Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Eutanasia - puolesta vai vastaan?

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.03.2012 16:11

Lainaus: Sad Angel

samaa mieltä täällä ollaan, mutta vaikka muuta uskotellaan niin kirkko (haluttiin sitä tai ei) vaikuttaa suomessakin vielä vähän kaikkeen mikä suuressa talossa päätetään.

Totta, vaikkakin raivostuttavaa.

Jos eläimen voi nirhiä hengiltä jos silläkin perusteella ettei omistaja voi sitä pitää, on hankala kuvitella (olen ihmisvihaaja, eläimiähän me kaikki olemme) että ihmisiin pitäisi suhtautua NIIN paljon vakavammin. Parempi se on mennä kun jäädä tänne vihanneksena makaamaan.
Eikö täällä ole ketään joka vastustaisi eutanasiaa? vähän eri näkökulmaa peliin!

Vaikka eutanasiaa kannatankin, niin varsin eli näkökulmasta. Silläkin uhalla, että kommenttisi ihmisten vihaamisesta oli vitsi:

Itse tykkään eläimistä. Myös ihmislajista. Tarpeettoman kärsimyksen aiheuttaminen minkä tahansa lajin edustajalle on mielestäni asia, jota tulisi välttää. Perusteluni eutanasian kannatukselle ovat minulla enemmän sitä, että ihmiset on kivoja ja siksi niiden ei kuuluisi joutua kärsimään turhaan. Ja vaikka nyt en suuresti joistain ihmisyksilöistä pitäisikään, niin minusta niillekin pitää antaa ihmisarvoinen kohtelu. Tulen parkumaan hysteerisesti sinä päivänä kun kissani lopettaminen tulee eteen. Samalla tapaa itkisin silmät päästäni jos joku ihmisläheiseni päätyisi eutanasiaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se voisi olla oikea ratkaisu.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.03.2012 13:03

Lainaus: Giffirt

Itse tykkään eläimistä. Myös ihmislajista. Tarpeettoman kärsimyksen aiheuttaminen minkä tahansa lajin edustajalle on mielestäni asia, jota tulisi välttää. Perusteluni eutanasian kannatukselle ovat minulla enemmän sitä, että ihmiset on kivoja ja siksi niiden ei kuuluisi joutua kärsimään turhaan. Ja vaikka nyt en suuresti joistain ihmisyksilöistä pitäisikään, niin minusta niillekin pitää antaa ihmisarvoinen kohtelu. Tulen parkumaan hysteerisesti sinä päivänä kun kissani lopettaminen tulee eteen. Samalla tapaa itkisin silmät päästäni jos joku ihmisläheiseni päätyisi eutanasiaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se voisi olla oikea ratkaisu.

okei. Sinulla tosiaan on sana hallussa. Sanotaanko että myöntelen kaikkeen mitä sanot? Paitsi että edelleen pidän kantani siitä että eläimet ja ihmiset ovat lähes yhtä arvokkaita.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2012 14:46

Paitsi että edelleen pidän kantani siitä että eläimet ja ihmiset ovat lähes yhtä arvokkaita.
Suunnittelin justiinsa että kesällä voisi laittaa verkot järveen, olisi sitten talvella pakkasessa mökkinaapureita niin ei tarvitsisi hakea tiskiltä. Liian pienet ja roskasakin tosin heittäisin takaisin, niissä on kauheasti työtä.
Kirjoittanut: Carmel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.03.2012 21:41
Henkilön pitää saada ITSE päättää. Eikä mitään "tapetaan se nälkään ja janoon" roskaa - se on kuoliaaksi kiduttamista, kiitos eutanasian vastustajien, jotka ovat onnistuneet estämään tuskattoman kuolinavun.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.03.2012 14:36

Lainaus: Nordis

Suunnittelin justiinsa että kesällä voisi laittaa verkot järveen, olisi sitten talvella pakkasessa mökkinaapureita niin ei tarvitsisi hakea tiskiltä. Liian pienet ja roskasakin tosin heittäisin takaisin, niissä on kauheasti työtä.

niinpä Hyvä että täällä ymmärretään mun iloista huumorintajuani.

Lainaus: Carmel

Henkilön pitää saada ITSE päättää. Eikä mitään "tapetaan se nälkään ja janoon" roskaa - se on kuoliaaksi kiduttamista, kiitos eutanasian vastustajien, jotka ovat onnistuneet estämään tuskattoman kuolinavun.

niin, kuoleman aiheuttaminenhan voidaan luokitella monella tavalla. Tappo on esim. humalassa tehty hetken ajatus esim. puukonisku, murha taas pitkään suunniteltu juttu. Eutanasia ei ole kumpaakaan, koska siinä ei aiheuteta kipua (ei ainakaan pitäisi) joten se voitaisiin lukea normaaliksi hoitotoimenpiteeksi. Sehän on kivunlievitystä, ja kun lääkäri hyvin tietää että potilas ei parannu, on armeliaampaa lopettaa tämän kärsimykset. Tiedän ihmisiä jotka mustamaalaavat eutanasiaa murhana. Mutta eihän se sitä ole? Murhiin on motiivi, eikös juu?
Kirjoittanut: The Lonely Wolf (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 23.03.2012 15:15
Puolesta täälläkin päin ollaan. Ihan järjestään kun ajattelee, mikä ihmeen tolkku on väkisin pitää letkuilla hengissä ihmistä joka kuolee lähes 100% varmuudella? Hello?
Kuolemanpelkoa liikkuu ihan liian paljon. Uskon että se on vain seuraava aste. Fanaatikot voivat tukkia leipäläpensä tai tarjota vaihteeksi hyviä alibeja ihmisen kiduttamiseen; väkisin hengissä pitämiseen?
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.03.2012 15:21

Lainaus: The Lonely Wolf

Ihan järjestään kun ajattelee, mikä ihmeen tolkku on väkisin pitää letkuilla hengissä ihmistä joka kuolee lähes 100% varmuudella?

Juuri näin, mutta aiheesta tai tästä kommentista tuli väkisin mieleen kolme vuotta sitten tapahtunut tuttavan menetys syöpään. Kivut loppu ajasta oli todella kovat ja varmasti odotti vain sitä pois lähtöä, kun ei enää mitään ollut tehtävissä. Loppu ajasta tämä tuttu sai sitten morfiinia, mutta annostusta hän pyysi lisäämään kipujen vuoksi ja mikä oli lääkärin kommentti tähän?
-"Ei sitä kannata lisätä kun siihen jää koukkuun".
Siis mitä ihmeen väliä sillä enää on, kun elinaikaa oli korkeintaan päiviä jäljellä?!! Siis oikeasti.. Tässäkin tapauksessa olisi ollut armeliaampaa antaa tämän nuorehkon ihmisen vain nukkua pois, eikä antaa kituuttaa viimeisiä päiviä kivun ja hämärän rajamailla.
Kirjoittanut: BLaCKIE1990 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.03.2012 19:42
Se riippuu paljon tilanteesta, mutta kuten aiemmin sanottukin että jos ihmistä pidetään koneiden avulla hengissä ja hän ei maailman menosta mitään ymmärrä nii eikös voisi silloin päästää kärsimyksistään? Ainakin mielestäni kyllä. Tai jos sairastaa jotain vakavaa sairautta ja sitä ei voida parantaa niin potilaan tahtoessa mun mielestä hän voisi saada armokuoleman, etenkin jos elinaikaa on vain vähän jäljellä ja kivut on suuria.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.03.2012 02:31

Lainaus: The Lonely Wolf

Puolesta täälläkin päin ollaan. Ihan järjestään kun ajattelee, mikä ihmeen tolkku on väkisin pitää letkuilla hengissä ihmistä joka kuolee lähes 100% varmuudella? Hello?

Ei millään tavalla ole tarkotus olla inhottava ihminen, ja saanen muistuttaa, että oon ihan samaa mieltä tässä asiassa, mutta eiköhän me kaikki kuolla 100 % varmuudella
Mut juu. Kyllä itsekkin haluan, että jos se tilanne tulee vastaan että aivotoiminta on nollilla ja keho pysyy hengissä vaan ja ainoastaan koneiden avulla, niin ne koneet sammutettaisiin, ellen sitten ole raskaana ja että vauva vielä vois selvitä. Ja siinä tapauksessa jos loppuaika alkaa olla täyttä kärsimystä, niin ihan jo oman itseni takia haluan, että ei edes kipulääkkeitä vaan suoraan nirri pois. Ja jos lekurit ei siihen suostu, niin voitte olla varmoja, että jollain keinoa toteutan sen sitten omin nokkineni. Nään vaan yhden syyn, miksi haluaisin edes kipulääkkeiden avulla odottaa loppuun asti, ellei muuta mahdollisuutta ole. Henkivakuutus kun ei kata itsemurhaa. En sitten tiedä, miten vakuutusyhtiö sen katsoo, jos on jo kuolemassa esim syöpään ja tappaa itsensä, todennäkösesti ovat niin tarkkoja, että se katsottaisi silti itsemurhaksi.
Kirjoittanut: The Lonely Wolf (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.03.2012 20:39

Lainaus: Roudatar

Ei millään tavalla ole tarkotus olla inhottava ihminen, ja saanen muistuttaa, että oon ihan samaa mieltä tässä asiassa, mutta eiköhän me kaikki kuolla 100 % varmuudella

okei, huomasin pikku mokani. Sanotaan LÄHIAIKOINA 100% varmuudella. Joo, en aikonut elää ikuisesti
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit