Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lapsigootit? Onko ok?

Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.09.2009 12:01
Kuulin tässä eräänä päivänä, että eräs 9-v. tyttö tahtoisi olla gootti. Tytön äiti pohti, että onko se sen ikäiselle sopivaa. Eikä tämä tyttö varmasti ole ikinä goottimusaa kuullutkaan, joten aika hakusessa vielä on goottius. Ja Herran Jestas, 9! Eikä...
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.09.2009 18:53
No kyllä se vielä siitä (ehkä) sillä tytöllä alkaa selvitä, mikä on gootti... Tai sitten ei.
Kirjoittanut: DarkPrincess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.10.2009 02:10

Lainaus: Velvet Grey

Mutta jos koko asenne on vain sitä, että kapinoidaan vanhempia vastaan ja ollaan tosi kovia, antaa olla. Varhaisteini-ikäiset (ja muuten ihan teinitkin) ovat lapsia vielä, enkä ainakaan vaatetuspuolella haluaisi nähdä heitä goottivaatteissa, nekun ovat aika seksuaalisia kuitenkin (korkeat korot, pvc, korsetit).

Itsellä käytössä yleensä Leather Heavenin housut joissa paljon metallia, joku paita ja tennarit kun en osaa kävellä koroilla Olen itse lapsigootti joten mielestäni lapsigooteissa ei ole mitään pahaa. Itsellä on asennetta mutta se on sitten myöskin sellainen että pidän pukeutumiseni ja meikkaamiseni vanhempien sallimissa rajoissa eikä muutenkaan tee mieli kamalasti kapinoida heitä vastaan.
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.10.2009 02:51
Minusta yläasteella olevat nuoret ovat jo siinä iässä, että voivat ruveta ilmaisemaan persoonaansa ja mieltymyksiään myös vaatteiden/meikkien/hiusten värjäämisen avulla, kunhan pysytään hyvän maun rajoissa. Tällä tarkoitan sitä, että nuori ei pue ylleen mitään semmoista asukokonaisuutta, joka hädin tuskin peittää kriittiset kohdat. Myös kiristyskorsetit jättäisin tuossa iässä vielä kaappiin ja täys pvc-varustuskaan ei ole oikein soveltuva koulupäivään. Nyt mietin tätä siis siltä kannalta, mitä antaisin oman lapseni pukea päälleen. Itse haluan kuitenkin haluan että lapset pysyvät lapsina mahdollisimman pitkään, ei ole mitään hoppua sinne tissitoppien, piikkikorkojen ja minihameiden maailmaan. Ei tässä valmiissa maailmassa ole mihinkään kiirus.

Ala-asteella olevat ovat kyllä omasta mielestäni kyllä sen verran nuoria, että saisivat vielä neuvotella vanhempiensa kanssa siitä vaatekaapin sisällöstä ja mieluiten ostaakin ne vaatteet niin, että joku aikuinen on siinä makutuomarina. Tämä myös vaatii vanhemmilta joustoa ja sitä, että kuunnella mitä lapsi haluaa. Jos lapsi haluaa gootikkaan pitsihameen niin turha tuputtaa kukkamekkoa. Sitten varmaan sulassa sovussa voidaan etsiä sellainen, joka ei ole äidin mielestä liian yliampuva, mutta täyttää silti lapsen asettamat kriteerit. Kyllä sitä itsekin junnuna hannasi vastaan, kun äippä tuputti vaatekaupassa ihan kauheita kolttuja, mutta ihan hyvä niin. Ne muutamat kuvat mitä minusta on, joissa olen pukeutunut oman pääni mukaan eivät ole mitään kaunista katseltavaa. Pienellä pömppömahallahan lyhyt t-paita näyttää oikein nätiltä ja kireät tummat farkut tietysti korostavat tätä vielä lisää *häpeää* Äiti varmaan huokaisi helpotuksesta, kun löysin synkemmän tyylin ja aloitin sen kaapuihin verhoutumisen
  • Lähetetty: 17.10.2009 09:40

Lainaus: Sharida

Minusta yläasteella olevat nuoret ovat jo siinä iässä

Menen ensi syksynä yläasteelle... Joten entäs sitten tämän ikäiset? Tarkoititko ala-astelaisilla "niitä nuorempia"? Ja tällä en siis tarkoita, että itse kulkisin jossain kiristyskorseteissa, piikkikoroissa yms.
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.10.2009 16:23
^Se on ihan itsestäsi kiinni miten tykkäät pukeutua ja siitä miten vanhempasi antavat. He luultavasti kuitenkin ojentavat ne setelit sinulle vaatteiden ostoon, joten kannattaa kunnioittaa heidän mielipiteitään ja jättää ne pahimmat ylilyönnit ostamatta Minä en ainakaan voisi kuvitella vielä sinun ikäistäsi missään päästä varpaisiin gootikkaassa asukokonaisuudessa, mutta esimerkiksi jokin musta hame pitsisillä yksityiskohdilla tai paita verkkohihoilla on ihan jees. Paljon voi myös tehdä meikillä, kengillä, hiuksilla ja asusteilla. Jos saat värjätä hiuksiasi niin todella tummanruskeat hiukset vaikkapa punaisilla tehosteraidoille voisivat olla hauskan näköiset ja eyelinerin käyttöä kannattaa ruveta opettelemaan, helppo tapa saada hiukan dramaattisuutta meikkiin, kunhan sen käytön on oppinut. Sormuksilla, kaulakoruilla ja rannerenkailla on myös helppo muuttaa asun ilmettä. Mutta nämähän ovat vain minun mielipiteitäni, itsehän teet miten tykkäät
  • Lähetetty: 17.10.2009 18:32

Lainaus: Sharida

Se on ihan itsestäsi kiinni

Joo, niin on. Mutta se nyt ei oikeastaan ollut tämän topikin aihe, se minun pukeutumiseni. Voit tietty lukea vaikka "arvostele edellisen vaatetus"-aiheesta vastauksiani, jos se kiinnostaa. Mutta siis omistan esim. kahdet plattarit, että sillä lailla.

Sori offi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!