Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: fantasos (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.03.2010 16:29
Juurikin eilisiltana poltin sikarin ja join lasin konjakkia loistavasti menneen työprojektin kunniaksi.
Ja sitten vielä Long Island Ice Tea:t silleen seuran vuoksi. Mutta siinäpä tulikin juotua enemmän viinaa kuin edellisinä kolmena kuukautena yhteensä. Ja Sikari oli saatu vuonna 2005, ei vaan ollut aiemmin tullut sopivaa saumaa polttaa sitä. Niin että harvakseltaan kumpaakin.
Paheksun kovastikin ihmisiä jotka tupakoivat vaikka heillä on lapsia/lemmikkejä. En kuitenkaan mene päin naamaa sanomaan että "lopeta jo!" (vaikka mieli joskus tekisikin).
Alkoholista sen verran että niiden ihmisten, jotka eivät osaa ajoissa lopettaa, ei tulisi edes edes aloittaa. Ja lasten läsnäollessa ei ryypätä sitä yhtä saunakaljaa enempää. Periaatekysymys.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.04.2010 20:21
En polta, olen tupakkaa kokeillut, mutta se vaan maistuu pahalta ja sen jälkeen haisee vaatteet, hiukset ja hengitys pahalta. Hyh. Kukin tyylillään tietty, en ala tupakoitsijoita kritisoimaan, vaikken tupakoinnista itse pidäkään.

Alkoholia kyllä tulee kulutettua, toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän, mutta kännissä tulee oltua harvemmin, kuin kerran puolessa vuodessa. Seurustelujuomana menee mainiosti, mutta kännissä on vaan inhottavan sekava olo. Laskuhumala ei ole mulla ongelma, ei myöskään krapula, sillä mulla ei ikinä tule krapulaa (mitä nyt väsymys seuraavana päivänä liian pitkään valvomisesta). Humalahakuinen juominen ei ole hyvä juttu, eikä myöskään se et mennään parille ja nautitaan parikymmentä, kun "jos sitä vielä yhden tai pari".

Mitään varsinaisia epäterveellisiä paheita mulla ei oikeastaan ole, ja muut huumeet jätän ihan suosiolla kokeilematta.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2010 12:27
Viikolla tulee toisinaan juotua muutama hyvä olut sekä viiniä ruuan kanssa, mutta kyseessä ei ole mikään jokaviikkoinen tapa. Viikonloppuisin tulee sitten otettua muutama olut lisää, jos ei muuten niin saunan jälkeen. Jos on oikein hyvät bileet ja juomaa riittämiin niin saattaa tuo sinne pahan ja syntisen humalankin puolelle lipsahtaa. Kirkkaista ja väkevistä juomista en liiemmin välitä, joskus harvoin tulee otettua gin tonic tai lasillinen viskiä mutta yleensä pullot kestävät hyllyssä kuukausia ellei niistä sitten äidy tarjoilemaan kavereille. En suostu sanomaan että harrastaisin "tupakointia", sillä poltan ehkä piipullisen kuukaudessa ja sillä on mielestäni aika iso ero verrattuna jatkuvaan pakonomaiseen röyhyämiseen. Eikä kunnon blendeistä ja Marlborosta voi edes puhua samassa yhteydessä
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.04.2010 02:13
Tein Milleniumina uudenvuodenlupauksen, että en käytä alkoholia (ärsyttääkseni kännääviä kavereita ja snobeja viininharrastaja-vanhempiani) joten raittiutta on kestänyt sellaiset vähän päälle 10 vuotta. Tupakkaakaan en käytä ja sain miehenkin lopettamaan...

Olen jotenkin superherkkä kaikille kemikaaleille sillä tavalla, että jo allergialääkkeestä yms menen aivan sekaisin (efedriinistä ja kofeiinista) joten kahvikin on jo liian kovaa kamaa. En kyllä koskaan ole ollut humalassa, silloin kun nuorempana join muiden seurana alkoi aina tokkiä juoman maku jo toisen viinilasin kohdalla.

Asun Englannissa, jossa alkoholikulttuuri on Suomeakin hurjempi ja kaikkea muutakin käytetään tuttavapiirissä ties mihin ketamiineihin saakka. Täällä absolutistitkin tapaavat pubissa, koska kahvilat ovat kiinni iltaisin. Kuulemma monella kolmekymppisellä on jo maksa hajalla.

Oma "drug of choice" on tee.
Kirjoittanut: Radioaktivität (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.04.2010 18:16
Juon. Tosin tätänykyä juomakertojen välillä voi olla viikkojen tai kuukausienkin taukoja. Olen kai kohtuukäyttäjä, joka ottaa joskus myös yhden liikaa Täyteläiset ja erittäin täyteläiset punaviinit on eniten makuuni. Casillero Del Diablo Shiraz 2008, Castillo De Molina Cabernet Sauvignon on ehkä kaksi maukkainta mitä 10:llä eurolla saa. Molemmat chilestä. Muutenkin uuden maailman viinit toimivat. Ravintolassa olen sitten ihan perus olut ja siiderilinjalla. Kai minua voisi jonkintason viiniharrastajaksi kutsua. Tiedän muutenkin viineistä aika paljon.

Poltan, mutta vain ja ainoastaan silloin kun olen viihteellä. En tosin vedä tupakkaa kovin syvälle henkeen vaan puolihenkeen, vähän kuin sikaria. Tästä tavasta haluaisin todella eroon!

On todella hienoa ja arvostettavaa, jos joku osaa olla raittiina. Alakulttuuriympyröissä harvemmin syljetään lasiin ja sosiaalinen paine voi olla aika kova, vaikka haluaisikin olla täysraittiina.

Tiedän myös brittien juomakulttuurin. Vaikka suomea väitetään hurjaksi alkoholimaaksi, niin englanti vie siinä kyllä voiton.

Tuo kemikaaliyliherkkyys kuulostaa vähän turhankin tutulta. Kofeiini ja efedriini on todella kovia aineita, todellisia hermostoboostereita. Olen itsekin kofeiiniyliherkkä, mutta kahvia vain silti tulee juotua.

Alkoholi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Alkoholi toimii sosiaalisena voiteluaineena, helpottaa tutustumista ihmisiin ja tuo ihmisen aitoutta tietyssä tilassa hyvin esiin.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.04.2010 21:12

Lainaus: Radioaktivität

Tiedän myös brittien juomakulttuurin. Vaikka suomea väitetään hurjaksi alkoholimaaksi, niin englanti vie siinä kyllä voiton.

Se stereotypia on hauska että ulkomaalaiset pitivät Suomalaisia kamala juoppona, mut sit oikeesti kun kuulee kun ihmiset on käyny ulkomailla (muuallakin kun perus turistiretkillä) ja tuntee joitain, jotka on elämänsä asunu ulkomailla, niin puheista päätellen Suomen "raju" juomakulttuuri on aika vähäistä verrattuna isompien maiden malliin : p
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • • Muokkasi: Aie
  • Lähetetty: 10.04.2010 21:50
En juo, en polta. Absolutistiksi en nyt itseäni nimittäisi, satun vain olemaan vielä alaikäinen Ei minulla mitään suurempaa tarvetta viikonloppusekoiluille olekaan, eikä suurin osa ystävistäni käytä alkoholia, joten siinä se. Tupakkaa en voisi kuvittellakaan polttavani, ja minun on vaikea hengittää savussa. Hajukaan ei miellytä sitten yhtään

Muiden polttamiseen ja juomiseen tosin suhtaudun ihan rennosti, kunhan pysyy kohtuuden rajoissa (=ei tulla kovassa humalassa minulle sönkkäämään, eikä tupakanhaju tartu vaatteisiini )
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.04.2010 12:12
Juon alkoholia harvoin ja silloinkin kun juon niin käyn vain olusella tai kahella kavereiden kanssa. En voi ymmärtää joitakin kavereitani kun ne on sellasia baariluutia ja laittaa sitä rahaa kurkusta alas Luojalle kiitos euron päivistä vaikka grandessa tai tivolissa Tupakkaa kuluu kyllä ihan taiteilijamitoissa, ei liikaa eikä liian vähän mutta sillain. Tanssijat on sitte kovia polttahan tupakkaa, meiän luokalta tosi moni ja lähes kaikki meiän opettajat on sellasia korsteeneja. Ressaako työ? No EI! Tupakka on mulle niikö ressinhallintakeino. Vielä en ole koukussa ja pystyn olehan ilmankin mutta se on vain sellanen tapa, ei riippuvuus.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.04.2010 12:22
Tupakoinut en ole koskaan vakituisesti, joskus on tullut poltettua muutama rööki baarissa. Kuitenkin max. kerran kuussa. Nyt en ole maistanut tupakkaa varmaan vuoteen, en edes muista viime kertaa. Mutta hyvä niin, en pidä tupakoinnista sillä vuosien mittaan sillä on kyllä huomattavia haittavaikutuksia. Alkoholia käytän, mutta kohtuullisesti. Viikkoja voi mennä ilmankin ja joskus tulee juotua viikonloppuna enemmän. Harvoin juon niin paljon, että olisi tolkuton darra aamulla. Niin on käynyt pari kertaa ja sen jälkeen oppinut hyvin rajansa. En osaa ymmärtää, miten jotkut ihmiset vetävät tahalleen "perseet" ja kestävät sen kamalan darra aamun.
Kirjoittanut: Damianos (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.06.2010 21:21
En ole koskaan tupakkaa kokeillut, ei ole ollut siihen mitään tarvetta.
Alkoholia käytän pääasiallisesti vain jos on jokin juhlimisen aihe.
Mutta joskus harvoin sitä saattaa ehkä lähteä jossain käymään...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit