Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Käyttäjäin esittelyt (osa 2)

Kirjoittanut: Mad Scientist (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Mad Scientist
  • Lähetetty: 15.09.2009 21:01
Terve,

Kirjauduin eilen tänne ja päätin muutamalla sanalla esittäytyä. Olen nörttihevari, joka yrittää soluttautua goottien joukkoon. Harrastan tai olen ainakin kokeillut lähes kaikkia nörttijuttuja (lautapelit, roolipelit, figut, sarjakuvat, sci-fit, fantasiat yms. yms.). Olen 24 vuotta ja ammatiltani aloitteleva tiedemies (ja suunnittelen maailmanvalloitusta muoh hah ha). Muutin kesällä Turkuun ja nyt yritän totutella asumaan täällä. Eipä muuta.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.09.2009 21:05

Lainaus: Mad Scientist

sarjakuvat

Ööööö... mistä lähtien sarjikset ovat olleet nörttien juttu?
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.09.2009 21:41

Lainaus: FilthyVictorian

... mistä lähtien sarjikset ovat olleet nörttien juttu?

aina?
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 15.09.2009 21:53

Lainaus: SirMarylee

aina?

Eipäs, kun sarjikset on GEEKKIEN juttu.
Kirjoittanut: Mad Scientist (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.09.2009 21:57

Lainaus: FilthyVictorian

Ööööö... mistä lähtien sarjikset ovat olleet nörttien juttu?

No ei se varmaan olekkaan puhtaasti nörttien juttu, mutta jos joku aikuinen ihminen mainostaa harrastavansa sanotaan vaikka supersankarisarjakuvia tai jotain marginaalisempaa niin arvaus siitä, että kyseinen ihminen harrastaa myös jotain muuta nörtteilyn lajia osuu todennäköisesti kohdalleen (mun huikea N on 4). Comic book guy simpsoneista on aika hyvä stereotyyppi sarjisnörtistä. Sarjisnörtti keräilee kaiken näköisiä harvinaisia sarjiksia ja sillä nurkat täynnä sarjakuva aiheisia keräilyfiguja.
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.09.2009 13:06

Lainaus: Heetteri

Eipäs, kun sarjikset on GEEKKIEN juttu.

Määritelmän mukaan nerd on tietokoneista erittäin kiinnostunut tai koulussa hyvin pärjäävä henkilö. Suomennos: datanörtti tai hikipinko, aka. hiku.
Dork on henkilö, jolla on vajavaiset sosiaaliset taidot, ja joka ei kiinnitä ulkonäköönsä tai hajuunsa käytännössä minkäänlaista huomiota. Suomennos: mäntti, dorka, joskus myös nörtti (pääasiassa tietämättömämpien suusta).
Geek on jostain keräilykohteesta tai tietynlaisesta harrastuksesta (mm. roolipelit, larpit) kiinnostunut henkilö. Yleensä nuo harrastukset perustuvat mielikuvituksen ja/tai strategiean hyödyntämiseen. Suomennos: nörtti (yleisin), larppaaja (uskokaa tai älkää, tuo on joidenkin mielestä yleisnimitys roolipelaajista).
Sarjakuviin liittyy vahva keräilyvietti. Joskus sen harrastajat myös menevät dorkan puolelle, kuten oikeastaan ketkä tahansa nörteistä ääritapauksissa.

Aiheesta sen verran, että on hienoa, että täällä on yksi nörttigootti lisää. High five.
Kirjoittanut: Scarlet Widow (Nimetön)
  • • Muokkasi: Scarlet Widow
  • Lähetetty: 16.09.2009 21:56
Helou... Liityin tänne hetken mielijohteesta. Pitkään aikaan en ole ollut foorumilorvailija, ja päätin yrittää uudestaan soluttautua foorumielämään. Hylkäsin vanhan pesäni, kun siitä tuli niin teinihelvetti, ja juurtuminen unientulkintafoorumille ei ottanut tuulta alleen. Nykyään siis vaan irkkaan ja käyn vähän väliä kirjallisuusfoorumissa, jossa lähinnä keskustellaan mitä turhimmista aiheista, kuten miksi naiset valittavat vessanpöntön välikannen jättämisestä ylös.

Olen viimeisestä virallisista teini-iän vuodestaan nautiskeleva tyttönen, joka on jäänyt vielä hetkeksi roikkumaan lukioon, tekee vuokratöitä tarjoilijana ja shoppailee kirpputoreilla. Jotkut kutsuu muusikonretaleeksi, toiset kirjoittajahörhöksi, joten näistä olen päätellyt, että minua pidetään jokseenkin taiteellisena persoonana, vaikka sitä ei tietenkään pitäisi ääneen sanoa, tai muuten saa hyvin suuria ennakkoluuloja osakseen (leimaaminen kettutytöksi, äärifeministiksi, sieniä käyttäväksi eskapistiksi sekä kokoomusnuoreksi). Oikeastaan minä olen vain kiinnostunut taiteesta ja käytän sitä oman pään purkamiseen ilman mitään tasollisia velvotteita tai edes uskallusta pistää tuotoksia arviolle.

Goottitaide ja klassinen goottityyli ruokkivat kovasti synkkää mieltäni ja esteettisyydenkaipuutani. Toivottavasti minulla puhti riittää pistämään oma korteni kekoon tässä foorumissa.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.09.2009 17:33
Tarvinnee tulla meuhuamaan tännekkin kerta Schattenin lauta on niin kovin hiljainen. Tämä puolestaan vaikuttaa miltei liiankin aktiiviselta meikäläisen makuun mutta kassellaan josko tuota olisi aikaa lukea sen verran että keskusteluissa pysyy mukana. Eli päivää vaan
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 20.09.2009 16:40
Hyvää päivää Nordis, Schattenille selkänsä kääntänyt. Olet sydämellisesti () tervetullut. Terppa myös Scarlet Widowille ja muille.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.09.2009 20:23

Lainaus: kuopassa

Hyvää päivää Nordis, Schattenille selkänsä kääntänyt.

Ei tässä mitään olla käännelty, lisälukemista vain tultu haalimaan :P
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit