Gootti.net

Seksuaaliset suuntautumiset

Kirjoittanut: Braindamager (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.01.2013 02:20
Itse olen bi. Pienestä pitäen tämä on ollut minulle tiedossa, enkä ole koskaan kokenut mitään kriisiä tai prosessia asian hyväksymiseksi.

Olen ollut ihastunut muutaman kerran naiseen, mutta mitään varsinaista tyttörakkaussuhdetta en ole kokenut. Kiinnostukseni on kuitenkin aavistuksen painottuneempi miehiä kohtaan (tai ehkä voisi sanoa että olen todella vaativa mahdollista naiskumppania ajatellen) ja tälläkin hetkellä kakslahkeisen kanssa elän ja asun. Mutta en epäile ettenkö voisi tuntea rakkautta myöskin naista kohtaan (ajatus on aina tuntunut perin kiehtovalta), sen sopivan naisihmisen löytäminen vaan olisi kaiketi hankalampaa. Tai mene ja tiedä, eipä asialla tarvitse nyt päätään vaivata kun oma turjake jo löytyy.

Mielessäni on myös pyörinyt skenaarioita mahdollisista ihastumisista trans-ihmisiin. En ole tällaista varsinaisesti kokenut, mutta aihe on silti ollut kielen päällä. Olen kuitenkin tullut lopputulokseen, että todennäköisesti intressini tulevat vastakin painottumaan noihin ns. ''perinteisiin'' sukupuoliin. Lähipiirissäni on kuitenkin trans-mies (vai transmies... väsymys ja hoono soomi), joten aihe ei ole vieras.

Vaan mitäpä sitä jahkailemaan, olen kuitenkin huomannut, että omalla kohdalla seksuaalisuus on aika liukuva asia. En ole koskaan oikein pitänyt mieltymyksiäni kiveen hakattuina tai vastustellut mieleni oikkuja asian tiimoilta, joten voihan olla, että löydän itseni tulevaisuudessa polyamorisesta suhteesta yhdessä naisen, miehen ja trans-naisen kanssa sekä tämän lisäksi puhtaasti taloudellisella ja toverillisella pohjalla olevasta avioliitosta aseksuaalin kanssa. Kunhan ratkaisuistani tulee löytymään kaikki osapuolet tyydyttävää rakkautta, lämpöä ja ystävyyttä niin mikäs siinä sitten, hopsansaa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.03.2013 17:02
Ei se sukupuoli kerro ihmisestä vielä yhtään mitään, mulle on iteasiassa aivan sama . Pojista tykkään enemmän, mutta se ei sulje pois mahdollisuutta tytön kanssa seurustelusta.
Ehkä tätä on tullu mietittyä vähän eritavalla koska en oo ite ees varma haluanko olla tyttö.
Ihmiset miettii liikaa sitä mitkä vehkeet toiselta löytyy.
Kirjoittanut: Kalmakurki (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.03.2013 21:57
Olen panseksuaali, eli "seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu molempiin sukupuoliin sekä kaikkia niiden välille ja ulkopuolelle asettuvia muotoja kohtaan. Panseksuaali tuntee vetoa fyysisesti mieheen, naiseen, intersukupuoliseen, transgenderistiin, transsukupuoliseen ihmiseen, neutriin, androgyyniin tai vaikka genderblendaajaan."

Tulin jo erittäin nuorena ulos kaapista. Perheeni hyväksyi seksuaalisen suuntautumiseni mukisematta. Olen seurustellut sekä miesten että naisten kanssa ja nyt olen avoliitossa panseksuaalisen transvestiittimiehen kanssa
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.03.2013 01:25

Lainaus: Kalmakurki

Olen panseksuaali, eli "seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu molempiin sukupuoliin sekä kaikkia niiden välille ja ulkopuolelle asettuvia muotoja kohtaan.

Missäs luinkaan jutun desperaseksuaalisuudesta, eli kaikki kelpaa, ulkonäöstä riippumatta.

Mitä sitä turhia selittämään , sokeri sulaa suussa ja pulssi löyty niin antaa mennä vaan.
Kirjoittanut: Kalmakurki (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.03.2013 10:45
Eikä välttämättä tarvitse pulssiakaan löytyä
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2013 16:05
Ai kamala kun mua on mietityttänyt tämä asia lähiaikoina! Joo, olen pohtinut päätäni puhki jatkuvalla syötöllä tätä asiaa, selannut nettisivuja (kiitos Giffirt) ja ennenkaikkea kuvitellut erilaisia tilanteita, enkä edelleenkään ole ollenkaan varma, mutta aika ympäripyöreän vastauksen olen saanu itselleni muotoiltua (ja koska KAIKKIA kiinnostaa, kerron sen toki heti tänne).
Pöllin jostain taannoin lukemastani kirjasta lauseen, etten halua määritellä ihmistä biologisen sukupuolen perusteella, vaikka mieli joskus tekisi. Enkä myöskään halua rajata pois mahdollisuutta olla tytön kanssa, koska mielikuva siitä tuntuu jotenkin luonnolliselta ja hyvältä (ja selkeämmältä kuin pojan) mutta mahdollisuus olla tytön kanssa ei sulje pois mahdollisuutta olla pojan kanssa, ei todellakaan... Ihailen ihmisiä, jotka tietävät nämä asiat selkeästi (no JEP, olen murkku, mutta en silti jaksaisi angsata joka vastaantulevasta asiasta!)
Okei, onhan tää vähän isompi "asia" kuin joku pikkujuttu elämässä, mutta kai se tästä selkenee. Ei mulla ainakaan pakottava tarve ole sitä tietää. Ihan kiva sen vaan olisi, niin saisin sen aivojeni asiankäsittelylistalta siirrettyä edes vähän alemmas.
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2013 20:06
Itse koen olevani bi-seksuaali. Olen tällä hetkellä avoliitossa miehen kanssa, mutta olen seurustellut myös naisten kanssa.
Kirjoittanut: von Berg (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.08.2013 20:40
Olen hetero, naiset on kivoja. Katsoin vielä joku vuosi sitten hyvinkin kieroon homoseksuaalisuutta, johtunee lienee siitä että lievästi uskovainen suku äiteen puolelta jne jne. Viime vuosina sitä on kuitenkin "aikuistunut", herännyt reaalielämään siitä kakarasta asti paapotusta usvassa kulkemisesta ja mielipiteeni on että jokainen kulkekoon parhaaksi katsomaansa tietä, miten kokee elämänsä onnellisimmaksi. Eli ei mitään vastaan muita suuntautumisia kohtaan vaikka jossain määrin heteronormatiivinen olenkin. Oletus on nainen+mies, ja silleen...
Kirjoittanut: Viktor (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.08.2013 19:51
Koin henkilökohtaisen valaistumisen seksuaalisuuden hämärillä mailla, ja totesin olevani heteroromanttinen aseksuaali.

Heteroromanttinen=ihastumista/rakastumista vastakkaiseen sukupuoleen
Aseksuaali=En tunne seksuaalista kiinnostusta ketään kohtaan, enkä kovin mielelläni seksiä harrasta. Jotkut osa-alueet romantiikan, erotiikan ja seksuaalisuuden saralla ovat vaikeita. Välillä olo on kuin sokealla tuntemattomassa kaupungissa; haparoiden etenen, ja teen kaiken niin hyvin kuin osaan, vaikken kaikkea ymmärtäisikään.

Tuo osaltaan selittää minua vaivanneen tunteen erilaisuudesta, vaikka tuo onkin vain yksi osa sitä isompaa kokonaisuutta. Myös koen jonkinlaista sekalaista tyytyväisyyttä ja harmistusta siitä, etten tule koskaan tuntemaan tai ymmärtämään tiettyjä asioita.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.09.2013 17:45
Mikäs se nyt onkaan, valkoihoinen ja keskiluokkainen cis-hetero. Ne joilla ei ole mitään oikeuksia valittaa mistään. Olen yksi sellainen. En usko suuntautumiseni siitä juurikaan muuttuvankaan, enkä koe erityistä vetovoimaa miehiä kohtaan.

Onnekseni kasvoin ulos mustavalkoisesta binäärisestä seksuaalisuuden ajattelutavasta jo lukioikäisenä, ja kristinuskon jälkeen lakkasin jo tuomitsemasta homojakin! Olisi huvittavaa nähdä oma reaktioni sen ikäisenä, kun nyt lähimpään kaveripiiriin kuuluu useampi MtF-transsukupuolinen Asian voisi siis niinkin tulkita, etteipä tuolla mitään väliä, kunhan kukin tietää mitä haluaa, ja toimii muita vahingoittamatta niiden halujen puitteissa. Yritin miettiä kiertoilmausta sanonnalle "lain puitteissa", kun laki kuitenkin vieläkin rajoittaa kaikkia seksuaalivähemmistöjä turhankin kanssa ja siihen pitäisi saada muutos aikaiseksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit