Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Eutanasia - puolesta vai vastaan?

Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.10.2006 16:51
Nappasin tämän aiheen ja lainauksen tuolta osiosta "Kuinka lähden.."

Lainaus: nexubus Yksi yö näin unta että minulle tehtiin eutanasia, Soylent Green tyyliin (70-luvun sci-fi leffa, samainen eutanasia kohtaus parodioidiin joskus myös simpsoneissa). Makuulle mukavalle sohvalle, sopiva lääkitys päälle, hämärä valaistus, hyvää musaa, kauniita kuvia ja slowly slippin' away...

Tuli tosiaan vaan mieleeni kun nexubus tuossa mainitsi eutanasiasta.. mitä mieltä olette siitä ylipäätään?
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.10.2006 18:32
Mulla on vielä vähän hämärä kuva siitä, mikä luetaan eutanasiaksi.
Kuulemma se, että esmes sairaalassa jo olevalta viittä-vaille-kuolleelta otetaan 'letkut irti' ja annetaan hitaasti kuihtua pois, ei ole eutanasia.
Eikö tosiaan? Mikä sitten on?
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.10.2006 18:36
Ymmärtääkseni se on sellainen, että asianomainen nimenomaan tahtoo kuolla ja ilmaisee vakaan tahtonsa siitä.
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.10.2006 18:52
Jokaisen perusoikeuksiin kuuluu saada päättää kuolemastaan itse.
Siis jos tilanne on se, ettei kykene jatkamaan, täytyy yksilöllä olla vapaus ja riippumattomuus mistään lopettaa itse tai avustettuna oma fyysinen olemassa olonsa.
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.10.2006 20:52
Jos halvaantuisin kokonaan ja minulle sanottaisiin ''Että anteeksi vaan, mutta pakotamme sinut makaamaan tuossa tilassa koko loppuelämäsi'' , se tuntuisi lähes elävältä hautaamiselta. Ja kuolleena hautaaminen olisi armeliaampaa. Ja halvaantunut ei itse voisi vaikuttaa asiaan. Ajatuskin karmii. Mutta jos kaikki ketkä haluavat kuolla lasautetaan , tuo sekin ongelmia mukanaan. Tapauskohtaista kovin tämäkin, kuten kaikki.

Nykymaailmassa on niin paljon eri näkökulmia että on vaikea olla mitään mieltä mistään. Tavallaan hyvä, mutta erittäin sekavaa. O_o
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 26.10.2006 21:56
Ehdottomasti puolesta!
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.10.2006 16:47
Puolesta.
Muuten onko suomessa armokuolema käytettävissä?
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.10.2006 16:53
Olen puolesta, kyllä. Ihmisellä tulee olla oikeus päättää mahdollisimman monesta itseään koskevasta asiasta.
Ei kai se vielä ole käytössä (muuten kuin eläimien kohdalla).
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.10.2006 16:55
Heh, joskus toivoisi että olisi laillista suorittaa amatööri tasolla syntymänjälkeisiä aborttejakin tiettyjen henkilöiden kohdalla ikään katsomatta ilman että siitä tulisi kovasti murpatusta.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 27.10.2006 17:17
Täs kristillisessä maailmassa on jotenkin niin perkeleen tärkeää kitua viimeiseen saakka. Varmaan sekin periytyy niilt ajoilta, kun itsemurhaakin pidettiin syntinä.

eutanasian puolesta kyl.
ihminen saa päättää elämästään ja kuolemastaan.

Lainaus: liothe
Ymmärtääkseni se on sellainen, että asianomainen nimenomaan tahtoo kuolla ja ilmaisee vakaan tahtonsa siitä.

Mut kuka tän ihmisen ottaa päiviltä?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit