Gootti.net

Eutanasia - puolesta vai vastaan?

Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.10.2006 18:46
Ehdottomasti puolesta!!!

Lainaus: Chastel se tuntuisi lähes elävältä hautaamiselta

Elävältä haudattukin päsee kärsimyksistään nopeammin...

Vaikea kuvitellakkaan mitään inhottavampaa kohtaloa kuin maata vihanneksena jonkun sairaalan perimmäisellä osastolla...
Ja eikös sairaaloidenkin edun mukaista olisi, jos ne ihmisenraadot saataisiin saataisiin pois sieltä nurkista mätänemästä.

Ja jos jotkut hihhulit tulee hyppimään silmille ja valittamaan, että jumalan tulee päättää milloin on aika, niin pysähtykööt miettimään, että eikös se aika jo ole jos hengissä pysyy enää niukasti jonkun koneen avulla.

Yhteiskunta on paha...
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.10.2006 19:26
puolesta. jos sattuu 4-raajahalvaus tai kooma kohdalle niin letkut saa multa vetää heti irti.

muutenhan sen lopetuksen voi hoitaa itse.
Kirjoittanut: Hecate (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.10.2006 16:02
mä olen ihmisen oman kehon määräämisoikeuden puolesta.
Kirjoittanut: Ampiainen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.10.2006 21:17
Puolesta tottakai.
Minusta muuten on todella irvokasta,että ne jotka eniten vastustavat eutanasiaa ja aborttia,ovat suurimpia kuolemantuomion kannattajia.
Kirjoittanut: Anesthesia (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.10.2006 03:26
Puolesta.

En haluaisi elää vihanneksena tai neliraajahalvaantuneena itseni ja muiden riesana. Kuka muka haluaisi???
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • • Muokkasi: liothe
  • Lähetetty: 30.10.2006 15:43
Lainaus: Cata Mut kuka tän ihmisen ottaa päiviltä?

Lääkäri? En minä tiedä. Se keneltä pyydetään? Lääkäreilläkin on se Hippokrateen vala, jonka ne joutuvat vannomaan ja jonka mukaan niiden pitäisi toimia. Periaatteessahan lääkäri voi myös kieltäytyä tekemästä eutanasiaa jos se on hänen mielestä eettisesti väärin.

Lainaus: Devilsbride Muuten onko suomessa armokuolema käytettävissä?

Lainaus: Raivonkyynel
Ei kai se vielä ole käytössä (muuten kuin eläimien kohdalla).

Hollannissa, muistaakseni, eutanasia on sallittua, muualla ei.

Mutta, mutta..
Itsekin taida olla ainakin periaatteessa sitä mieltä, että jokaisella pitäisi olla oikeus määrätä itsestään, elämästään ja omasta ruumiistaan.

Toisaalta onko kukaan oikeutettu tappamaan toista edes tämän omasta pyynnöstä?
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2006 17:35
hmm... Enpä taida tuntea juuri ketään, joka vastustaisi eutanasiaa. Tosin en edes käsitä, miksi joku vastustaisi sitä. Tuskinpa kukaan oikeasti haluaa homehtua vihanneksena sairaalan nurkissa...
Joten miksei se ole käytössä?!?
Kirjoittanut: Henna (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2006 17:51
Puolesta. Enkä rupea perustelemaan, sillä lähes samoja ovat syyni kuin teillä muillakin.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.10.2006 19:23
Puolesta, en minäkään haluaisin maata vuosi toisensa jälkeen vihanneksena.

Jep, Hollannissa eutanasia on sallittua ja olen nähnyt dokumentin siitä.

Mies sairasta jotain todella kamalaa sairautta, se ei pystyny enää liikkumaan ja tuskin puhumaan, mutta sen vaimo ymmärsi paljon mitä se yritti sanoa. Ja se mies oli koko ajan hirveissä tuskissa. Lopulta sitten kun sovittu päivä koitti, lääkari tuli potilaan kotiin. Eutanasia tapahtu sitten niin, että se mies makasi sängyssään, ja ensin sille pistettiin suoneen nukutusainetta. Ja kun se nukku, sitte pistettii sydämenpysäyttävää. Se vaan lipui pois. Lopetti hengittämisen hiljalleen, rauhallisen näkösenä. Mulle kans.
Kirjoittanut: Rottenicia (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.10.2006 19:50
puolesta olen minäkin, ajatuskin siitä että makaisin liikumattomana ja kuolaisin pilliin koko loppu elämäni ei hirveesti innostaisi...

sitä paitsi miksi ihmiskunnan pitäisi olla kuolematon? minusta sellainen kuoleman pelko että pysytään elämässä kiinni letkuin ja koneiden kanssa on khyl säälittävää... ihmismieli on kuolematon mutta keho ei... siinäpä meillä ongelma... minusta kuolemattomuuteen ei tarvitse keksiä ratkaisua, sitten kun se tulee se vain pyykäisee yli kuin hento lämmin tuuli ja vie mukanaan pois.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit