Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Missä haluaisitte asua?

Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.10.2008 20:02
Missä haluaisitte asua, siis jos ette ole tyytyväisiä nykyiseen asuinpaikkaanne? Onko joku kaupunki tai valtio tai pienempi paikkakunta haaveena? Tätä olen miettinyt jonkin verran että olemmeko me kuutit/kuutihtavat kaupunkiasujia vai vetäydymmekö jonnekin vähän kauemmaksi erilleen muista. Itse haluaisin asua varmaan jossain vähän pohjoisempana (niin, ihmeellistä kyllä) jossa sataisi talvella paljon lunta ja olisi paljon luontoa ympärillä. Todellisuus kyllä saattaa olla hiukan erilainen jos esim. opiskelupaikan takia täytyy muuttaa jonnekin kaupungin keskustaan. Tähän haluaisin asiallisia vastauksia
Kirjoittanut: Toxo (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.10.2008 20:30
Oon täl hetkel iha tyytyväine nykysee asunpaikkaani. Son noin 5km päästä keskustasta pusikoitte ja peltojen lähellä. Luntaki saa katsella sillo, ko sitä on tullaksee. Ainoo ikävä asia on, et bussipysäkit o vähä kauempana ja saa varata vähintää sen 15 minsaa, et ehtii bussii, joka vie keskustaa ja venata viel puol tuntii seuraavaa bussii, joka vie opiskelupaikkaan. Muuten oon iha tyytyväinen; ei oo pahemmi häirikkötekijöitä ja autoliikenne öisin on lähes olematonta, joten saa hyvät yöunet. Kaupunki ei ole liian suuri, eikä sole aivan pieni tuppukyläkään, jossa saisi liikaa huomiota osakseen.
Kirjoittanut: Klavier (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.10.2008 20:34
Haluaisin muuttaa Itävaltaan.
Minulla on jo muutamia vuosia ollut lähes pakkomielteinen mieltymys saksan kieliseen kulttuuriin ja nyt kieltä muutaman vuoden opiskelleena olisin todella kiinnostunut lähteä sinne suuntaan kokeilemaan siipiäni, vaikkei saksan kielentaitoni vielä täydellinen olekaan (ja vielä vähemmän osaan itävallassa yleisemmin puhuttuja murteita).

Itävallassa minua kiehtoo eritysesti sen luonto. Vuoret ovat aina olleen minulle mieleen ja rakastan sellaista idyllistä Alppimaisemaa yli kaiken. Viime kesällä tehty kokonaisen kuukauden kestänyt reissu Itävaltaan vain voimisti tunteitani ja erään lähes 2 km korkean vuoren valloitus vei sydämeni. Tunsin olevani maassa kuin kotonani (mikä on minulle nykyään hyvin hatara käsite, sillä asun kolmessa eriasunnossa, riippuen olenko koulussa, työssäoppimassa (aina Helsingissä) tai siinä talossa, johon minut on maistraatin kautta todettu virallisesti asuvan eli "koti"), vaikken kieltä juuri ymmärtänytkään.

Olen unelmoinut lähteväni Itävaltaan ensi vuonna EVS-vapaaehtoistyntekijäksi. Silloin pääsisin puoleksi vuodeksi tutustumaan maahan vielä entistä syvemmin ja kehittämään kielitaitoani. Ehkä siis vielä jonain päivänä kirjoittelen tänne foorumille vähän eri sijainnista, se nähdään sitten..

Ai niin, "hieman" asiaan on myös vaikuttanut se että pitkäaikainen poikaystäväni on alkujaan kotoisin Itävallasta. ;)
Kirjoittanut: pikkumyy (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.10.2008 21:11
Asuinkaupunkiini olen ihan tyytyväinen, mutta tahtoisin oman asunnon. Minä olen ehdottomasti kaupunkiasuja, viihdyn kyllä jossain mettän keskellä jonkin aikaa, mutten osaa kuvitella asuvani sellaisessa paikassa. Tulevaisuudessa olisi kiva päästä asumaan joksikin aikaa ulkomaille esim. Englantiin, Jenkkeihin, Ranskaan tai Japaniin (tosin pitäis opiskella se kieli ensin noissa kahessa viimeksi mainitussa). Uskon kuitekin, että jossain vaiheessa tahtoisin takaisin kotimaahani. En toki voi tietää.
Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.10.2008 23:19
Paikassa, joka tuntuisi edes vähän kodilta.
Kirjoittanut: Evilg (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.10.2008 00:23
Missä tahansa, paitsi täällä. Tässä nimenomaisessa betonikuutiossa ei ole edullisuuden lisäksi yhtä ainutta syytä asua. Parveketta en uskalla toivoa, mutta jos seuraavassa asunnossa olisi vaikkapa jo yksi ikkunan idean toteuttava ikkuna, olisin tyytyväinen.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 30.10.2008 01:04
Tää Roihikka on ihan pyllystä, eli jos joku muu mesta stadista pitäis valita niin se olis ehdottomasti lähempänä keskustaa, Punavuoressa tai Eirassa luultavasti. Pääsis kätevästi shoppaileen kun täältä ei pääse edes dösällä suoraan stadiin vaan pitää mennä Hertsikkaan dösäl ja siitä metrolla stadiin!!! Ja Eirassa päin on kivoja vanhoja rakennuksia, niitä suojelukohteita ja muutamasta löytyy jopa uusgoottilaista arkkitehtuuria jostain räystään nurkalta.
Mut jos haluisin asua Suomessa muualla ku stadissa, niin se Fiskars missä käytiin kuvausreissulla oli niin perusihanan idyllinen. Punaisia taloja, paljon vanhoja rakennuksia, kirkkoja ym. Tai sit Porvoossa vois olla rauhallista asustella jos löytäis jonku ihanan puutalon jossa olis 3 kerrosta ja sen sisustais goottityyliin. Eli diggaan rauhallisestakin menosta, mutta siks nää Fiskars ja Porvoo kun ovat kuitenkin suht lähellä stadia, tuun hulluks ellen pääse säännöllisesti betoniviidakkoon shoppaileen, klubittaan ja näkeen jengii
Jos haluaisin asua muualla kuin Suomessa, niin Amsterdamissa on rento meininki Mutta mieluiten muuttaisin Itävaltaan tai vaikka Skotlantiin kunhan sieltä vaan löytyis mieletön linna monine torneineen ja vallihautaan tappaja-ahvenia lillumaan ja snaippereita linnan jokaiseen kymmeneen torniin tähtäileen yötäpäivää ohikulkevia ja mieletön puutarha jossa kaikenmoisia labyrintteja joihin eksyis itekki ja takorauta-aidat ympärillä ja... loputon lista.
Juttu alko Punavuoren kerrostalokämpästä ja päätty jumalattomaan linnaan.... Aina mä innostun Mut joo, tällasta.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.10.2008 07:50
Skotlanti ois oikee kiva mesta. Siellä maaseudulla.
Suomessa ei oikee oo mulle sellasta paikkaa jossa eniten viihtyisin.. Täällä on vaa räkäsiä kaupunkeja vitun itsekkäine ihmisineen..
Kirjoittanut: vampyr (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.10.2008 08:03
Mää haluaisin asua jonkin suurkaupungin keskustan vieressä, niin että olisi kävelymatka ihanimpien kauppojen ja kahviloiden luokse. Mutta sitten pitäisi äästä ulkomaille, enkä haluaisi kuitenkaan jättää suomea...
Onneksi en ihan vielä muuttamaan täältä Oulusta pääsisikään, mutta jossain vaiheessa kyllä aion muuttaa ainakin hetkeksi Lontooseen. Olisinpa rikas.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.10.2008 09:38
Australian itärannikolla, lähellä Gordonvalen pikkukaupunkia, on saari nimeltä High Island. Se on jo predestinoitu minulle ja vaimokkeelle asuinpaikaksi. Google Earthin kautta voi ihastella saaren upeaa muotoa ja hiekkarantoja...

Mutta toisaalta, ihmiskunta tuntuu olevan niin pirun tyhmä, että ilmastonmuutos hukuttaa tuonkin saaren muutamassa kymmenessä vuodessa, joten lienee viisaampaa vetäytyä korkeammalle, vaikkapa Himalajan vuoristoon. Voisin mielelläni viettää loppuelämäni vaimokkeen kera Intian Himachal Pradeshissa Kullun ja Parvatin laaksoissa, missä voisi nautiskella seutukunnan maisemista, yrttivalikoimasta ja mainiosta ruuasta. Voisi vaikkapa vuokrata Kasolista pienen majan... (sillä ehdolla, että israelilaisilta turisteilta kielletään pääsy alueelle!!).
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!