Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Käyttäjäin esittelyt (osa 2)

Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.09.2009 11:36
Minäkin täällä uskaltaudun joukkoon tummaan.
En pidä itseäni kovinkaan goottina, enkä luokittele itseäni mihinkään muuhunkaan kategoriaan, mutta olen tämmöinen melankolinen, mustissaan kulkeva ja synkähköä musiikkia kuunteleva otus. Monesti olen saanut kuulla kommentteja emostasaatananpalvojaangoottiinjahevariin, mutta minä olen vain minä, en mikään muu. Usein kuitenkin gootti yms henkisistä ihmisistä seuraa olen löytänyt.

Viihdyn omissaoloissani parhaiten, en niinkään hingu muiden seuraan, enkä ole mikään sosiaalinen, mutta en kyllä seurasta kieltäydykään, mikäli sitä on tarjolla. Jonkinsortin "taiteilijavikaa" kai minussakin on, sillä rakastan kirjoittamista, piirtämistä ja maalaamista. Koulumonisteisiinkin tuli aina raapusteltua jotain sinne paperin reunaan vaikken kyllä mikään hyvä piirtäjä olekaan, mutta nautin siitä. Kirjoittamisessa olen parempi ja haaveilen oman kirjan julkaisua vielä jonain päivänä.

Muita harrastuksiani ovat lukeminen (fantasiakirjallisuus), kirjeenvaihto ja koiran kanssa ulkoileminen. Minulta löytyy belgianpaimenkoira ja olen koiraihmisiä, vaikka pidän kyllä kaikista eläimistä.

Asustelen ilmajoella ja ikää minulla on huimat 24v. Tällähetkellä en opiskele, enkä ole töissä, olen valmistunut keväällä ympäristönhoitajaksi ja yritin jatkaa opintoja ammattikorkeassa, mutta ei napannut enää. Töitä yritän etsiskellä kuumeisesti.

Ja mainittakoon vielä, että olen musiikin suurkuluttaja. Rakastan tuhlata rahojani levyihin (vaikka levyhyllyni onkin pieni), livekeikkoihin ja festareihin ym. konsertteihin. Erityisesti synkemmän puoleinen musiikki iskee, mutta nykyään menee koko ajan rauhallisempaan suuntaan, kun teininä kuunteli enimmäkseen sitä heviosastoa. Bändejä, jos mainitsisin niin Sara (suurin rakkauteni), Marilyn Manson, CMX, The Cure, Imogean Heap, Tori Amos sekä IAMX nyt ainakin. Välillä olen hommissa Seinäjoen Rytmikorjaamolla ihan vain saadakseni kuunnella samalla musiikkia livenä.

Rakastan syksyn melankolista tunnelmaa, Tim Burtonin elokuvia, luontoa, teetä, suklaata, mustia vaatteita (erit. hameita!), taidetta, kirjastoja, pieniä levykauppoja, viihtyisiä kaupunkeja, merta ja yksinoloa, mutta myös ystävien kanssa vietettyä aikaa.

Tulipa pitkää tekstiä, mutta tällainen olen minä pähkinänkuoressa.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 08.09.2009 11:50
Tervetuloa myös momentumille; ohjeistusketju kannattaa käydä läpi, siellä on infoa säännöistä koskien mm. tuplapostauksia. Toivottavasti viihdyt!
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2009 02:02
Pitkän linjan taustallalueskelija päätti vihdoinkin rekisteröityä!

Olen kultaisella 80-luvulla maailmaan mullahtanut naishenkilö, joka majailee tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla ja nauttii kaupoista, klubeista ja ihmisistä mahdollisimman paljon ennen paluuta Kymenlaaksoon, maailman suurimmalle valaistulle hautausmaalle. (Vai Hämeenlinnako se oli? En osaa päättää.) Ensimmäiset gootin elkeet olivat tunnistettavissa jo vuonna 1992, jolloin kynä alkoi pysyä kädessä ja paperit täyttyivät luurangoista, vampyyreista ja ruumisarkuista. Taidetta harrastan edelleen ja tuleva ammattinikin liippaa läheltä, sillä opiskelen graafista suunnittelua ja työskentelen opiskelun ohella keikkaluonteisesti lehtigraafikkona.

Seuraava herätys goottiestetiikkaan tapahtui niinkin kautta rantain kuin vuonna 1996, jolloin minulle tilatussa Suosikki-lehdessä oli kuva Pamela Andersonista Barb Wire-leffan päätähtenä satiinikorsetissa, pitkissä hansikkaissa ja reisisaappaissa. Päätin, että noin minäkin sitten isona pukeudun Reisisaappaita ei näillä koivilla käytetä, mutta rakastan kauniita vaatteita ja kenkiä, erityisesti silmääni miellyttävät viktoriaanisuus, steampunk, rockabilly ja cyber-tyyli. Ompelen myös itse harrastuspohjalta.

Jospa sitten musiikista! Elektroninen musiikki on sydäntäni lähellä myös sen kaikkein halveksituimmassa muodossa; 90-luvun eurodancen joukosta löytyy edelleen nostalgisia helmiä. Konepuolelta menee melkein kaikki hardcoresta synapoppiin, mikäli tanssittavuutta löytyy. Tällä hetkellä eniten soivat Patenbrigade:Wolff, Proteus, Agonoize, Namnambulu, Ashbury Heights, Alek Szahála ja Hocico. Kerran pidin Einstürzende Neubautenin levyä kädessäni kaupassa ja ajattelin, että pitäisiköhän kokeilla, kun kaikki siitä niin koohottavat. Onneksi en ostanut, vaan totesin internetin välityksellä, että kyseinen yhtye ei todellakaan ole minua varten Metallipuolelta menee Bal-Sagoth, Manowar ja Moonsorrow, mutta norjalaista suhinabläkkistäkin on tullut aikoinaan kuunneltua. Japanijutut ja se perinteinen goottirock eivät oikein ole koskaan olleet minun heiniäni, vaikka Sisters of Mercyä tulee passiivisesti kotona kuunneltua avomiehen suosiollisella avustuksella. Kuriositeettina mainittakoon vielä että euroviisut (sekä musa että ilmiö), saaristolaismusiikki, sekä pelien ja leffojen soundtrackit lämmittävät sydäntäni.

Ps. Säännöt ja ohjeistukset on luettu jo ennen ensimmäistä postausta, esimerkillistä, eikö?
  • Lähetetty: 09.09.2009 10:48

Lainaus: Kryonik

Patenbrigade:Wolff,

Mainiota kamaa - ehdoton Lumouksen nappibuukkaus!

Ps. Säännöt ja ohjeistukset on luettu jo ennen ensimmäistä postausta, esimerkillistä, eikö?

..Marry me.
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2009 11:30

Lainaus: Heetteri

Mainiota kamaa - ehdoton Lumouksen nappibuukkaus!

(Mini-offtopic) Ja hauskintahan lavashowssa oli että meno oli kuin oikealla raksatyömaalla, pari tyyppiä teki töitä ja muut heiluivat ja patsastelivat Ihan loistavaa!
  • Lähetetty: 09.09.2009 11:31

(Mini-offtopic) Ja hauskintahan lavashowssa oli että meno oli kuin oikealla raksatyömaalla, pari tyyppiä teki töitä ja muut heiluivat ja patsastelivat

(Vika OT täältä)
Se oli kyllä vallan riemastuttavaa, rälläkkäkipinöitä myöten!
Kirjoittanut: Ravenheart (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2009 11:32
Heips, minäkin sitten viimein ajattelin tänne tulla esittäytymään. Olen aikaisemmin ollut lähinnä stalkkaamassa mutta päätin sitten viimekuussa viimein rekisteröityä. Elikkäs olen juuri 18 täyttänyt neitonen pohjoisesta(rovaniemeltä .___.") En osaa oikein luokitella itseäni mitenkään onhan minua kutsuttu toki goottihevariemosaatananpalvoja yms. Mutta itse en oikein osaa luokitella itseäni mihinkään, olen tällainen sekoitus vähän kaikkea. Aina on ollut kiinnostusta vampyyreihin, ihmisusiin yms. Musiikki on vaihdellut aluksi kunnolla oli Jrock vaihe joka sitten vaihtui sujuvasti metalliin laidasta laitaan. Sen jälkeen sitten nyt olen alkanut siirtyä gootimpaan musiikkiin, silti kuuntelen vähän kaikenlaista.

Tällähetkellä suosikkeja ovat: Moi dix Mois, Malice Mizer, Sirenia, Within temptation, Xandria, Poisonblack, Nightwish, Sisters of Mercy, Deathstars, Sinergy, UnsraW, HIM, Dir en Grey, D'espairsRay, Matenrou Opera, Versailles yms.

Harrastuksiin kuuluvat:
Musiikin kuuntelu, kuuntelen musiikkia lähes koko ajan.
Leffojen katsominen, (kyllä olen leffa friikki katson kauheasti leffoja ja lisäksi keräilen niitä.)
Suosikkeja ovat esim: the Lord of the Rings- trilogia, the Crow(1994), Corpse Bride, The Nightmare Before Christmas, Harry Potterit, Pan's Labyrinth, The Orphanage, Interview with the vampire, Queen of the Damned ja Underworldit kaikki kolme.
Lukeminen, rakastan lukemista suosikkeja ovat erityisesti vampyyrikirjat joita keräilen. Tällä hetkellä suosikki sarjoja ovat The Black Dagger Brotherhood ja Mortal Instruments. Ennen vain suomeksi mutta nykyään en koskaan millään jaksa odottaa kirjojen suomennoksia joten luen pää osin englanniksi. Ei sillä on osa syynä toki sekin että useissa tapauksissa en ole tykännyt suomennoksista joten se on sitten ollut mukavampi lukea englanniksi.
Cosplay, en ole kovin vielä harrastellut mutta ensikesäksi on kolmen kaverin kanssa päätetty Moi dix Mois Dixanadu valkoiset puvut cosplay. (itse olen Seth)
Matkustelu, Aina varojen sallimissa rajoissa. Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä saksaan syyslomalla mikäli on tarpeeksi rahaa jos ei niin sitten lähden hiihtolomaksi sinne.

Pukeutuminen on myöskin hieman määrittelemätöntä mutta aina mustaa, vaatekaappin sisältökin on 99% mustaa, lempi vaate on varmaan uusi ihana pitkä musta hame tai korsetti.

Joten tässäpä pieni esittely minusta tietenkin saa kysyä jos haluaa tietää lisää tms.
  • Lähetetty: 09.09.2009 11:35

Lainaus: Ravenheart

Joten tässäpä pieni esittely minusta tietenkin saa kysyä jos haluaa tietää lisää tms.

Sinullekin tervetuloa; ohjeistusketju blaa blaa, foorumisäännöt blää blöö, viihdy ja ole aktiivinen yada yada. Kyltetiiätte.
Kirjoittanut: Lorach (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.09.2009 02:15
Terve tavattuamme!

Ajattelin, että olisi kohteliasta tulla esittäytymään ennen kuin avaan suutani missään muualla. Eipähän pääse ihmiset osottelemaan ja kuiskimaan, notta kukas tuo on ja mitä se tänne mielipiteitään tunkee.

Osallehan olenkin jo vanha tuttu ja toisille pian uusi tuttu :]

Olen siis 87-syntynyt Helsinkiläinen nuorukainen, joka pitää kovasti goottityylistä. Itseänihän en voi kovin gootiksi kutsua (Niin niin, tätä ne kaikki esittelyissään sanovat jne.. ) ainakaan ulkonäöltäni, mutta mieleltäni olen omasta mielestäni. Naispuoliset gootit ovat mielestäni mukavaa katseltavaa ja edustavat sitä perinteistä naiskauneutta.

Oma tyylini ja makuni on hieman erikoinen mutta yksinkertainen. Sekoittelen välillä myös militarismia pukeutumiseeni. En pidä miehille suunnatuista "gootti"vaatteista, joissa roikkuu kymmentä eri härpäkettä ja vetoketjua etc. Mortician miesten housuja katsellessa tulee jo melkein mieleeni, että nyt on menty hoppareiden kanssa ristiin. Saisivat tehdä miehille vaatteita missä on hyvä muotoilu ja vaikka hienosti kirjailtu kuvio.
Mielestäni vaatteen tulee olla tyylikäs, käytännöllinen ja mukava. Kamalan yksityiskohtaripulin sijaan vaatteissa tulisi olla pari yksityiskohtaa ja kenties yksi silmään pistävä isompi yksityiskohta, jotka korostavat kokonaisuutta. Hyvänä esimerkkinä vaikka taskukellon ketju, mikä roikkuu taskusta ja ketjun kiinnityspaikasta.

Opiskelen pääsääntöisesti Ammattikorkeakoulussa "nörttilinjaa" . Sopii hienosti, sillä olen harrastuneisuuden vuoksi paljon koneiden kanssa tekemisissä. Olen pienestä asti ollut kiinnostunut japanilaisista asioista ja japanilaisesta kulttuurista. Tykkään katsella animea ja jDramaa- opiskelin kieltä lukiossa ja haluaisin japaniin vaihtoon.
Tykkään fantasiakirjoista ja niitä onkin hyllyssä muutaman kymmentä. Pidän fantasia ja kauhuleffoista. Pidän oikeastaan lähes kaikesta missä kohtaa kylmä teräs ja veri >;]

Perfektionismiin pyrin ruuanlaitossa ja välillä osaankin teeskennellä ruokavirtuoosia. Tykkään tehdä tulista mättöä ja olen keksinyt itse erilaisia tapoja muokata ulkonäöstä, koostumuksesta ja mausta haluamani ihan vain kokeilemalla. Erikoisuuteni on wokkikastikkeet riisillä tai nuudelilla, jotka myös on erikseen maustettu. Vielä tässä jonain päivänä opettelen tekemään kastikkeita aivan ainesosista lähtien...

Musiikiltani en nyt rupea kovasti osoittelemaan sormellani että mitä kuuntelen. Pelkään, että olen hieman kangistunut vanhoihin matskuihin, kun en ole hetkeen päivittänyt soittolistaa. Tykkään folkkimetallista ja hiljattain olen pientä siirtymistä tehnyt Aggrotechin suuntaan. Kuuntelen myös paljon elokuva ja pelimusiikkia. Niihin on laitettu usein paljon tunnetta ja vaivaa mukaan, sillä ne luodaan usein kohtauksia ja tilanteita varten. Osasivat tehdä pelimusiikkia hienosti jo 90 luvulla.

Lisää saa tulla kysymään privasti jos jokin jäi vielä mietityttämään. >;3
Kuvia löytää samalla nimellä irc-galleriasta ja Quakenetistä nimellä Stick.

ps.

Lainaus: momentumi

Muita harrastuksiani ovat lukeminen (fantasiakirjallisuus) ja kirjeenvaihto koiran kanssa

Tuli pienet naurut kun luin ensin hassusti... ;
  • Lähetetty: 10.09.2009 09:35

Lainaus: Lorach

Lisää saa tulla kysymään privasti jos jokin jäi vielä mietityttämään. >;3
Kuvia löytää samalla nimellä irc-galleriasta ja Quakenetistä nimellä Stick.

Tervetuloa joukkoon iloiseen! Ohjeistusketjusta saa kaiveltua foorumisäännöt (ei tuplapostauksia, lue aloitusviesti ennen kirjoittamista, tarkista haulla onko vastaavaa olemassa ennen kuin aloitat uuden aiheen, saat muokattua omia viestejäsi jälkikäteenkin jne)
Toivottavasti löydät sen mitä etsitkin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit