Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minne päätyy kun kuolee?

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 01.12.2006 20:19
Lainaus: Mariel Ninni, se sun juttus niistä linnuista... ja siitä kaikesta... se oli niin.... ööö... no, tässä mä en nyt ala selittelemään mitään... mut se sai kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää ... ja ... ...
No siis EI MITÄÄN. Unohtakaa! xD

No mitä??!! Eikä unohdeta! Siellä viestiketjussa "onko kukaan muu foorumilaisista kuollut" noita juttuja piisaa. Oon kertonu siellä pari muutakin tapausta ja lisää on luvassa. Joten käväsehän siellä.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.01.2007 16:31
Mie uskon sielunvaellukseen. Eikä tämä ole nyt mitään karmajuttuhömpötystä tai liity mihinkään uskontoon. Olen vain miettinyt asiaa ja siihen päätynyt. Esimerkiksi kun on ihmisiä joiden kanssa tuntuu kuin ne olisi tuntenut kauan aikaa vaikkei oliskaan, ne on voinu jossain edellisessä elämässä voinut olla vaikka sun veriveli, sisko, paras ystävä tai joku muu jonka käsiin on luottanut elämänsä.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.01.2007 18:19
kävin tuossa raapimaan päätäni aiheesta mitä ihminen on.
lihaa ja verta.
mutta mitä on tietoisuus, jota ruumis pitää yllä.
energiaa, jota voi mitata sähköisinä pulsseina ja magneettikenttinä.
kun ruumis kuolee, energia ei häviä, mutta se voi muuntua.
miksi se sitten muuttuu? lämmöksi?
onko lämpöenergia tietoista... ei kai.
tietoisuus katoaa, ja lämmittää universumia.
ja ehkä joskus muuntuu takaisin.

no, kaikkea sitä pieni ihminen kelailee...

e. ehkäpä helvetti onkin olemassa, jos tarpeeksi lämpöä päätyy samaan paikkaan...
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.01.2007 19:07
Minä uskon myös sielunvaellukseen. Kuoleman jälkeen lihallinen ruumiimme hajoaa, ja samalla hetkellä sielu irtaantuu, jatkaa olemistaan ensin henkenä, ja myöhemmin liittyy uuteen yksilöön. Sielu on meidän ajattelumme, joten uskon, että meillä on tämä sama tietoisuus kaikissa elämisämme. Itse olen saanut niin paljon kokemuksia edellisestä elämästäni, etten vain voi olla uskomatta siihen.
Ja mitä sielun irtautumiseen kuoleman hetkellä tulee, niin olen lukenut palon tekstejä, joissa ihmiset kertovat, kuinka ovat nähneet itsens sairaalassa leikkauspöydällä, tai onnettomuuden jälkeen kadulla makaamassa, kuolleena, mutta palanneet takaisin elämään, aivan kuten Ninni palasi. Näitä tekstejä on niin paljon, etten voi uskoa kaikkien olevan keksittyä, valetta.
Ja vielä, myös minä nostan käteni, kuulun niihin, jotka pohtivat näitä asioita aivonsa solmuun.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.01.2007 20:11
Kun kuolemme, lakkaamme olemasta. Ei siinä sen kummempaa, ei ole mitään sielua tai muutakaan jekkua olemassa. En käsitä faktatiedon kiistämistä ja ihmisten pakollista tarvetta kuvitella meidät osaksi jotain suurempaa hässäkkää, ja tarvetta kehitellä jotain sieluja sun muuta. Me ollaan ihan vaan biologisten jippojen kautta tällaisiksi kehitytty ja ei olla sen kummempia kuin jotkut puskat tuolla metsässä. Kun kuollaan, niin meitä ei enää ole, aivan sama kohtalo kuin kaikella muullakin elollisella.

Jotkut huikaisevan jännittävät ruumiistapoistumiskertomukset kenties vaan ovat jotain juttuja, joista meillä ei ole oikein kunnollista tietoa tarjolla. Kyllähän lienee olemassa paljonkin asioita, joita emme vielä tiedä, mutta ei se muuta tätä juttua sen kummallisemmaksi. Yksinkertainen mieli luo hassuja tarinoita, jos ei käsityskyky riitä. Näinhän se on mm. hehkuvilla hiilillä kävely, aikoinaan siihen pystyminen oli merkki jostain korkeammasta voimasta antamassa suojaa, nyt siihenkin on täysin järkevä selitys.

Ja jep, minäkin olen käynyt henkiparantajalla ja ko. nainen sai minut uneen laittamalla kätensä otsalleni. So fuckin' what?

Terveisin herra skepsis.
Kirjoittanut: BelaVamp (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.01.2007 20:55
Olen ihana ateisti ja uskon siihen ettei tämän yhden ja ainoan elämä. Siispä! Haluan elää tämän ainoan elämäni siitä nauttien ja muiden ainoita elämiä kunnioittaen. Biologisia kaappeja me vaan ollaan, eikä mitään sielua ole vaan ainoastaan mieli, jossa sellainen harhaluulo sielun olemassa olosta on jotenkin päässyt syntymään.
Kirjoittanut: Kaihomieli (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.01.2007 22:50
Kun kuolee päätyy mullan alle tai sitten tuhkaksi ruusupensaan alle. En pysty uskomaan että kuoleman jälkeen olisi vielä elämää.
  • Lähetetty: 15.01.2007 19:44
Energiahan ei kuole koskaan. Se on ihan todistettukin asia. Kaikki koostuu kuitenkin energiasta, joten silloin kaikki on kuolematonta. Energia vaihtaa kyllä muotoaan helposti, mutta onko mahdoton ajatus, että se pysyisi myös samana? Ihmisen kuoltua, hänen ruumiinsa hajoaa, ja energia ruumiista lähtee, tai voihtaa olomuotoa. Miksei tämä energia voisi olla ihmisen sielu ja ajattelu, joka ei kuole koskaan? Tämä on näkemykseni vähän tieteellisemmin selostettuna..
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.01.2007 19:48
mahdollista, mutta... voihan se myös varastoitua ruumiiseen ja hajaantua ruumiin myötä.
  • Lähetetty: 15.01.2007 19:57
Minä en ole ihan täydellisesti tähän energia juttuun perehtynyt, mitä nyt jotain fysiikan tunnilla mukamas mukana ollut, mutta olen siinä käsityksessä että energia ei hajoa osiin, mutta voi muuttaa muotoaan. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta siis, jos energiapaketti pysyisi yhtenäisenä, niin kuollessamme sielumme irtaantuisi, mutta voisi vaihdella muotoaan. Jos kävisi niin, että se jäisi ruumiiseen kiinni, tarkoittaisi se sitä, että ruumiista tulisi vampyyri!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit