiskurssi prkl ). Olen aiemminkin ratsastanut, ja osaan ratsastaa, mutta nyt aloitan vähän virallisemmin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2008 19:51
Minä siis kilpailen koulua ja esteitä, seura- ja aluetasolla mahdollisuuksien mukaan. Kisaaminen on minulle todella olennainen osa harrastusta, sillä ratsastan kuitenkin jokseenkin tavoitteellisesti eli en käy hevosen selässä pelkästään nollaamassa päätäni vaan haluan oppia lisää ja tehdä paremmin, ja kisat ovat taitojen mittaamista.

Nyt on käynyt mielessä vuokrahevosen etsiminen ja tallin vaihto, sillä ilmapiiri on muuttunut nettikamalasta oikeasti kamalaksi yhden ratsastuksenopettajan vuoksi. Lisäksi paras tallimme kolmesta opettajasta on näillä näkymin lähdössä, kuten myös yksi tallityöntekijöistämme, joten eipä oikein enää kiinnostaisi jäädä näihin piireihin pyörimään.
Kirjoittanut: mustakynsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.06.2008 13:39
olen harrastanut ratsastusta noin 9-10v.en ole ihan varma koska hevosten parissa on tullu pyörittyä niin pitkään ettei enää pysy laskuissa mukana.ratsastus on mulle ollu jo pitkään sitä maailman parasta stressin poisto lääkettä.koska silloin voin unohtaa kaikki arkiset asiat ja keskittyä vaan siihen hevoseen.vaikka en vielä omaa hevosta omistakkaan niin olishan se tietenkin joskus tulevaisuudessa mielenkiintoista harkita omankin hevosen hankintaa.eipä se gootti tyyli näy mussa niin hirveesti ainakaan tallilla.kerran taisin olla katsomassa kaverin tuntia joka käy samalla talilla ratsasmassa kuin minä niin kylhä se mun ratsastukse ope hetke katto ku olin pitkässä nahtakissa ja päästä varpaisiin mustissa.mut empä oo saanu hirveesti kuulla mitää negatiivisiä kommetteja tyylistäni.et hevosille on varmaankin ihan sama et minkä näkösenä siel olen.
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 19.06.2008 23:52
Kilparatsastuksesta pieni hyppäys toiseen ratsastuskilpailuntapaiseen tai vastaavaan - eli, onko kukaan teistä koskaan ratsastanut montea?
Kirjoittanut: Wicked (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.06.2008 01:22
Itse en harrasta ratsastusta, mutta hevosen selässä olen ollut pari kertaa, sekä olemme omistaneet kaksi hevosta menneisyydessä.
Hevosiin minulla on tällä hetkellä erillainen yhteys: Nytkin kesäloman alussa olin tuttuni luona hevostilalla ( en kesätöissä vaan muuten vapaaehtoisesti ) kasaamassa hevosille aitaa ja kantamassa pyöröpaaleja aitauksiin, sekä vahtimassa viikonloppuna yksin asuntoa, kun talonväki lähti bilettämään.. ( ja tottakai hevoset karkasivat aitauksista silloin, menivät aidan ali jotenki ihme konstilla, mutta ne saatiin kiinni pian.) Ja onhan siinä ohessa tullut seurailtua tuota ratsastustakin. Itse en edes aio aloittaa kyseistä harrastusta.
Ei siinä mitään, hevoset ovat mukavia eläimiä mutta näyttävät kavahtavan minua. x)
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.06.2008 10:41

Lainaus: Wicked

Ei siinä mitään, hevoset ovat mukavia eläimiä mutta näyttävät kavahtavan minua. x)

Älä vielä asettele mitään truu&almighty iivil -viittaa harteillesi, kyse on luultavasti ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kehonkielestä...
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.06.2008 11:42

Lainaus: Piiskansiima

Älä vielä asettele mitään truu&almighty iivil -viittaa harteillesi, kyse on luultavasti ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kehonkielestä...

Totta, hevoset kun on tajuttoman herkkiä ja hyviä lukemaan kehonkieltä, hevosen lähellä ei tarvitse ottaa kuin askel taaksepäin/eteenpäin tai tehdä jokin muu pienikin ele niin eläin tulkitsee sen hyökkäävänä/väistävänä eleenä. Herkkiä otuksia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit